Постанова
від 22.12.2009 по справі 2а-20030/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2009 р. сп рава № 2а-20030/09/0570

час прийняття постанови : 16-25

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі Куранді Т.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Донецького обла сного центру зайнятості, м. До нецьк

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Пантрейд» , м. Донецьк

про стягнення штрафу за пор ушення законодавства про зай нятість населення у сумі 20829 гр н. 08 коп.

за участю представників:

від позивача: Шапуваленко М .В. - за дов. від 17.03.2009р.

від відповідача: Чекменьов а Д.М. - за дов. від 09.12.2009р.

ВСТАНОВИВ:

Донецьким обласним цен тром зайнятості заявлено поз ов до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантрейд » про стягнення штрафу за пор ушення законодавства про зай нятість населення у сумі 20829 гр н. 08 коп.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на факт порушення відповідач ем законодавства про зайняті сть населення, а саме не подан ня відповідачем звітів про з апланове та фактичне вивільн ення працівника ОСОБА_1. у місячний термін та відповід но несплату штраф у сумі 20829 грн . 08 коп. за дане порушення.

Відповідач проти позовн их вимог заперечує у повному обсязі, вважає адміністрати вний позов незаконним та нео бґрунтованим, оскільки по-пе рше, вирішення позовних вимо г не належить до компетенції адміністративних судів, по-д руге, штраф, встановлений ста ттею 20 Закону України «Про зай нятість населення» є адмініс тративно-господарською санк цією, та, на думку відповідача , позивачем було пропущено ст рок, передбачений статтею 250 Г осподарського кодексу Украї ни, для його застосування. Фак т порушення законодавства пр о зайнятість населення, а сам е не подання звітів про запла нове та фактичне вивільнення працівника ОСОБА_1. у міся чний термін відповідач не за перечує.

Вислухавши у судовому за сіданні представників сторі н, дослідивши та оцінивши над ані докази за своїм внутрішн ім переконанням, суд встанов ив наступне.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Пантрейд» з ареєстровано як юридична осо ба Виконавчим комітетом Доне цької міської ради, включене до ЄДРПОУ за номером 35580665.

20, 21 липня 2009 року Інспекціє ю по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь Донецького обласного центр у зайнятості була проведена перевірка з питання додержан ня відповідачем законодавст ва про зайнятість населення, висновки якої викладені в ак ті № 104.

У зв'язку із поданням від повідачем письмових запереч ень на акт перевірки від 20, 21 ли пня 209 року Інспекцією позивач а була проведена додаткова п еревірка для уточнення даних , викладлених в запереченнях , внаслідок чого 13 жовтня 2009 рок у був складений додаток до ак ту № 104 перевірки додержання з аконодавства про зайнятість населення ТОВ «Пантрейд».

Як вбачається з акту пере вірки № 104, позивачем встановл ений факт звільнення відпові дачем по пункту 1 статті 40 Коде ксу законів про працю Україн и працівника підприємства (в ідповідача у справі) ОСОБА_ 1 відповідно до наказу від 31 березня 2009 року № 11к та інших пр ацівників, звільнення яких н е стосується спірних прааові дносин.

31 березня 2009 року відповіда ч наказом № 12к від 31 березня 2009 р оку скасував наказ № 11к та зно ву звільнив тієж датою ОСОБ А_1 за пунктом 1 статті 40 КЗпП У країни у зв'язку із скороченн ям штату на підставі рішення зборів учасників ТОВ «Пантр ейд», про що зазначено у додат ку від 13 жовтня 2009 року до акту № 104.

Позивач в обгрунтування п озову зазначає, що звіти про з апланове та фактичне вивільн ення ОСОБА_1 підприємство м до державної служби зайнят ості не надавалися. Дані обст авини щодо наявності факту п орушення відповідачем не зап еречуються.

Згідно з пунктом 5 статті 20 Закону України «Про зайняті сть населення» від 01 березня 1991 року № 803-ХІІ при в ивільненні працівників (у то му числі працюючих пенсіонер ів та інвалідів) у зв' язку із змінами в організації вироб ництва і праці, у тому числі лі квідацією, реорганізацією аб о перепрофілюванням підприє мств, установ, організацій, ск ороченням чисельності або шт ату працівників, підприємств а, установи, організації, неза лежно від форми власності, по відомляють про це не пізніш я к за два місяці в письмовій фо рмі державну службу зайнятос ті, вказуючи підстави і строк и вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кв аліфікації, розмір оплати пр аці, а в десятиденний строк пі сля вивільнення - направляют ь списки фактично вивільнени х працівників, зазначаючи в н их інвалідів. У разі неподанн я або порушення строків пода ння цих даних стягується штр аф у розмірі річної заробітн ої плати за кожного вивільне ного працівника.

Відповідно до пункту 6 ста тті 20 порядок стягнення та роз міри штрафів за невиконання вимог цієї статті з підприєм ств, установ і організацій вс тановлюються законодавство м України.

З додатку до акту перевір ки додержання законодавства про зайнятість населення ві дповідачем від 13 жовтня 2009 року № 104 вбачається, що за неподанн я до Донецького міського цен тру зайнятості звітів про за планове та фактичне вивільне ння ОСОБА_1. у місячний тер мін з дня отримання додатку д о акту відповідачу необхідно сплатити штраф у сумі 20829 грн. 08 коп. на користь Фонду загальн ообов' язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття.

З наданих суду доказів, а с аме вкладиша до трудової кни жки ОСОБА_1 від 20 вересня 1974 року вбачається, що вона прац ювала на підприємстві з 01 груд ня 2007 року по 31 березня 2009 року на посаді директора згідно з на казом від 01 грудня 2007 року № 1к. 31 б ерезня 2009 року ОСОБА_1. звіл ьнена з посади за скорочення м чисельності штату.

З копії персональної кар тки № 050101709052100003 в матеріалах справ и вбачається, що ОСОБА_1 з 21 травня 2009 року зареєстрована у Донецькому міському центр і зайнятості та отримала ста тус безробітної.

З листа Донецького міськ ого центру зайнятості від 24 че рвня 2009 року вбачається, що до ц ентру зайнятості за сприяння м у працевлаштуванні звернул ась ОСОБА_1, яка 31 березня 2009 року була звільнена з посади директора за пунктом 1 статті 40 Кодексу законів про працю У країни з Товариства з обмеже ною відповідальністю «Пантр ейд». Підприємство зареєстро вано у Донецькому міському ц ентрі зайнятості як платник страхових внесків з 23 листопа да 2007 року. Згідно останньої по даної за 1 квартал 2009 року розра хункової відомості про нарах ування і перерахування страх ових внесків до ФЗДССУВБ, заб оргованості з внесків станом на 01 квітня 2009 року не має. Звіт и про запланове вивільнення працівників та про фактичне вивільнення працівників до Д онецького міського центру за йнятості не надходили, що є по рушенням вимог пункту 5 статт і 20 Закону України «Про зайнят ість населення».

Враховуючи викладене, су д дійшов висновку, що відпові дачем було порушено положенн я пункту 5 статті 20 Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я», а саме не подання відповід ачем звітів про запланове та фактичне вивільнення праців ника ОСОБА_1. у місячний те рмін, та несплачений штраф з д ня отримання додатку до Акту від 13 жовтня 2009 року № 104, відпові дно до якого необхідно сплат ити штраф у сумі 20829 грн. 08 коп. Ро змір штрафу відповідачем не оскаржувався.

Посилання відповідача с тосовно того, що вирішення сп ірних правовідносин не належ ить до компетенції адміністр ативних судів, а належить до к омпетенції господарських су дів, суд не приймає з наступни х підстав.

Відповідно до статті 12 Го сподарського процесуальног о кодексу України господарсь ким судам не підвідомчі спра ви за зверненням суб' єктів владних повноважень.

Пунктом 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України передбачено, що с права адміністративної юрис дикції (далі - адміністративн а справа) - переданий на виріше ння адміністративного суду п ублічно-правовий спір, у яком у хоча б однією зі сторін є орг ан виконавчої влади, орган мі сцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа а бо інший суб' єкт, який здійс нює владні управлінські функ ції на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Стаття 46 Конституції Укра їни визначає, що громадяни ма ють право на соціальний захи ст, що включає, зокрема, право на забезпечення їх у разі без робіття з незалежних від них обставин. У частині 2 наведено ї статті зазначено, що це прав о гарантується загальнообов ' язковим державним соціаль ним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і орган ізацій, а також бюджетних та і нших джерел соціального забе зпечення; створенням мережі державних, комунальних, прив атних закладів для догляду з а непрацездатними.

Відповідно до статті 3 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття» від 2 березня 2000 року № 1533-ІІІ (з наступними змінами та доповненнями) законодавство про страхування на випадок б езробіття складається з Осно в законодавства про загально обов' язкове державне соціа льне страхування, цього Зако ну, Закону України «Про зайня тість населення» та інших но рмативно-правових актів, що р егулюють відносини у сфері с трахування на випадок безроб іття, а також міжнародних дог оворів України, згода на обов ' язковість яких надана Верх овною Радою України.

Згідно зі статтею 12 Закон у № 1533 функції виконавчої дире кції Фонду покладаються на о ргани державної служби зайня тості. Функції робочих орган ів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайня тості Автономної республіки Крим, обласні, Київський і Сев астопольський міські, районн і, міськрайонні, міські та рай онні у містах центри зайнято сті.

Відповідно до статті 14 Ос нов законодавства України пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування в ід 14 січня 1998 року № 16/98-ВР страхов і фонди є органами, які здійсн юють керівництво та управлін ня окремими видами загальноо бов' язкового державного со ціального страхування, прова дять збір та акумуляцію стра хових внесків, контроль за ви користанням коштів, забезпеч ують фінансування виплат за загальнообов' язковим держ авним соціальним страхуванн ям та здійснюють інші функці ї згідно з затвердженими ста тутами.

Згідно з пунктом 8 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адм іністративний позов до адмін істративного суду, а також су б' єкт владних повноважень, на виконання повноважень яко го подана позовна заява до ад міністративного суду.

Відповідно до пункту 3 ста тті 6 Закону України «Про судо устрій України» від 07 лют ого 2002 року № 3018-ІІІ ніхто не мож е бути позбавлений права нар озгляд його справи у суді, до п ідсудності якого вона віднес ена процесуальним законом.

У відповідності до части ни 2 статті 4 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на всі публічн о-правові спори, крім спорів, д ля яких встановлений інший п орядок судового вирішення.

Донецький обласний цент р зайнятості входить до скла ду державної служби зайнятос ті та здійснює свої повноваж ення на підставі Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я» та Постанови Кабінету Мін істрів України «Про затвердж ення положень щодо застосува ння Закону УРСР «Про зайняті сть населення» від 24 червня 1991 року № 47.

Відповідно до пункту 1 Пол оження про інспекцію по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України в ід 24 червня 1991 року № 47 Інспекція по контролю за додержанням з аконодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) в ходить до складу державної с лужби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконан ням законодавства про зайнят ість населення підприємства ми, установами та організаці ями усіх форм власності, ферм ерами та іншими роботодавцям и.

Згідно з пунктом 5 зазначе ного Положення основними зав даннями інспекції є здійснен ня контролю за дотриманням п ідприємствами, установами та організаціями усіх форм вла сності, фермерами та іншими р оботодавцями законодавства про зайнятість; забезпеченн я громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом з дійснення заходів щодо запоб ігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.

Відповідно до пункту 6 Пол оження про інспекцію по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня Інспекція відповідно до п окладених на неї завдань про водить перевірку додержання законодавства про зайнятіст ь населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермера ми та іншими роботодавцями, п ередусім щодо: працевлаштува ння громадян, які потребують соціального захисту; органі зації оплачуваних громадськ их робіт; забезпечення особл ивих гарантій працівників, в ивільнюваних у звя' зку із з мінами в організації виробни цтва і праці, в тому числі лікв ідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприєм ств, установ і організацій, ск ороченням чисельності або шт ату працівників; подання дер жавній службі зайнятості інф ормації про наявність вільни х робочих місць (вакантних по сад), про всіх прийнятих праці вників, про наступне вивільн ення працівників та фактично вивільнених працівників.

Окрім цього, суд зазначає , що стаття 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни визначає компетенцію адмі ністративних судів.

Частиною 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено виче рпний перелік публічно-право вих справ, на які не поширюєть ся компетенція адміністрати вних судів.

Таким чином, Донецький об ласний центр зайнятості як р обочий орган виконавчої дире кції Фонду загальнообов' яз кового державного соціально го страхування на випадок бе зробіття виступає як суб' єк т владних повноважень у сист емі загальнообов' язкового державного соціального стра хування на випадок безробітт я та є суб' єктом, який здійсн ює владні управлінські функц ії на виконання делегованих йому державою повноважень, в наслідок чого зазначена спра ва є справою адміністративно ї юрисдикції та підлягає роз гляду в адміністративному су ді. Інший порядок судового ви рішення спірних прааовіднос ин діюче процесуальне законо давство не передбачає.

Стосовно посилання відп овідача, що штраф, встановлен ий статтею 20 Закону України «П ро зайнятість населення» є а дміністративно-господарськ ою санкцією та позивачем бул о пропущено строк, передбаче ний статтею 250 Господарського кодексу України, для його зас тосування, суд зазначає.

Відповідно до частини 1 ст атті 241 Господарського кодекс у України адміністративно-го сподарський штраф - це грошов а сума, що сплачується суб' є ктом господарювання до відпо відного бюджету у разі поруш ення ним встановлених правил здійснення господарської ді яльності.

Частина 2 статті 241 Господа рського кодексу України пере дбачає, що перелік порушень, з а які з суб' єкта господарюв ання стягується штраф, розмі р і порядок його стягнення ви значаються законами, що регу люють податкові та інші відн осини, в яких допущено правоп орушення.

Згідно з частиною 3 статті 241 Господарського кодексу Укр аїни адміністративно-господ арський штраф може застосову ватися у визначених законом випадках одночасно з іншими адміністративно-господарсь кими санкціями, передбаченим и статтею 239 цього Кодексу.

Відповідно до статті ста тті 250 Господарського кодексу України адміністративно-гос подарські санкції можуть бут и застосовані до суб'єкта гос подарювання протягом шести м ісяців з дня виявлення поруш ення, але не пізніш як через од ин рік з дня порушення цим суб ' єктом встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті, крім випадків, передбачен их законом.

Як вже було зазначено вищ е, перевірка, під час якої було встановлено порушення, була проведена позивачем 20, 21 липня 209 року та додатково 13 жовтня 2009 року, внаслідок чого шестимі сячний строк з дня виявлення порушення для застосування штрафу не є пропущеним.

Суд не приймає посилання відповідача на те, що строк об числюється з дня, коли ОСОБ А_1. (працівник відповідача) з вернулася до Донецького місь кого центру зайнятості, а сам е з 21 травня 2009 року, з огляду на те, що як зазначалося вище, зас тосування штрафу належить до функцій Інспекції по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення , яка є структурним підрозділ ом позивача, а не до функцій До нецького міського центру зай нятості, незважаючи на те, що я к обласний центр зайнятості, так і міський центр зайнятос ті, входять до єдиної системи органів державної служби за йнятості.

Крім цього, суд зазначає , що виявлення порушення та пі дстави для застосування штра фу виникають тільки після пр оведення відповідної переві рки та складення акту за її ре зультатами, який фіксує вчин ення порушення і є підставою для стягнення штрафу, оскіль ки прийняття окремих рішень позивачем спірні правовідно сини не передбачають.

Ухвалюючи дане судове рі шення, суд виходить із наявно сті факту порушення, встанов леного позивачем, та відпові дності розміру штрафу і наяв ності підстав для його стягн ення, передбаченого діючим з аконодавством.

Враховуючи вищевикладен е, суд дійшов висновку, що позо вні вимоги позивача підлягаю ть задоволенню у повному обс язі.

Відповідно до частини 4 с татті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.

Враховуючи вищевикладе не та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Донецького облас ного центру зайнятості до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Пантрейд» про стя гнення штрафу за порушення з аконодавства про зайнятість населення у сумі 20829 грн. 08 коп. з адовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Пантрейд» (83000, м. Д онецьк, вул. Артема, 74, офіс 302, ЗК ПО 35580665) на розрахунковий рахун ок № 37179305900004 у банку ГУ ДК У в Донецькій області, МФО бан ку 834016, код ЗКПО 25671511, одержувач - Донецький міський центр зай нятості, код бюджетної класи фікації 50040500, суму штрафу за пор ушення законодавства про зай нятість населення у розмірі 20829 грн. 08 коп.

Вступна та резолютивна ч астини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголош ені у судовому засіданні 22 гру дня 2009 року. Постанова у повном у обсязі складена 25 грудня 2009 р оку.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Смагар С.В.

Дата ухвалення рішення22.12.2009
Оприлюднено21.09.2010
Номер документу7417742
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20030/09/0570

Ухвала від 26.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Колеснік Г.А.

Ухвала від 26.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Колеснік Г.А.

Ухвала від 09.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Колеснік Г.А.

Ухвала від 29.06.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Колеснік Г.А.

Постанова від 22.12.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні