ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2018 року м. Житомир справа № 806/1900/18
категорія 6.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Черноліхова С.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області до Зарубинецької сільської ради Андрушівського району Житомирської області, третя особа - дошкільний навчальний заклад "Пізнайко про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,
встановив:
Керівник Бердичівської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом, у якому просить визнати протиправною бездіяльність Зарубинецької сільської ради Андрушівського району Житомирської області щодо неоформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу "Пізнайко" та зобов'язати відповідача вжити заходи щодо оформлення права власності на вказану будівлю. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що у ході вивчення стану додержання вимог законодавства при використанні будівель та земель навчальними закладами Андрушівського району Житомирської області встановлено, що у користуванні дошкільного навчального закладу "Пізнайко" с.Зарубинці перебуває приміщення та земельна ділянка, однак згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за вказаним закладом право власності на будівлю не зареєстроване. За інформацією Зарубинецької сільської ради приміщення дошкільного навчального закладу перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі сільської ради. Правовстановлюючі документи на будівлю дошкільного навчального закладу "Пізнайко" не оформлялися. Позивач, посилаючись на норми Законів України "Про освіту", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", стверджує, що відсутність правовстановлюючих документів на будівлю дошкільного закладу створює передумови для зловживань та використання майна не за цільовим призначенням, ризики для нормального функціонування дитячої установи, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Ухвалою судді від 19 квітня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та призначено судове засідання на 22.05.2018 (а.с.2-3).
Прокурор подала клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні, позов просила задовольнити в повному обсязі(а.с.51)
22.05.2018 на електронну адресу суду надійшов лист №02-20/108 від 21.05.2018 Зарубинецької сільської ради Андрушівського району Житомирської області, зі змісту якого випливає, що відповідач позов визнає та просить розглядати справу без його участі (а.с.50).
Розглянувши справу, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Частиною 1 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
Згідно зі частиною шостою статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України, суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року (далі- Закон №280/97)
Приписами статті 2 вказаного Закону визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно зі статтею 25 Закону №280/97, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Положеннями п.30 ч.1 статті 26 вказаного вище Закону, визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються зокрема, питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Разом з тим, частиною 1 статті 60 Закону №280/97, передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
За визначенням пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV від 01 липня 2004 року (далі - Закон № 1952-IV )державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Аналіз правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на будівлю виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов'язковою.
Рішенням Зарубинецької сільської ради від 12.12.2008 створено Зарубинецький дошкільний навчальний заклад Пізнайко та затверджено статут вказаного закладу (а.с.37). Дошкільний навчальний заклад Пізнайко перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі сільської ради, про що викладено сільським головою Зарубинецької сільської ради в листі №02-20/21 від 22.01.2018, який знаходиться в матеріалах справи (а.с.16). Крім того, пунктом 9.1 статуту ДНЗ Пізнайко зазначено, що відповідно до рішення 26 сесії 5 скликання Зарубинецької сільської ради від 12.12.2008 (а.с.37) дошкільному навчальному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики(а.с.25).
Зі змісту відповіді на запит Бердичівської місцевої прокуратури, оформленої листом від 12.01.2018 №02-2014 голови Зарубинецького сільського голови (а.с. 36) вбачається, що за Зарубинецьким ДНЗ Пізнайко рахується земельна ділянка площею 0,40 га (пров. Першотравневий,2, буд.1,с. Зарубинці), однак правовстановлюючі документи на вказану ділянку відсутні (а.с. 36). Зокрема, повідомлено, що рішення про виділення земельних ділянок, передачу дошкільному навчальному закладу будівель, споруд Зарубинецькою сільською радою не приймалися, звернення завідуючої Зарубинецького ДНЗ Пізнайко щодо виділення коштів на проведення робіт по виготовленню правовстановлюючих документів до сільської ради не надходило.
Зокрема, відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 25.01.2018 відомості щодо реєстрації права власності на нерухоме майно, яке знаходиться за адресою: вулиця Першотравневий, 2, будинок 1, село Зарубинці, Андрушівський район, Житомирська область - відсутні.
Дані факти відповідачем не заперечуються, окрім того, 22.05.2018 на адресу суду надійшов лист сільського голови Зарубинецької сільської ради, зі змісту якого вбачається, що відповідачем подано запит до регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області щодо надання інформації по вказаному об'єкту т після надходження відповіді, буде проведена робота по оформленню відповідних правовстановлюючих документів (а.с. 50).
Аналіз правових актів та матеріалів справи, дає підстави вважати, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та права власності на будівлю дошкільного навчального закладу Пізнайко розташованого за адресою: пров.Першотравневий,2, буд.1,с. Зарубинці.
За таких обставин, дії відповідача щодо визнання позову не суперечать закону і не порушують чиї - небудь права, свободи або інтереси, тому суд вважає за можливе прийняти визнання Зарубинецькою сільською радою адміністративного позову.
Частиною четвертою статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Враховуючи наведене, позовні вимоги керівника Бердичівської місцевої прокуратури необхідно задовольнити у повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 4, 6, 7, 8, 9, 32, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295, 297 КАС України, суд
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Зарубинецької сільської ради Андрушівського району Житомирської області, щодо не оформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу Пізнайко , що розташований по провулку Першотравневий, 2, буд.1, с.Зарубинці, Андрушівський район, Житомирська область.
Зобов'язати Зарубинецьку сільську раду Андрушівського району Житомирської області (вул.Першотравнева, 55, с.Зарубенці, Андрушівський район, Житомирська область, 13425, ЄДРПОУ 04346882) вжити дії щодо оформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу Пізнайко (пров.Першотравневий, 2, с.Зарубинці, Андрушівський район, Житомирська область, ЄДРПОУ 36104834).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його складення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Черноліхов
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2018 |
Оприлюднено | 30.05.2018 |
Номер документу | 74284688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні