Ухвала
від 25.05.2018 по справі 815/6112/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

25 травня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/6112/17

Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Цховребова М. Г

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Турецької І.О.

суддів - Стас Л.В., Косцової І.П.

розглянувши питання про повернення апеляційної скарги Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом Дочірнього підприємства Одеський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018 року адміністративний позов задоволено.

Суд скасував податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 31 липня 2017 року № НОМЕР_1 та від 09 листопада 2017 року № НОМЕР_2.

На зазначене рішення суду Головне управління ДФС в Одеській області подало апеляційну скаргу, проте не надало документ про сплату судового збору.

У зв'язку з чим, ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16 квітня 2018 року апеляційну скаргу залишено без руху та надано апелянту строк - 10 днів з дня вручення цієї ухвали для усунення її недоліку.

Дану ухвалу отримано апелянтом 25 квітня 2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 травня 2018 року, за клопотанням апелянта, строк для усунення недоліку поданої скарги було продовжено на 5 днів з дня вручення цієї ухвали. Дану ухвалу отримано апелянтом 14 травня 2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

22 травня 2018 року до суду апеляційної інстанції надійшло клопотання апелянта про відстрочення сплати судового збору до винесення судового рішення по суті справи.

В обґрунтування даного клопотання зазначено, що на даний час відсутня можливість сплатити судовий збір з огляду на наявність арешту рахунків. При цьому, жодних доказів про арешт рахунків апелянтом до клопотання не додано.

Розглянувши вказане клопотання, суд апеляційної інстанції вважає за необхідним відмовити у його задоволенні, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 статті 8 Закону України Про судовий збір від 08 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон №3674), враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті (ч.2 ст.8 Закону №3674).

Вказана норма Закону №3674 кореспондується зі ст.133 КАС України, зокрема, ч.1 даної статті передбачає, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Тобто, аналізуючи вказані норми можливо дійти висновку, що підставою для відстрочення сплати судового збору є, зокрема, майновий стан сторони.

В той же час, обмежене фінансування бюджетної установи не є підставою для відстрочення сплати судового збору.

Врахування майнового стану, насамперед стосується сторін соціально вразливої верстви населення з метою вільного їх доступу до правосуддя.

Більш того, відстрочення сплати судового збору, з урахуванням майнового стану сторони, є правом суду, а не обов'язком.

Також суд апеляційної інстанції зазначає, що Головним управлінням ДФС в Одеській області не надано доказів про наявність арешту рахунків на даний час.

Згідно з ч.2 ст.298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Відповідно до п.1 ч.4 ст.169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Враховуючи викладене та те, що у строк, встановлений судом, недолік апеляційної скарги не усунений, суд апеляційної інстанції вважає за можливим повернути апеляційну скаргу апелянту, а матеріали справи до суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст.169, 298 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018 року - відмовити.

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області повернути апелянту, а матеріали справи повернути до Одеського окружного адміністративного суду.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з моменту складання повного судового рішення.

Доповідач - суддя І.О. Турецька

суддя Л.В. Стас

суддя І.П. Косцова

Повне судове рішення складено 25.05.2018 року. .

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2018
Оприлюднено28.05.2018
Номер документу74258355
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6112/17

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 23.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Рішення від 13.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 10.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 27.11.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні