Рішення
від 14.05.2018 по справі 807/427/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

14 травня 2018 року м. Ужгород№ 807/427/17

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гаврилка С.Є.

з участю секретаря судового засідання - Кубічек Н.І.

учасники справи:

позивач: Головне управління ДФС у Закарпатській області - представник не з'явився;

відповідач: Відкрите акціонерне товариство "Закарпатська автобаза" - представник не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Закарпатській області до Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, -

ВСТАНОВИВ:

Розгляд даної справи здійснено за правилами загального позовного провадження із врахуванням відкриття провадження та призначення справи до судового розгляду відповідно до вимог КАС України, у редакції, що діяв до 15 грудня 2017 року.

Головне управління ДФС у Закарпатській області (далі по тексту - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" (далі по тексту - відповідач), якою просить суд: "1. Прийняти позовну заяву до свого провадження; 2. Винести постанову про надання Головному управлінню ДФС у Закарпатській області дозволу на погашення усієї суми податкового боргу Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" за рахунок майна Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" (88000, м. Ужгород, вул. Огарьова, 4, Закарпатської області, код - 01268822), що перебуває у податковій заставі.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 березня 2017 року відкрито провадження за вказаною позовною заявою.

Свої вимоги позивач мотивує наступним. За даними розрахунків податкового боргу ВАТ "Закарпатська автобаза" станом на 24.03.2017 року за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 190763,22 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 187417,5 грн., податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності 1224,67 грн., податок на доходи фізичних осіб 1530,00 грн.. Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.08.2016 року, що ухвалена а адміністративній справі № 807/781/16 задоволено позовні вимоги інспекції до ВАТ "Закарпатська автобаза" про стягнення податкового боргу в сумі 110517,84 грн.. Позивач вказує, що на виконання вказаної постанови ДПІ у м.Ужгороді ГУ ДФС у Закарпатській області зверталася до установ банку, що обслуговують платника податків- позивача з інкасовими дорученнями на стягнення коштів за податковим боргом. ДПІ у м. Ужгороді вживалися всі можливі заходи для погашення податкового боргу, окрім звернення до суду про надання дозволу на реалізацію майна. У процесі здійснення заходів щодо погашення податкового боргу було встановлено неможливість такого стягнення у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках платника. Окрім цього позивач вказує, що ДПІ у м.Ужгороді ГУ ДФС у Закарпатській області було проведено опис майна у податкову заставу ВАТ "Закарпатська автобаза" (акт опису майна №11/17-0 від 14.11.2016 року)

Позивач, в судове засідання не з'явився, проте надав суду заяву про розгляд даної справи без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами, позовні вимоги підтримав в повному обсязі (а.с. 37).

В судові засідання відповідач не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Кодексом адміністративного судочинства України. Заперечення проти позову відповідачем суду не надано.

Відповідно до статті 229 частини 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України) у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно наявного в матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Відкрите акціонерне товариство "Закарпатська автобаза" зареєстроване за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, буд.4, тобто, за адресою, що вказана в позовній заяві та на яку направлялася кореспонденція суду (ухвала про відкриття провадження, повістки про виклик до суду). Вказана кореспонденція щоразу поверталася до суду з відміткою "за закінченням встановленого терміну зберігання". Згідно витягу сформованого на дату винесення судом рішення, встановлено, що адреса/місце реєстрації товариства не змінювалося. Відповідно до статті 126 частини 8 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі, про дату, час та місце проведення судових засідань та надано можливість подання до суду заперечень проти позову. Таким правом відповідач не скористався, заперечення до суду не надходило.

Розглянувши подані сторонами докази, всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Відповідно до Довідки Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області від 24 березня 2017 року № 949/91//07-01-17 станом на 22.03.2017 року за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 190763,32 грн..

Судом встановлено, що Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області зверталась до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" про стягнення податкового боргу у розмірі 110517,84 грн., в т.ч. пені в сумі 977,78 грн. За наслідками розгляду позовної заяви судом ухвалено постанову від 08.08.2017 року у справі № 807/781/16 про задоволення позовних вимог інспекції та стягнено з розрахункових рахунків ВАТ "Закарпатська автобаза" кошти в сумі 110517,84 грн. на погашення суми податкового боргу (а.с.а.с. 8-11).

Неможливість погашення вказаної суми боргу шляхом стягнення з рахунків відповідача підтверджується повернутими інкасовими дорученнями від 30 листопада 2016 року №106 та від 30 листопада 2016 №107 з відміткою банку (а.с. 22). Так, АТ "УкрСиббанк" зазначив на звороті вказаних інкасових доручень від 30 листопада 2016 року №106 та №107, що такі повертаються без виконання в зв'язку з тим, що кошти арештовані іншим виконавчим документом.

Контролюючим органом відповідно до статті 89 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на підставі рішення начальника (заступника начальника) ДПІ у м.Ужгороді ГУ ДФС у Закарпатській області 14.11.2016 року складено акт опису майна №11/17-0.

Згідно витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна, до спеціального розділу внесено запис про обтяження у вигляді податкової застави за номером 17486704 на підставі акту опису майна від 14.11.2016 року №11/17-0 Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області. Суб'єктом обтяження вказано ВАТ "Закарпатська автобаза" (код ЄДРПОУ 01268822).

Згідно пункту 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Правління Національного банку України № 22 від 21 січня 2004 року (далі - Інструкція), кошти з рахунків клієнтів банки списують лише за дорученнями власників цих рахунків (включаючи договірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) або на підставі розрахункових документів стягувачів згідно з главами 5 та 11 цієї Інструкції.

Пунктом 9.1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що виконання банком арешту коштів, що зберігаються на рахунку клієнта, здійснюється за постановою про арешт коштів державного виконавця / приватного виконавця (далі - виконавець), судовим рішенням (у тому числі рішенням, ухвалою, постановою суду) чи ухвалою слідчого судді, суду, постановленою під час здійснення кримінального провадження (далі - документ про арешт коштів).

Банк приймає до виконання документ про арешт коштів, який доставлено до банку самостійно виконавцем, слідчим, представником суду, слідчого судді, прокурора, контролюючого органу або які надійшли рекомендованим або цінним листом, відправником якого є виконавець, суд, слідчий суддя, прокурор, контролюючий орган.

Абзацом другим пункту 10.9 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що Якщо до банку надійде платіжна вимога / інкасове доручення (розпорядження) за іншим виконавчим документом, ніж той, для забезпечення виконання якого накладено арешт, і на цьому рахунку немає інших (крім арештованих) коштів, то банк повертає такий розрахунковий документ без виконання згідно з пунктом 2.18 глави 2 та пунктом 11.11 глави 11 цієї Інструкції.

Відповідно до статті 67 частини 1 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно зі статтею 16 пунктом 16.1 підпунктом 16.1.4 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно статті 87 пункту 87.2 Податкового кодексу України Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до статті 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення. Право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

Положеннями статті 89 пункту 89.3 цього Кодексу визначено, що до акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

Згідно приписів статті 89 пункту 89.8 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.

Відповідно до статті 95 пункту 95.1. Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно статті 95 пункту 95.3 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наведені правові норми свідчать про те, що погашення податкового боргу платника податків шляхом продажу майна такого платника податків здійснюється органом державної податкової служби виключно на підставі рішення суду та за умови недостатності коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до статті 19 частини 2 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 77 частиною 1 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 вказаної статті визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд вказує, що позивачем як суб'єктом владних повноважень не надано підтвердження про вжиття заходів для погашення податкового боргу на загальну суму податкового боргу у розмірі 190763,22 грн. та про неможливість погашення боргу шляхом стягнення з рахунків відповідача у поряду визначеному статтею 95 Податкового кодексу України.

Згідно постанови Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.08.2016 року №807/781/16 встановлено наявність податкового боргу у розмірі 110517,84 грн., та інкасові доручення (розпорядження) направлялися для виконання у межах цієї суми (1244,67 грн. та 108702,29 грн.)

У статті 95 пункту 95.3 ПК України зазначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За наведених обставин, позовні вимоги у частині стягнення суми податкового боргу у розмірі 110517,84 грн. підтверджені належними та допустимими доказами, відтак позовні вимоги підлягають до задоволення частково.

Згідно статті 139 частини 2 КАС України сплачений судовий збір з відповідача не стягується.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 6, 9, 72-76, 126, 139, 242 -246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Позов Головного управління ДФС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Волошина, буд.52, код ЄДРПОУ 39393632) до Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, буд.4, код ЄДРПОУ 01268822) про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі - задовольнити частково.

Надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Волошина, буд.52, код ЄДРПОУ 39393632) на погашення суми податкового боргу у розмірі 110517,84 (сто десять тисяч п'ятсот сімнадцять гривень вісімдесят чотири копійки) грн. за рахунок майна що перебуває у податковій заставі Відкритого акціонерного товариства "Закарпатська автобаза" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, буд.4, код ЄДРПОУ 01268822).

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України (пункт 15.5)).

Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 14 травня 2018 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду. Рішення суду у повному обсязі було складено 23 травня 2018 року.

СуддяОСОБА_1

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено24.05.2018
Номер документу74165629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/427/17

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні