ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.05.2018м. ДніпроСправа № 904/1941/18 Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Загинайко Т.В. за участю секретаря судового засідання Тайлієвої Х.Р., розглянувши справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг" (03150, м. Київ, вул. Димитрова, 5 корпус 2; ідентифікаційний код 36147637)
про стягнення 86 800 грн. 00 коп.
Представники сторін:
від позивача: Оприсняк Б.Р. - представник, дов. від 05.01.2018р. №2/2018-Ю;
від відповідача: не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою (вх.№1866/18 від 07.05.2018р.), в якій просить стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укртрейд" 86 800 грн. 00 коп. - попередньої оплати, що виникла внаслідок непоставки товару відповідно до Договору поставки від 25.01.2016р. №1/2016/07.
Відповідач відзиву на позов не надав, його представник у судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.05.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №904/1941/18, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та справу призначено до розгляду по суті в засіданні на 30.05.2018р.
Судовий процес, на виконання статті 222 Господарського процесуального кодексу України, фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
25.01.2016р. між позивачем Товариством з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг", як покупцем та відповідачем Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укртрейд", як постачальником було укладено договір поставки №1/2016/07 (надалі - Договір), відповідно до пункту 1.1 якого у відповідності з даним Договором постачальник зобов'язується поставити товар покупцеві відповідно до узгоджених сторонами креслень, в номенклатурі, кількості, строки та по цінам, зазначеним у специфікаціях, які є невід'ємними частинами цього договору, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар відповідно до умов договору.
Договір набирає чинності з дати підписання його сторонами і діє до 31 грудня 2016 року, а в частині розрахунків за поставлену товар до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за даним договором (пункт 9.1 Договору).
В подальшому, між сторонами укладено Додаткову угоду №1 від 01.12.2016р. до Договору, у якій сторони пункт 9.1 Договору виклали в наступній редакції: "Договір набирає чинності з дати підписання його сторонами і діє до 31.12.2017 року, а в частині рахунків за поставлений товар до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за даним Договором. Якщо за 30 календарних днів до закінчення терміну дії Договору жодна із сторін письмово не заявить про його припинення, Договір поставки №1/2016/07 від 25.01.2016 року вважається пролонгованим на тих же умовах на кожний наступний календарний рік.".
Відповідно до пунктів 2.1, 2.2, 2.3 Договору ціна товару вказується у специфікаціях, і може бути змінена тільки за письмовим погодженням сторін; загальна вартість товару по договору визначається у специфікаціях; суму договору становить загальна сума усіх специфікацій, які являються його невід'ємною частиною.
Як вбачається до Договору було укладено наступні специфікації, які є невід'ємною частиною договору:
- специфікація від 26.01.2016р. №1/1 (надалі - Специфікація №1), згідно з якою сторони узгодили: загальна сума Специфікації становить 26 000 грн. 00 коп.; постачання товару здійснюється партіями протягом 14-ти календарних днів з дати отримання передоплати згідно пункту 3 даної Специфікації; поставка товару здійснюється за рахунок постачальника;
- специфікація від 16.02.2016р. №2/1 (надалі - Специфікація №2), згідно з якою сторони узгодили: загальна суму Специфікації становить 45 500 грн. 00 коп.; постачання товару здійснюється партіями протягом 14-ти календарних днів з дати отримання передоплати згідно пункту 3 даної Специфікації; поставка товару здійснюється за рахунок постачальника;
- специфікація від 25.03.2016р. №3 (надалі - Специфікація №3), згідно з якою сторони узгодили: загальна суму Специфікації становить 49 700 грн. 00 коп.; постачання товару здійснюється за рахунок постачальника;
- специфікація від 30.03.2016р. №4 (надалі - Специфікація №4), згідно з якою сторони узгодили: загальна суму Специфікації становить 45 500 грн. 00 коп.; постачання товару здійснюється партіями протягом 14-ти календарних днів з дати отримання передоплати згідно пункту 3 даної Специфікації; поставка товару здійснюється за рахунок постачальника;
- специфікація від 11.04.2016р. №5 (надалі - Специфікація №5), згідно з якою сторони узгодили: загальна суму Специфікації становить 49 700 грн. 00 коп.; постачання товару здійснюється партіями протягом 14-ти календарних днів з дати отримання передоплати згідно пункту 3 даної Специфікації; поставка товару здійснюється за рахунок постачальника.
Відповідно до пунктів 3.1, 3.2 Договору постачальник постачає товар покупцеві узгодженими партіями самостійно та за власний рахунок за адресою, вказаною у заявці покупця, яка надається постачальнику по факсу або електронній пошті за десять календарних діб до запланованої дати постачання товару; постачання товару здійснюється згідно із заявкою покупця, наданою постачальнику засобами електронного чи фаскового зв'язку або іншим способом погодженим сторонами, протягом десяти календарних діб з дати отримання постачальником заявки покупця, якщо інше не вказано в специфікаціях.
За приписами пункту 3 Специфікації №1 та Специфікації №4 покупець здійснює оплату за поставлений товару, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника, у наступному порядку: - 100% від суми специфікації - у якості передоплати згідно виставленого рахунку постачальника.
У пункті 3 Специфікацій №2, 5 сторони узгодили, що покупець здійснює оплату за поставлений товару, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника у наступному порядку: - 70% від суми специфікації - у якості передоплати згідно виставленого рахунка постачальника; - 30% від суми специфікації - протягом 3-х банківських днів з дати поставки товару, яка співпадає з датою підписання сторонами акту приймання-передачі або видаткової накладної на партію товару.
На виконання умов Договору та Специфікацій, відповідачем виставлено позивачу наступні рахунки-фактури:
- рахунок-фактура від 16.02.2016р. №СФ-0000004 на суму 162 500 грн. 00 коп. (а.с.24);
- рахунок-фактура від 21.03.2016р. №СФ-0000002 на суму 45 500 грн. 00 коп. (а.с.26);
- рахунок-фактура від 25.03.2016р. №СФ-0000007 на суму 49 700 грн. 00 коп. (а.с.24 на звороті);
- рахунок-фактура від 29.03.2016р. №СФ-0000010 на суму 45 500 грн. 00 коп. (а.с.25);
- рахунок-фактура від 08.04.2016р. №СФ-0000015 на суму 136 500 грн. 00 коп. (а.с.25 на звороті).
В подальшому, позивач відповідно до умов Договору та рахунків на оплату, здійснив попередню оплату товару, що поставляється відповідачем, на загальну суму 303 200 грн.00 коп., що підтверджується наступними платіжними дорученнями:
- платіжне доручення від 01.02.2016р. №1622 на суму 26 000 грн. 00 коп. (а.с.42);
- платіжне доручення від 17.02.2016р. №1785 на суму 32 500 грн. 00 коп. (а.с.41);
- платіжне доручення від 23.03.2016р. №1976 на суму 13 000 грн. 00 коп. (а.с.40);
- платіжне доручення від 30.03.2016р. №2017 на суму 45 500 грн. 00 коп. (а.с.39);
- платіжне доручення від 30.03.2016р. №2018 на суму 49 700 грн. 00 коп. (а.с.38);
- платіжне доручення від 11.04.2016р. №2123 на суму 40 950 грн. 00 коп. (а.с.37);
- платіжне доручення від 25.04.2016р. №2224 на суму 95 550 грн. 00 коп. (а.с.36).
Передача товару від постачальника до покупця здійснюється за видатковою накладною, в якій сторони зазначають найменування товару, що постачається, кількість в одиницях вимірювання, узгоджену ціну товару та загальну вартість товару, що постачається (пункт 3.4 Договору).
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору між позивачем та відповідачем були підписані наступні видаткові накладні, згідно з яких товар вважається поставленим та прийнятим позивачем на суму 216 400 грн. 00 коп., у тому числі:
- видаткова накладна від 01.02.2016р. №РН-0000001 на суму 26 000 грн. 00 коп. (а.с.28);
- видаткова накладна від 21.03.2016р. №РН-0000002 на суму 45 500 грн. 00 коп. (а.с.26);
- видаткова накладна від 28.03.2016р. №РН-0000003 на суму 49 700 грн. 00 коп. (а.с.26 на звороті);
- видаткова накладна від 31.03.2016р. №РН-0000004 на суму 45 500 грн. 00 коп. (а.с.27);
- видаткова накладна від 22.04.2016р. №РН-0000007 на суму 49 700 грн. 00 коп. (а.с.27 на звороті).
Датою поставки та датою переходу права власності на товарі від постачальника до покупця вважається дата підписання сторонами акту приймання-передачі або видаткової накладної на товар (пункт 3.3 Договору).
Крім того, на виконання пункту 3.3 Договору між сторонами підписані наступні акти прийому-передачі до договору:
- акт прийому-передачі до договору поставки від 01.02.2016р. №1/2016/07 (а.с.29);
- акт прийому-передачі до договору поставки від 21.03.2016р. №1/2016/07 (а.с.29 на звороті);
- акт прийому-передачі до договору поставки від 28.03.2016р. №1/2016/07 (а.с.30);
- акт прийому-передачі до договору поставки від 31.03.2016р. №1/2016/07 (а.с.30 на звороті);
- акт прийому-передачі до договору поставки від 22.04.2016р. №1/2016/07 (а.с.31).
Відповідно до пункту 5.1 Договору покупець зобов'язаний оплатити повну вартість кожної партії товару протягом 5-ти банківських днів з дати поставки товару, яка співпадає з датою підписання сторонами акту приймання-передачі та видаткової накладної на партію товару, якщо інше не обумовлено сторонами у специфікаціях до даного договору.
Моментом сплати коштів на рахунок постачальника вважається момент зарахування коштів на рахунок постачальника (пункт 5.2 Договору).
Як вбачається, позивачем на рахунок відповідача перераховано 136 500 грн. 00 коп., згідно наданого відповідачем рахунка-фактура від 08.04.2016р. №СФ-0000015, що підтверджується платіжними дорученнями від 11.04.2016р. №2123 на суму 40 950 грн. 00 коп. та від 25.04.2016р. №2224 на суму 95 550 грн. 00 коп.
При цьому, відповідачем було поставлено товар на суму 49 700 грн. 00 коп., про що свідчить видаткова накладна від 22.04.2016р. №РН-0000007 та акт прийому-передачі від 22.04.2016р.
Таким чином, відповідачем недопоставлено товару на суму здійсненої позивачем передоплати у розмірі 86 800 грн. 00 коп.
Позивач у листі від 07.12.2017р. №3241 просить відповідача повернути грошові кошти за непоставлений товар у сумі 86 800 грн. 00 коп. та підписати акти звіряння взаємних розрахунків за період з 25.01.2016р. по 07.12.2017р.
Як вбачається з матеріалів справи, на адресу відповідача була направлена претензія від 01.02.2018р. №3366 про повернення залишок невикористаної передоплати у розмірі 86 800 грн. 00 коп., яка була залишена без відповіді та задоволення.
У зв'язку з непоставкою товару і в подальшому, позивачем на адресу відповідача 13.04.2018р. було спрямовано претензію від 13.04.2018р. №3478 про повернення залишку невикористаної передоплати у розмірі 86 800 грн. 00 коп., яка була залишена без відповіді та задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
В свою чергу, відповідач доказів належного виконання своїх зобов'язань по вищезазначеному договору на момент розгляду спору до господарського суду не надав.
На момент розгляду справи доказів поставки позивачу товару відповідачем або доказів повернення йому перерахованої суми попередньої оплати у розмірі 86 800 грн. 00 коп. не надано.
Відповідно до частин 1, 2 статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму; до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Згідно частини 2 статті 693 Цивільного кодексу України якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Отже, позивач обґрунтовано вимагає від відповідача повернення йому перерахованої суми попередньої оплати у розмірі 86 800 грн. 00 коп.
Згідно статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до вимог договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Частинами 1 та 2 статті 193 Господарського кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань; кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу; порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Згідно статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 2 статті 123 Господарського процесуального кодексу України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
У відповідності до вимог пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином, судові витрати у розмірі 1 762 грн. 00 коп. слід покласти на відповідача.
Керуючись пунктом 19.1 Розділу ХІ Перехідних положень, статтями 123, 129, 232, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Укртрейд" (49000, м.Дніпро, вул. Гомельська, 59; ідентифікаційний код 36726707) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг" (03150, м. Київ, вул. Димитрова, 5 корпус 2; ідентифікаційний код 36147637) 86 800 (вісімдесят шість тисяч вісімсот) грн. 00 коп. - попередньої оплати та 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. - витрат по сплаті судового збору.
Видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Т.В. Загинайко
Дата підписання рішення,
оформленого відповідно до статті 238 ГПК України,
04.06.2018
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2018 |
Оприлюднено | 04.06.2018 |
Номер документу | 74409571 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні