Справа № 369/5394/18
Провадження №1-кс/369/1673/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.05.2018 м. Київ
Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув клопотання прокурора Києво-Святошинської місцевої прокуратури юриста 1 класу ОСОБА_3 про проведення огляду, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017110200007910 від 23.12.2017, за ознаками злочину, передбаченого ст. 356 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 звернулася до суду з даним клопотанням, мотивуючи його тим, що слідчим відділом Києво-Святошинського ВП ГУ НП в Київській області здійснюється розслідування кримінального провадження № 12017110200007910 від 23.12.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.
Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «АВТОБАНСЕРВІС» без належних дозволів здійснив вирубку дерев на земельних ділянках з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097, за результатами вказаної вирубки знищено понад 200 вікових дерев.
Крім того, вказане товариство набається розпочати будівництво автозаправного комплексу на 22 км автодороги першої категорії Київ-Чоп на вищезазначених земельних ділянках, розташованих а адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Зазначені ділянки межують з автодорогою М-06 Київ-Чоп з однієї сторони та Садовим товариством «Воїн-1» з іншого боку.
На земельних ділянках з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097 проходить трубопровід газу високого тиску, електро-кабельні мережі та інше.
Автозаправний комплекс будується ТОВ «АВТОБАНСЕРВІС» з порушенням норм земельного, містобудівного та екологічного законодавства.
Так, відстань від АЗК до найближчих житлових будинків має становити 50 м., натомість становить лише 8, незнаваючи на той факт, що у СТ «Воїн-1» розташовано 440 будинків.
Відстань від АЗК до водойми, якою користуються члени СТ «Воїн-1» становить 480 м, відповідно до норм ДБН В23-4.2007 п.6 ця відстань має становити 1000 м.
Разом з тим, відстань від АЗК до найближчої АЗС має складати 15-20 км, як це передбачено нормою ДБН В2.3-4.2007 п.2, натомість найближче АЗС розташовано лише за 1,5 км.
Враховуючи викладене, будівноцтво такого ВЗК призведе до шкідливого впливу на здоровя людей ділянок, які межують з вказаними вище земельними ділянками що є порушенням ст. 104 Земельного кодексу України.
Допитана в якості свідка заявник та представник членів СТ «Воїн-1» ОСОБА_4 підтсеврдила про вищевикладене, а також додала про те, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097 були виділені підставним особам на підставі розпорядженнь Києво-Святошинської районної державної адміністрації в супереч мораторію, який діє на землі з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.
Слід зазначити наступний факт порушення, вдповідно до протоколу громадських слухань щодо обговорення детального плану території для розміщення автозаправного комплексу в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області розробленого ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» від 19 січня 2016 року, на останніх були присутні 5 осіб, а саме: представники ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД», ТОВ «АВТОБАНСЕРВІС» та представники Гореницької сільської ради.
Отже, відповідно до протоколу громадського обговорення вказаного детального плану території, взяли участь в обговоренні лише 5 посадових осіб, а не власники суміжних територій.
Ст.ст. 10, 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно ч. 2 ст. 8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.
Згідно п.3,4 ч.1 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Пунктом 3 ч.7 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», та ч. 7 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою КМУ від 25.05.11 за №555, пропозиції до проектів містобудівної документації на місцевому рівні мають право надавати власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею.
У відповідності до ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
При проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.
Огляд - це слідча дія, що полягає у безпосередньому сприйнятті зовнішніх ознак матеріальних об`єктів з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Мета огляду - виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксація.
Фактичною підставою для проведення огляду є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети. При наявності достатніх даних, що вказують на необхідність проведення огляду, слідчий чи прокурор приймає рішення про його проведення.
Вимога закону обов`язково отримати вмотивовану ухвалу слідчого судді встановлена, тільки коли необхідно здійснити огляд житла чи іншого володіння особи. В даному випадку необхідно провести огляд місцевості, де здійснюється будівництво без огляду житла та будь-яких приміщень.
Відповідно до вимог закону слідчий або прокурор повинні вжити належних заходів для забезпечення присутності під час проведення огляду осіб, чиї права та законні інтереси можуть бути обмежені або порушені.
Відповідно до ч. 7 ст. 223 КПК огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється з обов`язковою участю не менше двох понятих незалежно від застосування технічних засобів фіксування відповідної слідчої (розшукової) дії. Зазначені особи можуть бути допитані під час судового розгляду як свідки проведення огляду.
При огляді можуть бути вилучені лише речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Ними можуть бути сліди вчиненого кримінального правопорушення, документи, інші предмети, які можуть бути приєднані до матеріалів кримінального провадження як речові докази, до яких, зокрема, можна віднести матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом.
Якщо оглянуті речі мають ознаки речового доказу (ст. 98 КПК), вони визнаються речовими доказами і залучаються до матеріалів кримінального провадження постановою слідчого або прокурора.Речові докази вилучаються цілком у натурі.
Згідно зі ст.84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, процесуальними джерелами яких можуть бути показання, речові докази, документи, висновки експертів. Одним із таких порядків є саме проведення огляду.
Виходячи з наведеного, для досягнення повноти, всебічності та неупередженості під час розслідування кримінального провадження, підтвердження або ж спростування факту незаконного будівництва АЗС на земельних ділянках з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097 в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Без проведення огляду місцевості на земельних ділянках з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097 неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження передбачені ст.2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необгрунтованому процесуальному примусу, і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Тому прокурор просила надати дозвіл на проведення огляду земельних ділянках з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097 , що розташована в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 слідчим СВ Києво-Святошинського ВП або оперативному підрозділу за дорученням в порядку ст. 36 КПК України із залученням спеціалістів ГУ Держгеокадастру у Київській області, Департаменту ДАБІ у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України.
В судовому засіданні прокурор підтримала клопотання, просила суд задовольнити його в повному обсязі.
Питання щодо проведення такої слідчої дії як огляд врегульованост. 237 КПК України.
Так, ч.1ст. 237 КПК Українивизначено: «З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів».
При цьому за ч.2 цієї статті огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цьогоКодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
У відповідності до ч. 3 ст. 237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
В свою чергу, слідчий суддя, вивчивши клопотання заявника та долучені до нього матеріали, вважає, що у ньому наявні в цілому відомості визначеніст.234 КПК України, а обставин, регламентованих частиною 5 вказаної статті, які б слугували підставою для відмови у задоволенні клопотання, у судовому засіданні, слідчим суддею не встановлено.
Порушень вимогст. 234 КПК України,Глави 20 КПК України- слідчі (розшукові) дії, таГлави 2 КПК України- засади кримінального провадження, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.
Крім того, слідчий суддя враховує, що згідно ч. 5ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
У справі "Бакланов проти Росії" (рішення від 9 червня 2005 р.), так і в справі "Фрізен проти Росії" (рішення від 24 березня 2005 р.), ЄСПЛ зазначив, що досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи лише тоді стає значимим, якщо встановлено, що під час відповідного втручання було дотримано принципу "законності" і воно не було свавільним.
Окрім того, у справі "Ізмайлов проти Росії" (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.) ЄСПЛ встановив, що для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити "особистий і надмірний тягар для особи".
Слідчим суддею, у судовому засіданні, не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на огляд становитиме особистий та надмірний тягар, тобто апріорі таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.
З огляду на обставини вчинення кримінального правопорушення, внесеного до ЄРДР за ст.356 КК України, вивчивши документи долучені прокурором до клопотання про надання дозволу на проведення огляду, слідчий суддя приходить до висновку, що в результаті огляду вказаної земельної ділянки можуть бути виявлені та зафіксовані відомості щодо обставин вчинення кримінального правопорушення,а тому клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.233,234,237,309 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на проведення огляду земельних ділянках з кадастровими номерами 3222482000:10:002:5096 та 3222482000:10:002:5097, що розташована в адміністративних межах Гореницької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, прокурору Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 слідчим СВ Києво-Святошинського ВП або оперативному підрозділу за дорученням в порядку ст. 36 КПК України із залученням спеціалістів ГУ Держгеокадастру у Київській області, Департаменту ДАБІ у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області та Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України.
Під час проведення огляду слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко - чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження (ст.237 КПК України).
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 74408703 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Пінкевич Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні