П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22.05.2018 Справа №607/7928/18
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі: головуючої судді Мостецької А.А., секретаря Григорусь О.М., за участю представників Тернопільської митниці ДФС: ОСОБА_1 та ОСОБА_2, захисника ОСОБА_3, розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли від Тернопільської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрованого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, рнокпп НОМЕР_1,
за ч. 2 ст. 483 МК України , -
В С Т А Н О В И В :
07 травня 2018 року на адресу Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від Тернопільської митниці Державної фіскальної служби надійшли справи про порушення митних правил відносно громадянина ОСОБА_4
Як вбачається із протоколу про порушення митних правил за № 0073/40300/18 від 13 березня 2018 року, 24 квітня 2015 директор TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" ОСОБА_5 на виконання договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів від 10.10.2014 10/10/2014-2 надав агенту з митного оформлення TOB "Віта Едванс" ОСОБА_6 (далі уповноважена особа) копії інвойсу від 21.04.2015 № 0031 та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 20.04.2015 № WK 329974 для підготовки та подання Тернопільській митниці ДФС попередньої декларації EE №403000000/2015/901065 , необхідної для пропуску через митний кордон України сідельного тягача Напівпричіпу BENALU, 2000 року випуску, ідентифікаційний номер Шасі: VH1T34BDEYSMB0040 (далі - товар) через митний кордон України. З метою оформлення Тернопільською митницею ДФС вказаної попередньої декларації директор TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" ОСОБА_5 вніс грошову заставу в розмірі обов'язковоих митних платежів, розрахованої на основі ціни, вказаної у інвойсі від 21.04.2015 № 0031. У поданому директором TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" ОСОБА_5 інвойсі від 21.04.2015 №0031 вказано, що відправником (продавцем) товару є компанія M.VOS VOF 5334 LH Velddriеl, Tweede Geerden, 9 Netherlands , а одержувачем (покупцем) є TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" (Тернопільська область, Тернопільський район, с. Біла, вул. Бродівська-Бічна 15, Україна), ціна товару становить 1200 євро, що по курсу Національного банку України на день подання митної декларації митниці становить 29 736, 99 грн . Згідно з п. 4.2 контракту №01/01/2014 NL від 20.09.2014, укладеного між TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" та компанією "M.VOS VOF", вартість товару зазначається у рахунках.
25 квітня 2015 вказаний товар ввезено компанією "M.VOS VOF" для одержувача (покупця TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" згідно попередньої декларації ee 403000000/2015/901065 через митний пост "Мостиська" Львівської митниці ДФС у митному режимі "імпорт" та доставлено у місце прибуття автотранспорту TOB "Інтерброк" для здійснення подальшого митного оформлення Тернопільською митницею ДФС.
Як вбачається із протоколу про порушення митних правил за № 0082/40300/18 від 13 березня 2018 року, 24 квітня 2015 року директор TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" ОСОБА_5 на виконав, п.2.3 договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів від 10.10.2014 № 10/10/2014-2 надав агенту з митного оформлення TOB "Віта Едванс" МаксимюкуA.M. (далі - уповноважена особа) копії інвойсу від 21.04.2015 № 0032 та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 20.04.2015 № WK 329973 для підготовки та подання Тернопільській митниці ДФС попередньої декларації ЕЕ № 403000010/2015/100104, необхідної для пропуску бувшого у використанні сідельного тягача DAF XF105. 460, 2007 року випуску, ідентифікаційний
номер кузова: XLRTE47MS0E790700 (далі - товар) через митний кордон України. З метою
оформлення Тернопільською митницею ДФС вказаної попередньої декларації директор ТОВ "СОКІЛ-ЗАХІД" ОСОБА_5 вніс грошову заставу в розмірі обов'язкових митних платежів, розрахованої на основі ціни, вказаної у інвойсі від 21.04.2015 № 0032. У поданому директором TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" ОСОБА_5 інвойсі від 21.04.2015 № 0032 вказано, що відправником (продавцем) товару є компанія M.VOS VOF 5334 LH Velddriel, De Tweede Geerden, 9 Netherlandsа одержувачем (покупцем) є TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" (Тернопільська область, Тернопільський район,
с. Біла, вул. Бродівська-Бічна 15, Україна), ціна товару становить 2 400 євро , що по курсу
Національного банку України на день подання митної декларації митниці становить 59 472.64 грн. Згідно з п. 4.2 контракту №01/01/2014 NL від 20.09.2014, укладеного між TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" та компанією "M.VOS VOF", вартість товару зазначається у рахунках.
25 квітня 2015 року вказаний товар ввезено компанією "M.VOS VOF" для одержувача (покупця) TOB "СОКІЛ-ЗАХІД" згідно попередньої декларації EE № 403000010/2015/100104 через митний пост "Мостиська" Львівської митниці ДФС у митному режимі "імпорт" та доставлено у місце прибуття автотранспорту TOB "Інтерброк" для здійснення подальшого митного оформлення Тернопільською митницею ДФС.
Вказаними діями ОСОБА_4 порушив митні правила та вчинив правопорушення передбачене ч. 2 ст. 483 МК України. Протягом року ОСОБА_4 притягувався до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК, зокрема, постановою Тернопільського міськрайонного суду від 20 березня 2017 року, яка набрала законної сили, ОСОБА_4 визнано винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 МК Українни та накладено адміністративне стягнення.
У судове засідання ОСОБА_4 не з'явився, про причини неявки суду не повідомив.
Присутній в судовому засідання захисник ОСОБА_4 - адвокат ОСОБА_3 заявив клопотання про направлення матеріалів справи до Тернопільської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
В обґрунтування клопотання вказує, що ОСОБА_5 уже притягувався до відповідальності за ч.1 ст.483 МК України постановою Тернопільського міськрайсуду 20.03.2017 року, яка залишена постановою апеляційного суду Тернопільської області від 05.05.2017 року без змін , його дії митними органами кваліфікуються за ч.2 ст.483 МК України, як дії, передбачені ч.1 вказаної статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею. Звертає увагу на те, що протокол складений з порушенням вимог ст. 494 МК України, а саме: в частині викладення подій, що відбулися - з приводу повторності, складений з порушенням вимог п.4 ч.2 ст.494 МК України - у фабулі взагалі відсутня згадка за повторність, за рішення міськрайсуду. Крім того, стверджує, що не враховано того факту, що пройшли всі строки давності - рік з моменту притягнення до відповідальності, а тому не може бути і ч.2. Звертає увагу й на те, що протокол складений у відсутності ОСОБА_4, який не був жодного разу належним чином повідомленим про час та місце складення протоколу, та у ОСОБА_4 не відібрано пояснень з приводу обставин викладених у протоколі.
Представники Тернопільської митниці ДФС - ОСОБА_7 та ОСОБА_1 щодо задоволення клопотання заперечили. Вказали, що вони неодноразово повідомляли ОСОБА_4 про час та місце для надання пояснень та участі у складанні протоколу за відомими адресами. Зокрема, повідомлення ОСОБА_4 надсилались в с.Гаї Шевченківські, вул. Крушельницької, 1, Тернопільського району, оскільки раніше останній проживав за даною адресою. Повідомлення також надсилались за адресою - по вул. Будіндустрії, 7, оф. 10 м. Киїів, оскільки там знаходиться підприємство, засновником якого є ОСОБА_4
Вивчивши матеріали справи, вважаю, що вказані матеріали направленні у суд неналежно оформленими, виходячи із наступних підстав.
Відповідно до вимог ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Протокол про порушення митних правил повинен містити, зокрема, дату і місце його складення; необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено; місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та інші необхідні для вирішення справи відомості.
Протокол підписується посадовою особою, яка його склала. Якщо при складенні протоколу була присутня особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, протокол підписується і цією особою, а за наявності свідків - і свідками. Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.
У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.
Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.
Аналогічні положення закріпленні у ст.ст. 254, 256 КУпАП.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються, зокрема: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності та іншими документами.
В силу вимог ст. 508 МК у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи , зокрема, опитуються особи, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, інші особи; витребовуються документи, необхідні для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірені їх копії чи витяги з них . Під час проведення вищевказаних процесуальних дій, складаються протоколи, форми яких встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з вимогами ст. ст.509,510 МК України посадова особа органу доходів і зборів, у провадженні якої знаходиться справа про порушення митних правил, може опитувати особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, а також свідків, інших осіб. Особи, які викликаються для опитування, повинні з'явитися на виклик органу доходів і зборів і правдиво повідомити все, що їм відомо про обставини, які стосуються справи про порушення митних правил. Особи, які підлягають опитуванню у справі, викликаються повісткою, яка вручається їм під розписку, або телефонограмою, телеграмою чи за допомогою інших засобів зв'язку. Крім того, посадова особа органу доходів і зборів, у провадженні якої знаходиться справа про порушення митних правил, може витребувати документи, необхідні для розгляду справи, у тому числі матеріали фото- і кінозйомки, звуко- і відеозапису, інформаційних баз та банків даних, а також інші носії інформації.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з вимогами п. 43 ст. 4 Кодексу, посадові особи підприємств - це керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
В силу вимог ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правих здійснюється державною мовою.
Встановлено, що протокол про порушення митних правил складений з порушенням вимог ст. 494 МК України, а матеріали справи оформленні неналежним чином.
Зокрема, протокол про порушення митних правил складений у відсутності особи, яка притягується до відповідальності. У той час, як МК України та КУпАП не передбачено випадків складення протоколу у відсутності особи, яка притягується до відповідальності.
В матеріалах справи відсутні докази належного повідомлення особи про необхідність з'явитись для складення протоколу та відібрання пояснень.
В матеріалах справи відсутні будь-які належні та достовірні докази отримання ОСОБА_4 надісланих повідомлень .
Більше того, лише одне із повідомлень, яке надсилалось ОСОБА_4 про необхідність з'явитись до Тернопільської митниці для складення протоколу, надіслано за адресою його реєстрації - с. Гаї Шевченківські по вул. Крушельницької, 1, Тернопільського району.
Суд не приймає до уваги долучений до матеріалів справи витяг з офіційного сайту Укрпошта щодо вручення поштового відправлення за №4601003035113, оскільки із долучених поштових відправлень встановлено, що відправлення за №4601003035113 адресоване не ОСОБА_4, а Лінкорд Інвест.
Суд не приймає до уваги доводи представника митниці про те, що за адресою реєстрації ОСОБА_4 кореспонденції не отримує як безпідставні та жодними доказами не підтвердженні.
Протокол не підписаний особою та у протоколі відсутній запис про те, що особа, відносно якої складений протокол відмовилась від його підпису.
Крім того, протокол в супереч вимогам ч.ч. 7,8 ст.494 МК не вручений під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил та у ньому відсутність запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, про відмову особи від одержання примірника протоколу.
Лише у разі відмови особи від одержання примірника протоколу, зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою.
Відповідно, особі не роз'яснено її права передбачені ст. 498 МК України, та не повідомлено про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.
Разом з тим, посадовою особою, митного органу не опитано особу відносно якої складено протокол.
Також, як вбачається із протоколу про порушення митних правил від 13.03.2018 року, порушення митних правил виявлено 20.02.2008 року. Однак, хоча як вбачається із протоколу та матеріалів справи, лист ДФС надійшов на адресу Тернопільської митниці 24 листопада 2017 року. Відтак, не зрозумілим є зазначення дати виявлення правопорушення саме 20 лютого 2018 року.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 за ч.2 ст. 483 Митного кодекс України слід направити у Тернопільську митницю ДФС для проведення додаткової перевірки у строк до 18 червня 2018 року, під час якої здійснити наступні процесуальні дії:
- належним чином повідомити ОСОБА_4 про час та місце складення протоколу;
- оформити протокол про порушення митних правил у відповідності до вимог ст. ст. 494 МК, 498 МК України ;
- вручити ОСОБА_4 протокол про порушення митних прав та роз'яснити права у відповідно до вимог ст. 494 МК УКраїни
- відібрати пояснення у особи, яка притягується до адміністративної відповідальності щодо обставин викладених у протоколі;
- визначити дату вчинення та виявлення правопорушення.
Враховуючи вищенаведені вимоги закону та встановленні обставини справи, суд вважає, що клопотання захисника ОСОБА_4 - адвоката ОСОБА_3 слід задовольнити та направити матеріали справи в Тернопільську митницю ДФС для проведення додаткової перевірки.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 492,494, 527 Митного кодексу України ст. ст. 33, 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_4 за ч.2 ст. 483 Митного кодексу України направити у Тернопільську митницю ДФС для проведення додаткової перевірки у строк до 18 червня 2018 року .
Головуючий суддяОСОБА_8
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2018 |
Оприлюднено | 25.05.2018 |
Номер документу | 74209687 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Мостецька А. А.
Адмінправопорушення
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Мостецька А. А.
Адмінправопорушення
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Мостецька А. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні