Рішення
від 23.05.2018 по справі 803/648/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2018 року ЛуцькСправа № 803/648/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Дмитрука В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Комунального підприємства Луцьке до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21.03.2018 №2/857,

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство Луцьке (далі - КП Луцьке , позивач) звернулося з позовом до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області ОСОБА_1 (далі - головний інспектор Маркевич С.Б., відповідач) про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21.03.2018 року №2/857.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20.12.2017 року головним інспектором Маркевичем С.Б. проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті Нове будівництво котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в селі Коршів Луцького району , в ході якої встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт .

На підставі акту перевірки УДАБІ у Волинській області, 20.12.2017 року видано приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення.

З метою виконання зазначених приписів 19.01.2018 року КП Луцьке звернулось із заявою через Центр надання адміністративних послуг Луцької райдержадміністрації про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію) нового будівництва котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. та ФАПу в с. Коршів на земельній ділянці площею 0,0195 га. Однак на дане звернення сектор містобудування та архітектури Луцької РДА, не надавши письмової відповіді, повернув заяву та доданий пакет документів адресанту. У зв'язку цим, КП Луцьке звернулось до суду з позовом до Сектору містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Центр надання адміністративних послуг Луцької райдержадміністрації про визнання протиправними дій щодо ненадання відповіді на заяву КП Луцьке від 19.01.2018 року про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію) та зобов'язання надати письмову відповідь на заяву КП Луцьке від 19.01.2018 року про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію). Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 23.02.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №803/207/18.

Незважаючи на це, 05.03.2018 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області ОСОБА_1 повторно проведено позапланову перевірку на об'єкті Нове будівництво котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в селі Коршів Луцького району , за результатами якої виявлено порушення позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме: не виконано припис від 20.12.2017 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, яким вимагалося зупинити будівництво з 20.12.2017 року та повідомити про його виконання УДАБІ у Волинській області до 22.12.2017 року, відсутні дані про дозвіл на початок виконання будівельних робіт за вказаною адресою у Єдиному реєстрі документів.

На підставі акту позапланової перевірки 21.03.2018 року головним інспектором Маркевичем С.Б. винесено постанову №2/857, якою КП Луцьке визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом першим пункту першого статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в розмірі 26 430,00 грн.

Позивач вважає, що оскаржувана постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21.03.2018 року №2/857 є незаконною та безпідставною, оскільки КП Луцьке 19.01.2018 року зверталось із заявою через Центр надання адміністративних послуг Луцької райдержадміністрації про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію) нового будівництва котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. та ФАПу в с. Коршів на земельній ділянці площею 0,0195 га. Однак на дане звернення сектор містобудування та архітектури Луцької РДА, не надавши письмової відповіді, повернув заяву та доданий пакет документів адресанту. Тому, вважає, що вимоги припису органу державного архітектурно-будівельного контролю від 20.12.2017 року виконані. Враховуючи наведене просить позов задовольнити.

Відповідно до частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 року справу було прийнято до провадження та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач у відзиві на позовну заяву №1003-1.16/1210-18 від 25.04.2018 року позовні вимоги заперечив, посилаючись на те, що перевірка була проведена з дотриманням вимог чинного законодавства України. При цьому вказує, що норми Закону України Про основні засади держаного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на який посилається позивач, не поширюються на органи, що здійснюють державний архітектурно-будівельний контроль. В даному випадку позапланова перевірка позивача проведена відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року (далі - Порядок № 553).

Крім того, зазначає, що на підставі направлення для проведення позапланового заходу від 11.12.2017 року №597 20.12.2017 року проведено перевірку дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на вищевказаному об'єкті Нове будівництво котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в селі Коршів Луцького району , за результатами якої складено акт перевірки № 3969-597. Перевірка проведена в присутності директора КП Луцьке ОСОБА_3, який підписав акт перевірки без будь-яких пояснень, зауважень або заперечень та отримав один примірник акту, про що свідчить його підпис в акті перевірки. Даним актом від 20.12.2016 року встановлено, що будівництво проводилося без дозволу на виконання будівельних робіт. Даний об'єкт за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів з середніми наслідками (СС2); відсутні дані про дозвіл на виконання будівельних робіт за даною адресою у Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт та засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, чим порушено вимоги пункту першого частини першої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт .

На підставі акту перевірки УДАБІ у Волинській області 20.12.2017 року видано приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення у двомісячних термін та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, яким вимагалося зупинити будівництво з 20.12.2017 року та повідомити про його виконання УДАБІ у Волинській області до 22.12.2017 року та усунути виявлені порушення у двомісячний термін. Крім того, 29.12.2017 року за № 22/4128 винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, згідно з якою КП Луцьке визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 1 пункту 3 частини другої статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в сумі 651 940,00 грн., правомірність якої підтверджена рішенням Волинського окружного адміністративного суд від 13.04.2018 року по справі №803/213/18.

З метою перевірки виконання вимог припису від 20.12.2017 року, відповідачем повторно було проведено позапланову перевірку на об'єкті Нове будівництво котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в селі Коршів Луцького району , за результатами якої виявлено порушення позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил щодо невиконання припису, за результатами якої 21.03.2018 року головним інспектором Маркевичем С.Б. винесено постанову №2/857, якою КП Луцьке визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом першим пункту першого статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в розмірі 26 430,00 грн.

Також вказує на те, що позивач не виявив бажання бути присутнім під час винесення оскаржуваної постанови, не надав будь-яких пояснень, заперечень чи клопотань до винесеної оскаржуваної постанови, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

Тому, враховуючи виявлені порушення, відповідач вважає, що виносячи оскаржувану постанову діяв відповідно до вимог чинного законодавства, з огляду на що просить в задоволенні позову відмовити повністю.

Відповіді на відзив позивачем не подано.

Дослідивши наявні у справі матеріали, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити з таких мотивів та підстав.

Частина 1 статті 5 КАС України визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктами владних повноважень, щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дії чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Судом встановлено, що наказом УДАБІ у Волинській області №597 П від 11.12.2017 року року Про проведення позапланової перевірки наказано провести позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на об'єкті будівництва за адресою: Волинська обл., Луцький р-н, с. Коршів Нове будівництво котельні установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в с. Коршів Луцького району , забудовник КП Луцьке , за результатами якої складено акт перевірки № 3969-597 дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Зокрема, актом перевірки від 20.12.2016 року встановлено, що будівництво на об'єкті за адресою: Волинська обл., Луцький р-н, с. Коршів Нове будівництво котельні установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в с. Коршів Луцького району , забудовник КП Луцьке , проводилося без дозволу на виконання будівельних робіт. Даний об'єкт за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів з середніми наслідками (СС2); відсутні дані про дозвіл на виконання будівельних робіт за даною адресою у Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт та засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, чим порушено вимоги пункту 1 частини першої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт .

На підставі акту перевірки УДАБІ у Волинській області 20.12.2017 року видано приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення у двомісячних термін та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, яким вимагалося зупинити будівництво з 20.12.2017 року та повідомити про його виконання УДАБІ у Волинській області до 22.12.2017 року та усунути виявлені порушення у двомісячний термін.

З метою виконання зазначених приписів 19.01.2018 року КП Луцьке звернулось із заявою через Центр надання адміністративних послуг Луцької райдержадміністрації про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію) нового будівництва котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. та ФАПу в с. Коршів на земельній ділянці площею 0,0195 га.

Однак на дане звернення сектор містобудування та архітектури Луцької РДА, не надавши письмової відповіді, повернув заяву та доданий пакет документів адресанту.

У зв'язку цим, КП Луцьке звернулось до суду з позовом до Сектору містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Центр надання адміністративних послуг Луцької райдержадміністрації про визнання протиправними дій щодо ненадання відповіді на заяву КП Луцьке від 19.01.2018 року про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію) та зобов'язання надати письмову відповідь на заяву КП Луцьке від 19.01.2018 року про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію). Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 23.02.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №803/207/18.

Рішенням суду від 24.04.2018 року позов задоволено повністю, станом на 23.05.2018 року рішення законної сили не набрало, апеляційна скарга на вказане рішення суду не подана.

Не зважаючи на оскарження позивачем дій щодо ненадання відповіді на заяву від 19.01.2018 про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію) та зобов'язання надати письмову відповідь на заяву КП Луцьке від 19.01.2018 року про видачу містобудівних умов та обмеження на будівництво (реконструкцію), 05.03.2018 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області ОСОБА_1 повторно проведено позапланову перевірку на об'єкті Нове будівництво котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. в селі Коршів Луцького району .

За результатами даної перевірки складено акт перевірки №697-54 від 05.03.2018 року дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, яким встановлено порушення позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме: не виконано припис від 20.12.2017 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт, яким вимагалося зупинити будівництво з 20.12.2017 року та повідомити про його виконання УДАБІ у Волинській області до 22.12.2017 року, відсутні дані про дозвіл на початок виконання будівельних робіт за вказаною адресою у Єдиному реєстрі документів (а. с. 13-20).

Крім того, за результатами позапланової перевірки відповідачем винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 05.03.2018 року, яким вимагалося усунути виявлені порушення у двомісячний термін (а. с. 21) та складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а. с. 22).

На підставі акту позапланової перевірки 21.03.2018 року головним інспектором Маркевичем С.Б. винесено постанову №2/857, якою КП Луцьке визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом першим пункту першого статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в розмірі 26 430,00 грн.

Будучи не згідним з вказаною постановою, позивач оскаржив її до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI).

Згідно з частиною першою статті 41 Закону №3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 (далі - Порядок № 553).

Згідно з пунктом 5 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки (пункт 7 Порядку №533).

Згідно з пунктом 9 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

Пунктом 11 Порядку №553 визначено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право, зокрема, складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, і накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт. Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Аналогічні положення закріплені у статті 41 Закону № 3038-VI.

Так, відповідно до пункту четвертого частини першої статті 41 Закону № 3038-VI позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

1) подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

3) виявлення факту самочинного будівництва об'єкта;

4) перевірка виконання суб'єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом;6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для проведення позапланового заходу КП Луцьке 05.03.2018 року була перевірка виконання позивачем вимог припису від 20.12.2017 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення.

В ході проведення даної перевірки встановлено порушення позивачем пункту третього частини третьої статті 41 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , зокрема: припис від 20.12.2017 року не виконаний; відсутні дані про дозвіл на виконання будівельних робіт за даною адресою у Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт та засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (а. с 19).

Відповідно до пунктів 1, 3 частини першої статті 34 Закону № 3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після; подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Згідно з частинами першою, другою статті 37 Закону № 3038-VI право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля , підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Згідно з пунктами 5, 6 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (далі - Порядок № 466) будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) та об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.

Документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Проаналізувавши вищенаведене, суд зазначає, що будівельні роботи можуть виконуватися за наявності дозволу на виконання будівельних робіт, дані про який вносяться до Єдиного реєстру документів.

Як слідує з матеріалів справи, 19.10.2018 року КП Луцьке звернулось із заявою до начальника сектору містобудування та архітектури Луцької районної державної адміністрації ОСОБА_4, у якій просив видати містобудівні умови та обмеження на будівництво (реконструкцію) нового будівництва котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. та ФАПу с. Коршів на земельній ділянці площею 0,0195 га. До заяви додано державний акт на право власності земельної ділянки, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16 січня 2018 року № 110753464, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, містобудівний розрахунок на об'єкт будівництва.

Однак, письмової відповіді на звернення КП Луцьке відповідач не надав, а заяву та доданий пакет документів повернув позивачу.

Відповідно до частини третьої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Підстави для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень визначені частиною четвертою статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності :

1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Згідно із частиною шостою вказаної статті надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

Таким чином, вищевикладене свідчить про те, що позивачем вживались заходи на виконання вимог припису від 20.12.2017 року, однак, з незалежних від КП Луцьке обставин, а саме: необґрунтоване повернення заяви і документів для видачі містобудівних умов та обмежень на будівництво (реконструкцію) нового будівництва котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі для обслуговування ОСОБА_2 ст. та ФАПу с. Коршів на земельній ділянці площею 0,0195 га, містобудівні умови та обмеження видані не були.

Відповідно частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до абзацу 1 пункту 3 частини другої статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності передбачено, суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми наслідками (СС2), - у розмірі трьохсот сімдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Враховуючи те, що позивачем, на думку суду, вчинено достатні дії на виконання вимоги припису від 20.012.2017 року щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення, а тому КП Луцьке протиправно притягнуто до відповідальності та накладено штраф в розмірі 26 430,00 грн. згідно постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21.03.2018 року №2/857.

Відтак, з наведених вище підстав, виходячи з наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, адміністративний позов підлягає до задоволення повністю шляхом прийняття рішення про визнання протиправною та скасування постанови головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області ОСОБА_1 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21 березня 2018 року №2/857.

Згідно із частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у розмірі 1 762, 00 грн., сплачений згідно платіжного доручення № 626 від 03.04.2018 року (а. с. 2).

Керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області ОСОБА_1 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21 березня 2018 року №2/857.

Стягнути на користь комунального підприємства Луцьке (45624, Волинська область, Луцький район, село Великий Омеляник, вулиця Володимирська, будинок 5, ідентифікаційний код юридичної особи 36716814) за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Кременецька, будинок 38, ідентифікаційний код юридичної особи 34970716) судовий збір в розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят два) гривень 00 копійок.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В. В. Дмитрук

Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено25.05.2018
Номер документу74195392
СудочинствоАдміністративне
Сутьнакладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 21.03.2018 №2/857

Судовий реєстр по справі —803/648/18

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 13.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні