РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
15 травня 2018 р. Справа № 802/824/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,
за участю:
секретаря судового засідання: Медвідь І.О.,
представника позивача: Ткачука Б.О.,
представника відповідача: Могиль Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Стріла" до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії
в с т а н о в и в :
06.03.2018 року Фермерське господарство Стріла звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.
Зазначали, що 30.11.2017 року між ФГ Стріла та ТОВ Агропросперіс Трейд укладено договір поставки №С-2108-30-11-2017, згідно п. 1.1. якого позивач, як постачальник, прийняв на себе зобов'язання у порядку та на умовах визначених у договорі передати у власність покупця товар (сою), а ТОВ Агропросперіс Трейд прийняти та оплатити його.
01.12.2017 року позивач склав податкову накладну №5, яку направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Дана податкова накладна була прийнята ДФС, що підтверджується Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.12.2017 року. Проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції від 19.12.2017 року направленої відповідачем через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.15.2.". реєстрація податкової накладної №5 від 01.12.2017 року зупинена. В Квитанції зазначено, відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПП/РК в ЄРПН, затверджених Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами, опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1201. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в " п.п. 201.16.1, п. 201.16. ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу".
З урахуванням наведеного, ФГ Стріла на адресу ДФС були направлені скановані копії договору, платіжні доручення, довідки про оренду землі, звіти про збирання урожаю, та надано відповідні письмові пояснення щодо реальності виконання вказаної операції.
Однак, Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 510888/31599101 від 29.12.2017 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Фермерське господарство Стріла вважає вказане рішення відповідача протиправними та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на що, звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою суду від 22.03.2018 року розгляд справи призначено в порядку загального позовного провадження у судовому засіданні із повідомленням сторін.
16.04.2018 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає, що позивачем на підтвердження операції подано пояснення та копії документів, серед яких міститься договір поставки № С-2108-30-11-2017 від 30.11.2017 року укладений між ФГ Стріла та ТОВ Агропросперіс Трейд , яким чітко передбачено, що згідно п.п.2.4 п. 2поставка товару відбувається шляхом переоформлення товару на елеваторі від постачальника до покупця. Підпунктом 5.1. п. 5 зазначено, що договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання повноваженими представниками сторін та скріплення його печатками. Однак, до податкового органу надійшов вищезазначений договір не завірений підписом та не скріплений печаткою покупця. Видаткова накладна № 128 від 01.12.2017 року, яка підтверджує передачу товару складена також з порушенням, оскільки не містить підпису і печатки.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просив задовольнити адміністративний позов.
Представник відповідача заперечував щодо задоволення позовних вимог, посилаючись на обставини викладені у письмовому відзиві на адміністративний позов, в якому вказали, що відповідач діяв при прийняті оскаржуваного рішення на підставі, та в спосіб передбачений законодавством, а тому, просили відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Судом встановлено, що 30.11.2017 року між ФГ Стріла та ТОВ Агропросперіс Трейд укладено договір поставки №С-2108-30-11-2017, згідно п. 1.1. якого позивач, як постачальник, прийняв на себе зобов'язання у порядку та на умовах визначених у договорі передати у власність покупця товар (сою), а ТОВ Агропросперіс Трейд прийняти та оплатити його.
За результатом виконаних робіт була складена видаткова накладна № 128 від 01.12.2017 року про відвантаження товару (сої - 225,484 т.) на загальну суму 2057541,50 грн.
Податкову накладну №5, позивач направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка була прийнята ДФС, що підтверджується Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.12.2017 року. Проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції від 19.12.2017 року направленої відповідачем через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.15.2.". реєстрація податкової накладної №5 від 01.12.2017 року зупинена. В Квитанції зазначено, відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПП/РК в ЄРПН, затверджених Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами, опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1201. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в " п.п. 201.16.1, п. 201.16. ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу".
З урахуванням наведеного, ФГ Стріла на адресу ДФС були направлені скановані копії договору, платіжні доручення, довідки про оренду землі, звіти про збирання урожаю, та надано відповідні письмові пояснення щодо реальності виконання вказаної операції.
Однак, Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 510888/31599101 від 29.12.2017 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Починаючи з 01.07.2017 згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Згідно пункту 6 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2016 №752/30620 №567, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за двома критеріями, а саме:
- підпункт 1 пункту 6 - обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
- підпункт 2 пункту 6 - відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно з пунктом 201.16.1 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Як вбачається зі змісту квитанції від 19.12.2017, реєстрація податкової накладної №5 зупинена за критерієм, зазначеним у підпункті 1, а саме: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 1003.
Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 №754/30622.
Згідно підпункту 1 пункту 1 вказаного Вичерпного переліку вичерпним переліком документів, достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних для критерію, зазначеному у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв є: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність від 16.071999р. №996-Х1V первинним є документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1); первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9).
Зі змісту наданої відповідачем копії видаткової накладної №128 від 01.12.2017 року та договору поставки від 30.11.2017 року № С-2108-30-11-2017, на підставі якого відбувалась господарська операція, в межах якої виписано податкову накладну №5 від 01.12.2017 року, вбачається, що вона не підписані покупцем ТОВ "Агропросперіс Трейд" та не завірені печаткою.
Натомість, видаткова накладна № 128 від 01.12.0217 року та договір поставки № С-2108-30-11-2017 від 30.11.2017 року, які позивач надав до суду з матеріалами справи підписані та скріплені печаткою.
Відтак, копії наданих позивачем і відповідачем видаткової накладної є різними копіями. При оцінці вказаних доказів суд враховує копії видаткової накладної та договір поставки, що надані відповідачем, оскільки саме вони надані позивачем відповідачу раніше, ніж позивач надав їх до суду та подавались безпосередньо до податкового органу на виконання Квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.12.2017 року, на підставі яких також приймалось оскаржуване рішення.
Згідно з підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
В свою чергу підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190, а саме:
1) ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України;
2) ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України;
3) надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Вказаний перелік є вичерпним.
Зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що підставою для його прийняття слугувало надання позивачем копій документів, складених з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Беручи до уваги, що у копіях видаткової накладної №128 від 01.12.2017 та договорі поставки № С-2108-30-11-2017 від 30.11.2017 року відсутні підписи та печатки, суд погоджується з доводами відповідача про те, що останні не відповідають вимогам частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність від 16.07.1999р. №996-Х1V.
За вказаних обставин у відповідача були наявні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної №5 від 01.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищезазначене, суд прийшов до висновку, що відповідач довів правомірність рішення №510888/31599101 від 29.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 01.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв'язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в:
В задоволенні адміністративного позову відмовити
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Фермерське господарство "Стріла" (вул. Пушкіна, 55, смт. Муровані Курилівці, Вінницька область, код ЄДРПОУ 31599101);
Відповідач-1: Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 39292197);
Відповідач-2: Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).
Повний текст судового рішення виготовлено 29.05.2018р.
Суддя Дончик Віталій Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2018 |
Оприлюднено | 01.06.2018 |
Номер документу | 74283767 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні