Рішення
від 22.05.2018 по справі 812/962/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 травня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/962/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Ірметової О.В.,

за участю секретаря судового засідання: Попової Н.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуглемед» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 11.01.2012 № 5457,-

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуглемед» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 11.01.2012 № 5457.

В обґрунтування заявлених вимог зазначив наступне.

ТОВ «Техуглемед» надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5457 від 11.01.2012, невід'ємною частиною якого є Угода про умови користування надрами від 11.01.2012.

З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, у відповідача, як у користувача надр виникають права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.

Посилаючись на статтю 24 Кодексу України про надра та Угоду про умови користування надрами, позивач стверджував, що відповідач був зобов'язаний у встановленому порядку подавати до державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України» щорічні звіти, як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Позивачем встановлено, що за 2014 та 2016 роки відповідачем, в порушення вимог Угоди, не подані щорічні звіти до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України". Таким чином, оскільки не подання звітності передбаченою Угодою є порушенням вимог передбачених спеціальним дозволом, наявні підстави для анулювання дозволу на користування надрами № 5457 від 11.01.2012.

На підставі викладеного, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2018 року відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Судове засідання призначено на 22.05.2018 (а.с. 1-2).

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстроване місцезнаходження відповідача: 94670, Луганська область, Антрацитівський район, селище Краснолуцький, вул. Радянська, буд. 17 (а.с. 48-51).

З урахуванням п.20 Перехідних положень та на виконання ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) на офіційному веб-сайті розміщено оголошення про постановлення ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду від 27.04.2018 (а.с. 45).

Таким чином, судом вжито заходи щодо належного повідомлення Відповідача про дату, час та місце розгляду заяви.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, суд дійшов наступного.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Техуглемед» (ідентифікаційний код 36073768) зареєстроване як юридична особа 14.08.2008, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 13821020000015285; в процесі припинення не перебуває (а.с. 48-51).

11 січня 2012 року Державна служба геології та надр України видало ТОВ «Техуглемед» спеціальний дозвіл на користування надрами № 5457 (а.с. 8).

Цей дозвіл надав відповідачу право на видобування кам'яного вугілля - антрациту. Дозвіл виданий строком на 17 років.

Особливі умови спеціального користування надрами полягали в покладанні на надрокористувача низки обов'язків, а саме:

- протягом трьох років затвердити запаси вугілля ДКЗ України;

- виконання рекомендацій ДКЗ України, протокол від 22.07.2011 № 2328 (апробовано);

- виконання умов: Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області від 12.04.2011 № 2708 (екологічна картка № 1329); Держгімпромнагляду - лист від 19.08.2011 № 1/02-3.1.12/6192; Мінприроди України - лист від 09.09.2011 № 17036/06/10-11; Луганської обласної ради - рішення від 27.05.2011 № 5/99;

- своєчасна і в повному обсязі сплата обов'язкових платежів до Державного бюджету згідно з чинним законодавством;

- щорічна звітність перед Держгеонадрами України про стан запасів корисних копалин за формою 5-гр;

- обов'язковий моніторинг та наукове супроводження виконання особливих умов передбачених дозволом та угодою про умови користування надрами відповідно до абзацу третього пункту 26 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615.

Невід'ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами від 11.01.2012 року № 5457, укладена між Державною службою геології та надр України та ТОВ «Техуглемед» (а.с. 9-13).

Згідно з п. 7.2 Угоди надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП «Геоінформ України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр (а.с. 12).

Таким чином, подання до ДНВП «Геоінформ України» щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр є обов'язковою умовою спеціального користування надрами, прямо передбаченою дозволом та Угодою.

Листом Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України від 07.04.2015 № 02/302-0972 надано перелік надрокористувачів, які не направили до ДНВП Геоінформ України щорічну статистичну звітність за формами 6-гр, 7-гр за 2014 рік (а.с. 15). До зазначеного переліку під номером 231 входить ТОВ Техуглемед (а.с. 16).

Наказом Державної служби геології та надр України від 19.05.2015 № 122 зупинено дію спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку до цього наказу (а.с. 17).

До зазначеного переліку спеціальних дозволів на користування надрами, дія яких зупинена входить ТОВ «Техуглемед» (а.с. 18).

Про зазначений наказ позивача повідомлено через офіційний вісник «Урядовий Кур'єр» (а.с. 19).

Листом Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України від 20.07.2017 № 03/303-2913 надано перелік надрокористувачів, які станом на 19.07.2017 не направили до ДНВП Геоінформ України щорічну статистичну звітність за формою 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2016 рік (а.с. 20). До зазначеного переліку входить ТОВ Техуглемед (а.с. 21-22).

Оголошенням у офіційному віснику Урядовий кур'єр було доведено до відома відповідача, що у зв'язку із неусуненням причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, розглянуто питання щодо подальшої дії цих дозволів. Запропоновано відповідачу в 15-денний строк надати власну позицію на припинення права користування надрами (а.с. 23).

Як вбачається з матеріалів справи жодної відповіді від відповідача не надходило.

Докази усунення Відповідачем допущених ним порушень у визначений Держгеонадра України строк суду не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування, та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1174.

Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок № 615).

Згідно з пунктом 23 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» .

Відповідно до пункту 25 Порядку № 615 про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження. Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання дозволу, рішення про відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Частиною першою статті 26 Кодексу України про надра визначені підстави припинення права користування надрами, відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі:

1) якщо відпала потреба в користуванні надрами;

2) закінчення встановленого строку користування надрами;

3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування;

4) користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення;

5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;

6) якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами;

7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Відповідно до частини другої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Тобто, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.

Порушення вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, є самостійною підставою для припинення права користування ними згідно з пунктом 5 частини 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра.

Судом встановлено, що однією з умов користування надрами, яка передбачена дозволом від 11.01.2012 № 5457 та пунктом 7.2 Угоди про умови користування надрами, було подання ДНВП «Геоінформ України» щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

ТОВ «Техуглемед» цього обов'язку не виконало.

Згідно з частиною другою статті 26 Кодексу України про надра орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.

З огляду на те, що ТОВ «Техуглемед» не надало згоду на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права в судовому порядку.

Таким чином, суд дійшов висновку про задоволення позову Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуглемед» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 11.01.2012 № 5457.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача не підлягають, оскільки згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-250, 255, 295, пунктом 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуглемед» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 11.01.2012 № 5457 - задовольнити.

Припинити право користування надрами Товариства з обмеженою відповідальністю «Техуглемед» (94670, Луганська обл., Антрацитівський район, селище Краснолуцький, вулиця Радянська, будинок 17, ідентифікаційний код юридичної особи 36073768) шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 11 січня 2012 року № 5457.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 24 травня 2018 року.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2018
Оприлюднено25.05.2018
Номер документу74195737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/962/18

Рішення від 22.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 27.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні