Рішення
від 21.05.2018 по справі 922/273/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" травня 2018 р.Справа № 922/273/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Добрелі Н.С.

при секретарі судового засідання Сланова М.Ю.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Південна залізниця", м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансмагістраль", м. Харків про стягнення 629571,61 грн. за участю представників сторін:

позивача - Шамо К.В., за довіреністю від 30.10.2017 року;

відповідача - не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Південна залізниця" ПАТ "Українська залізниця", м. Харків звернулось до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансмагістраль", м. Харків про стягнення платежів в сумі 629571,61 грн. за затримку вагонів, які простоювали в очікуванні подавання під навантаженням на під`їзну колію.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 26.02.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду , відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання в порядку загального позовного провадження на 19.03.2018 року.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 07.05.2018 року закрито підготовче провадження у справі № 922/273/18 та призначено справу дло розгляду по суті на 21.05.2018 року.

Представник позивача в судовому засіданні 21.05.2018 року підтримав позовні вимоги, в обґрунтування позову посилається на те, що згідно розрахунку за затримку вагонів, які простоювали на станції Нова Баварія регіональної філії "Південна залізниця" в очікуванні подавання під навантаженням на під`їзну колію ПрАТ "Харківський жировий комбінат" та довідок про рух коштів по договору № 5855 заборгованість відповідача перед позивачем складає 629571,61 грн.

Представник відповідача в судове засідання 21.05.2018 року не з`явився, відзиву на позов не надав, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить відмітка про направлення ухвали суду від 07.05.2018 року на адресу відповідача вказану у позові та яка співпадає з адресою, вказаною у Витягу з ЄДРПОУ.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи те, що судом було здійснено всі заходи, щодо належного повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи, та приймаючи до уваги те, що судом не було визнано явку відповідача в судове засідання обов'язковою, суд дійшов висновку про те, що його неявка в судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши вступне слово представника позивача, з'ясувавши обставини справи та дослідивши подані суду докази, перевіривши відповідність доводів позивача фактичним обставинам справи, судом встановлено наступне.

Між СТГО Південна залізниця та ТОВ Укртрансмагістраль укладений договір від 31.01.2012 № 5855 (далі - договір), згідно з умовами якого залізниця надає послуги по транспортно-експедиційному обслуговуванню, а ТОВ Укртрансмагістраль (відповідач) зобов'язується здійснювати плату за послуги.

24.02.2012 сторонами до договору була укладена додаткова угода, якою внесені зміни до п.3.1 в частині встановлення плати за транспортно-експедиційні послуги при відправленні на станції залізниць України та СНГ.

В подальшому згідно з наказом Міністерства інфраструктури України № 212 від 10.04.2012 Про зміну найменування та затвердження нової редакції Статуту ДП Південна залізниця було змінено найменування Статутного територіально-галузевого об'єднання Південна залізниця на державне підприємство Південна залізниця .

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 Про утворення публічного акціонерного товариства Українська залізниця , утворено публічне акціонерне товариство Українська залізниця на базі Державної адміністрації залізничного транспорту, підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття. Протоколом засідання правління ПАТ Укрзалізниця від 21.10.2015 №1 датою початку фінансово-господарської діяльності ПАТ Укрзалізниця було визначено 01.12.2015. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань публічне акціонерне товариство Українська залізниця є правонаступником усіх прав та обов'язків ДП Південна залізниця .

В зв'язку з вищезазначеним 01.01.2017 до договору внесені відповідні зміни та продовжений строк дії договору до 31.12.2017.

Як вбачається з матеріалів справи, протягом лютого-квітня 2017 року на адресу відповідача під навантаження вантажу олія рослинна прибувало 29 вагонів (порожніх цистерн) як вантаж на своїх осях:

- 26.02.2017 року: вагони № 50007046 (накладна 41874751), 50325109 (накладна 41870031), 57109795 (накладна 41870056), 57112799 (накладна 41870072), 57019317 (накладна 41870049);

- 28.02.2017 року: вагони № 57019424 (накладна 41891938), 57022386 (накладна 41907676);

- 04.03.2017 року: вагони № 57134496 (накладна 42024281), 73057135 (накладна 42024307);

- 06.03.2017 року: вагони № 50325026 (накладна 42073411), 77234433 (накладна 42319137), 77234524 (накладна 42319145), 57024051 (накладна 42308858), 57223463 (накладна 44685964), 73069726 (накладна 42308940), 57134090 (накладна 42308866), 57151599 (накладна 42308874), 57160194 (накладна 42308882), 57235749 (накладна 44686319), 73057564 (накладна 42308932), 73070062 (накладна 42308965), 77234474 (накладна 42309013), 73069825 (накладна 42319111);

- 27.03.2017 вагон № 73070203 (накладна 42645812);

- 28.03.2017 вагон № 57169898 (накладна 4264571)6);

- 31.03.2017 вагон № 50223450 (накладна 42645770);

- 02.04.2017 вагон № 57221939 (накладна 42308890).

Вищезазначені вагони прибували на станцію Нова Баварія регіональної філії "Південна залізниця", де знаходились на коліях станції в очікуванні подачі на під'їзну колію Приватного акціонерного товариства Харківський жировий Комбінат з причини не прийому на під'їзну колію, у зв'язку з відсутністю вантажу та зайнятості фронтів навантаження.

Згідно з нормами пункту 3 Правил складання актів, пункту 8 Правил користування вагонами і контейнерами, пункту 8 Правил зберігання вантажів на засвідчення факту затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під навантаження з причин, що залежать від вантажовласника, були складені акти загальної форми ГУ-23 № 241 від 26.02.17, № 308 від 17.03.17, № 252 від 28.02.17, № 260 від 04.03.17, № 271 від 06.03.17, № 311 від 17.03.17, № 339 від 27.03.17, № 353 від 31.03.17, № 358 від 02.04.17.

Згідно зі ст. 46 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457: Одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами.

Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача.

За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

Згідно роз'яснення Президії Вищого господарського суду України від 29.05.2002 № 04-5/601 порожні приватні власні вагони, які перевозяться залізницею за повними перевізними документами зі сплатою провізної плати, мають статус вантажу , які залізниця зобов'язана доставити на станцію призначення у цілості та збереженості І видати їх одержувачу, зазначеному в накладній, а одержувач має щодо залізниці права та обов'язки, передбачені Статутом залізниць України.

Підставою для нарахування та стягнення збору за зберігання, в тому числі три затримці вагонів (контейнерів) на шляху перевезення, є акт загальної форми, який складається для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, і підписується особами, які беруть участь у засвідченні обставин, що стали підставою для складання акта, але не менше як двома особами, відповідно до Правил складання актів, Правил користування загонами і контейнерами.

Як вбачається з матеріалів справи, затримані вагони є власністю Приватного акціонерного товариства "Трансфорвардинг Лімітед АГ" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Евразія Транс Сервіс".

У зв`язку з довготривалим простоюванням даних вагонів, власники через систему АС Клієнт 03.05.2017 року оформили перевізні документи на відправку даних 29-ти вагонів в порожньому стані за призначенням на станції Кагамлицька філії "Південна залізниця" та Куп`янськ - Сортувальний філії "Південна залізниця".

Відповідно до п.п. 2.2.7 Договору № 5855 від 31.01.2012, в порядку, передбаченому договором, відповідач зобов`язаний оплатити послуги "Експедитора", а також відшкодувати документально підтверджені витрати, понесені експедитором в інтересах відповідача.

Відповідно до п.п. 3.3 Договору № 5855 від 31.01.2012 , відповідач проводить 100% попередню оплату вартості перевезення та інших послуг, пов`язаних з процесом перевезення.

Після закінчення затримки, позивачем були складені акти загальної форми №№ 477, 478, 479, 480, 481, 482, 485 від 03.05.2017 на випуск вагонів.

Відповідно до складених актів загальної форми ГУ-23 були нараховані платежі: плата за користування вагонами по відомостям плати за користування вагонами №№ 03050074, 03050075, збір за зберігання та плата за повідомлення вантажоодержувача по накопичувальній картці № 04050460.

За розрахунком позивача, сума нарахованих платежів та зборів за затримку вагонів в очікуванні подачі на під'їзну колію з вини вантажоодержувача склала 722 142, 48 грн. з ПДВ, в т.ч.:

- за користування вагонами сума 699 158,16 грн. з ПДВ (у тому числі ПДВ 20% - 111 526,36 грн.);

- збір за повідомлення сума 36,48 грн. з ПДВ ( у тому числі ПДВ 20 % - 6.08 грн.);

- збір за зберігання вантажу - 22 947,84 грн. без ПДВ (у тому числі ПДВ 20 % - 3 824,64 грн.).

Умовами п. 2.2.5 укладеного договору Клієнт (ТОВ Укртрансмагістраль) зобов'язаний відшкодувати витрати, що пов'язані з затримкою вагонів по незалежним від залізниці обставинам.

15.06.2017 року на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Укртрансмагістраль регіональна філія Південна залізниця ПАТ Укрзалізниця направила претензію № H3-1-13/198 від 15.06.2017 щодо стягнення платежів за затримку вагонів, які простоювали в очікуванні подавання під навантаження на під'їзну колію.

У відповідь на вищезазначену претензію 01.11.2017 року відповідачем було направлено позивачу лист (вих. 2017/11-01) з наступним графіком погашення заборгованості:

30.11.2017 - 100 000,00 грн.

31.12.2017 - 250 000,00 грн.

31.01.2018 - 100 000,00 грн.

28.02.2018 - 100 000,00 грн.

30.03.2018 - 100 475,08 грн.

Згідно платіжних доручень, відповідачем на рахунок позивача було перераховано грошові кошти в розмірі 55000,00 грн.:

- № 1872 від 01.05.2017 в розмірі 5 000 грн.;

- № 1835 від 01.06.2017 в розмірі 40 000 грн. ;

- № 1831 від 01.06.2017 в розмірі 10 000 грн.

Згідно платіжного доручення № 510 від 01.12.2017 відповідачем на рахунок позивача було перераховано грошові кошти в розмірі 40 000 грн., у зв`язку з чим позивач вважає, що відповідачем було порушено запропонований графік погашення заборгованості.

На теперішній час згідно розрахунку за затримку вагонів, які простоювали на станції Нова Баварія регіональної філії Південна залізниця в очікуванні подавання під навантаження на під`їзну колію ПрАТ "Харківський жировий комбінат" та довідок про рух коштів по договору № 5855 заборгованість відповідача перед позивачем складає 629571,61 грн., що й стало підставою для звернення позивача до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить із наступного.

Відповідно до положень частини п'ятої ст. 307 Господарського кодексу України, які кореспондуються з положеннями частини другої ст. 908, ст. 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов'язань.

Згідно зі статтею 71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під'їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).

За приписами статті 46 Статуту одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

За положеннями статті 119 Статуту за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під'їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Збір за зберігання вантажу розраховується згідно з п. 8 Правил зберігання вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 року № 644, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 року за № 866/5087, з подальшими змінами.

Відповідно до наведеного пункту Правил зберігання вантажів збір за зберігання вантажів у вагонах (контейнерах) у разі затримки їх з вини одержувача (відправника) після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї, на прикордонних, припортових станціях тощо).

Термін безоплатного зберігання обчислюється:

- якщо на станції призначення вивантаження здійснюється засобами: залізниці - з 24-ої години дати вивантаження вантажів; одержувача - з 24-ої години дати подавання вагонів під вивантаження;

- при переадресуванні - після двох годин з моменту повідомлення про прибуття вантажу;

- при затримці - з моменту її затримки (п. 8 Правил зберігання).

Відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 розділу ІІІ Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 26.03.2009 року № 317, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.04.2009 року за № 340/16356, з подальшими змінами, збір за зберігання власного (орендованого) рухомого складу на своїх осях (з одиниці) справляється в розмірі 5,9 грн. за добу. У всіх випадках неповна доба зберігання вантажів округляється до повної.

Згідно наказу Міністерства інфраструктури України від 26.01.2015 року №13 "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ним послуги", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 року за №106/26551, передбачено, що до тарифів, плат та зборів, що вказані у розділах II і III Збірника тарифів, застосовується коефіцієнт 2,002.

Облік часу користування вагонами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка складається на підставі Пам'яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23 (п. 3 розділу ІІ Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 року № 113, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.03.1999 року за № 165/3458, з подальшими змінами).

Відповідно до п. 4 розділу ІІ Правил користування вагонами і контейнерами відомості плати за користування вагонами складаються на вагони, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів у пунктах навантаження та вивантаження та на під'їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами. У разі непогодження даних, зазначених у відомості, представник вантажовласника зобов'язаний підписати відомість із зауваженнями. Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника. Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у Пам'ятці про подавання/забирання вагонів, яка оформляється після закінчення приймально-здавальних операцій. Пам'ятка підписується відповідальною особою станції і вантажовласника.

Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника (пункт 6 розділу ІІІ Правил).

Згідно з п. 8 розділу ІІІ Правил користування вагонами і контейнерами у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.

Про затримку вагонів і контейнерів з вини вантажовласника на підходах до станції призначення залізниця видає наказ. Наказ підписується посадовою особою, визначеною начальником залізниці (пункт 9 розділу ІІІ Правил користування вагонами і контейнерами).

Відповідно до п. 10 розділу ІІІ Правил користування вагонами і контейнерами облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складається станцією. Усі дані, вказані в цьому акті, передаються станцією у "Повідомленні про затримку вагонів" до інформаційно-обчислювального центру залізниці та на станцію призначення. Акт про затримку вагонів складається у трьох екземплярах - один залишається на станції затримки і два додаються до перевізних документів. Станція призначення інформує вантажовласника про затримку вагонів з його вини, передаючи йому копію Повідомлення про затримку вагонів не пізніше двох годин після його отримання (телефонограмою, телеграфом, поштовим зв'язком, через посильних, факсом або іншим способом, установленим начальником станції за погодженням з вантажовласником).

Відповідно до п. 12 розділу ІІІ Правил користування вагонами і контейнерами загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година.

За статтею 129 Статуту залізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Пунктом 3 Правил складання актів (ст. 129 Статуту), затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 року №334, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.07.2002 року за № 567/6855, з подальшими змінами, передбачено, що акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності: затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача.

Матеріалами справи підтверджується, що позивачем були оформлені відповідні документи, у тому числі акти форми ГУ-23, на підставі яких за час знаходження спірних вагонів на станції затримки Нова Баварія регіональної філії "Південна залізниця" плата за користування спірними вагонами у загальній сумі 699158,16 грн., збір за повідомлення у сумі 36,48 грн. та збір за зберігання вантажу 22947,84 грн.

В даному випадку, суд дійшов висновку про порушення прав позивача на отримання плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу у зв'язку з їх неоплатою відповідачем у добровільному порядку, яке підлягає захисту у судовому порядку.

Крім того, як вже було зазначено судом, позивачем було складено акти загальної форми №№ 477, 478, 479, 480, 481, 482, 485 від 03.05.2017 року на випуск вагонів та нараховані платежі за користування вагонами.

Судом перевірено розрахунок, наданий позивачем, із зазначенням кількості вагонів, ставка плати за користування вантажними вагонами та корегуючого коефіцієнту в розрахунковий період та встановлено, що останній складено за методикою розрахунку, згідно вимог розділу V Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 26.03.2009 року № 317 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2009 року за № 340/16356.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 614 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини, якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання.

Відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов'язання.

Відповідно до п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами:

а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під'їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;

б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником;

в) у разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред'явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час такої затримки зазначається у графі "Примітки" Пам'ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами).

Приписами п. 14.2 Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 31.08.2005 №507, передбачено, що приймання поїздів на станцію має проводитись на вільні колії, які призначені для цього технічно-розпорядчим актом станції (ТРА станції). Крім того, відповідно до п. 16.4 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.1996 №411, черговий по станції зобов'язаний забезпечити наявність вільних колій для своєчасного приймання поїздів.

Отже, на станції призначення окрім зайняття колій під технологічними операціями з вагонами, має бути забезпечено і наявність вільних колій для своєчасного приймання поїздів, в т. ч. поїздів відповідача, його контрагентів.

Залізниця не мала можливості доставити спірні вагони на станцію призначення, з причин не прийому на під`їзну колію у зв`язку з відсутністю вантажу та зайнятістю фронтів навантаження.

Отже, з урахуванням відсутності доказів на підтвердження вживання відповідачем передбачених договором заходів до забирання вагонів зі станції призначення, що прибули на його адресу, вбачається вина останнього у такому скупченні, внаслідок допущеної бездіяльності у забиранні вагонів зі станції призначення за наявності вільних під'їзних колій.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Позивачем надані належні та допустимі докази на підтвердження того, що затримка вагонів на станції в очікуванні подачі на під`їзну колію відповідача відбулася з причини не прийому на під`їзну колію у зв`язку з відсутністю вантажу та зайнятістю фронтів навантаження.

Враховуючи вищенаведені обставини та приймаючи до уваги доведеність з боку позивача порушення відповідачем зобов`язань щодо своєчасного прийому вантажу, що в свою чергу призвело до затримки вагонів, які простоювали на станції Нова Баварія регіональної філії "Південна залізниця" в очікуванні подавання на під`їзну колію відповідача, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог про стягнення з відповідача 629571,61 грн., у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Таким чином, судовий збір у даній справі покладається на відповідача в розмірі 9443,57 грн.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 73, 74, 86, 129, 183, 236-238, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансмагістраль", (61002, м. Харків, вул. Мироносицька,72, код ЄДРПОУ 37876237) на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Південна залізниця" (61052 м. Харків, вул. Євгена Котляра,7, р/р 26005305555199 в філії Харківського обласного управління АТ "Ощадбанк", код банку 351823, код ЄДРПОУ 40081216) 629571,61 грн. платежів за затримку вагонів та судовий збір у розмірі 9443,57 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст.241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Інформація по справі може бути одержана зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Повне рішення складено 29.05.2018 р.

Суддя Н.С. Добреля

922/273/18

Дата ухвалення рішення21.05.2018
Оприлюднено29.05.2018
Номер документу74280990
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 629571,61 грн

Судовий реєстр по справі —922/273/18

Рішення від 21.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Добреля Н.С.

Ухвала від 07.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Добреля Н.С.

Ухвала від 23.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Добреля Н.С.

Ухвала від 19.03.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Добреля Н.С.

Ухвала від 26.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Добреля Н.С.

Ухвала від 12.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Добреля Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні