Рішення
від 23.05.2018 по справі 820/6026/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

23 травня 2018 р. № 820/6026/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Рубан. В.В.,

за участі секретаря судового засідання - Кім А.В.,

представник позивача -не прибув,

представника відповідача - Вакала С.Б.,

представника третьої особи - Гарібян О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (61013, м. Харків, вул. Шевченка, буд. 8, код ЄДРПОУ: 38631015) до Комунального закладу "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області (64135, Харківська область, Первомайський район. с. Ржавчик, вул. Садова, буд. 38, код ЄДРПОУ: 25698728) про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального закладу "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області", в якому просить суд:

- до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, експлуатацію будівлі Комунального закладу "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області", за адресою: Харківська область, Первомайський район, с. Ржавчик, вул. Садова, буд. 38, зупинити повністю,

- зобов'язати Комунальний заклад "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області" негайно припинити використання цієї будівлі з метою проведення будь якої діяльності, не пов'язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки,

- покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області обов'язку щодо забезпечення виконання цього рішення, в частині здійснення державного нагляду (контролю) за усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

- рішення суду про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) звернути до негайного виконання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 20.11.2017 року по 24.11.2017 року Первомайським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері (з питань) техногенної та пожежної безпеки у Комунальному закладі "Ржавчицький навчально-виховний комплекс" Загальноосвітня школа I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області, за адресою: Харківська область, Первомайський район, с.Ржавчик, вул. Садова, буд. 38, відповідачу було вручено (надано) акт №184, складений за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки будівель Комунальноого закладу "Ржавчицький навчально-виховний комплекс"Загальноосвітня школа I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області було встановлено, що вона експлуатується з порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

В судове засідання представник позивача не з`явився, надав суду клопотання, в якому просив розглядати справу без його участі.

Відповідач, Комунальний заклад "Ржавчицький навчально-виховний комплекс"Загальноосвітня школа I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області", проти позову заперечував. В обґрунтування заперечень зазначив, що станом на час розгляду справи недоліки, виявлені по Комунальному закладу "Ржавчицький НВК" під час позапланової перевірки Первомайським РВ ГУ ДСНС України в Харківській області в період з 20.11.2017 року по 24.11.2017 року усунені, а з метою усунення деяких з них вживаються заходи шляхом виділення коштів з місцевих бюджетів та шляхом виконання робіт на підставі укладених відділом освіти, молоді і спорту Первомайської райдержадміністрації, договорів про виконання робіт.

В судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, посилались на підстави викладені в письмових запереченнях.

Представник третьої особи у судове засідання з`явився, просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, встановив наступне.

Судом встановлено, що Комунальний заклад "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області розташований за адресою 64135, Харківська область, Первомайський район, с.Ржавчик, вул. Садова, буд. 38 (код ЄДРПОУ 25698728)

На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017 року № 643-р "Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки", Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, наказу державної служби України з надзвичайних ситуацій від 22 вересня 207 року № 509 "Про проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки", наказу Первомайського районного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області від 10.10.2017 року з 20.11.2017 по 24.11.2017 року Первомайським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері (з питань) техногенної та пожежної безпеки у Комунальному закладі 2Ржавчицький навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-III ступенів- дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області.

За результатами перевірки складено акт № 184 проведення позапланової (планової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки .

В ході перевірки будівлі Комунального закладу "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області, за адресою: Харківська область, Первомайський район, с.Ржавчик, вул. Садова, 38, встановлено, що вона експлуатується з порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що підтверджується актом, а саме:

- приміщення не обладнані автоматичною системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації) відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;

- відсутні матеріали, які підтверджують захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її прояв, або підтверджують її працездатність;

- не проводиться один раз на шість місяців технічне обслуговування і перевірка пожежних кран- комплектів на працездатність шляхом пуску води;

- термін експлуатації пожежних рукавів вийшов та потребує заміни на нові сертифіковані;

- сходові клітки, проходи та інші шляхи евакуації не в повному обсязі забезпечені евакуаційним освітленням;

- не всі електричні світильники з лампами розжарювання на 1-му поверсі укомплектовані захисними плафонами;

- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Вказані обставин слугували підставою звернення позивача до суду з даним позовом.

По суті позовних вимог суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" ( надалі - Закон) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Державний нагляд (контроль) серед іншого здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності, що передбачено ч.1 ст.3 Закону.

Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (ч.5 ст. 4 Закону).

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу ( ч.7 ст.7 Закону).

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності врегульовано Кодексом цивільного захисту України (надалі - Кодекс).

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу).

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ч. 2 ст. 68 Кодексу).

Згідно зі ст. 70 Кодексу, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;6)невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Розглядаючи вказану справу суд зазначає, що відповідачем було усунуто низку порушень законодавства у сфері (з питань) цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, що також підтверджується письмовими поясненнями, наданими позивачем від 03.04.2018р.

Крім того, Приміщення Комунальному закладу "Ржавчицький НВК" відповідно до акту № 1 приймання виконання будівельних робіт за квітень обладнано автоматичною пожежною сигналізацією та системою тривожних сповіщень в приміщеннях.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

У ході розгляду справи знайшов своє підтвердження факт наявності у минулому низки порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки з боку відповідача, які створювали загрозу життю та здоров'ю людей. Проте, в подальшому, такі були усунуто відповідачем самостійно до ухвалення рішення по суті заявлених позовних вимог.

За вказаних обставин, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Комунального закладу "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 250, 255, 295 КАС України, суд.-

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Комунального закладу "Ржавчицький навчально - виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-II ступенів-дошкільний навчальний заклад "Ясла-садок" Первомайської районної державної адміністрації Харківської області" про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю),- залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 01.06.2018 р.

Суддя Рубан В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74408281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6026/17

Рішення від 23.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні