Справа № 815/1405/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2018 року м.Одеса
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Аракелян М.М.,
за участю секретаря - Ягенська К.О.
За участю представників сторін:
Від позивача - Клабуков К.В.
Від відповідача - Коротких О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство ЗАРЯ-2010 до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
30 березня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство ЗАРЯ-2010 , в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 29.11.2017 року №0104711304 про збільшення суми грошового зобов'язання та зборів у сумі 497773,86 грн.; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 29.11.2017 року №01047181304 про збільшення суми грошового зобов'язання та зборів у сумі 36501,44 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відображені в акті перевірки від 23.10.2017 № 1526/15-32-14-05/3645 висновки щодо виявлених порушень, на підставі яких прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, містять відомості, факт існування яких не підтверджений належними засобами доказування та допустимими доказами, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені всупереч законодавству, що регулює спірні правовідносини. Так, за підсумками 2014 р. розглядалось питання щодо рішення засновників ТОВ СГП Заря-2010 з нарахування та перерахування дивідендів в сумі 766800 грн., але після річного звіту по мірі надходження вільних коштів на розрахунковий рахунок господарства, засновнику ОСОБА_3 були нараховані та перераховані дивіденди згідно наказу № 2 від 30.01.2015 і на підставі протоколу № 2 від 30.01.2015 в сумі 227000 грн., в т.ч. утримано і перераховано ПДФО та військовий збір. Решта суми залишилась на розвиток господарства. Аналогічно за підсумками 2015 р. згідно наказу № 4 від 30.01.2016 та протоколу № 4 від 30.01.2016 ОСОБА_3 нараховані та виплачені дивіденди в сумі 448900 грн. з утриманням відповідних сум ПДФО та військового збору. При цьому нарахування податку відбувалось остаточно податковим агентом під час фактичного нарахування дивідендів платнику податку за відповідною ставкою. Висновки ж відповідача щодо зменшення відповідних сум дивідендів та, як наслідок, зменшення розміру ПДФО і ВЗ, ґрунтуються виключно на формальному підході та без урахування фактичних обставин. Так, надані до перевірки на запит рішення по своїй суті не є фактичним нарахуванням та виплатою відповідних сум дивідендів. Крім того, відповідачем застосовано ставку податку для підприємства, що не є платником податку на прибуток приватних підприємств, що не відповідає дійсності, оскільки ТОВ СГП Зоря-2010 було платником цього податку. Внаслідок помилкового визначення відповідачем правильності обчислення, повноти і своєчасності внесення до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб податковим органом неправомірно визначені підлягаючі до сплати суми військового збору.
Ухвалою судді від 04.04.2018 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи в порядку спрощеного провадження на 23.04.2018 о 11:30 год. з повідомленням сторін.
У судовому засіданні 23.04.2018р. оголошено перерву до 15.05.2018р.
В судовому засіданні 15.05.2018р. представник позивача позовні вимоги із викладених у позовній заяві підстав підтримав та просив задовольнити позов.
Представник Головного управління ДФС в Одеській області в судовому засіданні позовні вимоги не визнала у повному обсязі, в задоволенні позову просила відмовити з підстав, викладених у відзиві на позову заяву, зважаючи на правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень та допущення позивачем порушень вимог податкового законодавства.
Вислухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що на підставі направлень виданих ГУ ДФС в Одеській області 25.09.2017 № 6740/14-05, № 6741/14-05, № 6738/14-05, № 6737/14-05, № 6739/14-05, № 6736/14-05, від 02.10.2017 № 7017/14-05 співробітниками податкового управління згідно з пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України на підставі наказу ГУ ДФС в Одеській області від 06.09.2017 № 4081 проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ СГП Заря-2010 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, за результатами якої складено Акт від 23.10.2017 № 1526/15-32-14-05/3645.
Перевіркою встановлено порушення п.163.1 ст.163, пп.164.2 п.164, пп.168.1.1, пп.168.1.2 п.168, пп.168.4.4 п.168.4 ст.168, п.176.2 ст.176 ПК України - Товариством при нарахуванні (виплаті) фізичним особам доходів від надання в оренду земельної частки (паю) податок на доходи з фізичних осіб за 2014 р. утримувався та перераховувався не в повному обсязі, в зв'язку з чим занижена сума податку на доходи з фізичних осіб за грудень 2014 р. на суму 29768,79 грн.;
пп.14.1.49, пп.14.1.268, п.14.1 ст.14, п'.163.1 ст.163, пп.164.2.8 п.164.2 ст.164, пп.167.5.1 п.167.5 ст.167, пп.168.1.2, пп.168.1.4 та пп.168.1.5, пп.168.1.6 п.168.1, пп.168.4.4 п.168.4 ст.168, пп.170.5.2 п.170.5 ст.170, пп. а п.176.2 ст.176 ПК України ТОВ СГП Заря-2010 нараховувались та виплачувалися дивіденди засновнику ОСОБА_3, але податок на доходи фізичних осіб утримувався з нарахованого доходу не в повному обсязі, в зв'язку з чим нараховане грошове зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб в розмірі 279944,50 грн. в т.ч. січень 2015 р. - 117360 грн. та січень 2016 р. - 162584,50 грн.;
у зв'язку із заниженням чистого оподатковуваного доходу за період з 01.01.2015 по 30.09.2015 на суму 2035325 грн. перевіркою встановлено порушення ТОВ СГП Заря-2010 пп.1.2, п.1.3 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, що призвело до заниження суми визначеного військового збору, що підлягає сплаті на 20391,38 грн.
також в порушення пп.170.5.4 п.170.5 ст.170 ПК України при нарахуванні (виплаті) фізичним особам доходів від надання в оренду земельної ділянки (паю) військовий збір утримувався та перераховувався в не повному обсязі, у зв'язку із чим сума військового збору за 2015 р. занижена на 3243,35 грн.;
На підставі вищевказаного акту перевірки ГУ ДФС в Одеській області прийняті податкові повідомлення-рішення від 29.11.2017 № 0104711304, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, в т.ч. з військового збору, пені (код платежу 11010100) на суму 309713,29 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 188060,57 грн.; № 0104711307, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у т.ч. з військового збору, пені на 23634,73 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 12866,71 грн.
Не погодившись із вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, ТОВ СГП Заря-2010 звернулось до ДФС України із скаргою від 20.12.2017 № 73, за результатами розгляду якої рішенням від 19.02.2018 № 6035/6/99-99-11-02-01-15 скарга залишена без задоволення, а податкові повідомлення-рішення - без змін, у зв'язку із чим позивач звернувся за судовим захистом до адміністративного суду.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв'язок у їх сукупності, суд дійшов наступного.
Відповідно до Акту від 23.10.2017 № 1526/15-32-14-05/3645, під час проведення планової перевірки встановлено, що Головним управлінням ДФС в Одеській області керівнику ТОВ СГГІ ЗАРЯ-2010 01.09.2017 року було надано запит № 8551/10/15-32-13-05-07 про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо виплат фізичним особам доходів у вигляді дивідендів.
У відповідь директором ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 19.09.2017 року (вх. від 19.09.2017 №6715/10/15-32) на запит було надано відповідь та документи. Згідно наданих документів, а саме: завіреного печаткою Протоколу №2 установчих зборів учасників ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 від 30.01.2015 року ...по підсумкам 2014 року господарство отримало 2141000 грн. прибутку, виходячи з вищевказаного, запропоновано. нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 35,8% (766800 грн.) від прибутку, а решту в сумі 1374209 грн. залишити на розвиток господарства. Вирішили нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 35,8% (766800 грн.) . Згідно документально завіреного Протоколу №4 установчих зборів учасників ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 від 30.01.2016р. по порядку денному першим питанням було нарахування дивідендів по підсумкам 2015 р. засновнику ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 ОСОБА_3 вирішено нарахувати та виплатити дивіденди в розмір 15% (1268525 грн.) від прибутку, а решту в сумі 7211575 грн. залишено на розвиток господарства.
В ході проведення перевірки було надано інші протоколи установчих зборів учасників ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 . Згідно наданого до перевірки протоколу №2 від 30.01.2015 По підсумкам 2014 року господарство отримало 2141000 грн. прибутку, виходячи з вищевказаного, запропоновано нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 10,6% (227000,00 грн.) від прибутку, а решту в сумі 1914009,08 грн. залишити на розвиток господарства .
Згідно Протоколу № 4 установчих зборів учасників ТОВ СГП ЗАРЯ- 2010 від 30.01.2016 ...по підсумкам 201.5 року господарство отримало 8480113,08 грн. і прибутку, виходячи з вищевказаного, запропоновано нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 5,29% (448900,00 грн.) від прибутку, а решту в сумі 8031213,08 грн. залишити на розвиток господарства .
На підставі викладеного перевіряючі дійшли висновку про те, що ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 надані для перевірки протоколи, у яких містяться занижені суми нарахованих та виплачених дивідендів. Враховуючи те, що на запит ГУ ДФС в Одеській області від 01.09.2017 № 8551/10/15-32-13-05-07 копії протоколів були надані завірені печаткою та оригінальним підписом, для розрахунку податку в ході перевірки використанні первинні протоколи .
Згідно Протоколу № 2 установчих зборів, учасників ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 від 30.01.2015 в січні 2015 року нарахувало засновнику товариства ОСОБА_4 дивіденди в розмірі 766800,00 грн., податок на доходи фізичних осіб необхідно було утримати в розмірі 153360 грн. (766800 грн. х 20% =153360 грн.), а утримано згідно головної книги рахунку 671 лише 36000 грн.
Аналогічного висновку перевіряючі дійшли щодо січня 2016 року: ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 згідно Протоколу № 4 від 30.01.2016 в січні 2016 р. нарахувало засновнику товариства ОСОБА_3 дивіденди в розмірі 1268525 грн., податок на доходи фізичних осіб необхідно було утримати в розмірі 228334,50 грн. (1268525 грн. х 18% = 228334,50 грн.), а утримано згідно головної книги рахунку 671 лише 65750 грн.
На підставі викладеного перевіряючі дійшли висновку про те, що за перевіряємий період недоутримано податок на доходи фізичних осіб з дивідендів за 2015 р. в розмірі 117360 грн. та за 2016 р. - 162584,50 грн.
Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється розділом IV ПК України, згідно з пп. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються пасивні доходи (крім зазначених у пп. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Підпунктом 14.1.268 п.14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що термін "пасивні доходи" для цілей розділу IV Кодексу означає, зокрема, доходи, отримані у вигляді дивідендів.
Доходи у вигляді дивідендів оподатковуються відповідно до норм п. 170.5 ст. 170 Кодексу.
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь дивідендів, крім випадків, зазначених у пп. 165.1.18 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, є емітент корпоративних прав або за його дорученням інша особа, яка здійснює таке нарахування (пп. 170.5.1 п. 170.5 ст. 170 Кодексу).
Будь-який резидент, який нараховує дивіденди, включаючи того, який сплачує податок на прибуток підприємств у спосіб, відмінний від загального (є суб'єктом спрощеної системи оподаткування), або звільнений від сплати такого податку з будь-яких підстав, є податковим агентом під час нарахування дивідендів (пп. 170.5.2 п. 170.5 ст. 170 Кодексу).
Доходи, зазначені в п.170.5 ст.170 Кодексу, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за ставкою, визначеною пп. 167.5.1 та пп. 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 Кодексу (пп. 170.5.4 п. 170.5 ст. 170 Кодексу) .
У період з 01.01.2015 року по 31.12.15 року відповідно до пп.167.5.1 п. 167.5 ст. 167 Податкового Кодексу України ставки податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлювалися у таких розмірах: 20 відсотків - для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування.
У період з 01.01.2016 року по 30.06.16 року відповідно до пп.167.5.1 п. 167.5 ст. 167 ПКУ ставки податку на пасивні доходи до бази оподаткування встановлювалися у таких розмірах: 18 відсотків - для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування.
Згідно з п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
В матеріалах справи наявні копії:
протоколу № 2 від 30.01.2015 установчих зборів учасників ТОВ СГП Заря-2010 (а.с. 62), згідно якого по підсумкам 2014 р. господарство отримало 2141009,08 грн. прибутку, у зв'язку із чим запропоновано нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 10,6% (227000 грн.), а також копія наказу № 2 від 30.01.2015 (а.с. 63), згідно якого ОСОБА_3 належить нарахувати та виплатити дивіденди в розмірі 10,6% (227000 грн.);
протоколу № 4 від 30.01.2016 установчих зборів учасників ТОВ СГП Заря-2010 (а.с. 64), згідно якого по підсумкам 2015 р. господарство отримало 8480113,08 грн. прибутку, у зв'язку із чим запропоновано нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 5,29% (448900 грн.), а також копія наказу № 4 від 30.01.2016 (а.с. 65), згідно якого ОСОБА_3 належить нарахувати та виплатити дивіденди в розмірі 5,29% (448900 грн.)
Поряд із тим, відповідачем надані:
копія протоколу установчих зборів учасників ТОВ СГП Заря-2010 № 4 від 30.01.2015, згідно якого по підсумкам 2014 р. господарство отримало 2141009,08 грн. прибутку, у зв'язку із чим запропоновано нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 766800 грн., а решту прибутку за 2014 р. в сумі 1374209,08 грн. залишити на розвиток господарства;
копія протоколу установчих зборів учасників ТОВ СГП Заря-2010 № 4 від 30.01.2016, згідно якого по підсумкам 2015 р. господарство отримало 8480113,08 грн. прибутку, у зв'язку із чим запропоновано нарахувати та виплатити дивіденди засновнику господарства ОСОБА_3 в розмірі 1268525 грн., а решту прибутку за 2015 р. в сумі 7211588,08 грн. залишити на розвиток господарства.
В ході проведення планової виїзної перевірки, співробітники податкового органу дійшли висновку про те, що надані до перевірки протоколи установчих зборів учасників ТОВ СГП Заря-2010 , в яких містяться менші суми нарахованих та виплачених дивідендів, надані Товариством з метою зменшення відповідних сум, у зв'язку із чим залишили їх дані без уваги, застосувавши при розрахунку ПДФО отримані від ТОВ СГП Заря-2010 на запит протоколи з сумами дивідендів, тобто первісно надані документи.
Вирішуючи спір, суд враховує, що доходи, зазначені в п.170.5 ст.170 Кодексу, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування платнику податку за відповідною ставкою.
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПКУ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Як зазначено у п.38.1 ст.38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Таким чином, зазначення у первинних протоколах сум 766800 грн. за 2015 р. та 1268525 грн. за 2016 р. не є тією подією, що передбачена п.170.5 ст.170 Кодексу, а саме остаточним оподаткуванням податковим агентом доходів під час їх нарахування платнику податку.
Згідно наявного в матеріалах справи витягу з головної книги ТОВ СГП Заря-2010 № 671-дивіденди за 2015 р., № 671-дивіденди за 2016 р. вказані відповідні утримані суми податку - 36000 грн. та 65750 грн. з сум доходу 227000грн. та 448900грн. відповідно.
Оскільки за даними головної книги рахунку 671 за 2015р. та 2016р. остаточно нараховані засновнику дивіденди складають суми 227000грн. та 448900грн. відповідно, сума утриманого ПДФО становить 36000грн. та 67750грн., ГУ ДФС в Одеській області необґрунтовано визначила суми доходів у вигляді нарахованих засновнику ОСОБА_3 дивідендів на підставі протоколів установчих зборів №2, №4, наданих на запит до призначення планової перевірки.
Дані протоколів №2, №4 від 30.01.2015р. та від 30.01.2016р. щодо сум нарахованих дивідендів відповідають даним головної книги рахунку 671 за 2015р., 2016р., проте невмотивовано залишені поза увагою перевіряючих без дослідження та висвітлення в Акті перевірки питання остаточного оподаткування доходів в контексті положення п.170.5 ст.170 ПК України.
За встановлених обставин суд вважає неправомірним ігнорування податковим органом під час перевірки фактичних обставин, які засновані на даних бухгалтерського та податкового обліку, та надання переваги наданим на запит копіям первинних протоколів, які самі по собі не можуть вважатися єдиною підставою для визначення нарахованих дивідендів у відповідних періодах.
Крім того, визначаючи податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за вказаних вище обставин, податковий орган виходив із того, що протягом 2015-2016 рр. ТОВ СГП Заря-2010 не було платником податку на прибуток підприємств, у зв'язку із чим нараховані дивіденди визначені за ставкою 20% в 2015 р. та 18% в 2016 р.
Поряд із тим, в ході перевірки, оформленої актом від 23.10.2017 № 1526/15-32-14-05/3645, встановлено, що ТОВ СГП Заря-2010 у періоді, що перевірявся, було платником податку на прибуток, що відображено в пп.2.3.3 розд. ІІ Загальні положення акту перевірки (а.с. 10 (зворотній бік)). Крім цього, зазначена обставина підтверджується квитанцією № 2 про прийняття Податкової декларації ТОВ СГП Заря-2010 з податку на прибуток підприємства (а.с. 74) та Податковою декларацією ТОВ СГП Заря-2010 з податку на прибуток підприємств за 2014 р. (а.с.75-79).
З 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року N 1621 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів", яким, зокрема, встановлено військовий збір.
Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року (п. 16 прим. 1 підр. 10 р. XX ПКУ від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами і доповненнями).
Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування (пп. 1.3 п. 16 прим. 1 підр. 10 р. XX ПКУ від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами і доповненнями).
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" № 71-VIII 28.12.2014 р. підпункт 1.2 викладено в редакції: "1.2. Об'єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу", тобто з 01.01.2015 р. об'єкт оподаткування військовим збором змінений.
Нарахування похідних зобов'язань за платежем військовий збір здійснено внаслідок збільшення податковим органом бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб при нарахуванні та виплаті дивідендів, а тому також є неправомірним (пункт 3.5.2 Акту перевірки Повнота нарахування, утримання та сплати військового збору відсилає до порушень, визначених у пункті 3.1.1 Акту, якого в Акті немає, в частині суми військового збору 3243,35грн.; в частині суми військового збору 20391,38грн. нарахування пов`язується саме із неповнотою утримання ПДФО з нарахованих засновнику ОСОБА_3 дивідендів).
В той же час, встановлені під час перевірки порушення законодавства при нарахуванні (виплаті) фізичним особам доходів від надання в оренду земельної частки (паю) податку на доходи фізичних осіб за 2014 р., зокрема неповне утримання та перерахування податку на загальну суму 29768,79 грн. в ході судового розгляду справи представником позивача не спростовано, при цьому й відповідачем не доведена обгрнунтованість донарахування ПДФО у сумі 29768,79грн. за грудень 2014р. Будь-які документальні докази, на підставі яких можливо було встановити обґрунтованість висновку про заниження ПДФО на цю суму за грудень 2014 року відповідачем не надані.
Поряд із тим, означені вище вказані обставини, у своїй сукупності, роблять неможливим виокремлення протиправних частин оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, а тому останні підлягають скасуванню в повному обсязі. При цьому скасування зазначених податкових повідомлень-рішень повністю, в даній ситуації, надасть податковому органу можливість визначити в установленому законодавством порядку правильну суму, зокрема, через прийняття нових рішень.
Застосування податкового законодавства у такий спосіб захисту права особи, що звернулася до суду, неодноразово находило місце у практиці Вищого адміністративного суду України (справа № 815/2132/13).
Вирішуючи спір, суд також враховує, що орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Відповідно ч.3 ст.79 КАС України відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи.
Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем не наведено змістовних заперечень проти адміністративного позову та не доведено правомірності спірних податкових повідомлень-рішень. У відзиві фактично відсутні заслуговуючі на увагу відповіді на доречні та важливі аргументи позивача, однак при цьому стверджується про правомірність спірних рішень та відсутність підстав для задоволення позову, що не узгоджується із процесуальним обов'язком відповідача, встановленим ч.2 ст.77 КАС України.
Частиною 4 ст.77 КАС України встановлено, що суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.
Виходячи з викладеного, наявні підстави для скасування оскаржених податкових повідомлень-рішень як протиправних та задоволення адміністративного позову ТОВ СГП ЗАРЯ-2010 у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа
Беручи до уваги сплачений позивачем судовий збір в розмірі 8014,13 (6252,13 грн. + 1762 грн.), позивачу у відповідності до ч.1 ст.139 КАС України належить присудити за рахунок суб'єкта владних повноважень понесені ним судові витрати.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250, 262, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство ЗАРЯ-2010 (67620, Одеська область, Біляївський район, с. Вигода, вул. Елеваторна, 1А; ЄДРПОУ 36453803) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області 29.11.2017 року №0104711304.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області 29.11.2017 року №01047181304.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство ЗАРЯ-2010 судовий збір у сумі 8014(вісім тисяч чотирнадцять)грн. 13 коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повне рішення складено 21 травня 2018 року.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2018 |
Оприлюднено | 23.05.2018 |
Номер документу | 74131516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні