ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2018 року Справа № 804/170/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта до повного усунення порушень у зв'язку з порушенням вимог Кодексу цивільного захисту України та Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", -
ВСТАНОВИВ :
04.01.2018 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради (далі відповідач), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32 Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради (код ЄДРПОУ - 23370863), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем допущені порушення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які викладені в акті перевірки від 30.11.2017 № 326. Зазначені порушення у добровільному порядку відповідачем не усунуті, в зв'язку із чим, подальша експлуатація будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32 Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта із вказаними порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, у зв'язку із чим, є нагальна потреба у вжитті заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) вказаного об'єкта до повного усунення порушень.
Ухвалою суду від 02.02.2018 відкрито провадження у цій адміністративній справі та надано відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для надання суду письмового відзиву проти заявленого позову.
Ухвалою від 27.02.2018 року провадження у справі було зупинено, а 24.04.2018 року судом поновлено провадження у справі.
26.02.2018 до суду від відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовної заяви та зазначає, оскільки перед початком нового навчального року було проведено перевірку готовності закладу до нового навчального року, за результатами якої складено акт про готовність навчального закладу до 2017-2018 навчального року. До складу вказаної комісії входив у тому числі представник Державної служби з надзвичайних ситуацій - заступник начальника, начальник відділу запобігання надзвичайних ситуацій Кам'янського МУ ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області підполковник служби ЦЗ ОСОБА_2 Будь-яких зауважень до стану будівлі відповідача, застережень щодо умов її експлуатації представник ДСНС до акту готовності закладу не вносив. Зазначений акт в свою чергу є дозволом відповідних органів на здійснення освітнього процесу протягом 2017-2018 років. Будівля ДНЗ № 24 Казка за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вулиця 8 Березня, будинок 32, збудована та введена в експлуатацію у 1977, як про це зазначено у акті готовності. На момент введення в експлуатацію вона відповідала усім нормам та вимогам, в тому числі нормам пожежної безпеки.
Крім того, частину порушень було усунено, а саме: п.2 - у закладі в наявності 2 комплекти ватно-марлевих пов'язок розрахованих відповідно до загальної чисельності персоналу та дітей, п. 3 - заклад укомплектовано 22 вогнегасниками, 14 з яких придбано після складання акту перевірки, п.4 - розроблені та затверджені інструкції розміщені у кожному приміщенні закладу, п.5 - виконано контурзаземлення. Тимчасові дільниці електромереж вмонтовані у спеціальні короби, п. 6 - світильники повністю замінені. Крім того, у закладі функціонує дієва система цивільного захисту, яка передбачає навчання персоналу та вихованців діям на випадок надзвичайних ситуацій різного характеру, у тому числі техногенної та пожежної безпеки. Періодично, два рази на рік відбуваються об'єктові тренування з евакуації, тиждень безпеки тощо. Щодо порушень в частині відсутності системи протипожежного захисту, відповідач пояснив, що відсутність протипожежної системи не є порушенням норм протипожежної безпеки.
Представник позивача у подав до суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи. Судом встановлено, що в період з 28.11.2017 року по 30.11.2017 року на підставі наказу від 02.10.2017 року № 7 та посвідчення на проведення перевірки від 24.11.2017 року №388 здійснено позапланову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32
За результатами зазначеної перевірки складено акт від 30.11.2017 року № 326, яким встановлено ряд порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме:
- не обладнано системами протипожежного захисту всі приміщення закладу відповідно до Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту далі - ДБН В.2.5- 56:2014, а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей (п.7.2 таблиці А.1 додатку А, п.4 таблиці Б.1 додатку Б ДБН В.2.5-56:2014).
- не забезпечено працівників закладу у повному обсязі згідно вимог чинного законодавства засобами радіаційного та хімічного захисту.
- недоукомплектовані приміщення первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).
- для кожного приміщення закладу не розроблено та не затверджено керівником інструкції про заходи пожежної безпеки.
- ці інструкції мають вивчатися під час проведення протипожежних інструктажів, проходження навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму, а також в системі виробничого навчання і вивішуватися на видимих місцях.
- допущено використання тимчасових дільниць електромережі в підвальних приміщеннях закладу.
- допущено використання світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків) в підвальних приміщеннях закладу.
Примірник акту перевірки від 30.11.2017 року № 326 отримано завідуючим господарством Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради ОСОБА_3 про що свідчить її особистий підпис. Зауваження або заперечення до акту перевірки з її боку відсутні.
Таким чином, з огляду на наявність вказаних порушень, на думку позивача, подальша експлуатація вказаних об'єкта, а саме: будівлі школи за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32 Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради із виявленими порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю і здоров'ю людей, в тому числі як працюючого персоналу, так й іншим громадянам, дітям, а також особам, які будуть здійснювати гасіння пожежі.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403 VI та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року №877 (далі - Закон України №877).
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та планових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області.
Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
В силу приписів ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Частиною 2 ст. ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень видно, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Згідно з п.п. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 04.02.2013 №3, Головне управління, відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Як зазначено відповідачем у відзиві на позов ним частково усунуто виявлені порушення, а саме: п.2 - у закладі в наявності 2 комплекти ватно-марлевих пов'язок розрахованих відповідно до загальної чисельності персоналу та дітей, п. 3 - заклад укомплектовано 22 вогнегасниками, 14 з яких придбано після складання акту перевірки, п.4 - розроблені та затверджені інструкції розміщені у кожному приміщенні закладу, п.5 - виконано контурзаземлення. Тимчасові дільниці електромереж вмонтовані у спеціальні короби, п. 6 - світильники повністю замінені.
Проте, частину порушень відповідачем не усунуто, а саме не обладнано системами протипожежного захисту всі приміщення закладу відповідно до Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту далі - ДБН В.2.5- 56:2014, а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей (п.7.2 таблиці А.1 додатку А, п.4 таблиці Б.1 додатку Б ДБН В.2.5-56:2014), що підтверджується, також актом перевірки від 17.04.2018 року № 106.
Відповідно до ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ст.ст.73-76 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Судом встановлено, що станом на дату розгляду справи в суді, відповідачем не надано суду достатніх доказів повного усунення виявлених порушень у сфері техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, які зафіксовані в акті перевірки від 30.11.2017 року №326, та створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Таким чином, суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація об'єктів, а саме: будівлі школи за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32 Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради із порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створює загрозу життю та здоров'ю людей, як працюючого персоналу, так й іншим громадянам, дітям, а також особам, які будуть здійснювати гасіння пожежі в разі її виникнення, оскільки:
- відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв'язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
Отже, обставини, які стали підставою для звернення до суду з даною позовною заявою, не перестали існувати та в повному обсязі не усунуті.
З урахуванням викладеного, враховуючи той факт, що виявлені порушення під час позапланової перевірки об'єкту створюють загрозу життю та здоров'ю людей (дітей, працюючого персоналу тощо), і на даний час у суду відсутні докази усунення виявлених порушень, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.02.2018 Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області відстрочено сплату судового збору за подання адміністративного позову до ухвалення судового рішення у справі.
Враховуючи той факт, що на день розгляду справи судовий збір за подання адміністративного позову до суду не сплачено позивачем, судовий збір у розмірі 1762, 00 грн. підлягає стягненню з позивача за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 38598371) до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради (Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32, код ЄДРПОУ 23370863) про застосування заходів реагування задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. 8 Березня, 32 Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) - центр розвитку дитини № 24 "Казка" Кам'янської міської ради (код ЄДРПОУ - 23370863), до повного усунення порушень зазначених в акті від 30.11.2017 року № 326, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта
Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України (р/р отримувача № 31210206784008 УДКСУ у Чечелівському районі м. Дніпра, код ЄДРПОУ 37989253 банк отримувача ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір в розмірі 1762,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2018 |
Оприлюднено | 01.06.2018 |
Номер документу | 74371896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні