Рішення
від 24.05.2018 по справі 809/547/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" травня 2018 р. справа № 809/547/18

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Скільський І.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Колегія , до Державної архітектурно-будівельної інспекції в особі Управління державного архітектурного будівельного контролю в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень від 27.04.2017 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №32-31.2.1-01 від 07.02.2017, №240-31.2.1-01 від 22.12.2016, №241-31.2.1.-01 від 22.12.2016, №06-31.2.1-01 від 12.01.2017, №33-31.2.1-01 від 07.02.2017 для будівництва багатоквартирних житлових будинків №7-12 (згідно генплану) по вул. Об'їздна, в с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради, виданих ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Колегія звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції в особі Управління державного архітектурного будівельного контролю в Івано-Франківській області, про визнання протиправними та скасування рішень від 27.04.2017 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №32-31.2.1-01 від 07.02.2017, №240-31.2.1-01 від 22.12.2016, №241-31.2.1.-01 від 22.12.2016, №06-31.2.1-01 від 12.01.2017, №33-31.2.1-01 від 07.02.2017 для будівництва багатоквартирних житлових будинків №7-12 (згідно генплану) по вул. Об'їздна, в с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради, виданих ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.03.2018 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Наведеною ухвалою суд, залучив до розгляду в справі ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача (а.с. 1-2).

Позовні вимоги мотивовано тим, що ПП Колегія згідно договору оренди землі від 29.12.2007 з наступними змінами і доповненнями на підставі додаткових угод від 23.11.2016 та від 19.06.2017 є користувачем земельної ділянки площею 8,1262 га розташованої в с. Крихівці, вул.Об'їздна, кадастровий номер земельної ділянки 2610192001:25:001:0152. Цільове призначення вказаної земельної ділянки згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 15.12.2016 № НВ-2602130862016: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови(03.15), категорія земель: землі житлової та громадської забудови, вид використання земельної ділянки:для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою. Позивач виходячи з цільового призначення вказаної земельної ділянки, з метою реалізації цілей ведення господарської діяльності, здійснення багатоквартирного будівництва, керуючись положеннями ст.26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності звернувся до ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради за видачею містобудівних умов та обмежень для проектування нового будівництва багатоквартирних будинків, в тому числі з вбудованими приміщеннями громадського призначення №7,8,9,10,11,12 (згідно генерального плану), в межах наданої земельної ділянки, на вул.Об'їздна, в с. Крихівці, Івано-Фракнківської міської ради. За результатами звернення позивача, ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради видано п'ять містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №32-31.2.1-01 від 07.02.2017, №240-31.2.1-01 від 22.12.2016, №241-31.2.1.-01 від 22.12.2016, №06-31.2.1-01 від 12.01.2017, №33-31.2.1-01 від 07.02.2017 для будівництва багатоквартирних житлових будинків №7-12 (згідно генплану) по вул. Об'їздна, в с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради.

Згідно даних містобудівних умови та обмежень, такі видані у відповідності з Генеральним планом міста Івано-Франківська, розробленим Державним інститутом Діпромісто в 1991 (коригування в 2000 на розрахунковий термін до 2026), Генеральним планом села Крихівці, затвердженого 38 сесією 5-го демократичного скликання Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради від 24.07.2009 із змінами внесеними 5 сесією 7-го демократичного скликання від 26.02.2016, Детального плану території на вул. Об'їздна, в с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради затвердженого рішенням 12 сесії 7-го демократичного скликання від 26.02.2016.

Незважаючи на вказане відповідач за наслідками проведеної перевірки, протиправно, в порушення чинного законодавства скасував п'ять містобудівних умов і обмежень. Причини і мотиви такого скасування позивач вважає безпідставними. Зокрема, доводи відповідача про відсутність плану зонування території щодо місцевості забудови як складової містобудівної документації, без наявності якого заборонено видавати містобудівні умови та обмеження, є необґрунтованими так як Крихівецькою сільською радою розроблений та затверджений детальний план території на вул. Об'їздна, в с. Крихівці, що є належною і достатньою містобудівною документацією, на підставі якої користувачі землі в межах такого мікрорайону вправі отримувати у встановленому законом порядку відповідні містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки. Враховуючи наведене позивач просив, визнати протиправними та скасувати рішення відповідача від 27.04.2017 про скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №32-31.2.1-01 від 07.02.2017, №240-31.2.1-01 від 22.12.2016, №241-31.2.1.-01 від 22.12.2016, №06-31.2.1-01 від 12.01.2017, №33-31.2.1-01 від 07.02.2017 для будівництва багатоквартирних житлових будинків №7-12 (згідно генплану) по вул. Об'їздна, в с. Крихівці, Івано-Франківської міської ради.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 23.04.2018 року. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві, який міститься в матеріалах справи (а.с.89-96). Просив суд в задоволенні позову відмовити, вказавши, що приймаючи оскаржуване рішення, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

07.05.2018 року позивачем подано відповідь на відзив (а.с.104-107), де позивачем викладено свої пояснення, міркування та аргументи щодо обставин, наведених у відзиві.

Від третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, на адресу суду не надходило.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, судом встановлено таке.

Приватне підприємство Колегія згідно договору оренди землі від 29.12.2007(а.с.9-10) з наступними змінами і доповненнями на підставі додаткових угод від 23.11.2016(а.с.12) та від 19.06.2017(а.с.13) є користувачем земельної ділянки площею 8,1262 га розташованої в с. Крихівці, вул.Об'їздна, кадастровий номер земельної ділянки 2610192001:25:001:0152. Цільове призначення вказаної земельної ділянки згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 15.12.2016 № НВ-2602130862016: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови(03.15), категорія земель: землі житлової та громадської забудови, вид використання земельної ділянки:для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.23-28).

Івано-Франківською міською радою в 1991 році розроблено і затверджено генеральний план м. Івано-Франківська, який в 2000 році пройшов процедуру коригування.

Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради від 04.08.2015 надано дозвіл ПП Колегія на внесення змін в генеральний план с.Крихівці у частині орендованої земельної ділянки по вул.Об'їздна з земель для будівництва котеджного містечка , благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою в землі для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.14).

Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради від 23.10.2015 надано дозвіл ПП Колегія на розроблення детального плану території орендованої земельної ділянки по вул.Об'їздна, площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.15).

Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №22-5/2016 від 26.02.2016, 5 сесії 7-го демократичного скликання, затверджено генеральний план с.Крихівці (зміна №6)(а.с.16).

Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №31-12/2016 від 17.08.2016, 12 сесії 7-го демократичного скликання, затверджено ПП Колегія детальний план території орендованої земельної ділянки по вул.Об'їздна, площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с.17).

Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №32-16/2016 від 11.11.2016, 16 сесії 7-го демократичного скликання, в зв'язку з затвердженням детального плану території орендованої земельної ділянки по вул.Об'їздна, площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою, внесено зміни в договір оренди №040829400001 від 09.01.2008 на вищевказану земельну ділянку:п.1.2.з цільовим призначенням для багатоповерхової житлової забудови,благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою; п.5.1. терміном на 5(п'ять) років з моменту підписання та реєстрації Додаткової угоди до договору оренди №040829400001 від 09.01.2008; п.3.1.орендна плата згідно нової нормативно грошової оцінки (а.с.18-20).

Рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №38-21/2017 від 30.03.2017, 21 сесії 7-го демократичного скликання, внесено зміни в рішення 16 сесії 7 демократичного скликання від 11.11.2016 Про заяву ПП Колегія в наступній редакції: В зв'язку з затвердженням генерального плану с.Крихівці (зміна №6) рішення 5 сесії 7 демократичного скликання Крихівецької сільської ради №22-5/2016 від 26.02.2016 внесено зміни в договір оренди землі б/н від 29.12.2007, зареєстрованого у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської регіональної філії ДЗК при Держкомземі України 09.01.2008 за № 40829400001 на земельну ділянку площею 8,1262 га, кадастровий номер 2610192001:25:001:0152. П.5.1 терміном на 5 (п'ять) років з моменту підписання та реєстрації додаткової угоди до договору оренди землі б/н від 29.12.2007, зареєстрованого у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської регіональної філії ДЗК при Держкомземі України 09.01.2008 за № 40829400001(а.с.21).

Згідно наявного в матеріалах справи Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку серії НВ-2602130862016 від 15.12.2016 за позивачем на правах оренди числиться ділянка площею 8,1262 га за кадастровим номером 2610192001:25:001:0152 за адресою Івано-Франківська область, село Крихівці, вулиця Об'їздна із наступними відомостями: цільове призначення 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови , категорія земель Землі житлової та громадської забудови вид використання земельної ділянки для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою, та створення відпочинкової зони з інфраструктурою (а.с. 23-28).

За зверненням ПП Колегія , ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради 22.12.2016, 12.01.2017, 07.02.2017 видано п'ять містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №240-31.2.1-01, 241-31.2.1-01, 06-31.2.1-01, 32-31.2.1-01 та 33-31.2.1-01 для будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення №7-12 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці (а.с. 33-42).

В розділі Загальні дані в пунктах 7, 8 і 9 зазначених містобудівних умов і обмежень зазначено такі відомості:

- цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою ;

- посилання на містобудівну документацію: Генеральний план міста, розроблений державним інститутом проектування міст Діпромісто в 1991 році, Коригування в 2000 році на розрахований термін до 2026 року Генеральний план с. Крихівці, затверджений 38сесією 5-го демократичного скликання Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради від 24.07.2009 року із змінами внесеними 5 сесією 7-го демократичного скликання від 26.02.2016 року і Детальний план території на вул. Об'їздна в с.Крихівці затверджений рішенням 12 сесії 7-го демократичного скликання Крихівецької сільської ради від 17.08.2016 року ;

- функціональне призначення земельної ділянки згідно: генерального плану міста -

існуючий стан: території зелених насаджень загального користування; річки та водоймища; водозахисні дамби ;

- генерального плану с.Крихівці:

- існуючий стан: території багатоповерхової житлової забудови; території багатоповерхової житлової забудови з об'єктами громадського обслуговування ; річки, струмки, канави

- детального плану території: проектний стан: житлова забудова; громадська забудова; навчальні та обслуговуючі заклади .

На підставі підпункту 4 п.15 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №698 від 19.08.2015, а саме вимоги управління Служби безпеки України в Івано-Франківській області від 28.02.2017 № 60/8/2-2221 та відповідно до п.16 Порядку №698 згідно наказу Держархбудінспекції від 17.03.2017 №418 Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області проведено в ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради позапланову перевірку з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок за період 2015-2017 роки.

За наслідками такої перевірки відповідач 27.04.2017 прийняв п'ять рішень про скасування дії містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №240-31.2.1-01, №241-31.2.1-01, №06-31.2.1-01, №32-31.2.1-01 та №33-31.2.1-01 для будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення №7-12 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці (а.с. 44-48).

Причинами скасування таких рішень стало порушення вимог частини 2 статті 5, частини 1 статті 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності абзац 2 пункту 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудов земельної ділянки,їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку , будівництва житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 №109 в частині видачі зазначених умов і обмежень без розроблення плану зонування території (зонінг) - містобудівної документації, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Не погоджуючись із такими рішеннями відповідача, позивач оскаржує їх в судовому порядку.

У даній справі суд застосовує положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 за №3038-VІ (далі - Закон №3038-VІ), Земельного кодексу України від 25.10.2001 за №2768-ІІІ (далі - ЗК України), наказу Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010 Про Класифікації видів цільового призначення земель (далі- Класифікатор №548), Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №109 від 07.07.2011 (далі - Порядок №109), Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 за №698 (далі - Порядок №698) та інші нормативно-правові акти, в тій редакції, яка була чинна на час спірних правовідносин (в тому числі день видачі містобудівних умов і обмежень).

Відповідно до частин 1, 2, пункту 1 частини 3, пункту 6 частини 4 статті 41 Закону №3038-VІ державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі по тексту також - об'єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.

Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

З метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду, серед іншого, перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об'єктами нагляду.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об'єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду, поряд з іншим, мають право скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства.

Відповідно підпункту 4 пункту 15 Порядку №698 однією із підстав для проведення позапланової перевірки є письмова вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Як встановлено судом Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області на виконання вимог листа Управління Служби безпеки України №60/8/2-2221 від 28.02.2017, наказів Державної архітектурно-будівельної інспекції України №418 від 17.03.2017, №652 від 19.04.2017, направлення №13 від 30.03.2017 проведено в ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міській раді позапланову перевірку з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок за період 2015-2017 роки (а.с. 97-101). За наслідками проведеної перевірки відповідач прийняв оскаржувані позивачем рішення.

Враховуючи вказане суд констатує, що відповідач на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений законом провів у відношенні до позивача позапланову перевірку в третьої особи та прийняв оскаржувані рішення.

В частині юридичного змісту оскаржуваних рішень і встановлених ними порушень в сфері містобудівної діяльності суд вказує на таке.

Щодо відсутності плану зонування території.

За змістом приписів частини 1 статті 16 Закону №3038-VІ планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану (абзац 4 частини 1 статті 17 Закону №3038-VІ).

В свою чергу частиною 1, пунктом 4 частини 4, частиною 8 статті 19 Закону №3038-VІ визначено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Детальний план території, серед іншого, визначає містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території.

Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.

Згідно частини 3 статті 24 Закону №3038-VІ у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій (частина 1 статті 25 Закону №3038-VІ).

Таким чином чинним законодавством визначено, що режим забудови встановлюється одним з видів містобудівної документації (детальним планом території чи планом зонування території), які розроблені та затверджені відповідним органом місцевого самоврядування на місцевому рівні з метою врегулювання відносин у сфері містобудування.

Чинний закон не передбачає обов'язку для територіальної громади у випадку розроблення і затвердження детального плану території додатково розробляти і затверджувати ще й план зонування території. Такий план зонування території може розроблятися як окрема містобудівна документація. А тому, в силу вимог пунктом 4 частини 4 статті 19 Закону №3038-VІ наявний у спірних правовідносинах детальний план території орендованої земельної ділянки по вул.Об'їздна, в с.Крихівці площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою є належною і достатньою містобудівною документацією, на підставі якої користувачі землі вправі отримувати у встановленому законом порядку відповідні містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки.

Посилання відповідача у спірних рішеннях на підставу скасування містобудівних умов та обмежень щодо відсутності плану зонування території є необґрунтованим.

Крім того, в самих містобудівних умовах і обмеженнях земельної ділянки №240-31.2.1-01, 241-31.2.1-01, 06-31.2.1-01, 32-31.2.1-01 та 33-31.2.1-01 присутнє посилання на згаданий Генеральний план м. Івано-Франківська, Генеральний план с. Крихівці та Детальний план території на вул. Об'їздна в с.Крихівці які, відповідно до пункту 1.2 Порядку №109, є містобудівною документацією, що визначає принципові рішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №3038-VІ генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. При цьому, як зазначалось, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території (частина 1 статті 18, частина 1 статті 19 Закону №3038-VІ).

Щодо невідповідності намірам забудови земельної ділянки.

Згідно пункту 8 частини 1 статті 1 Закону №3038-VІ містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає в тому числі обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням (пункт 3 частини 1 статті 2 Закону №3038-VІ).

Положеннями абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону №3038-VІ передбачено, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

За змістом частини 4 статті 24 Закону №3038-VІ зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Містобудівні умови та обмеження, поряд з іншим, містять відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні (пункт 3 частини 5 статті 29 Закону №3038-VІ).

Слід зазначити, що вказана норма Закону не ототожнює поняття цільове і функціональне призначення земельної ділянки. Не містить обов'язку щодо їх ідентичності за юридичним змістом і назвою, втім вони повинні чітко відповідати містобудівній документації на місцевості.

Згідно наявних матеріалів справи, судом встановлено, що функціональне призначення землі згідно п'яти спірних містобудівних умов і обмежень (пункт 9) та фрагментів (експлікація) графічного взірця частини, генерального плану села Крихівці Івано-Франківської міської ради і проекту детального плану вул. Об'їздна в с. Крихівці, є - територія багатоповерхової житлової забудови; території багатоповерхової житлової забудовиз об'єктами громадського обслуговування .

Вид використання земельної ділянки за кадастровим номером 2610192001:25:001:0152 відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку серії НВ-2602130862016 від 15.12.2016 визначений - для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою , що відповідає предмету діючого договору оренди землі площею 8,1262 га. Цільове призначення значиться як 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (а.с. 23-32).

Пунктом "б" частини 1 статті 19 ЗК України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на відповідні категорії, у тому числі - землі житлової та громадської забудови.

За змістом частини 1 статті 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Під наданням (відведенням) земельної ділянки слід розуміти рішення компетентного органу влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або надання у користування, або передачу права користування земельною ділянкою на підставі цивільно-правових договорів із фізичною та юридичною особою.

Під метою надання земельної ділянки слід розуміти вид використання земельної ділянки (Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23 липня 2010 року), зазначений у рішенні відповідного компетентного органу державної влади чи місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у користування або передачу у власність з урахуванням цільового призначення земельної ділянки.

Відповідно до статті 1 Закону України Про землеустрій - цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку. Документація із землеустрою (землевпорядна документація) - це затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.

Частиною 5 статті 20 ЗК України встановлено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відповідно до статті 38 ЗК України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм (стаття 39 ЗК України).

Класифікацією видів цільового призначення земель (Класифікатор №548) визначено види цільового призначення земель. Розділом другим згаданої класифікації передбачено, що землі житлової забудови поділяються, зокрема, на землі для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (02.03) та на землі для іншої житлової забудови (02.07).

Підрозділ 02.07 для іншої житлової забудови відноситься до Секції В Землі житлової та громадської забудови розділу 02 Землі житлової забудови Класифікації видів цільового призначення земель.

Розділом третім згаданої класифікації передбачено, що землі громадської забудови поділяються, зокрема, на землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (03.15).

Підрозділ 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови відноситься до Секції В Землі житлової та громадської забудови Класифікації видів цільового призначення земель.

Суд звертає увагу, що код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі, та не може вважатись невідповідністю намірів забудови до цільового призначення здійснення забудови позивачем земельної ділянки, оскільки охоплює цільове призначення земельної ділянки, що вказане у Державному земельному кадастрі, - 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови з видом використання для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою .

Суд вважає, що затвердженими містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки вірно визначено відповідність намірів забудови виду цільового призначення земельної ділянки, що не є порушенням абзацу другого частини 2 статті 24 Закону № 3038-VІ. Зміст даної норми вказує на те, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення.

При цьому, жодних обмежень які стосуються видів цільового призначення землі наведена норма не містить.

Відповідачем не наведено жодного іншого нормативно-правового акта, який би вказував на те, що невірне зазначення виду цільового призначення земельної ділянки у містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки є порушенням містобудівної документації.

Відповідно до положень частини 4 статті 29 Закону №3038-VІ, підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є, зокрема, невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно детального плану території орендованої земельної ділянки по вул. Об'їздна, в с.Крихівці площею 8,1262 га для багатоповерхової житлової забудови, благоустрою та створення відпочинкової зони з інфраструктурою затвердженого рішенням Крихівецької сільської ради Івано-Франківської міської ради №31-12/2016 від 17.08.2016 (містобудівна документація на місцевому рівні згідно абзацу 4 частини 1 статті 17 Закону №3038-VІ), земельна ділянка знаходиться у межах території багатоквартирної житлової та громадської забудови.

Враховуючи наведене суд приходить до висновку, що згадані містобудівні умови та обмеження у цій частині відповідають містобудівній документації на місцевому рівні.

У відповідності до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права із урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

У справі ОСОБА_2 Девелопмент ЛТД та інші проти Ірландії (№12742/87) Європейський суд з прав людини постановив, що статтю 1 Першого протоколу до Конвенції можна застосовувати для захисту правомірних очікувань щодо певного стану речей (у майбутньому), оскільки їх можна вважати складовою частиною власності. Правомірні очікування виникають у особи, якщо нею було дотримано всіх вимог законодавства для отримання відповідного рішення уповноваженого органу, а тому вона мала усі підстави вважати так.

Тому, отримавши земельну ділянку у оренду, категорією використання якої є будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення, що відповідає цільовому призначенню та виду земельної ділянки землі житлової та громадської забудови , позивач має право розпоряджатися та користуватися даною земельною ділянкою шляхом будівництва на ній зазначених об'єктів.

Тобто, його очікування щодо отримання містобудівних умов та обмежень забудови зазначеної земельної ділянки для будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення були правомірними.

В свою чергу, відповідачем не наведено інших норм законодавства, які б були порушені ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради при наданні містобудівних умов та обмежень.

Досліджуючи доводи відповідача про порушення третьою особою пункту 8 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , пункту 4.2 ДСТУ-НБВ.1.2-16:2013, суд зазначає.

В оскаржуваних рішеннях відсутні будь які відомості про порушення норм чинного законодавства в частині видачі п'яти спірних містобудівних умов та обмежень на одну земельну ділянку, в той час як згідно вказаних положень 8 частини 1 статті 1 Закону №3038-VІ і пункту 4.2 ДСТУ-НБВ.1.2-16:2013, за умови проектування декількох об'єктів будівництва, до складу яких входять певна кількість окремих будинків, споруд або ліній об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, здійснюється видача одних містобудівних умов і обмежень на об'єкт будівництва в цілому.

В силу вимог абзацу 2 частини 2 статті 77 КАС України суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд вказує на те, що ні вказані доводи (обставини) відповідача, ні докази з приводу них не були покладені в основу оскаржуваних рішень. Відтак, у суду відсутні правові підстави їх враховувати при вирішенні справи по суті.

Враховуючи все вищенаведене, суд дійшов переконання про обґрунтованість адміністративного позову в цілому за всіма заявленими позовними вимогами.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Факт сплати позивачем судового збору у розмірі 8810,00 грн., підтверджується квитанцією від 27.03.2018 року (а.с.4).

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області від 27.04.2017 щодо скасування дії містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №32-31.2.1-01, для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №7 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці, виданого 07.02.2017 ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області від 27.04.2017 щодо скасування дії містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №240-31.2.1-01 для будівництва багатоквартирного житлового будинку №8 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці, виданого 22.12.2016 ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області від 27.04.2017 щодо скасування дії містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №241-31.2.1-01 для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №9 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці, виданого 22.12.2016 ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області від 27.04.2017 щодо скасування дії містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №06-31.2.1-01 для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №10; №11 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці, виданого 12.01.2017 ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області від 27.04.2017 щодо скасування дії містобудівних умов і обмежень земельної ділянки №33-31.2.1-01 для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення №12 (за генпланом) по вул. Об'їздна, с.Крихівці, виданого 07.02.2017 ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 37471912, вул. Франка, 4, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018) на користь Приватного підприємства Колегія (код ЄДРПОУ 31263263), вул. Гетьма Мазепи, 128/1, м. Івано-Франківськ, 76018) сплачений судовий збір в розмірі 8 810 (вісім тисяч вісімсот десять) гривень 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Приватне підприємство Колегія (код ЄДРПОУ 31263263), вул. Гетьма Мазепи, 128/1, м. Івано-Франківськ, 76018).

Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 37471912) вул. Франка, 4, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018;

ОСОБА_1 містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради (код ЄДРПОУ 40216470) вул. Незалежності, 9, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018.

Суддя Скільський І.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2018
Оприлюднено27.05.2018
Номер документу74224219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/547/18

Рішення від 24.05.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні