Рішення
від 16.05.2018 по справі 812/1196/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

3.5

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

16 травня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1196/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Басової Н.М.

при секретарі судового засідання: Якимчук В.В.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представник відповідача не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Безопілок» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

24 квітня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці у Луганській області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Безопілок» (далі - відповідач, ТОВ «Безопілок» ), в якому позивач просить суд зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки: експлуатацію деревообробного верстата tischkreissge tc-ts 2025/14 №11026; деревообробного комбікормового верстата кс без номера; деревообробного верстата СР 3-6 ІНВ без номера, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей до усунення зазначених в позовній заяві порушень (а.с.3-5).

В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.

На виконання ухвали Старобільського районного суду Луганської області від 02 березня 2018 року у справі №ЄУН 431/958/18 про проведення позапланової перевірки стану додержання вимог законодавства про охорону праці у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Безопілок» , згідно із ст.ст.4 і 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V, ст.129 Конституції України і у відповідності з наказом Головного управління від 07.03.2018 №67 та направленням на перевірку від 07.03.2018 №01-17/67 у період з 12.03.2018 по 16.03.2018 посадовими особами Головного управління проведено позапланову перевірку суб'єкта господарювання: Товариства з обмеженою відповідальністю «Безопілок» , код ЄДРПОУ 41621845, розташованого за адресою: 92703, Луганська область, Старобільський район, м.Старобільськ, вул.Залізнична, буд.32, на предмет перевірки стану додержання вимог законодавства про охорону праці.

За результатами стану перевірки складений акт перевірки від 16.03.2018 №ЛГ-03.5-1/Мр-02 та припис від 19.03.2018 №ЛГ-03.5-1/Мр-02, у яких зафіксовано 17 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Виявлені у п.п. 13, 14, 15, 17 розділу V акту перевірки порушення несуть загрозу життю та/або здоров'ю людей, тому є всі підстави для повного зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: експлуатацію деревообробного верстата tischkreissge tc-ts 2025/14 №11026; деревообробного комбінованого верстата кс б/н; деревообробного верстата СР 3-6 ІНВ.№б/н, які знаходяться у виробничому приміщенні ТОВ «Безопілок» .

На підставі вищевикладеного, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судове засідання прибули представники позивача, надали пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.27), надав заяву про визнання адміністративного позову та просив розглянути справу за його відсутності (а.с.28).

Ухвалою суду від 26.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.1).

Вислухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 КАС України, суд дійшов наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877), Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженим наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 № 1531/20269 (далі - Положення № 826), Законом України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-ХІІ (далі - Закон № 2694), Правилами безпеки у вугільних шахтах, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 22.03.2010 № 62 (далі - НПАОП 10.0-1.01-10 «Правила безпеки у вугільних шахтах» ).

Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом (частина перша статті 4 Закону № 877).

Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону № 877 виключно законами встановлюються:

органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю);

санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до частини першої статті 38 Закону № 2694, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють:

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Головне управління Держпраці у Луганській області зареєстровано як юридична особа 26.05.2015, № запису 13811340000001902 на підставі розпорядчого акта - постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 100, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 07.08.2017 № НОМЕР_1 (а.с.18-19).

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держпраці у Луганській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 22.06.2017 №75, Головне управління Держпраці у Луганській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується (а.с.6-8).

Згідно з пунктом 4 Положення про Головне управління Держпраці у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань Головне управління, зокрема:

1) здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:

- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;

- організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань (підпункт 15 пункту 4);

2) здійснює державний нагляд у сфері гірничих відносин на підприємствах вугільної, гірничорудної та нерудної промисловості, під час проведення гірничих робіт, будівництва та експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств (підпункт 17 пункту 4).

Згідно з абзацом 2 частини першої статті 6 Закону № 877 подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням є однією з підстав для здійснення позапланових заходів.

Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки (частина перша статті 7 Закону № 877).

Судом встановлено, що на виконання ухвали Старобільського районного суду Луганської області від 02.03.2018 у справі №ЄУН 431/958/18 про проведення позапланової перевірки стану додержання вимог законодавства про охорону праці у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Безопілок» на підставі ст.129 Конституції України, Конвенції Міжнародної організації праці №81 від 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, ратифікованою Законом України №1985-IV від 08.09.2004 винесено наказ №67 щодо проведення позапланової перевірки додержання вимог законодавства ТОВ «Безопілок» , зареєстрованого за адресою: 92703, Луганська область, м.Старобільськ, вул.Залізнична, буд.32, код ЄДРПОУ 41621845) (а.с.11).

07.03.2018 позивачем винесено повідомлення на ім'я директора ТОВ «Безопілок» ОСОБА_3 про направлення на проведення перевірки ТОВ «Безопілок» на підставі ухвали Старобільського районного суду Луганської області від 02.03.2018 у справі №ЄУН 431/958/18 та наказу Головного управління Держпраці у Луганській області від 07.03.2018 №67 (а.с.12).

16.03.2018 начальником відділу державного нагляду в агропромисловому комплексі, соціально-культурній сфері на транспорті і у зв'язку Головного управління Держпраці у Луганській області ОСОБА_4, головним державним інспектором відділу державного нагляду в агропромисловому комплексі соціально-культурній сфері на транспорті і у зв'язку Головного управління Держпраці у Луганській області, головним держаним інспектором відділу державного нагляду в сфері трудових відносин соціально-культурній сфері на транспорті і у зв'язку Головного управління Держпраці у Луганській області ОСОБА_5 та директора ТОВ «Безопілок» проведено перевірку, за результатами якої складено акт від 16.03.2018 № ЛГ-03.5-1/Мр-02 перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) (а.с.13-17).

У зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства, зазначених у рядках №13,14,15,17 таблиці попереджено директора ТОВ «Безопілок» про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) з застосуванням:

- деревообробного верстату tischkreissge tc-ts 2025/14 №11026;

- деревообробного комбінованого верстата кс б/н;

- деревообробного верстата СР 3-6 ІНВ №б/н (зворотній бік а.с.16).

Акт від 16.03.2018 № ЛГ-03.5-1/Мр-02 підписано уповноваженими суб'єктами господарювання, третіми особами які брали участь у перевірці, 16.03.2018 один примірник акта вручено директору ТОВ «Безопілок» ОСОБА_3 (зворотній бік а.с.17).

Підставою для звернення позивача до суду з даним позовом стали виявленні у рядку №13,14,15,17 таблиці Акту перевірки від 16.03.2018 № ЛГ-03.5-1/Мр-02, які становлять загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно з положеннями статті 13 Закону № 2694 роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:

створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання;

розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці;

забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються;

впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо;

забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом;

забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин;

організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів;

розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці;

здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці;

організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці;

вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Обов'язки працівника щодо додержання вимог нормативно-правових актів з охорони праці визначені статтею 14 Закону № 2694, а саме - працівник зобов'язаний:

дбати про особисту безпеку і здоров'я, а також про безпеку і здоров'я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства;

знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди.

Працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з абзацом п'ятим пункту 1.4 розділу І Положення № 826 загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

З ухвали Старобільського районного суду Луганської області від 02.03.2018 по справі №ЄУН 431/958/18 вбачається, що 02.02.2018 внаслідок порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про охорону праці службовою особою ТОВ Безопілок , за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Залізнична, 32 загинув ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.9-10).

Таким чином, обставини, на які посилаються позивачі, знайшли своє підтвердження в судовому засіданні.

Крім того, відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

В силу статі 189 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

У зв'язку з вищевикладеним суд приходить до висновку про задоволення

адміністративного позову.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача не підлягають, оскільки згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки Головне управління Держпраці у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Що стосується посилання позивача на звернення рішення до негайного виконання, то у суду відсутні такі правові підстави, оскільки ст.371 КАС України має вичерпний перелік підстав для негайного виконання рішення і застосування заходів реагування не відноситься до цього переліку.

Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 189, 241-246, 250, 255, 295, пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Безопілок» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Безопілок» , а саме: зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Безопілок» (код ЄДРПОУ 41621845, розташованого за адресою: 92703, Луганська область, Старобільський район, м.Старобільськ, вул.Залізнична, буд.32) зупинити виконання наступних робіт підвищеної небезпеки: експлуатацію деревообробного верстата

tischkreissge tc-ts 2025/14 №11026; деревообробного комбінованого верстата кс без номера; деревообробного верстата СР 3-6 ІНВ без номера, - у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей до усунення порушень.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст повного судового рішення складено 21.05.2018.

Суддя ОСОБА_7

Дата ухвалення рішення16.05.2018
Оприлюднено21.05.2018
Номер документу74093311
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю

Судовий реєстр по справі —812/1196/18

Рішення від 16.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Рішення від 16.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні