Рішення
від 03.05.2018 по справі 817/2321/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

03 травня 2018 року м. Рівне №817/2321/17

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник ОСОБА_1, відповідача: представник ОСОБА_2, третьої особи відповідача: представник не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "Корецьавтотранс" доБерезнівської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ФОП ОСОБА_3 визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

29.12.2017 Приватне підприємство "Корецьавтотранс" звернулося в суд з позовом до Березнівської районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності щодо введення в дію наказом рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, оформленого протоколом №1 від 08.11.2016, в часині визначення позивача переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №01226 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6); зобов'язання ввести в дію наказом рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, оформленого протоколом №1 від 08.11.2016, в часині визначення позивача переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №01226 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6); визнання недійсним договору №010/Б від 19.12.2016 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладеного між Березнівською районною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3; зобов'язання укласти позивачем договір на перевезення пасажирів по маршруту №01226 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6).

Ухвалою від 09.01.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 09.02.2018.

26.01.2018 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву Березнівської районної державної адміністрації (а.с.27-30).

В підготовчому судовому засіданні 09.02.2018 залучено до участі по справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 особу-підприємця ОСОБА_3. В зв'язку з цим в підготовчому засіданні оголошено перерву до 06.03.2018.

Ухвалою від 06.03.2018 закрито підготовче провадження у справі, а розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 03.04.2018.

Судове засідання 03.04.2018 відкладено на 10.04.2018 у зв'язку неприбуттям відповідача з причин, які судом визнано поважними.

Судове засідання 10.04.2018 відкладено на 03.05.2018 у зв'язку з неприбуттям відповідача та відсутності доказів щодо його повідомлення про день та час засідання.

В судовому засіданні 03.05.2018 проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі. На їх обґрунтування пояснив, що за результатами конкурсу на здійснення перевезення пасажирів по маршруту №01226 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6) переможцем конкурсу визнано ФОП ОСОБА_3, а Приватне підприємство "Корецьавтотранс" посіло друге місце. Однак, зауважив, що ФОП ОСОБА_3 подав недостовірну інформацію, а тому такий перевізник не повинен був бути допущений до конкурсу. Разом з тим, за результатами конкурсу Березнівська районна державна адміністрація уклала договір про організацію перевезень з ФОП ОСОБА_3 Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 по справі №817/2093/16 визнано протиправним та скасовано рішення засідання районного конкурсного комітету в частині визнання ФОП ОСОБА_3 переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №01226 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6). Всупереч цього, відповідачем не було вжито жодних адекватних заходів для анулювання рішення конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів, не розірвано договір з ФОП ОСОБА_3 та не укладено відповідного договору з позивачем. За таких обставин, просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала. В обґрунтування своїх заперечень пояснила, що на виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 по справі №817/2093/16 головою райдержадміністра-ції прийняте розпорядження "Про скасування рішення" №413 від 14.11.2017, яким скасовано рішення засідання районного конкурсного комітету в частині визначення ОСОБА_3 переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6). Зазначила, що за результатами цього конкурсу, ще до скасування його результатів судом, районною державною адміністрацією укладено договір №010/Б/№18 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 19.12.2016 з ФОП ОСОБА_3 Враховуючи те, що цей договір діє і на даний час, відповідач не може укласти договір про організацію перевезень на вказаному маршруті з Приватним підприємством "Корецьавтотранс". На таких підставах просила в задоволенні позову відмовити повністю.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ФОП ОСОБА_3 в судове засідання не прибув, участі уповноваженого представника в судовому засіданні не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

З урахуванням вимог статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, прийнято рішення про розгляд справи у його відсутність.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши позовну заяву, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.

04.10.2016 у випуску газети "Надслучанський вісник" №75 було опубліковано оголошення про проведення Березнівською районною державною адміністрацією конкурсу на право здійснення перевезення пасажирів на приміських маршрутах загального користування на 08.11.2016, зміст якого містив умови проведення конкурсу з перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на відповідні об'єкти маршрутів. Відповідно до зазначеного оголошення для здійснення перевезення пасажирів на оголошеному маршруті, визначеному об'єктом конкурсу №6, номер рейсу маршруту 0126 "Березне АС - Моквин" (гр. №2), 3 оборотних рейси. Однією з встановлених вимог для участі у конкурсі була вимога наявності у претендентів достатньої для обслуговування маршрутів кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу, зареєстрованих на відповідного автомобільного перевізника згідно з чинним законодавством, та які не використовуються на інших маршрутах. Зокрема, для вказаного об'єкту конкурсу встановлена мінімальна кількість автобусів для виконання рейсів (не менш як 2 автобуса із загальною пасажиромісткістю від 18 місць). На участь у конкурсі подали заяви лише два суб'єкти: Приватне підприємство "Корецьавтотранс" та ОСОБА_4 особа-підприємець ОСОБА_3. Рішенням конкурсного комітету переможцем конкурсу визнано фізичну особу-підприємця ОСОБА_3, а претендентом, який посів друге місце, визнано Приватне підприємство "Корецьавтотранс", що підтверджується витягом з протоколу засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району №1 від 08.011.2016 (а.с.82).

За результатами конкурсу між Березнівською районною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 19.12.2016 було укладено Договір №010/Б (№010/Б№18) про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування на здійснення перевезень пасажирів на маршруті "Березне АС - Моквин" (гр.№2), номер маршруту 0126 (а.с.83-88).

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 у справі №817/2093/16 визнано протиправним та скасовано рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, утвореного розпорядженням голови райдержадміністрації від 04.11.2016 №314, оформлене протоколом №1 від 08.11.2016, в частині визначення ОСОБА_3 переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6)(а.с.7-11).

Постанова набрала законної сили 03.10.2017 і встановлені нею обставини в силу вимог частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, звільнені від доказування.

Зазначеним судовим рішенням встановлено, що Приватний підприємець ОСОБА_3 запропонував на конкурс для використання на автобусному маршруті, визначеному об'єктом конкурсу № 6, номер рейсу маршруту 0126 "Березне АС - Моквин" (гр. №2), 3 оборотних рейси, два транспортних засоби: БАЗ А079.34 (ВК0926АТ) та БАЗ А079.34 (ВК0899АА). При цьому, як встановлено судом та не заперечувалося сторонами, автобуси БАЗ А079.34 (д.н. НОМЕР_1) та БАЗ А079.34 (д.н. НОМЕР_2), на момент подання документів ПП ОСОБА_3 на спірний конкурс, та на момент проведення конкурсу, використовувалися на інших маршрутах, а саме, відповідно Договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування №1241 від 12.01.2016, вказані автобуси були задіяні у перевезенні пасажирів по регулярному маршруту "Рівне АС "Чайка"-Березне АС", номер маршруту 14248-14253 (як основний та резервний автобуси, відповідно).

В зазначеному судовому рішенні міститься однозначний висновок про те, що використання заявлених на конкурс транспортних засобів для здійснення перевезень на іншому маршруті, є свідченням того, що перевізник - ФОП ОСОБА_3 подав недостовірну інформацію для участі у конкурсі.

17.10.2017 ПП "Корецьавтотранс" звернулось до Березнівської районної державної адміністрації Рівненської області із заявою, в якій просило повідомити про внесення змін до розпорядження голови Березнівської районної державної адміністрації "Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району" №377 від 15.12.2016. Крім цього, повідомило про свою готовність невідкладно з'явитися до відповідача для укладення договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування №0126 "Березне АС - Моквин" (а.с.12).

Листом від 17.11.2017 за №01/9-17/1109 Березнівська районна державна адміністрація повідомила позивача, що головою райдержадміністрації прийняте розпорядження "Про скасування рішення" №413 від 14.11.2017, яким скасовано рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, утвореного розпорядженням голови райдержадміністрації від 04.11.2016 року №314, оформлене протоколом №1 від 08.11.2016 року, в частині визначення ОСОБА_3 переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6)(а.с.13,14).

04.12.2017 ПП "Корецьавтотранс" направило голові Березнівської районної державної адміністрації листа з проектом договору про організацію перевезень пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6) для підписання на виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 (а.с.47-50).

У відповідь Березнівська районна державна адміністрація у своєму листі від 04.01.2018 за №01/9-17/1309 зазначила, що з метою виконання ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2017 по справі №817/2039/16 прийнято розпорядження голови районної державної адміністрації від 14.11.2017 за №413 "Про скасування рішення", зміст якого відтворює зміст резолютивної частини постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2016 по справі №817/2093/16. При цьому, відповідачем зауважено, що договір №010/Б/№18 про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування від 19.12.2016, укладений з ФОП ОСОБА_3, діє на даний час, а тому районна державна адміністрація не може укласти договір про організацію перевезень пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6) з ПП "Корецьавтотранс" (а.с.51).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001, організація пасажирських перевезень на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, покладається на районні державні адміністрації.

За правилами статті 43 цього Закону, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

Згідно з частиною дванадцятою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001, порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Постановою Кабінету міністрів України №1081 від 03.12.2008 затверджений Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Зазначений Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Згідно з вимогами пунктів 49-51 вказаного Порядку (в редакції, що діяла на час проведення конкурсу) рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору. Протокол засідання конкурсного комітету повинен містити інформацію про: дату, час та місце проведення засідання конкурсного комітету; прізвища, імена та по батькові членів конкурсного комітету, які присутні на засіданні; номери та назви об'єктів конкурсу; найменування перевізників-претендентів; результати голосування членів конкурсного комітету або результати, отримані за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів; рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу та перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце; рішення про недопущення перевізника-претендента до участі в конкурсі, якщо воно мало місце. Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу.

За правилами пункту 53 вказаного Порядку, організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов'язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом. У разі письмової відмови перевізника-претендента, який став переможцем конкурсу, від укладення з організатором договору (одержання дозволу) договір укладається (дозвіл видається) з перевізником-претендентом, який посів друге місце. У разі відсутності перевізника-претендента, який посів друге місце, рейс (маршрут) включається до об'єкта іншого конкурсу. У договорі (дозволі) визначаються умови перевезень на рейсі (рейсах) та/або маршруті (маршрутах) відповідно до визначеного об'єкта конкурсу. Якщо перевізник-претендент брав участь і визнаний переможцем у кількох конкурсах, договір укладається (дозвіл видається) на кожний об'єкт конкурсу окремо. Строк дії договору, який укладається, або дозволу, який видається за результатами конкурсу, становить від трьох до п'яти років. Дія договору (дозволу) не може бути достроково зупинена в частині відносин щодо обслуговування окремих маршрутів та/або виконання окремих рейсів, а тільки на весь об'єкт конкурсу.

Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (в редакції, що діяла до внесення змін згідно з постановою №180 від 07.02.2018), організатор має право прийняти рішення про відмову у введенні в дію рішення (чи його окремої частини) конкурсного комітету за окремими об'єктами конкурсу: у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання перевізником-претендентом, який за результатами конкурсу визнаний переможцем конкурсу, недостовірної інформації; у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання перевізником-претендентом, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, недостовірної інформації.

А за правилами абзацу третього підпункту 3 цього пункту організатор має право достроково розірвати договір (позбавити дозволу) з автомобільним перевізником у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання ним недостовірної інформації.

В свою чергу, згідно з підпунктом 4 пункту 55 вказаного Порядку організатор має право укласти договір (видати дозвіл) з автомобільним перевізником, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі: настання обставин, що передбачені абзацом третім підпункту 3 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано.

А за правилами пункту 56 зазначеного Порядку, контроль за виконанням умов договору (дозволу) здійснює організатор та інші органи виконавчої влади згідно з компетенцією, за наявності відповідного звернення або доручення організатора.

Зі змісту наведених вище норм вбачається, що автомобільний перевізник-претендент згідно з Порядком подає організатору необхідні заяву та документи, перелічені у пункті 29 Порядку, достовірність інформації у яких перевіряється цим організатором. Після чого перевізник-претендент, який набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій, визнається переможцем конкурсу, і, як наслідок, між останнім та організатором укладається договір (або видається дозвіл). Проте, у разі підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів, - організатор має право розірвати договір, укладений між ним та переможцем.

Висновки аналогічного змісту також викладені Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 31.01.2018 по справі №814/256/15 (К/9901/1149/18).

Також у пункті 4.2 Договору №010/Б (№010/Б/№18) від 19.12.2016 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладеного Березнівською районною державною адміністрацією з Приватним підприємцем ОСОБА_3, зазначено, що договір може бути розірваний організатором в односторонньому порядку, зокрема, у разі виявлення недостовірних даних в документах, поданих перевізником на конкурс, або під час дії договору.

Оскільки постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 у справі №817/2093/16, яка набрала законної сили 03.10.2017, був встановлений факт подання перевізником ФОП ОСОБА_3 для участі у конкурсі з перевезення пасажирів недостовірних відомостей, і такий факт є безпосередньою підставою для розірвання організатором конкурсу - Березнівською районною державною адміністрацією договору №010/Б (№010/Б/№18) від 19.12.2016, то не вчинивши жодних відповідних дії, спрямованих на розірвання такого договору і на укладення нового з претендентом, що зайняв друге місце і виявив відповідне бажання, відповідач допустив протиправну бездіяльність, тим більше, що і саме рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, оформлене протоколом №1 від 08.11.2016, в частині визначення ОСОБА_3 переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6) скасоване судом.

Відповідно до вимог пункту 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (в редакції, що діє з 07.03.2018, тобто з урахуванням змін, внесених постановою №180 від 07.02.2018), організатор зобов'язаний:

1) забезпечити за заявою автомобільного перевізника продовження строку дії договору (дозволу), але не більше одного разу і не більше ніж на п'ять років у разі виникнення підстав, визначених абзацом дев'ятим пункту 53 цього Порядку;

2) забезпечити дострокове розірвання договору (анулювання дозволу) з автомобільним перевізником - переможцем конкурсу у разі:

наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;

підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів;

3) укласти договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі: настання обставин, передбачених абзацами другим і третім підпункту 2 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано; відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу);

4) у разі зупинення судом рішення щодо результатів конкурсного комітету призначити на строк дії відповідної ухвали суду автомобільного перевізника для виконання перевезень, передбачених об'єктом конкурсу;

5) у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету провести новий конкурс за об'єктом (об'єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.

У зв'язку з підтвердженням постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 по справі №817/2039/16 інформації про факт подання перевізником-претендентом ФОП ОСОБА_3 недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів, Березнівська районна державна адміністрація як організатор конкурсу на сьогоднішній день зобов'язана достроково розірвати в одностороннього порядку договір, укладений з ФОП ОСОБА_3, та укласти такий договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, тобто з Приватним підприємством "Корецьавтотранс".

Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною другою цієї статті встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

За наведених обставин, суд вважає, що належним способом захисту прав та законних інтересів позивача буде визнання протиправною бездіяльності Березнівської районної державної адміністрації Рівненської області щодо незабезпечення дострокового розірвання договору №010/Б (№010/Б/№18) від 19.12.2016, укладеного з ФОП ОСОБА_3 та щодо не укладення відповідного договору з Приватним підприємством "Корецьавтотранс"; зобов'язання відповідача провести дострокове розірвання договору №010/Б (№010/Б/№18) від 19.12.2016, укладеного з ФОП ОСОБА_3 та укласти договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування на здійснення перевезень пасажирів на регулярному маршруті: №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2) з Приватним підприємством "Корецьавтотранс", як з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу зайняв друге місце.

При цьому не підлягають задоволенню вимоги позивача про зобов'язання відповідача ввести в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, оформленого протоколом №1 від 08.11.2016, в часині визначення Приватного підприємства "Корецьавтотранс" переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №01226 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6), позаяк Приватне підприємство "Корецьавтотранс" зайняло у такому конкурсі друге місце і у зв'язку з тим, що рішення конкурсного комітету в частині визначення ОСОБА_3 переможцем в такому конкурсі скасоване судом, то Приватне підприємство "Корецьавтотранс" рахується переможцем в такому конкурсі в силу вимог закону і жодного оформлення розпорядчими документами організатора конкурсу даний факт не потребує.

Правових підстав для визнання в судовому порядку недійсним договору №010/Б від 19.12.2016 немає.

При зазначених обставинах, вимоги позивача підлягають до часткового задоволення.

В силу вимог частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до цього присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Березнівської районної державної адміністрації підлягають судові витрати у розмірі 50% сплаченої суми судового збору.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов Приватного підприємства "Корецьавтотранс" (код ЄДРПОУ 32863951, вул. Київська, 108 - В, м.Рівне, 33000) до Березнівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04057801, вул.Київська, 6, м.Березне, 34600), третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ФОП ОСОБА_3 (код РНОКПП НОМЕР_3, вул.Назарука 4/6, с.Зірне, Березнівський район, 34609) задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Березнівської районної державної адміністрації Рівненської області щодо незабезпечення дострокового розірвання договору №010/Б (№010/Б/№18) про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 19.12.2016, укладеного з ФОП ОСОБА_3 на здійснення перевезень пасажирів на регулярному маршруті: №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), на підставі протоколу засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району №1 від 08.11.2016 та розпорядження Березнівської районної державної адміністрації №377 від 15.12.2016 "Про введення в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району" та щодо не укладення договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування на здійснення перевезень пасажирів на регулярному маршруті: №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2) з Приватним підприємством "Корецьавтотранс", як з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу, оформленого протоколом засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району №1 від 08.11.2016 зайняв друге місце.

Зобов'язати Березнівську районну державну адміністрацію Рівненської області провести дострокове розірвання договору №010/Б (№010/Б/№18) про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 19.12.2016, укладеного з ФОП ОСОБА_3 на здійснення перевезень пасажирів на регулярному маршруті: №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2).

Зобов'язати Березнівську районну державну адміністрацію Рівненської області укласти договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування на здійснення перевезень пасажирів на регулярному маршруті: №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2) з Приватним підприємством "Корецьавтотранс", як з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу, оформленого протоколом засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району №1 від 08.11.2016 зайняв друге місце.

В задоволенні позовних вимог Приватного підприємства "Корецьавтотранс" до Березнівської районної державної адміністрації Рівненської області про визнання протиправною бездіяльності щодо введення в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, оформленого протоколом №1 від 08.11.2016, в частині визначення Приватного підприємства "Корецьавтотранс" переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6) та зобов'язання ввести в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) рішення засідання районного конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для обслуговування приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі району, оформленого протоколом №1 від 08.11.2016, в частині визначення Приватного підприємства "Корецьавтотранс" переможцем в конкурсі з перевезення пасажирів по маршруту №0126 "Березне АС - Моквин" (графік №2), 3 оборотні рейси (лот №6); визнання недійсним договору №010/Б від 19.12.2016 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладеного між Березнівською районною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3, - відмовити.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Корецьавтотранс" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Березнівської районної державної адміністрації Рівненської області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1600,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 14 травня 2018 року.

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.05.2018
Оприлюднено27.05.2018
Номер документу74226371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2321/17

Рішення від 03.05.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Рішення від 03.05.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 03.01.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні