КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 22-а-42235/08 Головуючий у 1- й інстанції: Степанюк А.Г.
Суддя-доповідач: Василе нко Я.М
У Х В А Л А
Іменем України
"25" грудня 2009 р. м. Київ
Київський апеляційний адм іністративний суд у складі:
головуючого Ва силенка Я.М.,
суддів М амчура Я.С., Горбань Т.І.,
при секретарі К оваленко О.І.,
розглянувши в судовому зас іданні апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Святошинському районі м. Ки єва на ухвалу Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 11.11.2008 у справі за її позовом д о товариства з обмеженою від повідальністю «ТК Мілкот», ОСОБА_2 та Святошинської ра йонної у м. Києві державної ад міністрації про визнання нед ійсними з 25.01.2006 установчих доку ментів, -
В С Т А Н О В И В:
06.06.2008 ДПІ у Святошинському ра йоні м. Києва звернулась до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва із позовом, в яком у просила визнати недійсними з 25.01.2006, тобто з дати державної р еєстрації установчі докумен ти ТОВ «ТК Мілкот» код ЄДРПОУ 33537670, свідоцтво про державну ре єстрацію ТОВ «ТК Мілкот», сві доцтво про реєстрацію платни ка ПДВ ТОВ «ТК Мілкот» та свід оцтво про реєстрацію платник а податку ТОВ «ТК Мілкот».
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 11 .11.2008 закрито провадження по сп раві.
Не погоджуючись із зазначе ною ухвалою ДПІ у Святошинсь кому районі м. Києва подала ап еляційну скаргу, в якій проси ть скасувати оскаржувану ухв алу та постановити нову, якою направити справу до суду пер шої інстанції для продовженн я розгляду.
Заслухавши у засіданні апе ляційного суду доповідача, п еревіривши матеріали справи , колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню, виходячи з насту пних підстав.
Як вбачається із мотивувал ьної частини оскаржуваної ух вали, суд першої інстанції за крив провадження у справі ке руючись п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України , тобто з підстав неналежност і розгляду даної позовної за яви в порядку адміністративн ого судочинства.
Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, виходячи з н аступного.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС У країни компетенція адмініст ративних судів поширюється н а спори за зверненням суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Згідно до ст. 104 КАС України с уб' єкт владних повноважень має право звернутися до адмі ністративного суду у випадка х, встановлених законом.
Законом України «Про держа вну податкову службу» передб ачено, що органи державної по даткової служби мають право звертатися у передбачених за коном випадках до судових ор ганів із заявою (позовною зая вою).
Із змісту Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб пі дприємців» вбачається, що ін шими випадками, де позивачам и виступають органи владних повноважень, можуть бути адм іністративні позови податко вих органів про припинення ю ридичної особи чи припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємц я у разі зайняття заборонено ю діяльністю. Відповідно до с т. 38 названого закону підстава ми для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов' яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання нед ійним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути.
Частиною 2 статті 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців» встановл ений судовий порядок припине ння юридичної особи у випадк у неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності. Аналогічні умови для з вернення податкових органів до суду із позовом про припин ення юридичної особи передба чені п. 8.6 «Порядку обліку плат ників податків, зборів (обов' язкових платежів)», затвердж еного наказом ДПА України ві д 19.02.98 № 80.
Органи державної податков ої служби відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» мають повноваження звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із позовами про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті.
Пунктом 1 частини 1 статті 17 К АС України визначено, що комп етенція адміністративних су дів поширюється на спори фіз ичних і юридичних осіб із суб ' єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів і ндивідуальної дії), дій чи без діяльності, спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановени х законом.
Статтею 10 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» до функцій органі в державної податкової служб и належить контроль за своєч асністю подання платниками п одатків податкових звітів, д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів. Вказана норма кор еспондує з нормами Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців», якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо підприємницької діяльнос ті фізичної особи-підприємця внаслідок неподання податко вої звітності.
В свою чергу, державні орган и згідно з частиною 2 ст. 19 Конст итуції України зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Компетенц ія органів державної податко вої служби поширюється саме на відносини в сфері оподатк ування.
Враховуючи наведене, орган и державної податкової служб и можуть звертатися з вимога ми про припинення суб' єктів господарювання не в усіх вип адках, визначених статтями 38 т а 46 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб», а лише в ти х випадках, коли податкові ор гани діють на реалізацію сво єї владної компетенції.
Отже, органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно з законодавством.
В свою чергу, Законом Україн и «Про державну податкову сл ужбу» не передбачено право о рганів державної податкової служби звертатися до судови х органів із позовами про виз нання недійсними установчих документів, свідоцтва про ре єстрацію платника ПДВ та сві доцтва про реєстрацію платни ка податку суб' єктів госпо дарювання з будь-яких питань , а тому колегія суддів погодж ується з рішенням суду першо ї інстанції в частині закрит тя провадження по справі за д аними позовними вимогами.
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вирішила згі дно ст. 200 КАС України ухвалу су ду першої інстанції залишити без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції вірн о встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з д одержанням норм матеріально го та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 199, 200, 205, 206 К АС України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у Св ятошинському районі м. Києва - залишити без задоволення , а ухвалу Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 11.1 1.2008 - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни в порядку та строки, вста новлені статтею 212 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Головуючий:
Судді:
Повний текст ухвал и виготовлено 30.12.2009.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2009 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 7436037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Василенко Я.М
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні