Постанова
від 13.01.2010 по справі 2а-403/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія № 6.6.5

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2010 року Справа № 2а-403/10/1270

Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючого - судді Остро вської О.П.

при секретарі - Кір' ян О.С .,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі міс та Луганська до Приватного п ідприємства «Науково - виро бнича фірма «Луганськсільго спзапчастина» про стягнення суми фінансових санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

23.09.2009 року до Луганського окружного адміністративног о суду надійшов позов ДПІ в Ар темівському районі міста Луг анська до ПП «НВФ «Луганськс ільгоспзапчастина», в якому позивач посилається на насту пне. Фахівцями ДПІ в Артемівс ькому районі міста Луганська було проведено перевірку ма газина, розташованого за адр есою: м. Луганськ, 6-й Лутугинсь кий проїзд, 3, який належить ПП «НВФ «Луганськсільгоспзапч астина» з приводу дотримання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами п еревірки складено акт № 0184/12/33/23/24 845311 від 19.06.2009 року, перевіркою вст ановлені порушення: п.13 ст.3 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» - не забезпечена відпов ідність суми готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків сумі коштів, яка зазна чена в денному звіті реєстра тора розрахункових операцій ; п.7.5 Порядку реєстрації та вед ення книги обліку розрахунко вих операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказ ом ДПАУ № 614 від 06.07.1995 року - неви конання щоденних записів про рух готівкових коштів та сум и розрахунків; п.2.6 абз.3 Положен ня про ведення касових опера цій в національній валюті в У країні, затвердженого постан овою Правління НБУ від 15.12.2004 рок у № 637 - не оприбуткування гот івкових коштів у повному обс язі їх фактичного надходженн я в книзі обліку розрахунков их операцій на підставі фіск альних звітних чеків РРО. Ріш енням від 03.07.2009 року № 0002192310 до відповідача застосовано штр афу (фінансову) санкцію у сумі 600,00 грн., рішенням від 03.07.2009 року № 0002182310 за порушення п.2.6 Полож ення № 637, з урахуванням вимог п .7.5 Порядку № 614 відповідно до ст .1 Указу Президента України ві д 12.06.1995 року № 436/95, до відповідача застосована штрафна (фінансо ва) санкція у сумі 36635,00 грн. Зага льна сума фінансових санкцій , застосованих до відповідач а, складає 37235,00 грн. Просить суд стягнути з ПП «НВФ «Луганськ сільгоспзапчастина» на кори сть Державного бюджету Украї ни штрафні (фінансові) санкці ї в сумі 37235,00 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні також підтри мав позовні вимоги, дав суду п ояснення, аналогічні викладе ному в позові.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, в своїх запе реченнях послався на те, що не був попереджений про провед ення перевірки в 10-денний терм ін, як це передбачено законод авством. Крім того, вважає, що перевірка була проведена всу переч Постанові Кабінету Мін істрів України «Про тимчасов і обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду ( контролю) у сфері господарсь кої діяльності на період до 31 грудня 2010 року» від 21 травня 2009 р оку № 502, оскільки даною постан овою перевірки заборонені. Т акож представник відповідач а зазначив, що оскільки є реєс тратор розрахункових операц ій, не повинна вестися касова книга. Тому вважає, що перевір ка проведена всупереч вимога м діючого законодавства і шт рафні (фінансові) санкції до П П «НВФ «Луганськсільгоспзап частина» застосовані неправ омірно, тому просить суд відм овити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, суд приходить до наступн ого.

За змістом ст. 15 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» та ст. 11 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» контроль за додер жанням суб' єктами підприєм ницької діяльності порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), інших вимог цьог о Закону, здійснюють органи д ержавної податкової служби У країни шляхом проведення пла нових або позапланових перев ірок згідно із законодавство м України, порядок проведенн я яких встановлено зазначени ми ст. ст. 11-1, 11-2.

Згідно ст. 11 п. 1 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов' язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов' язкових платежів) незалежно від способу їх под ачі), а також планові та позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов' язков их платежів), додержання валю тного законодавства юридичн ими особами, їх філіями, відді леннями, іншими відокремлени ми підрозділами, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичними особами, які маю ть статус суб' єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов' язок утримуват и та/або сплачувати податки і збори (обов' язкові платежі ), крім Національного банку Ук раїни та його установ (далі - п латники податків).

Судом встановлено, що ПП «Н ауково- виробнича фірма «Лу ганськсільгоспзапчастина» зареєстроване як суб' єкт п ідприємницької діяльності - юридична особа 22.07.1997 року викон авчим комітетом Луганської м іської ради, № запису 1 382 120 0000 005883 (а .с.6).

Співробітниками ДПІ в Арте мівському районі міста Луган ська 19.06.2009 року проведено перев ірку магазину, розташованого за адресою: м. Луганськ, 6-й Луту гинський проїзд, 3, що належить суб' єкту господарської дія льності ПП «НВФ ««Луганськсі льгоспзапчастина» на предме т дотримання порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт від 19.06.2009 року №0184/12/ 33/23/24845311, в якому відображено пору шення відповідачем п.13 ст.3 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» - не забезпечена відпов ідність суми готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків сумі коштів, яка зазна чена в денному звіті реєстра тора розрахункових операцій ; п.7.5 Порядку реєстрації та вед ення книги обліку розрахунко вих операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказ ом ДПАУ № 614 від 06.07.1995 року - неви конання щоденних записів про рух готівкових коштів та сум и розрахунків; п.2.6 абз.3 Положен ня про ведення касових опера цій в національній валюті в У країні, затвердженого постан овою Правління НБУ від 15.12.2004 рок у № 637 - не оприбуткування гот івкових коштів у повному обс язі їх фактичного надходженн я в книзі обліку розрахунков их операцій на підставі фіск альних звітних чеків РРО.

У зв' язку з виявленими пор ушеннями ДПІ в Артемівському районі міста Луганська були прийняті рішення № 0002192310 ві д 03.07.2009 року про застосування фі нансових санкцій у розмірі 600, 00 грн., та рішення № 0002182310 від 0 3.07.2009 року про застосування фін ансових санкцій у розмірі 36635,00 грн., загальна сума застосова них фінансових санкцій склад ає 37235,00 грн. Зазначені рішення б ули отримані співробітникам и ПП «НВФ «Луганськсільгоспз апчастина», не оскаржені та н е скасовані у встановленому законом порядку, тому є чинни ми.

Вказані обставини підтверджуються актом перев ірки за дотриманням суб' єкт ами господарювання порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), вимог з регулюва ння обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензі й № 0184/12/33/23/24845311 від 19.06.2009 (а.с.7-8), довідко ю про суму податкового боргу (а.с.3), розрахунком заборгован ості про суми податкового бо ргу (а.с.4), рішенням про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій від 03.07.2009 року № 0002182310 (а .с.14), рішенням про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій від 03.07.2009 року № 0002192310 (а.с.15).

П.13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» визн ачено, що суб' єкти підприєм ницької діяльності, які здій снюють розрахункові операці ї в готівковій та/або в безгот івковій формі (із застосуван ням платіжних карток, платіж них чеків, жетонів тощо) при пр одажу товарів (наданні послу г) у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг зоб ов' язані, зокрема, забезпеч увати відповідність сум готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків сумі кошті в, яка зазначена в денному зві ті реєстратора розрахункови х операцій, а у випадку викори стання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я.

Згідно п. 1 ст. 17 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й в сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» до суб' єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відпо відних органів державної под аткової служби України засто совуються фінансові санкції у таких розмірах: у п' ятикра тному розмірі вартості прода них товарів (наданих послуг), н а які виявлено невідповідніс ть - у разі проведення розра хункових операцій на неповну суму вартості проданих това рів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових оп ерацій через реєстратори роз рахункових операцій, у разі н ероздрукування відповідног о розрахункового документа, що підтверджує виконання роз рахункової операції, або про ведення її без використання розрахункової книжки.

Ст. 22 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встан овлено, що за невідповідніст ь суми готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в д енному звіті, а у випадку вико ристання розрахункової книж ки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанція ми, виданими з початку робочо го дня, до суб' єктів підприє мницької діяльності застосо вується фінансова санкція у п' ятикратному розмірі суми , на яку виявлено невідповідн ість.

Не заслуговує на увагу су ду посилання представника ві дповідача на те, що він не пови нен вести касову книгу при на явності реєстратора розраху нкових операцій з огляду на н аступне.

Згідно п.2.6 Положення про ведення касових операці й в національній валюті в Укр аїні, затвердженого постанов ою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, уся готівка, що надходить д о кас, має своєчасно (у день од ержання готівкових коштів) т а в повній сумі оприбутковув атися. Оприбуткуванням готів ки в касах підприємств, які пр оводять готівкові розрахунк и з оформленням їх касовими о рдерами і веденням касової к ниги відповідно до вимог гла ви 4 цього Положення, є здійсне ння обліку готівки в повній с умі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі п рибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосування м РРО або використанням РК оп рибуткуванням готівки є здій снення обліку зазначених гот івкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у кн изі обліку розрахункових опе рацій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). С уми готівки, що оприбутковую ться, мають відповідати сума м, визначеним у відповідних к асових (розрахункових) докум ентах.

Згідно п.7.5 Порядку реє страції та ведення книги обл іку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затве рдженого наказом ДПАУ № 614 від 06.07.1995 року Використан ня книги ОРО, зареєстрован ої на РРО, передбачає: наявн ість книги ОРО на місці про ведення розрахунків, де вст ановлено РРО; підклеювання ф іскальних звітних чеків н а відповідних сторінках кни ги ОРО; щоденне виконання за писів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими в ід покупців (клієнтів), та дан і за сумами, виданими покуп цям (клієнтам), записуються о кремо; у разі виходу з ладу РРО чи відключення електро енергії здійснення записів з а обліком розрахункових квит анцій; ведення обліку ремонт ів, робіт з технічного обслуг овування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповід ному розділі книги ОРО.

Згідно ст.1 Указу Президент а України «Про застосування штрафних санкцій за порушенн я норм з регулювання обігу го тівки» від 12.06.1995 року № 436/95, у разі порушення юридичними особам и всіх форм власності, фізичн ими особами - громадянами У країни, іноземними громадяна ми та особами без громадянст ва, які є суб' єктами підприє мницької діяльності, а також постійними представництвам и нерезидентів, через які пов ністю або частково здійснюєт ься підприємницька діяльніс ть, норм з регулювання обігу г отівки у національній валюті , що встановлюються Націонал ьним банком України, до них за стосовуються фінансові санк ції у вигляді штрафу.

Посилання представ ника відповідача на те, що ПП « НВФ «Луганськсільгоспзапча стина» не було попереджено п ро проведення перевірки за 10 днів не заслуговує на увагу с уду з наступних підстав.

Відповідно до ст.11-1 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні», пл ановою виїзною перевіркою вв ажається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нара хування та сплати ним податк ів та зборів (обов' язкових п латежів), яка передбачена у пл ані роботи органу державної податкової служби і проводит ься за місцезнаходженням так ого платника податків чи за м ісцем розташування об' єкта права власності, стосовно як ого проводиться така планова виїзна перевірка. Право на пр оведення планової виїзної пе ревірки платника податків на дається лише у тому випадку, к оли йому не пізніше ніж за 10 дн ів до дня проведення зазначе ної перевірки надіслане пись мове повідомлення із зазначе нням дати початку та закінче ння її проведення.

Але перевірка провед ення готівкових розрахунків за товари (послуги) не відноси ться до планових та позаплан ових виїзних перевірок своєч асності, достовірності, повн оти нарахування та сплати по датків і зборів. Право позива ча на проведення такої перев ірки передбачено ст. 15 Закону України «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій в сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г», якою визначено, що контрол ь за додержанням суб' єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюют ь органи державної податково ї служби України шляхом пров едення планових або позаплан ових перевірок згідно із зак онодавством України.

Тому в даному випадку органи податкової служби не повинні дотримуватися поряд ку проведення планових докум ентальних перевірок податко вого, валютного та іншого зак онодавства, і не повинні були попереджати «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій в сфері торгівлі , громадського харчування та послуг» за 10 днів про проведе ння перевірки.

Посилання представн ика відповідача на те, що пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни № 502 від 21.05.2009 року перевірк и заборонені, не приймається до уваги судом, оскільки абза цом 2 п.1 Постанови Кабінету Мі ністрів України «Про тимчасо ві обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності на період до 31 грудня 2010 року» від 21 травня 2009 р оку № 502, встановлено, що органа м і посадовим особам, уповнов аженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльно сті до 31.12.2010 року тимчасово прип инити проведення планових пе ревірок суб' єктів господар ювання, що відповідно до затв ерджених Кабінетом Міністрі в України критеріїв оцінки с тупеня ризику від провадженн я господарської діяльності в іднесені до суб' єктів госпо дарювання з високим ступенем ризику, та планових заходів д ержавного нагляду (контролю) за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов' язкови х платежів).

Роз' яснення щодо пе реліку контролюючих органів , на яких розповсюджуються но рми зазначеної Постанови, на дані в листі Державного комі тету України з питань регуля торної політики та підприємн ицтва від 10.07.2008 року № 5811. Зокрема , до Переліку органів виконав чої влади, уповноважених зді йснювати державний нагляд (к онтроль) у відповідних сфера х господарської діяльності ( діяльність яких підпадає під сферу дії Закону України «Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності») вклю чена і державна податкова сл ужба України (п.33). При цьому виз начено, що податкові органи з дійснюють, зокрема, контроль за додержанням порядку пров едення готівкових розрахунк ів за товари (послуги) у встано вленому законом порядку.

За таких обставин, суд вваж ає, що штрафні (фінансові) санк ції правомірно застосовані п озивачем до ПП «НВФ «Лугансь ксільгоспзапчастина», та під лягають стягненню в доход Де ржавного бюджету України.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 13.01.2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено на 18.0 1.2010 року, про що повідомлено ст оронам після проголошення вс тупної та резолютивної части ни постанови в судовому засі данні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Керуючись ст. ст. 94, 161, 162, 163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов Державної податков ої інспекції в Артемівському районі міста Луганська до Пр иватного підприємства «Наук ово - виробнича фірма «Луга нськсільгоспзапчастина» пр о стягнення суми фінансових санкцій задовольнити по вністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Науково - вир обнича фірма «Луганськсільг оспзапчастина» (і. код 24845311, юрид ична адреса: 91007, м. Луганськ, 7-й Л утугинський проїзд, буд.8) забо ргованість зі сплати штрафни х (фінансових) санкцій у розмі рі 37235,00 (тридцять сім тисяч двіс ті тридцять п' ять тисяч 00 коп .) грн. на користь Державного б юджету України (код платежу 210 80900, р/р 31110104700003, одержувач УДКУ у м. Л уганську ГУДКУ у Луганській області, код одержувача 24046582, ба нк ГУ ДКУ у Луганській област і, МФО 804013).

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного Кодексом адміністрати вного судочинства України, я кщо таку заяву не було подано .

Заява про апеляційне о скарження постанови суду пер шої інстанції подається прот ягом десяти днів з дня її прог олошення. Якщо постанову бул о проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Постанову викладено в повному обсязі та підписан о 18.01.2010 року.

Головуючий: суддя О.П.Ост ровська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2010
Оприлюднено13.12.2010
Номер документу7438377
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-403/10/1270

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні