Постанова
від 22.05.2018 по справі 607/4045/18
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 607/4045/18Головуючий у 1-й інстанції Вийванко О.М. Провадження № 33/789/172/18 Доповідач - Галіян Л.Є. Категорія - ч.1 ст.185-13 КУпАП

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2018 р. м.Тернопіль

Суддя судової палати в кримінальних справах апеляційного суду Тернопільської області Галіян Л.Є.

з участю: представника підрозділу НАБУ- ОСОБА_1

захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Тернополя справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_3 на постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 25 квітня 2018 року,-

В С Т А Н О В И Л А :

Цією постановою

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого начальником управління капітального будівництва Тернопільської ОДА, до адміністративної відповідальності протягом року не притягався за ст.185-13 КУпАП,

визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.185-13 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 4250,00 грн. (чотири тисячі двісті п'ятдесят гривень 00 копійок) в дохід держави.

Стягнуто з ОСОБА_2 судовий збір в розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп. в дохід держави.

Згідно даної постанови, 22.02.2018 р. на адресу начальника управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 Львівським територіальним управлінням Національного антикорупційного бюро України за підписом його директора ОСОБА_4, з метою виконання обов'язків, передбачених ст.16 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України , у порядку п. 3 ч. 1 ст.17 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України , скеровано письмовий запит за вихідним номером № 21-124/7546 від 22.02.2018 р. із вимогою надання у встановлений законом строк належним чином завірених копій актів виконаних робіт (інших наявних документів), що стали підставою для здійснення перерахунків грошових коштів за період із 01.12.2017 р. по 31.12.2017 р. в адресу ТОВ Газ-Пласт-Буд (код ЄДРПОУ 36993049), ТОВ СК-Рембудреставрація (код ЄДРПОУ 38739756), ПП НДВК холдинг-центр Інтер-Корс (код ЄДРПОУ 13345551), TOB Альянс ОСОБА_5 (код ЄДРПОУ 41342634), ТОВ Авакс Проф (код ЄДРПОУ 37306789), ТОВ Теркомбуд (код ЄДРПОУ 40383198), ДП ТУМ (код ЄДРПОУ 05454912), ТОВ Глобал ОСОБА_6 Інжиніринг (код ЄДРПОУ 41422080). Вказаний письмовий запит скеровано 22.02.2018 р. поштовим зв'язком рекомендованим листом (номер відправлення №7900052195566), який вручено 26.02.2018 р. за довіреністю об'єктом поштового зв'язку. Згідно абзацу 2 вказаного письмового запиту, адресата повідомлено, що відповідно до ст.17 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України , суб'єкти, яким адресовано запит, зобов'язані невідкладно, але не більше ніж протягом трьох робочих днів, надати відповідну інформацію. У разі неможливості надання інформації, суб'єкт повинен так само невідкладно у письмовій формі повідомити про це Національне бюро з обґрунтуванням причин. Національне бюро за зверненням відповідного суб'єкта може продовжити строк надання інформації на строк не більше двох календарних днів. Ненадання Національному бюро на його запит інформації, надання завідомо недостовірної інформації чи не в повному обсязі, порушення встановлених законом строків її надання, повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається така інформація, забороняються і тягнуть за собою відповідальність, передбачену законом.

03.03.2018 р. на адресу Львівського територіального управління Національного антикорупційного бюро України надійшов лист від управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації за підписом його начальника ОСОБА_2 (фактичний виконавець, відомості про інших виконавців не вказано) за вихідним номером № 16/01-14 від 28.02.2018 р., що зареєстрований за вхідним номером №124/6680-21 від 03.03.2018 р.

Згідно даного листа управлінням капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації за підписом його начальника ОСОБА_2 відмовлено у наданні запитуваних документів на вищевказаний письмовий запит Львівського територіального управління Національного антикорупційного бюро України №21-124/7546 від 22.02.2018 р.

Відтак, згідно п. п. 3, 4 ч. 1 ст.17 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України , Національне антикорупційне бюро України має право витребовувати за рішенням керівника структурного підрозділу Національного бюро та одержувати в установленому законом порядку у вказаному в запиті вигляді та формі від інших правоохоронних та державних органів, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для виконання обов'язків Національного бюро, у тому числі відомості про майно, доходи, видатки, фінансові зобов'язання осіб, які ними декларуються у встановленому законом порядку, відомості про використання коштів Державного бюджету України, розпорядження державним або комунальним майном.

Суб'єкти, яким адресовано зазначений запит, зобов'язані невідкладно, але не більше ніж протягом трьох робочих днів, надати відповідну інформацію. У разі неможливості надання інформації суб'єкт повинен так само невідкладно у письмовій формі повідомити про це Національне бюро з обґрунтуванням причин. Національне бюро за зверненням відповідного суб'єкта може продовжити строк надання інформації на строк не більше двох календарних днів. Ненадання Національному бюро на його запит інформації, надання завідомо недостовірної інформації чи не в повному обсязі, порушення встановлених законом строків її надання, повідомлення третіх осіб стосовно того, що про них збирається така інформація, забороняються і тягнуть за собою відповідальність, передбачену законом.

Крім того, Національне антикорупційне бюро України має право знайомитися в державних органах, органах місцевого самоврядування із документами та іншими матеріальними носіями інформації, необхідними для попередження, виявлення, припинення та розслідування кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності Національного бюро, у тому числі такими, що містять інформацію з обмеженим доступом.

Таким чином, начальник відділу управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації ОСОБА_2, будучи ознайомленим із вимогами ст.17 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України , всупереч його вимог, вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.185-13 КУпАП, а саме, невиконання законних вимог посадових осіб Національного антикорупційного бюро України, що полягає у ненаданні інформації Національному антикорупційному бюро на запит його посадових осіб.

В апеляційній скарзі захисник просить оскаржувану постанову суду скасувати та постановити нову, якою закрити провадження у справі у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.

Вказані вимоги мотивує тим, що у запиті НАБУ не наведено правових підстав для висунення відповідних вимог, а також, не надано інформації чи документів, що б підтверджували підставу щодо проведення заходів у встановленому законодавством порядку.

Зазначає, що підлягає відповідальності юрисконсульт відділу підготовки конкурсних процедур та договорів ОСОБА_6, яка згідно із п. 8, 11 посадової інструкції здійснює аналіз матеріалів, що надійшли від правоохоронних органів та роз'яснює застосування законодавства України працівникам Управління. Саме вона подала на підпис ОСОБА_2 проект відповіді Львівському Територіальному Управлінню НАБУ, оскільки це належить до її компетенції, а не апелянта.

Крім того судом в діях ОСОБА_2 встановлено об'єктивну сторону всіх правопорушень, за які передбачено відповідальність ч.1 ст.185-13 КУпАП, що не відповідає дійсності та суперечить самому протоколу, що розглядався.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги, заслухавши сторін, прихожу до наступних висновків.

Згідно із статтею 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

Виходячи зі змісту ст.ст.7, 254, 279 КУпАП розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється щодо правопорушника та в межах протоколу про адміністративне правопорушення, який є єдиною підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Диспозиція ч.1 ст.185-13 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність, в тому числі, за ненадання інформації Національному антикорупційному бюро України на запит його посадових осіб, надання завідомо недостовірної інформації чи не в повному обсязі, а також з порушенням встановлених законом строків для її надання.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст.17 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України , Національному бюро та його працівникам для виконання покладених на них обов'язків надається право витребувати за рішенням керівника структурного підрозділу Національного бюро та одержувати в установленому законом порядку у вказаному в запиті вигляді та формі від інших правоохоронних та державних органів, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для виконання обов'язків Національного бюро, у тому числі відомості про майно, доходи, видатки, фінансові зобов'язання осіб, які ними декларуються у встановленому законом порядку, відомості про використання коштів Державного бюджету України, розпорядження державним або комунальним майном.

При цьому, положення вказаної норми слід розглядати в сукупності з приписами ст.ст.1,16 вказаного Закону, якими визначені завдання діяльності та обов'язки Національного бюро.

Завданнями Національного бюро, згідно ст.1 Закону, є протидія кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці.

Обов'язки Національного бюро прямо визначені в ч. 1 ст. 16 Закону. Так, Національне бюро здійснює оперативно-розшукові заходи з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також в оперативно-розшукових справах, витребуваних від інших правоохоронних органів; здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також проводить досудове розслідування інших кримінальних правопорушень у випадках, визначених законом; вживає заходів щодо розшуку та арешту коштів та іншого майна, які можуть бути предметом конфіскації або спеціальної конфіскації у кримінальних правопорушеннях, віднесених до підслідності Національного бюро, здійснює діяльність щодо зберігання коштів та іншого майна, на яке накладено арешт; взаємодіє з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами для виконання своїх обов'язків; здійснює інформаційно-аналітичну роботу з метою виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного бюро; забезпечує особисту безпеку працівників Національного бюро та інших визначених законом осіб, захист від протиправних посягань на осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, у підслідних йому кримінальних правопорушеннях; забезпечує на умовах конфіденційності та добровільності співпрацю з особами, які повідомляють про корупційні правопорушення; звітує про свою діяльність у порядку, визначеному цим Законом, та інформує суспільство про результати своєї роботи; здійснює міжнародне співробітництво у межах своєї компетенції відповідно до законодавства України та міжнародних договорів України.

Згідно матеріалів справи, НАБУ отримало інформацію з Головного управління державної казначейської служби України у Тернопільській області щодо здійснення видаткових операцій за період з 01.01.2017 року по 31.01.2017 року розпорядниками бюджетних коштів Тернопільською міською радою, Управління капітального будівництва ТОДА, а також одержувачем бюджетних коштів - Службою автомобільних доріг у Тернопільській області. У зв'язку із даною інформацією виникла необхідність встановлення цільового використання бюджетних коштів.

Виходячи із системного аналізу наведених правових норм, положення п. 3 ч.1 ст.17 ЗУ Про Національне антикорупційне бюро України витребування у управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації належним чином завірених копій актів виконаних робіт (інших наявних документів), що стали підставою для здійснення перерахунків грошових коштів за період із 01.12.2017 р. по 31.12.2017 р. в даному випадку можуть бути застосовані Національним бюро.

Громадяни України та інші особи мають право у встановленому законом порядку одержати від органів, на які покладено здійснення оперативно-розшукової діяльності, письмове пояснення з приводу обмеження їх прав і свобод та оскаржити ці дії.

В даному випадку встановлено, що за роз'ясненнями інформації, яка містилася у запиті, до НАБУ ніхто не звертався.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_2, на повторний аналогічний запит НАБУ надав необхідні відомості.

При цьому, посилання апелянта на те, що відповідальність за ненадання інформації на запит від НАБУ має нести не ОСОБА_2, а юрист, який готував відповідь, не заслуговують на увагу, оскільки відмова у наданні інформації підписана безпосередньо ОСОБА_2, який є керівником управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації.

Виходячи з викладеного, враховуючи встановлені судом обставини, прихожу до висновку, що рішення суду першої інстанції відповідає вказаним вимогам законодавства, яке належить залишити без змін, а апеляційну скаргу захисника ОСОБА_2 - без задоволення.

На підставі викладеного та керуючись Законом України "Про Національне антикорупційне бюро України , ст. 294 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_3 на постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 25 квітня 2018 року - залишити без задоволення, а постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 25 квітня 2018 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч.1 ст.185-13 КУпАП - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя - підпис

З оригіналом згідно:

Суддя апеляційного суду Тернопільської області ОСОБА_7

СудАпеляційний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення22.05.2018
Оприлюднено28.05.2018
Номер документу74263984
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —607/4045/18

Постанова від 22.05.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Тернопільської області

Галіян Л. Є.

Постанова від 25.04.2018

Адмінправопорушення

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Вийванко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні