Рішення
від 30.05.2018 по справі 817/835/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

30 травня 2018 року м. Рівне №817/835/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О. за участю секретаря судового засідання Рожко З.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Бистрицька І.П.,

третя особа на стороні позивача: представник Ярошик Л.В.,

відповідача: представник Лазуренко В.О.,

третя особа на стороні відповідача: представник Лазуцька І.М.,

розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Великомидська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Костопільськї районної ради Рівненської області до Костопільської районної ради Рівненської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Відділ освіти Костопільської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про зобов'язання вчинення певних дій. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним, в ході вивчення стану додержання вимог земельного законодавства в діяльності органів влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів на території Костопільського району встановлено, що на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) Великомидської ЗОШ І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради Рівненської області (далі - Великомидська ЗОШ), юридична адреса: пров. Шкільний, 7, с. Великий Мидськ Костопільського району Рівненської області, відсутні правовстановлюючі документи. При цьому, за наявності підстав та відповідних повноважень, Костопільською районною радою заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку зазначеного навчального закладу не вживались, що є порушенням чинного законодавства.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача в судовому засіданні надала пояснення якими повністю підтримала позицію останнього.

Відповідачем поданий відзив на позовну заяву, який аргументований тим, що прокурор не уповноважений на звернення до суду в даному випадку. Крім того, до повноважень ради не належить здійснювати виконавчі функції на відповідній території в тому числі оформлення та реєстрація права власності на нерухоме майно. Просить в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача надала письмові пояснення в яких вказує, зокрема, що Відділ освіти Костопільської районної державної адміністрації не заперечує проти визнання позову пред'явленого до відповідача.

05.04.2018 через відділ документального забезпечення суду від відповідача надійшов лист №145/01-11, в якому останній просив суд не брати до уваги відзив на позов. Одночасно зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі та надав пояснення, тотожні викладеним у позовній заяві.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Великомидська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Костопільського району Рівненської області позовні вимоги позивача підтримала.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав позицію, викладену у листі №145/01-11 від 05.04.2018, а саме: позовні вимоги визнав повністю.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Відділ освіти Костопільської РДА не заперечувала проти задоволення позовних вимог.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши докази, суд виходить з наступного.

Згідно з ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначено повноваження сільських, селищних, міських рад, до яких належить розпоряджання землями територіальних громад.

Згідно п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Судом встановлено, що рішенням Великомидської сільської ради Костопільського району Рівненської області від 20.05.2010 №272 Про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки , наданий дозвіл районному відділу освіти на виготовлення проекту відведення земельної ділянки в постійне користування Великомидському НВК загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей орієнтовною площею 6га в с. Великий Мидськ Костопільського району Рівненської області.

Відповідно до рішення Костопільської районної ради Рівненської області №716 від 05.06.2015, припинено діяльність Великомидського навчально-виховного комплексу загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей Костопільської районної ради Рівненської області в результаті реорганізації, шляхом перетворення у Великомидську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів.

Пунктом 1.5 Статуту Великомидської ЗОШ І-ІІІ ступенів, затвердженого рішенням сесії Костопільської районної ради №716 від 05.06.2015 (далі - Статут), передбачено, що Великомидська ЗОШ І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради Рівненської області є правонаступником усіх прав та обов'язків Великомидського навчально-виховного комплексу загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей Костопільської районної ради Рівненської області.

Згідно з п.1.1 Статуту, Великомидська ЗОШ І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради Рівненської області знаходиться у спільній власності територіальних громад Костопільського району.

Відповідно до п.1.4 Статуту, засновником та власником закладу є Костопільська районна рада Рівненської області.

Пунктом 8.3 Статуту передбачено, що фінансування закладу здійснюється його засновником (власником) або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

Статтею 38 Закону України Про загальну середню освіту встановлено, що загальноосвітній навчальний заклад, серед іншого, створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу.

Матеріально-технічна база закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, відповідно до ст.80 Закону України Про освіту , ст.44 Закону України Про загальну середню освіту , ст.38 Закону України Про дошкільну освіту , включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Частиною 2 статті 80 Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (ч.1 ст.92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом а частини 2 статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Відповідно до ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

У відповідності до ч.2 ст.83, ч.1 ст.122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності (до яких відносять усі землі в межах населених пунктів, крім приватної та державної власності), відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Приписи ст.ст.125, 126 Земельного кодексу України передбачають, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Крім того, Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №802-р від 17.10.2012, згідно з яким правовстановлюючі документи на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, слід було оформити протягом 2012 і 2013 років. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Натомість судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що станом на час розгляду справи, правовстановлюючі документи на будівлі, споруди та земельну ділянку Великомидської ЗОШ не оформлені. При цьому, за наявності підстав та відповідних повноважень, Костопільською районною радою заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку зазначеного навчального закладу до 2018 року не вживались.

Отже, бездіяльність Костопільської районної ради Рівненської області, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, створює передумови для зловживань щодо розпорядження нерухомим майном, ризики для нормального функціонування навчального закладу та навчально-виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

За наведених обставин, суд приходить до висновку, що адміністративний позов є таким, що належить до задоволення у повному обсязі.

Судові витрати у відповідності до ст.139 КАС України позивачу не відшкодовуються.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Костопільської районної ради Рівненської області щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Великомидської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (пров. Шкільний, 7, с. Великий Мидськ Костопільського району Рівненської області).

Зобов'язати Костопільську районну раду Рівненської області вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Великомидської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (пров. Шкільний, 7, с. Великий Мидськ Костопільського району Рівненської області).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Заступник керівника Здолбунівської місцевої прокуратури (35705, Рівненська обл., м. Здолбунів, вул. Княгині Ольги, 36, код ЄДРПОУ 02910077);

2) відповідач - Костопільська районна рада Рівненської області (35000, Рівненська обл., м. Костопіль, вул. Незалежності, 7, код ЄДРПОУ 21082611);

3) треті особи - Великомидська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Костопільської районної ради Рівненської області (35012, Рівненська обл., Костопільський р-н, с. Великий Мидськ, пров. Шкільний, 7, код ЄДРПОУ 24170706), Відділ освіти Костопільської районної державної адміністрації (35000, Рівненська обл., м. Костопіль, вул. Незалежності, 7, код ЄДРПОУ 21082611).

Повний текст рішення складено 01 червня 2018 року.

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74406001
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/835/18

Рішення від 30.05.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Рішення від 30.05.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні