ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/758/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотех Україна" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,
встановив:
До суду надійшла позовна заява Головного управління Держпраці у Херсонській області (позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотех Україна" (відповідач), в якій позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме:
- заборонити експлуатацію вантажного підйомника без захисного огородження на рухливій частині до усунення порушень;
- заборонити експлуатацію малогабаритного точильно-шліфувального верстату типу електроточило ЕТБ-1 до усунення порушень.
Ухвалою суду від 25.04.2018 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи. Також, ухвалою від 25.04.2018 відстрочено Головному управлінню Держпраці у Херсонській області сплату судового збору до прийняття рішення по справі.
Відповідачем відзиву на адміністративний позов до суду не надано. Ухвалу про відкриття провадження у справі вручено ТОВ "Автотех Україна" 03.05.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулося до суду. Отже, у відповідача було достатньо часу, аби викласти суду свою процесуальну позицію з приводу позовних вимог ГУ Держпраці у Херсонській області.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідно до наказу Головного управління Держпраці у Херсонській області від 13.03.2018 № 227, направлення на проведення перевірки від 13.03.2018 № 282, у період з 14.03.2018 по 20.03.2018 було проведено планову перевірку з питань дотримання вимог законодавчих, нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, питань зайнятості населення та використання праці інвалідів, та гігієни праці, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотех Україна".
За результатами перевірки, складено акт від 20.03.2018 № 34, відповідно до якого виявлено порушення, що несуть загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
- на рухливій частині вантажного підйомника відсутнє захисне огородження, що (не)виключає можливість травмування обслуговуючого персоналу, а також потрапляння сторонніх предметів. Захисні огорожі повинні мати електроблокування, що (не) виключає можливість включення машини зі знятими огородженнями, що є порушенням п. 11.1.8 НПАОП 52.0-1.01-96 "Правила охорони праці для об'єктів роздрібної торгівлі", затверджені наказом Держнаглядохоронпраці від 08.05.1996 № 79;
- в складському приміщенні встановлено малогабаритний точильно-шліфувальний верстат (електроточило) типу ЕТБ-1 в якому відсутні один підручник і захисний екран, шарнірно з'єднаний із блокуючим пристроєм, зазор між абразивним кругом та підручником перевищує 3 мм, що є порушенням п. 11.6.9 НПАОП 52.0-1.01-96 "Правила охорони праці для об'єктів роздрібної торгівлі", затверджені наказом Держнаглядохоронпраці від 08.05.1996 № 79. Відповідно до вказаного пункту абразивні круги повинні бути укладені в кожухи. Верстати повинні мати підручники і захисний екран, шарнірно з'єднаний з кронштейном і мають блокуючий пристрій. Перед установкою абразивні круги повинні бути випробувані.
Так, правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
За приписами Положення про Управління Держпраці, Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Підставою для застосування відповідних заходів реагування є порушення суб'єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків.
Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці, відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону № 2694-ХІІ.
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Відповідно до акту планової перевірки суб'єкта господарювання від 20.03.2018 року № 34 Головним управлінням Держпраці у Херсонській області виявлено у Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотех Україна" такі порушення законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що дають підстави суду для застосування заходів реагування, шляхом заборони експлуатації обладнання і верстатів, відповідно до заявлених позовних вимог, оскільки виявлені в ході перевірки порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Відповідачем доказів, які б свідчили про усунення виявлених порушень або спростували доводи позивача, до суду не подано.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги Головного управління Держпраці у Херсонській області обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Крім того, ухвалою від 25.04.2018 року позивачу відстрочено сплату судового збору до ухвалення рішення у справі.
Позивачем заявлена до суду одна вимога немайнового характеру, за яку належало сплатити судовий збір - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що станом на момент подання позовної заяви складало – 1762,00 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, оскільки позивачем такі витрати не вчинялись, відсутні підстави для стягнення судових витрат.
Таким чином, суд вважає, що з позивача підлягає стягненню сума судового збору, належна до сплати на момент подання позовної заяви, тобто 1762,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 6-9, ст. 139, ст.ст. 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотех Україна" (74900, Херсонська область, м. Нова Каховка, вул. Французька, 2с, код ЄДРПОУ 14118509), а саме, заборонити експлуатацію:
- вантажного підйомника без захисного огородження на рухливій частині до усунення порушень;
- малогабаритного точильно-шліфувального верстату типу електроточило ЕТБ-1 до усунення порушень.
Стягнути з Головного управління Держпраці у Херсонській області (73003, м. Херсон, вул. Горького, 8, код ЄДРПОУ 39792699) судовий збір у розмірі 1762,00 грн. до Державного бюджету (р/р 31214206784002, МФО 852010, код ЄДРПОУ 37959779, одержувач УДКС у місті Херсоні, банк ГУ ДКСУ у Херсонській області) за подання адміністративного позову.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2018 |
Оприлюднено | 30.05.2018 |
Номер документу | 74256019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні