Постанова
від 22.05.2018 по справі 826/14326/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/14326/17 Суддя (судді) першої інстанції: Васильченко І.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2018 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Безименної Н.В.

суддів Аліменка В.О. та Кучми А.Ю.

за участю секретаря судового засідання Цюпка Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Киевские Ведомости - Телерадіоефір на рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 30 січня 2018 року (повний текст складено 12 лютого 2018 року) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Киевские Ведомости - Телерадіоефір до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення №1883 від 05 жовтня 2017 року ,-

в с т а н о в и л а:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 05 жовтня 2017 року №1883 Про результати позапланової перевірки ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір , м.Київ (НР №00262-м від 26 лютого 2016 року, ефірне мовлення, позивні: Голос столиці ) .

Рішенням Окружного адміністративного суду м.Києва від 30 січня 2018 року У задоволенні позову ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір відмовлено.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції і постановити нове рішення, яким позов задовольнити повністю. На думку апелянта, суд першої інстанції допустив невірне застосування норм матеріального права, що призвело до необґрунтованого рішення. Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що оскільки зміна кінцевого бенефіціарного власника відбулась 13 листопада 2016 року, а норма Закону України Про телебачення і радіомовлення , що передбачала обов'язок переоформлювати ліцензію у разі зміни кінцевого бенефіціарного власника набрала чинності 30 листопада 2016 року, то враховуючи принцип дії норми в часі, позивач не був зобов'язаний переоформлювати ліцензію у зв'язку зі зміною кінцевого бенефіціарного власника.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, зазначаючи, що оскаржуване рішення відповідач прийняв керуючись ч.4 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , яка в редакції станом на 13 листопада 2016 року передбачала обов'язок ліцензіата протягом 10 днів подати заяву про переоформлення ліцензії на мовлення у випадку зміни організаційно-правової форми та умов діяльності ліцензіата чи зміною його засновника (співзасновника) та/або власника (співвласника).

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 26 травня 2017 року до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення надійшла заява від ГО Детектор Медіа вих.№260517-1 від 26 травня 2017 року (а.с.39), в якому заявник просив перевірити своєчасність подання заяви про переоформлення ліцензій та документи або їхні засвідчені копії, які підтверджують зміну кінцевого бенефіціарного власника, зокрема, ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір .

На підставі вказаної заяви, на виконання рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 01 червня 2017 року №834 та наказу від 04 липня 2017 року №5а/261, посадовими особами відповідача 11 липня 2017 року проведено позапланову перевірку діяльності ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір , за наслідком якої складено акт позапланової перевірки дотримання телерадіоорганізації законодавства України №43 ПП/Кв/П/17 від 11 липня 2017 року (а.с.13), в якому зафіксовано порушення позивачем вимог ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , оскільки станом на 31 травня 2017 року заяви встановленого зразка про переоформлення ліцензій на мовлення у зв'язку зі зміною кінцевого бенефіціарного власника, документів або їх засвідчених заявником копій, що підтверджують зміну, а також відомостей про структуру власності з урахуванням внесених змін, ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір не надало.

На зазначений акт перевірки позивачем подано зауваження-заперечення вих.№13-07/17 від 13 липня 2017 року (а.с.16), в яких ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір зазначало про фактичну відсутність порушення норм ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

05 жовтня 2017 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення №1883, яким визнано факт неподання ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір , м.Київ, заяви про переоформлення ліцензії НР №00262-м від 26 лютого 2016 року у зв'язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата та вирішено звернутись до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення ТОВ ТРК Киевские Ведомости - Телерадіоефір , м.Київ, НР №00262-м від 26 лютого 2016 року.

Вважаючи зазначене рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позовних вимог, дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, оскільки відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 14 листопада 2016 року (наступний день за днем змін), а також від 01 грудня 2016 року (наступний день за днем набрання чинності змін до ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення ) кінцевим бенефіціарним власником ТОВ Киевские ведомости -Телерадіоефір зазначено Бредлі Метью Адріана, і станом на 10 липня 2017 року кінцевим бенефіціарним власником вже зазначено ОСОБА_3.

За наслідком перегляду рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку колегія суддів доходить наступних висновків.

Спірні відносини, що склались між сторонами регулюються Конституцією України, Законом України Про телебачення і радіомовлення , який відповідно до Конституції України та Закону України Про інформацію регулює відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення у разі зміни даних, передбачених частиною третьою цієї статті або абзацами п'ятим і шостим частини четвертої статті 27 цього Закону, ліцензіат подає Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення за встановленою Національною радою формою.

Нормами абз.5 ч.4 ст.27 наведеного Закону передбачено, що обов'язковими додатками до ліцензії на мовлення є, зокрема, відомості про засновника (співзасновників), власника (співвласників) телерадіоорганізації-ліцензіата та пов'язаних осіб, які були зазначені у заяві про видачу (продовження строку дії) ліцензії на мовлення.

Власник суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення - фізична особа або юридична особа, стосовно якої не існує фізичних осіб, яка володіє прямою або опосередкованою істотною участю суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення (крім фізичних осіб, які здійснюють опосередковане володіння істотною участю виключно за дорученням, за відсутності інших ознак опосередкованого володіння). Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) є власником суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення (ч.1 ст.1 Закону України Про телебачення і радіомовлення ).

Відповідно до ч.4 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення (в редакції, що була чинно до 30 листопада 2016 року) у разі виникнення підстави для переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною організаційно-правової форми, умов діяльності ліцензіата чи зміною його засновника (співзасновників) та/або власника (співвласників) ліцензіат зобов'язаний протягом 10 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх нотаріально засвідченими копіями, що підтверджують зміну.

Таким чином, станом на 13 листопада 2016 року норми Закону України Про телебачення і радіомовлення передбачали, що у випадку зміни відомостей про власника, в тому числі кінцевого бенефіціарного власника, ліцензіат зобов'язаний протягом 10 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх нотаріально засвідченими копіями, що підтверджують зміну.

Таким чином, твердження апелянта, що станом на 13 листопада 2016 року не набула чинності норма п. ґ ч.3 ст.35 норми Закону України Про телебачення і радіомовлення , якою передбачено, що підставами для переоформлення ліцензії на мовлення можуть бути зміна відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) заявника, не спростовує факту, що відповідний обов'язок був передбачений ч.1 ст.35 наведеного Закону у редакції, що була чинною станом на 13 листопада 2016 року.

Отже, колегія суддів відхиляє посилання апелянта на те, що на момент зміни кінцевого бенефіціарного власника 13 листопада 2016 року, відповідно до Декларації про довірчу власність (а.с.20) у позивача був відсутній обов'язок протягом 10 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення.

Крім того, згідно з п.4 ч.1 ст.1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Отже, засвідчення факту зміни відомостей про юридичну особу та їх визнання державною відбувається внаслідок державної реєстрації таких змін в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

З наявних в матеріалах справи витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 14 листопада 2016 року (а.с.41) та 01 грудня 2016 року (а.с.48) кінцевим бенефіціарним власником ТОВ ТРК Киевские ведомости -Телерадіоефір зазначено Бредлі Метью Адріана.

Разом з тим, відповідно до витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 10 липня 2017 року (а.с.55) кінцевим бенефіціарним власником ТОВ ТРК Киевские ведомости -Телерадіоефір зазначено ОСОБА_3, та з вказаного витягу вбачається, що згідно з даними про реєстраційні дії, відповідні зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, були внесені 11 квітня 2017 року (а.с.61).

Станом на день внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо кінцевого бенефіціарного власника ТОВ ТРК Киевские ведомости -Телерадіоефір набрав чинності п. ґ ч.3 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , згідно з яким підставами для переоформлення ліцензії на мовлення можуть бути зміна відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) заявника.

Відповідно до ч.4 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення (в редакції, чинній на день внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації про зміну кінцевого бенефіціарного власника ТОВ ТРК Киевские ведомости -Телерадіоефір ) у разі виникнення підстави для переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною організаційно-правової форми, умов діяльності ліцензіата чи зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат зобов'язаний протягом 30 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх засвідченими заявником копіями, що підтверджують зміну. До заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат додає відомості про структуру власності з урахуванням внесених змін.

Разом з тим, в порушення наведених норм законодавства, позивачем протягом встановленого строку не було подано до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх засвідченими заявником копіями, що підтверджують зміну, не зважаючи на те, що відповідний обов'язок був закріплений нормами ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , як в редакції станом на 13 листопада 2016 року (дата зміни кінцевого бенефіціарного власника), так і в редакції станом на 11 квітня 2017 року (дата реєстрації зміни кінцевого бенефіціарного власника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Форма заяви про переоформлення ліцензії на мовлення була затверджена Рішенням Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення №2434 від 18 грудня 2013 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2014 року за №43/24820, а тому суд відхиляє посилання апелянта, що долучення графи Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) в ліцензії на мовлення відбулось на підставі рішення від 13 квітня 2017 року №562, яке набрало чинності 06 липня 2017 року, оскільки відсутність відповідної графи не звільняла позивача від обов'язку подати заяву про переоформлення ліцензії на мовлення при зміні кінцевого бенефіціарного власника.

В матеріалах справи наявна копія листа ТОВ ТРК Киевские ведомости -Телерадіоефір вих.№18-04/17 від 18 квітня 2017 року (а.с.40) складеного в довільній формі про зміну кінцевого бенефіціарного власника з Бредлі Метью Адріана на ОСОБА_3, який надійшов на адресу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення 20 квітня 2017 року, однак наведений лист жодним чином не можна вважати заявою про переоформлення ліцензії на мовлення при зміні кінцевого бенефіціарного власника.

Відповідно до п. б ч.5 ст.37 Закону України Про телебачення і радіомовлення Національна рада може звертатися до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі факту несвоєчасного подання заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата.

З огляду на викладені обставини, за результатами розгляду апеляційної скарги, з урахуванням наведених норм права, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що позивачем у встановлений Законом України Про телебачення і радіомовлення не було подано до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення заява про переоформлення ліцензії на мовлення при зміні кінцевого бенефіціарного власника, у зв'язку з чим відповідачем правомірно та у відповідності до законодавства України прийнято рішення №1883 від 05 жовтня 2017 року, а тому відсутні підстави для визнання його протиправним та скасування.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, рішення суду ґрунтується на засадах верховенства права, є законним і обґрунтованим, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.

Керуючись ст.ст.243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Киевские Ведомости - Телерадіоефір - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 30 січня 2018 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст.329 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Повний текст постанови виготовлено 29 травня 2018 року.

Головуючий суддя Н.В.Безименна

Судді В.О.Аліменко

А.Ю.Кучма

Дата ухвалення рішення22.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74328476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14326/17

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 11.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 22.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Рішення від 30.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні