Ухвала
від 10.12.2009 по справі 9/611 (2-а-11826/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 9/611 (2-а-11826/08) Головуючий у 1- й інстанції: Кротюк О.В.

Суддя-доповідач: Костюк Л.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"10" грудня 2009 р. м. Київ

Київський апеляційний ад міністративний суд у складі:

головуючого - судді Костюк Л.О. ,

суддів Шведа Е.Ю., Горяйнов а А.М.,

при секрет арі Бундукову С.В.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йні скарги ОСОБА_2 та упра вління Пенсійного фонд Украї ни в Шевченківському районі м.Києва на постанову Окружно го адміністративного суду мі ста Києва від 28 січня 2009 року у с праві за адміністративним по зовом ОСОБА_2 до управлінн я Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м.Ки єва про стягнення недоплачен ої разової допомоги, -

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2008 року ОСОБ А_2 звернулася до Окружного адміністративного суду м.Ки єва з позовом в якому, посилаю чись на порушення відповідач ем положень Закону України « Про захист дітей війни», прос ила визнати дії відповідача неправомірними та зобов' яз ати провести перерахунок під вищення пенсії, як дитині вій ни, на 30% мінімальної пенсії за віком.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м.Києва в ід 28 січня 2009 року вказаний поз ов задоволено частково, а сам е: зобов' язано управління П енсійного фонду України у Ше вченківському районі м.Києва здійснити дії по нарахуванн ю та виплаті доплати до пенсі ї як дитині війни ОСОБА_2 з 28.20.2007р. по 31.12.2007р. та з 22.05.2008р. по 31.12.2008р. в ідповідно до ст.. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни, виходячи з розмір у прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність, встановленого законом на 2007р. та 2008р.

В апеляційній скарзі позив ач просить скасувати постано ву Окружного адміністративн ого суду м.Києва від 28 січня 2009 р оку та прийняти нову, якою зад овольнити позовні вимоги у п овному обсязі.

В апеляційній скарзі відпо відач просить скасувати пост анову Окружного адміністрат ивного суду м.Києва від 28 січн я 2009 року та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні поз овних вимог у повному обсязі

Заслухавши суддю-доповіда ча про обставини справи, зміс т судового рішення і апеляці йної скарги, пояснення учасн иків судового розгляду та, пе ревіривши доводи апеляцій на явними у матеріалах справи п исьмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підля гають з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачка є дитиною в ійни, що підтверджується ная вною в матеріалах справи коп ією посвідчення НОМЕР_1 (а .с79).

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни" від 18.1.2004 № 2195 (далі - Закону № 2195), дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошо ве утримання чи державна соц іальна допомога, що виплачує ться замість пенсії, підвищу ються на 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком.

Оскільки позивач відносит ься до категорії громадян, на яких поширюється дія ст. 6 Зак ону № 2195, відтак він має право н а отримання підвищеної пенсі ї.

Разом з тим, ОСОБА_2 не от римувала вказане підвищення пенсії.

Пунктом 12 ст. 71 Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік" від 19.12.2006 № 489, 12) зупинен о на 2007 рік дію положення статт і 6 Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни".

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 1-29/2007 за конституційним поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень статей 29, 36, частини дру гої статті 56, частини другої с татті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 стат ті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону Украї ни "Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік" (справа про соціа льні гарантії громадян) від 09. 07.07 № 6-рп/2007 року (далі - Рішення К СУ), визнано такими, що не відп овідає Конституції України ( є неконституційними) пункт 12 с татті 71 Закону України "Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік", яким зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", з урахуванням статті 111 цього Закону;

Крім того, згідно Рішення КС У визначено, що зупинення зак оном про Державний бюджет Ук раїни дії інших законів Укра їни щодо надання пільг, компе нсацій і гарантій, внесення з мін до інших законів України , встановлення іншого (додатк ового) правового регулювання відносин, ніж передбачено за конами України, не відповіда є статтям 1, 3, частині другій ст атті 6, частині другій статті 8 , частині другій статті 19, стат тям 21, 22, пункту 1 частини другої статті 92, частинам першій, дру гій, третій статті 95 Конституц ії України.

Відповідно до резолютивно ї частини вищезазначеного рі шення КС України визнані нек онституційними положення За кону України «Про державний бюджет України на 2007 рік»втра чають чинність з дня ухвален ня цього рішення, тобто з 09.07.2007 р оку.

Крім того, за загальновизна ним принципом права, закріпл еним у ст.58 Конституції Україн и, закони та інші нормативно-п равові акти не мають зворотн ої дії в часі, а тому до певної події або факту застосовуєт ься той закон або інший норма тивно-правовий акт, під час ді ї якого вони настали.

Пунктом 41 Розділу 2 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України" від 28.12.2007 викла дено ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни»в новій редакції.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 1-28/2008 за конституційним поданням Вер ховного Суду України щодо ві дповідності Конституції Укр аїни (конституційності) окре мих положень статті 65 розділу I, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункт у 3 розділу III Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни" і 101 народного депутат а України щодо відповідності Конституції України (консти туційності) положень статті 67 розділу I, пунктів 1 - 4, 6 - 22, 24 - 100 роз ділу II Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и" (справа щодо предмета та змі сту закону про Державний бюд жет України) від 22.05.08 № 10-рп/2008 року (далі - Рішення КСУ), визнано такими, що не відповідає Конс титуції України (є неконстит уційними) пунктів 36 - 100 розділу II "Внесення змін до деяких зак онодавчих актів України", яки ми статтю 6 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни", викладено у новій редакці ї.

Крім того, згідно Рішення КС У визначено, що Конституція У країни у статті 92 визначила сф ери, зокрема бюджетну, які маю ть врегульовуватися виключн о законом. Закон про Держбюдж ет є основним фінансовим док ументом держави. Через своє с пеціальне призначення цей за кон не повинен регулювати ві дносини в інших сферах суспі льного життя.

Конституція України не над ає закону про Держбюджет вищ ої юридичної сили стосовно і нших законів.

Таким чином, Конституційни й Суд України дійшов висновк у, що законом про Держбюджет н е можна вносити зміни до інши х законів, зупиняти їх дію чи с касовувати їх, оскільки з об'є ктивних причин це створює пр отиріччя у законодавстві, і я к наслідок - скасування та обм еження прав і свобод людини і громадянина.

У разі необхідності зупине ння дії законів, внесення до н их змін і доповнень, визнання їх нечинними мають використ овуватися окремі закони.

А відтак, Верховна Рада Укра їни не повноважна при прийня тті закону про Державний бюд жет України включати до ньог о положення про внесення змі н до чинних законів України, з упиняти дію окремих законів України та/або будь-яким чино м змінювати визначене іншими законами України правове ре гулювання суспільних віднос ин.

Отже, вимоги Позивача підля гають задоволення з дня набр ання чинності Рішенням КСУ, т обто з 22.05.2008р.

Враховуючи викладене коле гія суддів приходить до висн овку, що наведені в апеляційн их скаргах доводи не виклика ють сумнівів щодо правильнос ті висновків суду першої інс танції та застосування норм матеріального і процесуальн ого права.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процесу ального права.

Зважаючи на те, що Окружний адміністративний суд м.Києва правильно встановив обстави ни справи та ухвалив судове р ішення з додержанням норм ма теріального та процесуально го права, апеляційну скаргу н алежить залишити без задовол ення, а постанову суду - без з мін.

На підставі викладеного та , керуючись ст.ст.160, 198, 200, 205, 206 КАС Ук раїни, Київський апеляційний адміністративний суд

у х в а л и в :

Апеляційні скарги ОС ОБА_2 та управління Пенсійн ого фонд України в Шевченків ському районі м.Києва залиши ти без задоволення, а постано ву Окружного адміністративн ого суду від 28 січня 2009 року - б ез змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення , проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого а дміністративного суду Украї ни протягом одного місяця з д ня складення цієї ухвали у по вному обсязі, тобто з 16 грудня 2009 року.

Головуючий суддя Л. К остюк

Судді: Е. Шве д

А. Горяйнов

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2009
Оприлюднено29.03.2010
Номер документу7430068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/611 (2-а-11826/08)

Ухвала від 10.12.2009

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні