Рішення
від 24.05.2018 по справі 806/1351/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2018 року м.Житомир справа № 806/1351/18

категорія 6.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шуляк Л.А.,

секретар судового засідання Алексюк Т.В.,

за участю: представників позивача: Мамедова А.В., Дмитрика І.С., Вороніна О.П., Забродського С.Л.,

представника відповідача Чернюк А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Реалпродторг" до Житомирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Реалпродторг" із позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати Рішення двадцять п'ятої сесії сьомого скликання Житомирської міської ради №718 від 14.09.2017 "Про визнання такими, що втратили чинність п.6 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 "Про затвердження акта вибору та обстеження земельної ділянки для попереднього погодження місця розташування об'єкта архітектури, надання дозволів на розроблення проектів нового будівництва, реконструкції, розширення існуючих об'єктів архітектури, внесення змін, доповнень до рішень міськвиконкому та передачі функцій замовника" та рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.10.2005 №719 "Про передачу житлового будинку №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг" .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуване рішення прийнято із порушенням Регламенту ради, зокрема без попереднього завчасного оприлюднення проекту рішення, без повідомлення позивача, без достатнього вивчення усіх обставин. Крім того, звертає увагу на правовий висновок, викладений у рішенні Конституційного Суду від 16.04.2009 № 7-рп/2009, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин".

Ухвалою суду від 22.03.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у спрощеному позовному провадженні.

Ухвалою суду від 18.04.2018 вжито заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення двадцять п'ятої сесії сьомого скликання Житомирської міської ради №718 від 14.09.2017.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечувала з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву (а.с.66-69). Серед іншого вказала, що оскаржуване рішення прийнято на підставі чинного законодавства та з метою захисту прав та інтересів територіальної громади міста. Зазначила, що позивачем з 2008 року не здійснювалось дій щодо реконструкції переданого на баланс приміщення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Як встановлено судом, рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 "Про затвердження акта вибору та обстеження земельної ділянки для попереднього погодження місця розташування об'єкта архітектури, надання дозволів на розроблення проектів нового будівництва, реконструкції, розширення існуючих об'єктів архітектури, внесення змін, доповнень до рішень міськвиконкому та передачі функцій замовника" надано функції замовника ТОВ "Реалпродторг" на продовження розпочатого будівництва 5-ти поверхового житлового будинку по вул. Маршала Жукова,19 у м.Житомирі згідно з відкоригованою та погодженою проектно-кошторисною документацією за згодою КП "Житомирбудзамовник" (п.6) (а.с.17-20). На підставі вказаного рішення укладено угоду від 06.10.2005 на добудову 45-квартирного житлового будинку №19 по вул.Маршала Жукова в м.Житомирі (а.с.26-28).

Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.10.2005 №719 "Про передачу житлового будинку №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг" передано житловий будинок №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг на період реконструкції до вводу цього будинку в експлуатацію. Після завершення реконструкції та вводу будинку в експлуатацію, ТОВ"Реалпродторг" повертає безоплатно виконавчому комітету міської ради 13 квартир загальною площею 665,36 кв.м. з передачею їх на баланс КВЖРЕП-14 та закінчений будівництвом будинок в цілому (а.с.16).

Рішенням двадцять п'ятої сесії сьомого скликання Житомирської міської ради №718 від 14.09.2017 визнано такими, що втратили чинність п.6 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 "Про затвердження акта вибору та обстеження земельної ділянки для попереднього погодження місця розташування об'єкта архітектури, надання дозволів на розроблення проектів нового будівництва, реконструкції, розширення існуючих об'єктів архітектури, внесення змін, доповнень до рішень міськвиконкому та передачі функцій замовника" та рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.10.2005 №719 "Про передачу житлового будинку №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг" (а.с.11).

Не погоджуючись із таким рішенням, позивач звернувся до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Основним законом України, що визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР ).

Відповідно до ч.1 ст.60 Закону №280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить, зокрема, право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно з ч.2 ст.2 Закону №280/97-ВР місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з ч. 3 ст.24 Закону №280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Так, частиною 5 статті 60 Закону №280/97-ВР встановлено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема власні (самоврядні) повноваження - управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад (ст.29 Закону №280/97-ВР ).

Відповідно до ст.59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою (ч.9 ст.59).

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (ч.10 ст.59).

Офіційне тлумачення положень частини десятої статті 59 надано в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/2009 від 16.04.2009.

Зокрема, проаналізувавши функції і повноваження органів місцевого самоврядування, врегульовані Конституцією України та іншими законами України, Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.

Суд проаналізував ряд законів України, якими передбачено право органів місцевого самоврядування скасовувати свої попередні рішення.

При цьому зазначив, що системний аналіз наведених положень Конституції і законів України дає підстави вважати, що за органами місцевого самоврядування законодавцем закріплюється право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов'язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб'єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування.

Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Суд звертає увагу, що відповідачем оскаржуваним рішенням було визнано такими, що втратили чинність положення саме ненормативних правових актів органу місцевого самоврядування, а тому суд має дослідити питання щодо виконання цих актів органу місцевого самоврядування та виникнення правовідносин, пов'язаних з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів.

Як зазначалось, рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 "Про затвердження акта вибору та обстеження земельної ділянки для попереднього погодження місця розташування об'єкта архітектури, надання дозволів на розроблення проектів нового будівництва, реконструкції, розширення існуючих об'єктів архітектури, внесення змін, доповнень до рішень міськвиконкому та передачі функцій замовника" надано функції замовника ТОВ "Реалпродторг" на продовження розпочатого будівництва 5-ти поверхового житлового будинку по вул. Маршала Жукова,19 у м.Житомирі згідно з відкоригованою та погодженою проектно-кошторисною документацією за згодою КП "Житомирбудзамовник" (п.6) (а.с.17-20).

Водночас, рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №571 від 27.07.2006 внесено зміни в п.6 рішення міськвиконкому від 11.08.2005 №514 у зв'язку із зверненням замовника та на підставі листа Житомирської філії "НДІпроектреконструкція" від 27.04.2006 №120 і викладено в такій редакції: "6. Надати функції замовника ТОВ "Реалпродторг" на розміщення багатоквартирного житлового будинку на орендованій земельній ділянці по вул.Маршала Жукова,19, згідно з відкоригованою проектно-кошторисною документацією" (а.с.170-174).

Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №176 від 15.03.2007 у зв'язку із зверненням замовника та уточнення ним призначення об'єкта архітектури внесено зміни в п.6 рішення міськвиконкому від 11.08.2005 №514 і викладено в такій редакції: "6. Надати функції замовника ТОВ "Реалпродторг" на продовження проектування будівництва групи багатоповерхових, багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на орендованій земельній ділянці по вул..Маршала Жукова,19, згідно з відкоригованою проектно-кошторисною документацією, а пункт 2.1 рішення міськвиконкому №571 від 27.07.2006 вважати таким, що втратив чинність" (а.с.13-14).

Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №842 від 08.11.2007 внесено зміни в п.6 рішення міськвиконкому від 11.08.2005 №514 і викладено в такій редакції: "6. Надати функції замовника ТОВ "Реалпродторг" на продовження проектування будівництва групи багатоповерхових, багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на орендованій земельній ділянці по вул..Маршала Жукова,19, згідно з відкоригованою проектно-кошторисною документацією та виділенням першого етапу будівництва - житлового будинку №2 (позиція 2), а пункт 2.1 рішення міськвиконкому №571 від 27.07.2006 вважати таким, що втратив чинність" (а.с.103-104).

З наведеного вбачається, що на підставі вказаних рішень органу місцевого самоврядування правовідносини між сторонами набули нового змісту, оскільки ТОВ "Реалпродторг" набув статусу замовника на продовження проектування будівництва групи багатоповерхових, багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями, а не замовника на продовження розпочатого будівництва 5-ти поверхового житлового будинку, тобто рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 вичерпало свою дію.

Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.10.2005 №719 "Про передачу житлового будинку №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг" передано житловий будинок №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг на період реконструкції до вводу цього будинку в експлуатацію.

Як встановлено судом, рішенням Житомирської міської ради №106 від 31.10.2006 було затверджено рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.10.2005 №719 "Про передачу житлового будинку №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг" (а.с.186).

Вказане рішення Житомирської міської ради про затвердження рішення виконавчого комітету ради є чинним, що унеможливлює застосування до спірних правовідносин ч.9 ст.59 Закону №280/97-ВР.

На замовлення ТОВ"Реалпродторг" розроблено проект групи багатоквартирних, багатоповерхових житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями (перший етап будівництва - житловий будинок №2, позиція 2) по вул.Маршала Жукова,19, який отримав позитивний комплексний висновок державної експертизи №32*07/271-07, який затверджено 07.11.2007 (а.с.29-32).

Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №884 від 22.11.2007 дозволено будівництво групи багатоквартирних, багатоповерхових житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями (перший етап будівництва - житловий будинок №2, позиція 2) по вул.Маршала Жукова,19 (замовник - ТОВ"Реалпродторг") (а.с.187-188).

Рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради №414 від 12.06.2008 дозволено будівництво трьох багатоповерхових житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями (позиції 1,3,4) на орендованій земельній ділянці по вул.Маршала Жукова,19 (замовник - ТОВ"Реалпродторг") (а.с.168-169).

На підставі вказаних рішень та відповідно до проектної документації, ТОВ "Реалпродторг" одержало дозволи на виконання будівельних робіт №271 від 23.11.2007, №179 від 27.06.2008, №181 від 27.06.2008, №180 від 27.06.2008 (а.с.33-36).

27.06.2008 Житомирський відділ інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Житомирській області зареєстрував проект групи багатоквартирних, багатоповерхових житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями (перший етап будівництва - житловий будинок №2, позиція 2) по вул.Маршала Жукова,19 (а.с.101-102).

Між ТОВ"Реалпродторг" та Житомирською міською радою укладено договори оренди земельної ділянки від 24.10.2006, 14.12.2005, що розташовані за адресою:м.Житомир, вул.Маршала Жукова,19 (а.с.130-151).

Крім того, на суміжній земельній ділянці (кадастровий номер 1810136300:06:011:0007) площею 0,5322 га розташований об'єкт незавершеного будівництва, який належить на праві власності позивачу (а.с.95).

Рішенням Житомирської міської ради №517 від 29.12.2016 внесено зміни до графи 5, пункту 7, додатку 4 рішення міської ради від 07.09.2006 №72 в частині цільового призначення земельної ділянки, а саме на "для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (02.03), категорія земель - житлової та громадської забудови" (а.с.24).

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відповідно до приписів рішень виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 та від 27.10.2005 №719 виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, зокрема позивачем реалізовано функції замовника щодо розроблення проекту будівництва, погоджено його у встановленому порядку, одержано дозволи на будівництво, змінено цільове призначення земельної ділянки. При цьому, позивач заперечує щодо припинення даних правовідносин.

За таких обставин, визнання положень даних рішень такими, що втратили чинність, порушує принцип стабільності суспільних відносин та суперечить ст.74 Конституції України.

Твердження відповідача про бездіяльність ТОВ"Реалпродторг" щодо будівництва житлового будинку спростовується наданими позивачем доказами (а.с.189-212), з яких вбачається, що ведеться постійна активна робота із пошуку фінансування та реалізації затвердженого проекту будівництва групи багатоквартирних, багатоповерхових житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями.

Як наголосили представники позивача, наразі у підприємства існує можливість для будівництва запроектованих будинків.

Слід звернути увагу, що при вирішенні питання щодо прийняття органом місцевого самоврядування оскаржуваного рішення, ТОВ"Реалпродторг" не було присутнє, що унеможливило надання усіх пояснень та доказів щодо проведення дій по реалізації проекту будівництва та свідчить про неврахування відповідачем усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Рішенням Житомирської міської ради від 21.07.2016 №260 затверджено Регламент Житомирської міської ради (далі - Регламент), який встановлює порядок підготовки і проведення сесій міської ради, її засідань, формування виконавчих та інших органів міської ради, визначає процедуру розгляду інших питань, віднесених до її повноважень, та прийняття рішень, порядок здійснення контрольних функцій міської ради та є обов'язковим для виконання всіма депутатами, міським головою та виконавчими органами міської ради.

Відповідно до п.7 ст.3 Регламенту гласність діяльності ради також забезпечується через офіційне оприлюднення проектів рішень, пояснювальних записок та довідкових матеріалів до проектів рішень, поправок та пропозицій до них, а також висновків і рекомендацій постійних комісій, звітів тимчасових контрольних комісій шляхом обов'язкового розміщення на офіційному веб-сайті ради.

Проекти рішень ради мають бути кваліфіковано підготовленими. До проекту рішення додається коротке об'єктивне обґрунтування, порівняльна таблиця змін, виклад окремих пунктів, додатків та тексту в цілому (п.5 ст.23 Регламенту).

Депутати забезпечуються проектами рішень, що вносяться на розгляд сесії не пізніше, як за 8 календарних днів до початку пленарного засідання, іншими матеріалами - напередодні пленарного засідання (п.17 ст.23 Регламенту).

Суд враховує, що проект оскаржуваного рішення оприлюднений на веб-сайті Житомирської міської ради 13.09.2017 (а.с.21) без будь-яких пояснювальних записок та довідкових матеріалів. При цьому, не дотримано строків забезпечення депутатів проектом даного рішення, передбачених п.17 ст.23 Регламенту.

З дослідженого в ході судового засідання відеозапису засідання Житомирської міської ради від 14.09.2017 встановлено, що в ході прийняття оскаржуваного рішення, депутатом ОСОБА_6 звернуто увагу на недостатню обґрунтованість даного рішення, поспішність його прийняття, відсутність повної інформації щодо діяльності ТОВ"Реалпродторг" та його позиції з даного питання, проте дані зауваження не були взяті до уваги. При цьому, головуючий вказав на невиконання підприємством угоди щодо добудови існуючого житлового будинку, тоді, як встановлено судом, між сторонами існують правовідносини щодо будівництва групи нових багатоквартирних будинків. Головуючим не було оголошено про результати голосування та про прийняте рішення, що суперечить п.11 ст.25 Регламенту.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Житомирської міської ради №718 від 14.09.2017 не відповідає вимогам ч.2 ст.2 КАС України, а саме прийнято всупереч ст.74 Конституції України, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, права особи на участь у процесі прийняття рішення, з порушенням процедури його прийняття, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено правомірності свого рішення, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат проводиться судом відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять п'ятої сесії сьомого скликання Житомирської міської ради №718 від 14.09.2017 "Про визнання такими, що втратили чинність п.6 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.08.2005 №514 "Про затвердження акта вибору та обстеження земельної ділянки для попереднього погодження місця розташування об'єкта архітектури, надання дозволів на розроблення проектів нового будівництва, реконструкції, розширення існуючих об'єктів архітектури, внесення змін, доповнень до рішень міськвиконкому та передачі функцій замовника" та рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 27.10.2005 №719 "Про передачу житлового будинку №19 по вул. Маршала Жукова в м.Житомирі з балансу КВЖРЕП-14 на баланс ТОВ "Реалпродторг" .

Стягнути з Житомирської міської ради (м.Житомир, м-н С.П.Корольова,4/2, код ЄДРПОУ 13576954) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Реалпродторг" (м.Київ, вул.Гната Юри,9 кімн.414, код ЄДРПОУ 31752732) 2290 (дві тисячі двісті дев'яносто) грн. 60 коп. витрат по сплаті судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.А.Шуляк

Повне судове рішення складене 31 травня 2018 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74404519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/1351/18

Постанова від 29.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 03.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 24.05.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шуляк Любов Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні