УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.05.2018 Справа № 904/1704/18
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Примак С.А.
за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро
до боржника товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро
про визнання банкрутом
Представники:
від заявника: ОСОБА_1 (довір. від 20.04.2018 р.);
від боржника: ОСОБА_1 (довір. від 20.04.2018 р.).
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро відкрито ухвалою господарського суду 10.05.18 р. відповідно до процедури, передбаченої статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є встановлена під час роботи голови ліквідаційної комісії недостатність вартості майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів.
Згідно частини першої статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Таким чином, враховуючи вищезазначені вимоги Закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро, господарський суд встановив наступне.
Згідно з частиною першою статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
22.01.18р. протоколом №1 загальних зборів учасників ТОВ "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК" прийнято рішення про ліквідацію ТОВ "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК" та призначено ліквідатором ОСОБА_2.
18.04.18р. протоколом №2 загальних зборів учасників ТОВ "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК" припинено повноваження голови ліквідаційної комісії ТОВ "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК" (ЄДРПОУ 40794233) ОСОБА_2 та призначено ОСОБА_3.
На виконання вимог частини першої статті 105 Цивільного кодексу України боржник звернувся до державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради для здійснення реєстраційної дії по внесенню відомостей про припинення юридичної особи, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 20.04.18 р. № 23574402, в якому містяться дані про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про початок процедури припинення товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро.
Відповідно до частини четвертої статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
У відповідності до статті 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка. Об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством. Згідно пункту 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. №419, проведення інвентаризації обов'язкове у разі ліквідації підприємства.
Згідно частини першої статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
На виконання вимог частини першої статті 111 Цивільного кодексу України, за результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, складено проміжний ліквідаційний баланс товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро.
Проміжний ліквідаційний баланс складено станом на 17.04.18р., протоколом № 2 від 18.04.17р. проміжний ліквідаційний баланс затверджено власником товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро. Згідно цього балансу кредиторська заборгованість становить 292 500,00 грн.; дебіторська заборгованість, основні засоби, товарно - матеріальні цінності, нематеріальні активи - відсутні.
Відповідно до довідки АТ "УКРБУДІНВЕСТБАНК" №501134-166 від 19.04.18р. залишок грошових коштів на рахунку складає 7 100,00 грн.
Таким чином, згідно поданих документів, господарським судом встановлено, що вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, при цьому до звернення ліквідатора до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, було дотримано вимоги цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.
Відповідно до положень ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Враховуючи викладене, господарський суд прийшов до висновку про необхідність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 6 місяців.
Крім того, ліквідатора слід зобов'язати надати для долучення до справи реєстр вимог кредиторів, який буде розглянуто у судовому засіданні.
Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора банкрута встановлено наступне.
Відповідно до ст. 40 Закону у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
Оскільки кандидатура ліквідатора згідно зі ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначається судом із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, господарський суд здійснив електронний запит і отримав кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4 (свідоцтво № 182 від 13.02.13 р.) для виконання повноважень ліквідатора по даній справі.
04.05.18р. до суду арбітражним керуючим ОСОБА_4 було подано заяву на участь у справі про банкрутство.
В своїй заяві боржник просить суд покласти обов'язки ліквідатора на ОСОБА_3 - голову ліквідаційної комісії ТОВ "Трастсервіс Лінк".
Також судом встановлено, що загальними зборами учасників ТОВ "Трастсервіс Лінк" (протокол № 2 від 18.04.18 р.) припинено повноваження ліквідатора ОСОБА_2 та призначено ліквідатором ОСОБА_3
Враховуючи особливості провадження у справі про банкрутство за статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд не позбавлений можливості відхилити визначену автоматизованою системою відбору арбітражних керуючих кандидатуру арбітражного керуючого та призначити ліквідатором боржника, що ліквідується власником, особу, яка виконувала повноваження голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) в досудовому порядку, виходячи з власної оцінки кандидатур та обставин справи (дана правова позиція викладена в постановах Дніпропетровського апеляційного господарського суду по справі № 904/9592/16 та Вищого господарського суду України від 03.11.15р. по справі № 904/4815/15).
Господарський суд зазначає, що голова ліквідаційної комісії здійснював повноваження ліквідатора боржника у ліквідаційній процедурі, яка передує зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", головою ліквідаційної комісії проведено інвентаризацію активів та пасивів підприємства-боржника, складено проміжний ліквідаційний баланс, отже голова ліквідаційної комісії повністю володіє інформацією про фінансове становище і майно боржника.
Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_3 не є заінтересованою особою відносно боржника, має досвід та навички для проведення ліквідаційної процедури.
За встановлених обставин справи, наведених положень законодавства, суд вважає за можливе призначити ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "Трастсервіс Лінк" ОСОБА_3, а кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4 - відхилити.
Керуючись ст.ст. 37, 38, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 232, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро - банкрутом.
Відкрити ліквідаційну процедуру у справі строком на 6 місяців до 24.11.18 р.
Ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАСТСЕРВІС ЛІНК", м. Дніпро призначити голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3 (49000, м. Дніпро, а/с 365).
З метою виявлення кредиторів банкрута в порядку ч. 3, 4 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оприлюднити господарським судом Дніпропетровської області повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬФА ТЬЮБ", 49064, м.Дніпро, пр.Сергія Нігояна, б.61А, код ЄДРПОУ 39930128 банкрутом на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет.
Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Заявлення кредиторських вимог в обов'язковому порядку здійснюється кредиторами до господарського суду Дніпропетровської області зі сплатою судового збору відповідно до вимог Закону України „Про судовий збір» та ліквідатору в порядку ст.. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Після закінчення строку для подання кредиторських вимог, зобов'язати ліквідатора надати господарському суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, письмовий звіт про надіслання всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами в порядку п. 5 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , скласти реєстр вимог кредиторів та подати на затвердження господарському суду реєстр вимог кредиторів до 05.07.18 р.
Призначити судове засідання для розгляду реєстру вимог кредиторів на 05.07.2018 р. на 10:20, яке відбудеться в приміщенні господарського суду Дніпропетровської області, зал судового засідання № 3-410.
Явку ліквідатора, представників кредиторів у судове засідання визнати обов'язковим.
Зобов'язати ліквідатора:
- заходи ліквідаційної процедури проводити у відповідності до вимог статей 37-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
- кожного першого числа наступного місяця ліквідатор повинен надати господарському суду Дніпропетровської області звіт про проведені дії в ліквідаційній процедурі з документами, які підтверджують проведення цих дій в ліквідаційній процедурі.
- подати на затвердження до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс та документи, які підтверджують проведення ліквідаційної процедури за десять днів до закінчення строку ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;
- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;
- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;
- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;
- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.
- з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Копію постанови надіслати: засновнику боржника; ліквідатору; органу ДВС за місцезнаходженням боржника; Державному реєстратору; Лівобережній ОДПІ м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та та може бути оскаржена у 20-ти денний строк до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.
Інформацію про дату та час розгляду справи можна отримати за електронною адресою суду: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\
Суддя ОСОБА_5
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2018 |
Оприлюднено | 24.05.2018 |
Номер документу | 74190049 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні