Рішення
від 23.05.2018 по справі 822/1488/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1488/18

РІШЕННЯ

іменем України

23 травня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

розглянувши адміністративну справу за позовом Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області в особі управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області до Черчецького будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Західний офіс Держаудитслужби в Хмельницькій області в особі управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить зобов'язати Черчецький будинок-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів виконати пункти 4, 5, 6, 9 вимоги "Про усунення порушень виявлених ревізією" від 08 грудня 2017 року № 13-22-07-14/5909.

В обґрунтування вимог позивач зазначає, що посадовими особами управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області проведено позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Черчецького будинку - інтернату для громадян похилого віку та інвалідів за період з 01.01.2015 року по 01.11.2017 року.

За результатами проведеного контрольного заходу складено акт, в якому зафіксовано порушення відповідачем фінансово-бюджетної дисципліни. З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому, об'єкту контролю надіслана вимога "Про усунення порушень виявлених ревізією" від 08 грудня 2017 року № 13-22-07-14/5909.

Вказує, що станом на момент звернення до суду, залишаються не виконаними пункти 4, 5, 6, 9 вказаної вимоги, а тому позов слід задовольнити.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 17.04.2018 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у відповідності до статті 263 КАС України. Відповідачу надано строк (15 днів) для подання відзиву на позов з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.

Однак, станом на 23.05.2018 року до суду не надійшов відзив на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Статтею 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-XII визначено головні завдання органу державного фінансового контролю, зокрема: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів, достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у підконтрольних установах, за дотриманням бюджетного законодавства.

Відповідно до частини 2 статті 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Вказана правова позиція також сформована Верховним Судом України та викладена в постанові від 28 жовтня 2014 року у справі №21-462а14, згідно із якою вимога органу державного фінансового контролю спрямована на корегування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства і у цій частині, є обов'язковою до виконання.

Відповідно до звернення директора Черчецького будинку - інтернату для громадян похилого віку та інвалідів ОСОБА_1 від 18.10.2017 року № 156 та листа Хмельницької обласної ради від 19.07.2017 року № 1383/01-15, на підставі направлень на проведення ревізії від 01.11.2017 року № 464, № 465 та №466, виданих начальником управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (далі - Управління), Управлінням проведено позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Черчецького будинку - інтернату для громадян похилого віку та інвалідів за період з 01.01.2015 року по 01.11.2017 року.

За результатами проведеного контрольного заходу складено акт від 08 грудня 2017 року № 13-22-07-14/5909, в якому зафіксовано порушення фінансово-бюджетної дисципліни.

Вказаний документ підписаний директором відповідача без зауважень.

З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому, керуючись пунктом 7 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", об'єкту контролю надіслана вимога "Про усунення порушень виявлених ревізією" від 08 грудня 2017 року № 13-22-07-14/5909.

Листом від 04.01.2018 року відповідач повідомив Управління про те, що ним частково усунені виявлені порушення, однак станом на цей час залишаються не виконаними пункти 4, 5, 6, 9 вказаної вимоги.

Пункт 4 вимоги передбачає те, що ревізією списання дебіторської заборгованості встановлено, що в листопаді 2015 року по бухгалтерському обліку Черчецького будинку - інтернату для громадян похилого віку та інвалідів в порушення частини 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року № 996-XIV, без підтверджуючих документів списано дебіторську заборгованість по розрахунках з ТзОВ "Епіцентр" в сумі 509,50 грн., яка виникла в 2014 році та обліковувалась по бухгалтерському обліку в період з 01.01.2015 року по 01.11.2015 року.

Внаслідок допущених порушень відповідачу завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 509,50 грн.

Відповідно до пункту 5 вимоги, ревізією відповідності сплаченої вартості товарів, робіт та послуг умовам укладених договорів, а також відповідності кількості та асортименту отриманих товарів, робіт та послуг умовам договорів встановлено, що в серпні 2015 року відповідно до накладної № 43 від 12.08.2015 року відповідачем за рахунок коштів спеціального фонду придбано в у ФОП ОСОБА_2 продукти харчування на загальну суму 19329,40 грн.

Проте, у вище зазначеній накладній чорнильною ручкою скоригована додана вартість продуктів харчування в сумі 1247,05 грн., без підтверджуючих документів та безпідставно відображено по бухгалтерському обліку в розрахунках з ФОП ОСОБА_2 на загальну суму 20576,45 грн., чим порушено частину 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Крім того, в серпні 2015 року по загальному фонду згідно даних меморіального ордера № 6 "Накопичувальна відомість по розрахунках з іншими кредиторами" відповідачем на розрахунки з ФОП ОСОБА_2 віднесено суму 1137,00 грн. за придбані господарчі товари, які по бухгалтерському обліку не оприбутковані. Заборгованість по розрахунках з ФОП ОСОБА_2 не обліковується.

Враховуючи вищевказане відповідачем проведено для ФОП ОСОБА_2 оплату продуктів харчування та господарчих товарів без фактичного їх одержання на суму 2384,05 грн., чим порушено вимоги частини 1 статті 49 Бюджетного Кодексу України, частини 5 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік га фінансову звітність в Україні".

Внаслідок допущених порушень відповідачу завдано матеріальної шкоди (збитків) в сумі 2384,05 грн.

Пункт 6 вимоги передбачає те, що ревізією повноти оприбуткування придбаних матеріальних цінностей встановлено, що в вересні 2015 року відповідачем перераховано кошти для ПП ОСОБА_3 в сумі 5550,0 грн. за бензин, які по бухгалтерського обліку не оприбутковувались, на залишку під час проведення інвентаризації не виявлені.

Враховуючи вищевказане відповідачем проведено оплату бензину без фактичного його одержання на вище зазначену суму, чим порушено вимоги частини 1 статті 49 Бюджетного Кодексу України, частини 5 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік га фінансову звітність в Україні".

Відповідно до пункту 9 вимоги, ревізією списання паливно-мастильних матеріалів встановлено, що в вересні 2015 року відповідачем придбано в ТзОВ "ВОГ Рітейл" штрих- картки на пальне (бензин MUSTANG 92) в кількості 100 штук номіналом 10 л. на суму 19990,00 грн.

За придбане пальне відповідачем перераховано кошти в вересні 2015 року - 13013,08 грн. та в листопаді 2015 року - 10574,92 грн.

З метою підтвердження стану розрахунків та фактичного використання відповідачем штрих - карток на пальне, направлено запит до ТзОВ "ВОГ Рітейл".

Проведеним аналізом отриманої відповіді від ТзОВ "ВОГ Рітейл" встановлено випадки використання штрих - карток, придбаних відповідачем, в кількості 720 л. на суму 14392,80 грн. в місцях, де фактично, згідно даних шляхових листів, автомобілі не перебували та заправка автомобілів відповідача в той період здійснювалась пальним придбаним в іншого постачальника.

Також, до шляхових листів не прикріплені фіскальні чеки РРО на відпущене за талонами пальне, видача яких передбачена пунктами 10 та 15 Додатку 7 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом "Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно - касових апаратів для автозаправних станцій" № 3 від 27.06.2002 року та пункту 5 ДСТУ від 05.10.2010 року № 20886/7/10-2017.

Враховуючи вищезазначене, відповідачем без первинних підтверджуючих документів та всупереч чинному законодавству списано на видатки вартість бензину в сумі 14392,80 грн., що є порушенням частини 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік га фінансову звітність в Україні", чим завдано відповідачу матеріальної шкоди (збитків) на зазначену суму.

Відповідно до пункту 46 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними підрозділами" від 20.04.2006 року № 550, якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", органам державного фінансового контролю надано право звернення до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази, які містяться в матеріалах справи.

Крім того, суд зважає на те, що вимога позивача "Про усунення порушень виявлених ревізією" від 08 грудня 2017 року № 13-22-07-14/5909 відповідачем не оскаржувалась та не скасована, доказів про усунення вказаних порушень відповідачем до суду не надано.

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що позовні вимоги управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області є обґрунтованими, відповідають чинному законодавству і підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області в особі управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (пров. Маяковського, 19/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013, код ЄДРПОУ 40479801) до Черчецького будинку - інтернату для громадян похилого віку та інвалідів (вул. Ліщука, 90, с. Черче, Чемеровецький район, Хмельницька область, 31647, код ЄДРПОУ 14160606) про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов'язати Черчецький будинок - інтернат для громадян похилого віку та інвалідів виконати п.п. 4, 5, 6, 9 вимоги "Про усунення порушень виявлених ревізією" від 08 грудня 2017 року № 13-22-07-14/5909.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.

Головуючий суддя ОСОБА_4

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено25.05.2018
Номер документу74196907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1488/18

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні