Рішення
від 30.05.2018 по справі 821/657/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/657/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Кузьменко Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (письмового провадження) адміністративну справу за позовом Управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні до приватного акціонерного товариства "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, -

встановив:

04 квітня 2018 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні (далі - позивач, Управління НКЦПФР у Південному регіоні) до приватного акціонерного товариства "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" (далі - відповідач, ПАТ ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС ) з позовними вимогами про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:

- стягнути з приватного акціонерного товариства "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" (код ЄДРПОУ 39592585) 10200 грн штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106, МФО: 852010, ЄДРПОУ: 37959779, ГУДКСУ в Херсонській області, р/р 31116106700002 .

Ухвалою суду 05 квітня 2018 року адміністративний позов залишено без руху та надано строк для усунення недоліків. 26 квітня 2018 року позивач недоліки адміністративного позову усунув.

Ухвалою суду від 02 травня 2018 року відкрито спрощене провадження в справі та призначено судове засідання на 24 травня 2018 року на 13 год. 30 хв.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача наявна заборгованість перед Державним бюджетом України по сплаті штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, застосованих постановами від 26.12.2017 р. № 331-ПУ-1-Е в сумі 3400,00 грн за не розкриття річної інформації про емітента за 2016 рік в базі даних НКЦПФР, № 334-ПУ-1-Е в сумі 3400,00 грн за подання до НКЦПФР річної інформації за 2016 рік та № 335-ПУ-1-Е в сумі 3400,00 грн за не розкриття річної інформації про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Зазначає, що несвоєчасне отримання Державним бюджетом України відповідних грошових коштів впливає на економічний розвиток держави та виконання нею своїх функцій. Просить стягнути з ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" нараховані штрафні санкції в сумі 10200,00 грн. в судовому порядку.

Від представника позивача 24 травня 2018 року надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання не з'явився, повноважного представника у судове засідання не направив. Судова кореспонденція, яка була направлена на адресу відповідача, була повернута до суду з відміткою відповідальної особи поштового зв'язку: за зазначеною адресою не знаходиться .

У разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (п.1 ч.4 ст. 124 КАС України).

Часом вручення повістки вважається день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати судову повістку чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси (п.4 ч.1 ст.127 КАС України).

Розглянувши надані документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Судом встановлено, що в ході здійснення своїх повноважень Управлінням НКЦПФР у Південному регіоні встановлено порушення з боку ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" вимог законодавства на ринку цінних паперів (пп.4 п.4 розд.ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів"), а саме:

- не розкрито річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- не розкрито річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 рік шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- не подано до Комісії у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним регулярної річної інформації про емітента цінних паперів за 2016 рік.

В результаті допущення ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" вказаних порушень позивачем винесено постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.12.2017 р. №№ 416-ПУ-4-Е, 417-ПУ-4-Е, 419-ПУ-4-Е (направлені відповідачу 07.12.2017 р. рекомендованим листом №7300334983713). Також складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 15.12.2017 р. №№ 366-ПУ-1-Е, 367-ПУ-1-Е, 369-ПУ-1-Е (направлені відповідачу 15.12.2017 р. рекомендованим листом №7300334978396), на підставі яких 19.12.2017 р. позивачем винесено постанови №№ 316-ПУ-1-Е, 317-ПУ-1-Е, 319-ПУ-1-Е про призначення розгляду справ на 26.12.2017 р. (направлені відповідачу 19.12.2017 р. згідно реєстру рекомендованих листів №1 та фіскальних чеків №№00004681200047, 00004681300048, 00005681400049).

Для участі в розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперів керівник або представник ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" у встановлену дату не з'явився.

За результатами розгляду справ Управлінням НКЦПФР у Південному регіоні винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.12.2017 р. № 331-ПУ-1-Е на суму 3400,00 грн, № 334-ПУ-1-Е на суму 3400,00 грн та № 335-ПУ-1-Е на суму 3400,00 грн.

Тобто, застосовано до відповідача штрафні санкції на загальну суму 10200,00 грн.

Вказані постанови надіслані відповідачу 29.12.2017 р. за допомогою засобів поштового зв'язку, про що свідчить наявні в матеріалах справи копії фіскальних чеків та реєстру рекомендованих листів № 1.

Оскільки штрафні санкції в сумі 10200,00 грн. не сплачено відповідачем добровільно, це стало підставою для звернення Управління НКЦПФР у Південному регіоні до суду з метою стягнення їх суми в судовому порядку.

При вирішенні справи по суті суд враховує наступне.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР).

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст.6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України, що здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Положення про Управління НКЦПФР у Південному регіоні передбачає, що Управління входить до складу центрального апарату НКЦПФР та є його відокремленим структурним підрозділом. Повноваження щодо здійснення Управлінням своєї діяльності з питань державного регулювання ринку цінних паперів поширюються на територію Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Херсонської областей (п.2 Положення).

Відповідно до п.8 ч.1 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.

Статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 р. № 3480-ІV (далі - Закон № 3480-ІV) встановлено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст.40 Закону № 3480-ІV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Склад, порядок і строки розкриття регулярної (квартальної, річної) інформації емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 р. № 2826 (далі - Положення № 2826).

Пунктом 3 розділу І Положення № 2826 визначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (загальнодоступна інформаційна база даних Комісії); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; розміщення на власному веб-сайті (веб-сторінці); подання до Комісії.

Пунктом 4 глави 4 розділу IІ Положення № 2826 передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Судом встановлено, що ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" не подано у встановленому порядку та передбачені строки до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку електронної форми річної інформації про емітента за 2016 рік, не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2016 рік та не опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації про емітента за 2016 рік.

Відповідно до п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена ст.11 Закону № 448/96-ВР, відповідно до пунктів 5, 6, 7 якої до ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" застосовані штрафні санкції за постановами від 26.12.2017 року №№ 331-ПУ-1-Е, 334-ПУ-1-Е, 335-ПУ-1-Е в розмірі 10200 грн.

Відповідно до п.14 розд. І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Направлення відповідачу постанов від 26.12.2017 року №№ 331-ПУ-1-Е, 334-ПУ-1-Е, 335-ПУ-1-Е підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 29.12.2017 р. та копією фіскальних чеків від 29.12.2017 р №№ 00004774700130, 00004774800131, 00004774900132.

Пунктами 2, 11 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови, або до суду в порядку і строки, установлені законодавством.

Згідно положень ст.11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Постанови від 26.12.2017 року №№ 331-ПУ-1-Е, 334-ПУ-1-Е, 335-ПУ-1-Е не були оскаржені ПАТ "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" ані в адміністративному, ані в судовому порядку. Таким чином, нараховані за ними штрафні санкції в сумі 10200,00 грн. є узгодженими і при цьому не сплачені відповідачем у добровільному порядку.

У відповідності до вимог ст.11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З огляду на викладене, враховуючи, що доказів сплати відповідачем заборгованості по штрафним санкціям за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанов від 26.12.2017 року №№ 331-ПУ-1-Е, 334-ПУ-1-Е, 335-ПУ-1-Е до суду не надано, позовні вимоги Управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.2 ст.74 КАС України)

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч.2 ст.77 КАС України).

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог.

Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6 ,9, 12, 14, 44, 139, 229, 241 - 246, 250, 255 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов Управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні (код ЄДРПОУ 37956207) до приватного акціонерного товариства "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" (код ЄДРПОУ 39592585) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "ЛЕМОН ІНВЕСТМЕНТС" (73000, м. Херсон, проспект 200-річчя Херсона, буд.10, код ЄДРПОУ 39592585) 10200,00 грн штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106, МФО: 852010, ЄДРПОУ: 37959779, ГУДКСУ в Херсонській області, р/р 31116106700002.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кузьменко Н.А.

кат. 9.4.1.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74320931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/657/18

Рішення від 30.05.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні