Постанова
від 30.05.2018 по справі 805/1211/17-а.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2018 року справа № 805/1211/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ, вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Шишова О.О., Гаврищук Т.Г., секретар судового засідання Романченко Г.О., за участю представника відповідача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2017 року (складену в повному обсязі 25 квітня 2017 року в м. Слов'янськ Донецької області) у справі № 805/1211/17-а (суддя в І інстанції Козаченко А.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш до Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування вимоги, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш (далі - ТОВ Укрспецмаш ) звернулося до суду з позовом до Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - Інспекція) про скасування вимоги.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначав, що 03.02.2017 позивач отримав поштою вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.12.2016 № Ю-6294-17, в якій зазначено, що станом на 31.11.2016 заборгованість позивача зі сплати єдиного внеску становить 1277284,51 грн.

Позивач вважає вимогу № Ю-6294-17 від 07.12.2016 незаконною та такою, що порушує його права та законні інтереси, тому просив її скасувати частково на суму 136303,83 грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2017 року у справі № 805/1211/17-а в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив постанову місцевого суду скасувати та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

На обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, які були викладені в позовній заяві та протягом розгляду справи в суді першої інстанції.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2017 року у справі 805/1211/17-а апеляційну скаргу ТОВ Укрспецмаш задоволено частково, внаслідок чого: постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2018 року у справі № 805/1211/17-а скасовано, а провадження у справі № 805/1211/17-а - закрито.

Постановою Верховного суду від 04 квітня 2018 року у справі № 805/1211/17-а касаційну скаргу ТОВ Укрспецмаш задоволено, внаслідок чого ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2017 року скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 03 травня 2018 року було призначено справу № 805/1211/17-а до апеляційного розгляду на 30 травня 2018 року о 12 годині 20 хвилин.

У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення апеляційної скарги. Представник позивача до апеляційного суду не прибув.

Відповідно до вимог частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

ТОВ Укрспецмаш , код ЄДРПОУ: 31424275, місцезнаходження: 87400, АДРЕСА_1, зареєстрований як юридична особа Першотравневою районною державною адміністрацією Донецької області 27 червня 2001 року та перебуває на обліку в Мангуській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області (арк. справи 20-23).

Інспекцією 07 грудня 2016 року сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-6294-17, за якою вимагається від ТОВ Укрспецмаш сплатити суми недоїмки зі сплати єдиного внеску станом на 30.11.2016 суму в розмірі 1277284,51 грн. (арк. справи 9).

Відповідно до розрахунку недоїмки за вимогою від 07.12.2016 № Ю-6294-17 станом на 30.11.2016 року, недоїмка в розмірі 1277284,51 грн. складається з сум нарахування єдиного соціального внеску за період: листопад 2014 року - 56213,52 грн.; грудень 2014 року - 60552,81 грн.; січень 2015 року - 58108,34 грн.; лютий 2015 року - 61213,28 грн.; березень 2015 року - 62658,03 грн.; квітень 2015 року - 66145,62 грн.; травень 2015 року - 58217,07 грн.; червень 2015 року - 66323,35 грн.; липень 2015 року - 78197,20 грн.; серпень 2015 року - 73713,77 грн.; вересень 2015 року - 83483,67 грн.; жовтень 2015 року - 71989,52 грн.; листопад 2015 року - 64314,31 грн.; грудень 2015 року - 69809,64 грн., січень 2016 року - 36099,97 грн., лютий 2016 року - 41906,45 грн., березень 2016 року - 40012,68 грн., квітень 2016 року - 37849,38 грн., травень 2016 року - 36114,87 грн., червень 2016 року - 35622,32 грн., липень 2016 року - 35463,70 грн., серпень 2016 року - 32106,64 грн., вересень 2016 року - 30242,27 грн., жовтень 2016 року - 30147,53 грн. (арк. справи 13).

Позивач оскаржує вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.12.2016 року № Ю-6294-17 в частині суми 136303 грн. 83 коп., яка складається з єдиного внеску за жовтень 2015 року та листопад 2015 року.

В матеріалах справи наявна заява ТОВ Укрспецмаш від 10 липня 2015 року до Донецької торгово-промислової палати про отримання сертифікату ТПП на підтвердження обставини непереборної сили (форс-мажору), що сталися на території проведення антитерористичної операції, для звільнення ТОВ Укрспецмаш від виконання обов'язків платника єдиного внеску та для не застосування до ТОВ Укрспецмаш відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску № ПР 228 (арк. справи 15-16).

Донецька торгово-промислова палата 15 липня 2015 року надала відповідь № 1012/12.12-03 ТОВ Укрспецмаш та роз'яснила, що Законом України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції внесені зміни до Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VІ), який звільнив осіб від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VІ на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. При цьому, звільнив від відповідальності штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску на зазначений період (арк. справи 17-18).

Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону № 2464-VІ, зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Закон України від 02.09.2014 № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669-VII), який набрав чинності з 15 жовтня 2014 року, визначає серед іншого тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону № 2464-VІ, а саме підпункт б) розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення було доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13.03.2015) такого змісту:

9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу .

Колегія суддів звертає увагу на той факт, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходження юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш - 87400, Донецька область, Першотравневий район, селище міського типу Мангуш, АДРЕСА_2, та знаходиться на обліку Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області.

Населений пункт смт. Мангуш входить до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України 2 грудня 2015 року № 1275-р.

З огляду на дію пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464-VІ, позивач звільняється від виконання зобов'язань платника єдиного внеску, встановлених частиною другою статті 6 Закону № 2464-VІ, у тому числі передбачених підпунктом першим частини другої цієї статті, а саме, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.

Як вбачається з матеріалів справи, спірна вимога сформована 07 грудня 2016 року відповідно до статті 25 Закону № 2464-VІ, яка визначає заходи впливу та стягнення. За положеннями абзацу другого частини першої цієї статті її положення поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Саме за положеннями частини четвертої цієї статті орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Відсутність (відстрочення в силу закону) обов'язку сплати внесків у період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції унеможливлює складання відповідачем та направлення позивачу спірної вимоги на момент її складання, а саме, станом на 07.12.2016.

Таким чином, спірна Вимога про сплату недоїмки та застосування наслідків такої несплати є протиправною на момент її формування.

Разом з цим, колегія суддів зазначає, що Закон № 1669 не скасовує обов'язків платника податків (єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування), а надає можливість на період АТО не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.

Прийнятними є доводи заявника апеляційної скарги стосовно того, що Закон № 2464-VІ пов'язує відстрочення обов'язку платників єдиного внеску щодо його сплати до закінчення антитерористичної операції з перебуванням них на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де здійснювалася антитерористична операція, що має місце в межах спірних правовідносин.

Колегія суддів дійшла висновку, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для задоволення апеляційної скарги, скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нової постанови про задоволення позовних вимог позивача.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, за подання позовної заяви до суду першої інстанції позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2044,56 грн. та за подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції - 2248,99 грн.

Тобто, в силу частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України кошти у розмірі 4 293,55 грн. (2044, 56 грн. + 2248,99 грн.) підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 23, 33, 139, 195, 292, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2017 року у справі № 805/1211/17-а - скасувати.

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш до Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про скасування вимоги - задовольнити.

Скасувати вимогу Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 07.12.2016 року № Ю-6294-17 про сплату боргу (недоїмки) частково на суму 136303 грн. 83 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш (код ЄДРПОУ 31424275) за рахунок бюджетних асигнувань Мангуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39885059) витрати по сплаті судового збору у розмірі 4 293 (чотири тисячі двісті дев'яносто три) грн. 55 коп.

Повне судове рішення - 31 травня 2018 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І.В. Сіваченко

Судді О.О. Шишов

ОСОБА_2

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2018
Оприлюднено01.06.2018
Номер документу74374383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1211/17-а.

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні