ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня 2018 року ЛуцькСправа № 803/582/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сороки Ю.Ю.,
при секретарі судового засідання Масюк Г.С.,
за участю представника позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Євротон-Ексклюзив» до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Євротон-Ексклюзив» звернулося з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України від 20.12.2017 №453229/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.11.2017 №82 в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення комісії Державної фіскальної служби України, від 20.12.2017 №453236/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №88 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.11.2017 №82 та податкову накладну від 13.11.2017 № 88.
Позивач не погоджується із рішення комісії Державної фіскальної служби України від 20.12.2017 №453229/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.11.2017 №82 в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення комісії Державної фіскальної служби України, від 20.12.2017 №453236/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №88 в Єдиному реєстрі податкових накладних вважає такі рішення незаконним, оскільки позивачем, для реєстрації податкових накладних, подані всі необхідні первинні документи. Надані додаткові пояснення щодо здійснення господарської діяльності, в межах якої виписані податкові накладні. У зв'язку з чим у відповідача були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації податкових накладних №82 та №88 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідач позов не визнав. Представник відповідача 25.04.2018 подав до суду відзив в якому акцентував увагу на тому, що при здійсненні перевірки відповідності податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 критеріям оцінки ступеня ризиків, згідно вимог Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України 29.12.2010 №1246 (зі змінами та доповненнями) було встановлено, що обсяг постачання товару зазначений у податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 більший за величину придбання такого товару.
ТОВ «Євротон-Ексклюзив» не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.3017 №567, через що, згідно з вимогами пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України Державною фіскальною службою України прийнято рішення про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.11.2017 №82 та податкову накладну від 13.11.2017 №88.
З урахуванням викладеного представник відповідача, у відзиві на позовну заяву, просив суд відмовити у задоволенні позову повністю.
04 травня 2018 року позивачем подані заперечення на відзив ДФС України, в яких зазначено, що податкові накладні від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 виписані ТОВ «Євротон-Ексклюзив» за фактом попередньої оплати, через що на розгляд комісії були подані платіжне доручення і договір, оскільки поставка товару відбулась після отримання попередньої оплати.
Також, позивач наголошував на тому, що протягом серпня-листопада 2017 року ТОВ «Євротон-Ексклюзив» здійснювало поставку товару (цегли) на ТОВ «Асмел-Ком» , на підставі того ж договору в межах якого виписані і податкові накладні №82 та №88. При цьому, податкові накладні виписані за період з 01.08.2017 по 31.12.2017 були зареєстровані ДФС України в Єдиному реєстрі податкових накладних, що на думку позивача, свідчить про неправомірність відмови ДФС України у реєстрації податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просили позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав з підстав, викладених у письмовому відзиві проти позову, просив у його задоволенні відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини у справі та дослідивши письмовими докази, судом встановлені наступні обставини справи.
ТОВ «Євротон-Ексклюзив» зареєстроване як юридична особа 05.11.2013, основним видом економічної діяльності якого є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (46.73), що вбачається з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 26.05.2015 (а.с.342).
ТОВ «Євротон-Ексклюзив» з 01.07.2015 є платником податку на додану вартість, про що свідчить витяг 1503184500363 з реєстру платників податку на додану вартість від 28.05.2015 (а.с.43).
Як встановлено судом та не заперечується сторонами у справі, між ТОВ «Євротон-Ексклюзив» (продавець) та ТОВ «Асмел-Ком» (покупець) укладений договір дистрибуції 9купівлі-продажу) №69 від 08 серпня 2017 року предметом якого є передача у власність будівельних матеріалів в асортименті з поставкою товару за правилами «Інкотермс» , на умовах СРТ..-назва місця призначення, та/або на умовах FCA- смт.Розділ, Львівської області, шляхом завантаження товару в автомобільний та/або залізничний транспорт протягом 10 календарних днів з моментами отримання продавцем попередньої оплати.(а.с.24-25)
Під час здійснення господарської діяльності за умовами договору №69 від 08 серпня 2017 року, позивачем виписані ТОВ «Асмел-Ком» податкові накладні від 10.11.2017 №82 на загальну суму 162 351, 36 грн., в тому числі ПДВ 27 058, 56 та від 13.11.2017 №88 на загальну суму 57 786, 72 грн. в тому числі ПДВ 9 631, 12 грн. (а.с.15, 27)
ТОВ «Євротон-Ексклюзив» подано на реєстрацію податкові накладні від 10.11.2017 №82 на загальну суму 162 351, 36 грн., в тому числі ПДВ 27 058, 56 та від 13.11.2017 №88 на загальну суму 57 786, 72 грн., в тому числі ПДВ 9 631, 12 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2017, реєстрація податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6904, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу. (а.с.16,28)
Позивачем подані пояснення до заблокованих податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88
З квитанцій №1 вбачається, що ДФС України 14.12.2017 отримані від ТОВ «Євротон-Ексклюзив» повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених ПН/РК щодо якої зупинено реєстрацію ПН. (а.с.18 та 31)
20.12.2017 Комісія ДФС України прийняла рішення №453229/38965689, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 10.11.2017 №82 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.(а.с.14)
20.12.2017 Комісія ДФС України прийняла рішення №453236/38965689, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 №88 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.26).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, в тому числі спірним рішенням ДФС України №453229/38965689 та №453236/38965689 від 20.12.2017, суд зазначає наступне.
Згідно п.187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Як вбачається з матеріалів справи, за фактом отримання попередньої оплати від ТОВ «Асмел-Ком» , ТОВ «Євротон-Ексклюзив» було виписано податкові накладні від 10.11.2017 №82 на загальну суму 162 351, 36 грн., в тому числі ПДВ 27 058, 56 грн. та від 13.11.2017 №88 на загальну суму 57 786, 72 грн., в тому числі ПДВ 9 631, 12 грн.
ТОВ «Євротон-Ексклюзив» на виконання договору дистрибуції (купівлі-продажу) №69 від 08 серпня 2017 року, поставлено ТОВ «Асмел-Ком» цеглу лицеву (персикову, жовту. коричневу), що підтверджується як видатковими накладними: №2550 від 23.11.2017, №2534 від 22.11.2017, №2578 від 27.11.2017, №2610 від 04.12.2017 (а.с.19-22), а також товарно-транспортними накладними: №2486 від 15.11.2017, №2534 від 22.11.2017; №2550 від 23.11.2017; №2578 від 27.11.2017 та №2610 від 04.12.2017.(а.с.79-83)
Як визначено пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Як передбачено пунктом 12 цього Порядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу
Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 13.06.2017 року №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №573/30621 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Наказ №567), передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
За приписами підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом №567, визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом №567:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до підпунктів 201.16.2, 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно абзацу першого постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» №190 від 29.03.2017 (далі - Постанова КМУ №190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Абзацом 2 цієї Постанови передбачено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» .
Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.
За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
З наявних у матеріалах справи письмових доказів вбачається, що рішеннями ДФС України №453229/38965689 та №453236/38965689 від 20.12.2017 відмовлено позивачу у реєстрації податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Проте, зазначений висновок контролюючого органу спростовується наявними у справі письмовими доказами, а саме податковими та видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, платіжними дорученнями, які безпосередньо вказують на здійснення господарської діяльності ТОВ «Євротон-Ексклюзив» в межах договору дистрибуції (купівлі-продажу) №69 від 08 серпня 2017 року, під час виконання якого позивачем і були виписані податкові накладні від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88.
Одночасно, суд акцентує увагу на тому, що рішення ДФС України №453229/38965689 та №453236/38965689 від 20.12.2017 про відмову в реєстрації податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 в ЄРПН формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки, у зазначеному рішенні не зазначено, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.
Суд приходить висновку, що відповідачем мало місце порушення вимог підпункту 201.16.1 пункту 201 статті 201 ПК України, оскільки в квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко не вказано, на підставі якого саме критерію оцінки ступеня ризиків було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 в ЄРПН, та не зазначено, які саме копії документів (за вичерпним переліком) пропонується надати позивачу, які були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних від 10.11.2017 №82 та від 13.11.2017 №88 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, при винесенні оскаржуваних рішень №453229/38965689 та №453236/38965689 від 20.12.2017, відповідачем не враховані вимоги п.187.1 статті 187 Податкового кодексу України щодо дати виникнення податкових зобов'язань, з настанням якої позивач зобов'язаний, згідно пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
А відтак, позовні вимоги позивача є підставними та такими, що підлягають задоволенню шляхом визнання протиправними рішень комісії Державної фіскальної служби України від 20.12.2017 року №453229/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.11.2017 року №82 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення комісії Державної фіскальної служби України від 20.12.2017 року №453236/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 року №88 в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.11.2017 №82 та податкову накладну від 13.11.2017 № 88.
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Євротон-Ексклюзив» слід стягнути судовий збір у розмірі 3 524 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення №168 від 29.03.2018.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 20.12.2017 року №453229/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.11.2017 року №82 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення комісії Державної фіскальної служби України від 20.12.2017 року №453236/38965689 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.11.2017 року №88 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 10.11.2017 року №82 та податкову накладну від 13.11.2017 року №88.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Євротон-Ексклюзив» (43026, Волинська область, м. Луцьк, вулиця Єршова, будинок 11, офіс 7, ідентифікаційний код 38965689) судовий збір у сумі 3 524 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення.
Суддя Ю.Ю. Сорока
Повний текст судового рішення складено 24 травня 2018 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2018 |
Оприлюднено | 27.05.2018 |
Номер документу | 74223464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні