Рішення
від 21.05.2018 по справі 922/240/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" травня 2018 р.Справа № 922/240/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Калініченко Н.В.

при секретарі судового засідання Каюкову Ю.В.

за участі представників:

позивача - ОСОБА_1, довіреність № 08-11/3927/2-17 від 27.12.2017 р.

відповідача - ОСОБА_2, довіреність від 01.02.2018 р.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Харківської міської ради, м. Харків до приватного акціонерного товариства "Енергосталь", м. Харків про зобов'язання вчинити певні дії здійснюється фіксування судового процесу технічними засобами - програмно-апаратним комплексом "Діловодство суду", серійний номер диска CD-R 922/240/18

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Харківська міська рада, звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою до відповідача, приватного акціонерного товариства "Енергосталь", про зобов'язання відповідача протягом шести місяців з дня набрання рішенням суду законної сили забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1414 га по вул. Космічна, 22 у місті Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі. Також позивач просить суд стягнути з відповідача витрати, понесені на сплату судового збору.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 06 лютого 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 05 березня 2018 року. 05 березня 2018 року, в зв'язку з відрядженням судді Калініченко Н.В., судом було оголошено технічну перерву до 12 березня 2018 року. В судовому засідання 12 березня 2018 року було: долучено до матеріалів справи відзив на позовну заяву та відповідь на відзив, на підставі ст. 42, 169, 170, 232 ГПК України, про що постановлено протокольну ухвалу; встановлено відповідачеві строк до 26 березня 2018 року на подання заперечень на відповідь на відзив; відкладено підготовче засідання до 27 березня 2018 року, на підставі ст.ст. 42, 167, 177, 182, п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України, про що постановлено протокольну ухвалу. 27 березня 2018 року судове засідання було відкладено до 03 квітня 2018 року, підставі ст. 42, 177, 182, п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України. В судовому засідання 03 квітня 2018 року було: продовжено строк підготовчого провадження на десять днів, до 20 квітня 2018 року, про що постановлено ухвалу; відкладено підготовче засідання до 16 квітня 2018 року, на підставі ст.ст. 177, 182, п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України, про що постановлено протокольну ухвалу. В судовому засіданні 16 квітня 2018 року було: знято з розгляду клопотання відповідача про закриття провадження у справі, на підставі ст.ст. 42, 169, 170, 232 ГПК України, про що постановлено протокольну ухвалу; закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 23 квітня 2018 року на підставі ст. ст. 177, 182, 183, 185 ГПК України, про що постановлено протокольну ухвалу. 23 квітня 2018 року судом розпочато розгляд справи по суті та на підставі ст. 216 ГПК України оголошено перерву до 21 травня 2018 року. Під час розгляду справи по суті позивачем позовні вимоги підтримано в повному обсязі, відповідачем позовні вимоги не визнаються лише в частині встановлення шестимісячного строку, в іншій частині позов відповідач визнає.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши вступне слово представника позивача та відповідача, з'ясувавши обставини справи та дослідивши подані суду докази, перевіривши відповідність доводів сторін фактичним обставинам справи, судом встановлено наступне.

На підставі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 26 грудня 2000 року № 1818 між виконавчим комітетом Харківської міської ради та відповідачем (землекористувач) укладено договір від 10 вересня 2001 року за № 2506 на право тимчасового користування землею, даний договір зареєстрований виконавчим комітетом Харківської міської ради в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею за № 2506 від 17 вересня 2001 року. Відповідно до п.п. 1.1, 1.2 договору, виконавчий комітет Харківської міської ради рішенням №1818 від 26 грудня 2000 року надає, а землекористувач приймає в тимчасове користування земельну ділянку за адресою: м. Харків, вул. Космічна, 22 загальною площею 0,1414 гектарів, у тому числі інших угідь 0,1414 гектарів згідно з планом землекористування, що додається. Земельна ділянка надається у тимчасове користування строком до 01 січня 2025 року для експлуатації адміністративної будівлі. Договір набуває чинності з моменту його реєстрації (розділ договору - особливі умови). Рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року. Згідно з п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01 січня 2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року застосовується з 01 січня 2014 року. Рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року" встановлено (п.п. 2, 3 рішення), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013" вводиться в дію з 01 січня 2014 року. Згідно з п. 2.2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 № 1269/13, управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області (на теперішній час відділ у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області) надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством. Відповідно до п. 4 вищевказаного рішення зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок: укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру); забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням; не пізніше 31 грудня 2013 року вчинити дії, спрямовані на подання склад (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, перед у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 не внесені до державного реєстру земель); повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долучити копії витягу з Держав земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки. Пунктом 5 цього рішення Департамент земельних відносин міської зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ді реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства. На виконання вищезазначеного рішення Харківської міської ради, Департаментом земельних відносин листом від 07 жовтня 2013 року № 1557/0/225-13 (який було направлено на адресу відповідача та одержано останнім 14.10.2013 р.) було повідомлено відповідача про необхідність: в строк до 01 грудня 2013 року забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); в строк не пізніше 31 грудня 2013 року подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру; в строк до 01 січня 2014 року повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки; в строк до 01 лютого 2014 року привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства. Відповідач залишив вказаний лист-попередження без відповіді та задоволення, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності (ст. 3 вказаного Закону). Згідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про оренду землі", орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Приписами ст. 13 Закону України встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі"), Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України "Про оренду землі"). Згідно до підпункту14.1.147 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України, плата за землю - обов'язків платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Положеннями підпункту 14.1.72 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Відповідно до ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації; релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності; публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування"; заклади освіти незалежно від форми власності; співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Право постійного користування земельними ділянками може вноситися державою до статутного капіталу публічного акціонерного товариства залізничного транспорту, утвореного відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування". Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України). Приписами пункту 289.1 ст. 289 Податкового кодексу встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Відповідно до ч.ч. 1, 3, 4 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Згідно до ст. 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр", земельні ділянки є об'єктами Державного земельного кадастру. Положенням ст. 15 Закону України "Про державний земельний кадастр" передбачено, що нормативно грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим (ч. 1 ст. 20 Закону України "Про Державний земельний кадастр"). Згідно до приписів ч.ч. 1, 7 ст. 21 вказаного Закону, відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні. Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки. Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру. Згідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "По Державний земельний кадастр" земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом. Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок. Положеннями ст. 22 Закону України "Про землеустрій" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробками документів із землеустрою. На землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель. Роботи із землеустрою можуть фінансуватися відповідно до укладених договорів за рахунок коштів громадян, юридичних осіб та інших джерел, не заборонених законом (ч.ч. 3, 4 ст. 67 Закону України "Про землеустрій"). Розробники документації із землеустрою зобов'язані, зокрема, виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору (п. г ч. 2 ст. 28 ЗУ "Про землеустрій"). Відповідно до приписів ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативно грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель"). Згідно до ч. 1ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше один раз на 5-7 років. Стаття 18 вказаного Закону визначає порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок відповідно до стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів. Як зазначалося вище в даному рішенні суду, рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" затверджено документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року. Відповідно до вимог статті 144 Конституції України - органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад. На даний час вказане рішення Харківської міської ради є чинним, в установленому законом порядку не оскаржувалось, тому в силу закону є обов'язком для відповідача, як користувача земельною ділянкою, що належить територіальній громаді міста Харкова. Згідно ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо із актів цивільного законодавства. У випадках встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Таким чином, із системного аналізу викладених вище норм чинного законодавства України випливає обов'язок користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності, яким є відповідач (на підставі договору № 2506 на право тимчасового користування землею, зареєстрованого в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 17 вересня 2001 року за № 2506 виконкомом Харківської міської ради), вчинити дії щодо державної реєстрації цієї ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за відповідною заявою користувачів.

Враховуючи вище викладене в сукупності, а також рішення Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13, яке є діючим та підлягає виконанню, відповідач зобов'язаний забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0, 1414 га по вул. Космічна, 22 у місті Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, з огляду на, що зазначені вимоги позивача є обґрунтованими, доведеними матеріалами справи та такими, що підлягають задоволення.

Водночас, вимога позивача про зобов'язання відповідача саме в шестимісячний строк з дня набрання рішенням суду законної сили забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне. Як зазначалося вище в даному рішенні суду, відповідно до підпункту "г" п. 2 ст. 28 Закону України "Про землеустрій" розробники документації із землеустрою зобов'язані виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором; максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. Тобто, стаття ст. 28 Закону України "Про землеустрій", на яку посилається позивач при визначенні строку на вчинення дій, відраховує термін на їх (дій) вчинення саме з моменту укладення договору, укладеного між замовником та розробником документації із землеустрою. Жодного посилання при визначенні вказаного строку зазначена стаття на рішення суду (як альтернативна підстава) не містить. Більш того, зазначений строк є саме встановленим для розробника документації, відповідач же в даному випадку є її (документації) замовником.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову частково.

На підставі п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у розмірі 3 524,00 грн. покладається на відповідача.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 1-5, 10, 11, 12, 20, 41-46, 73-80, 86, 123, п. 2 ч. 1 ст. 129, ст.ст. 194, 195, 196, 201, 208-210, 216-220, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволені позову відмовити частково.

Зобов'язати приватне акціонерне товариство "Енергосталь" (61145, м. Харків, вул. Космічна, 22, ЄДРПОУ 00190555) забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1414 га по вул. Космічна, 22 у місті Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Енергосталь" (61145, м. Харків, вул. Космічна, 22, ЄДРПОУ 00190555) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції, 7, код ЄДРПОУ 61003) 3 524,00 грн. судового збору.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Харківського апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до ст.ст. 256, 257 ГПК України та з урахуванням п. 17.5 Перехідних положень Кодексу.

Учасники справи можуть одержати інформацію по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Повне рішення складено 30.05.2018 р.

Суддя ОСОБА_3

справа № 922/240/18

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.05.2018
Оприлюднено01.06.2018
Номер документу74313329
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/240/18

Рішення від 21.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 03.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

Ухвала від 06.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Калініченко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні