Рішення
від 23.05.2018 по справі 826/1922/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 23 травня 2018 року                                                    № 826/1922/18           Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді  Шейко Т.І., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «БУД МЕЙД» до  Державної фіскальної служби України провизнання протиправним та скасування рішення                                                                                                                           встановив: Товариство з обмеженою відповідальністю «БУД МЕЙД» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просило: - визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних  №436793/40444915 від 18.12.2017 року в реєстрації податкової накладної №17 від 20.10.2017 року; - зобов'язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №17 від 20.10.2017 року. Позовні вимоги мотивовані тим, що контролюючий орган, відмовляючи у реєстрації податкової накладної №17 від 20.10.2017 року з підстави надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, обмежився лише загальним визначенням. При цьому, відповідачем не взято до уваги, що для реєстрації податкової накладної позивачем через особистий кабінет електронного сервісу «електронний кабінет платника» надано до відповідача повідомлення від 11.12.2017 року №9 з усіма необхідними документами та поясненнями до податкової накладної, а саме: - повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 11.12.2017 року №9; - копію договору №14/07-17 П про виконання робіт з технічного обслуговування від 14.07.2017 року з додатками; - копію платіжного доручення №2159 від 20.10.2017 року; - копію оборотно-сальдової відомості та картки по рахунку 361 за жовтень 2017 року; - копію ліцензії ДАБІ України на ТОВ «БУД МЕЙД» з додатком від 12.05.2016 року. Крім того, позивач звернув увагу на ту обставину, що податкова накладна від 20.10.2017 року №17 виписана на отримані грошові кошти від Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСА ГРУП» за роботи по договору №14/07-17 П про виконання робіт з технічного обслуговування від 14.07.2017 року, і такі роботи щомісяця приймаються та оплачуються Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСА ГРУП», що підтверджується карткою по рахунку 361 за жовтень 2017 року та платіжним дорученням. Більше того, на підтвердження реальності здійснення операцій по договору №14/07-17 П від 14.07.2017 року податкова накладна №20 від 20.10.2017 року була зареєстрована контролюючим органом 11.01.2018 року після подачі позивачем скарги до відповідача з аналогічним комплектом документів. За наведених обставин позивач вважає рішення контролюючого органу протиправним та таким, що порушує його права платника податків, а тому звернувся до суду за їх захистом. У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлений позов та просив його задовольнити у повному обсязі. Відповідач до суду не прибув, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце проведення судового засідання. Будь-яких клопотань щодо відкладення розгляду справи чи з інших причин, не заявляв. Свого відношення до позову не висловив. Заслухавши пояснення представника позивача, за наявним його клопотанням та у зв'язку з неявкою представника відповідача, суд завершив розгляд справи у порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні у матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI. Згідно абзацу 1 пункту 201.1 розділу V Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Згідно абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Згідно абзацу 5 пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України, підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України. Згідно підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового Кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом міністерства фінансів України № 567 від 13 червня 2017 року. Згідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Згідно підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Відповідно до пункту 1 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 566 від 13 червня 2017 року, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Відповідно до пункту 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації». В постанові Кабінету Міністрів України № 190 від 29 березня 2017 року «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» зазначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту “в” підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Як вбачається із матеріалів справи, 20.10.2017 року ТОВ «БУД МЕЙД» направило до Державної фіскальної служби України податкову накладу №17 від 20.10.2017 року на загальну суму з ПДВ 359600,00 грн. Реєстрація податкової накладної №17 від 20.10.2017 року 03.11.2017 року була зупинена, з зазначенням: «Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 81.10. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК». Позивачем через особистий кабінет електронного сервісу «електронний кабінет платника» надано до відповідача повідомлення від 11.12.2017 року №9 з усіма необхідними документами та поясненнями до податкової накладної, а саме: - повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 11.12.2017 року №9; - копію договору №14/07-17 П про виконання робіт з технічного обслуговування від 14.07.2017 року з додатками; - копію платіжного доручення №2159 від 20.10.2017 року; - копію оборотно-сальдової відомості та картки по рахунку 361 за жовтень 2017 року; - копію ліцензії ДАБІ України на ТОВ «БУД МЕЙД» з додатком від 12.05.2016 року.           Проте, відповідачем було прийнято рішення від 18.12.2017 року №436793/40444915 про відмову у реєстрації податкової накладної з підстави надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. Однак, рішення комісії ДФС від 18.12.2017 року №436793/40444915 про відмову в реєстрації податкової накладної, не містить чіткої підстави такої відмови, оскільки не зазначає, які саме подані платником податку документи:           - складені з порушенням законодавства;           - не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної;           - складені з порушенням законодавства і не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.           До того ж, як вірно зауважив позивач, а відповідач не спростував, ТОВ «БУД МЕЙД»  виконує роботи з обслуговування мереж та систем, має ліцензію ДАБІ України та технічний персонал для контролю проведення виконання робіт і виконує роботи по Договору №14/07-17 П від 14.07.2017 року про виконання робіт з технічного обслуговування на замовлення ТОВ «АЛЕКСА ГРУП», які щомісяця приймаються та оплачуються ТОВ «АЛЕКСА ГРУП». Податкова накладна від 20.10.2017 року №17  складена на отриманий аванс від замовника робіт – ТОВ «АЛЕКСА ГРУП». При цьому, за аналогічних обставин та аналогічного пакету документів податкова накладна №20 від 20.10.2017 року відповідачем 11.01.2018 року була зареєстрована. Частиною 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються  вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.           В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.           Відповідач по даній справі не довів суду належними та допустимими доказами правомірність прийнятого ним рішення від 18.12.2017 року №436793/40444915 про відмову в реєстрації податкової накладної.           Враховуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог, а відтак вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.           Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.                        Керуючись статтями 2, 77, 241-246, 250  Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва –                                                                   в и р і ш и в:           Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БУД МЕЙД» задовольнити. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних  №436793/40444915 від 18.12.2017 року в реєстрації податкової накладної №17 від 20.10.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України вчинити дії щодо реєстрації податкової накладної №17 від 20.10.2017 року. Присудити до стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БУД МЕЙД» (код ЄДРПОУ 40444915, 04119, м. Київ, вул. Зоологічна, 4-А, офіс 139) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) понесені судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 1762,00 грн.           Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.           Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295– 297 Кодексу адміністративного судочинства України.           Суддя                                                                                                Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено29.05.2018
Номер документу74169462
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1922/18

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні