Постанова
від 23.05.2018 по справі 320/6420/17(2-а/320/253/17)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

23 травня 2018 рокусправа № 320/6420/17 2-а/320/253/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Баранник Н.П.

судді: Малиш Н.І. Щербак А.А.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області від 23 січня 2018 року у справі № 320/6420/17 (2-а/320/253/17) (дата складення повного тексту 02.02.2018р., суддя Урупа І.В.) за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області, треті особи у справі: ОСОБА_2 селищна рада Мелітопольського району Запорізької області, Семенівська сільська рада Мелітопольського району Запорізької області про визнання нечинним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

05 вересня 2017 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом про визнання нечинним та скасування рішення Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (далі - відповідач) від 27.04.2017 № 1 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування до спільної робочої групи .

Рішенням Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області від 23 січня 2018 року в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу. В скарзі, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, неповне з'ясування обставин справи, позивач просить скасувати рішення Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області від 23 січня 2018 року та прийняти нове судове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідачем поданий письмовий відзив на апеляційну скаргу позивача. У відзиві стверджує, що погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає рішення законним і обґрунтованим.

На адресу суду від Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області також надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому третя особа підтримала апеляційну скаргу позивача, просить оскаржене рішення скасувати.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи та обґрунтування вимог апеляційної скарги, наполягав на її задоволенні.

Представники відповідача та третіх осіб у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи були повідомлені належним чином.

Заслухавши представника позивача, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 22.12.2016 рішенням №18 дванадцятої сесії сьомого скликання Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області затверджено Порядок проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад, передбачених Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад (а.с. 38-41).

03.02.2017 Новопилипівський сільський голова видав розпорядження № 7-р Про вивчення пропозиції та проведення громадських слухань відповідно до якого було встановлено провести 09.02.2017 вивчення пропозиції та громадські слухання з питання добровільного об'єднання територіальних громад, ініційоване Семенівською сільською радою (а.с. 44).

За результатами обговорювань громади сіл Новопилипівка, Оленівка, Тихонівка та Соснівка, на загальних зборах мешканців, проведених відповідно 11,12,18 та 19 березня 2017 року, вирішили відмовити Семенівській сільській раді в об'єднанні та залишитись самостійною сільською радою. /а.с. 45-48/

21.04.2017 Новопилипівський сільський голова видав розпорядження № 16-р Про вивчення пропозиції та проведення громадських слухань , яким призначив 27.04.2017 о 09.00 в будівлі сільської ради вивчення пропозиції та громадські слухання на засіданні постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальною власністю сільської ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад, ініційоване ОСОБА_2 селищною радою, включити до порядку денного 18 сесії сільської ради питання про децентралізацію (добровільне об'єднання територіальних громад сіл та селища Новопилипівської сільської ради та селища міського типу ОСОБА_2 в ОСОБА_2 селищну об'єднану територіальну громаду) (а.с. 42).

27.04.2017 в приміщенні Новопилипівської сільської раді відбулося вивчення пропозиції та громадські обговорювання щодо розгляду ініціативи ОСОБА_2 селищної ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад, за результатами якого було складено протокол. Зі змісту протоколу вбачається, що присутні були ознайомлені з рішенням ОСОБА_2 селищної ради, проінформовані щодо переваг та ризиків добровільного об'єднання територіальних громад, з внесеними пропозиціями. Позивач, як мешканець с. Новопилипівка, безпосередньо приймав участь в обговоренні питання щодо добровільного об'єднання територіальних громад, задавав з цього приводу питання ОСОБА_2 селищному голові.

27.04.2017 Новопилипівська сільська рада з урахуванням результатів громадського обговорення прийняла рішення №1, яким надала згоду на добровільне об'єднання територіальних громад сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка Новопилипівської сільської ради, селища міського типу ОСОБА_2 селищної ради в ОСОБА_2 територіальну громаду з центром у селищі міського типу ОСОБА_2 та делегувала представників до складу робочої групи з підготовки проектів рішень, щодо добровільного об'єднання територіальних громад у відповідному складі (а.с. 49).

Вважаючи рішення відповідача № 1 від 27.04.2017 таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства, позивач звернувся до суду з вимогою про його скасування.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального права при винесенні оскарженої постанови, виходить з наступного.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальна громада села, селища, міста є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень.

Відносини, що виникають у процесі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, регулюються Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад від 05.02.2015 № 157-VIII.

Підстави та порядок здійснення ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад визначено у ст.5 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII "Про добровільне об'єднання територіальних громад".

Відповідно до ч.1 ст.5 вказаного Закону, ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

За приписами ч.2 ст.5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування.

У відповідності до вимог ч.ч.3,4 ст.5 вказаного Закону, сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи. Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

За змістом ст.6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об'єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

Як встановлено судом, на виконання вимог Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , 22.12.2016 рішенням №18 Новопилипівської сільської ради затверджено Порядок проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад, передбачених Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Ініціатором добровільного об'єднання територіальних громад виступив голова ОСОБА_2 селищної ради ОСОБА_3. Ініціювання виразилося у формі розпорядження №17 від 27.03.2017, яким селищний голова ініціював добровільне об'єднання територіальних громад селища міського типу ОСОБА_2 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_2 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області та визначив дату проведення громадського обговорення /а.с. 130-132/.

Рішенням 16 сесії ОСОБА_2 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області сьомого скликання № 2 від 21.04.2017 за результатами громадських обговорень ініціативи ОСОБА_2 селищного голови вирішено дати згоду на добровільне об'єднання територіальних громад селища міського типу ОСОБА_2 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_2 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області; звернутися ОСОБА_2 селищному голові до Новопилипівської сільської ради з пропозицією про добровільне об'єднання територіальних громад та делегувати відповідних представників до складу робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад.

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад надійшла до Новопилипівського сільського голови.

На підставі ч.3 ст.5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та відповідно до п.5 Порядку проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад, Новопилипівським сільським головою прийнято розпорядження про вивчення пропозиції та проведення 27.04.2017 громадських слухань щодо добровільного об'єднання територіальних громад, про скликання позачергової сесії сільської ради, до порядку денного якої включити питання про децентралізацію (добровільне обєднання територіальних громад).

Розпорядження було розміщено на дошках оголошень Новопилипівської сільської ради та на офіційному веб-сайті Новопилипівської сільської ради http://novopylypivka.rada.org.ua/news/.

27.04.2017 було проведено вивчення пропозиції ОСОБА_2 селищної ради та громадські слухання щодо розгляду питання добровільного об'єднання територіальних громад.

Тобто, в даному випадку мало місце проведення громадського обговорювання у формі громадських слухань, в ході яких надійшла пропозиція підтримати ініціативу щодо добровільного об'єднання територіальних громад та винести це питання на засідання позачергової сесії сільської ради, на якому було прийнято рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, Соснівка Новопилипівської сільської ради, селища міського типу ОСОБА_2 селищної ради в ОСОБА_2 територіальну громаду з центром у селищі міського типу ОСОБА_2 та делегування представників до складу робочої групи.

При цьому, оскаржене рішення прийнято більшістю від складу депутатів сільської ради. З витягу з протоколу засідання сесії 27.04.2017 вбачається, що із загальної кількості 12 депутатів сільської ради в голосуванні приймало участь 9 депутатів та голова ради. За результатами голосування за прийняття рішення голосувало 9 осіб (вісім депутатів та голова ради), проти - 0, утримався - 1 депутат. При обговоренні та прийнятті рішення був також присутній позивач, який висловив свою пропозицію щодо представників складу робочої групи /а.с. 134-137/.

Таким чином, доводи позивача та третьої особи, що при прийнятті оскарженого рішення не було здійснено вивчення пропозиції та громадські обговорення питань добровільного об єднання територіальних громад безпідставні.

Ініціатором добровільного об'єднання територіальних громад був ОСОБА_2 селищний голова. ОСОБА_2 селищна рада 21.04.2017 прийняла рішення та надала згоду на добровільне об'єднання територіальних громад, а селищний голова надав цю пропозицію до сільського голови Новопилипівської сільської ради, який виніс відповідні розпорядження №№16-р,17-р, що відповідає порядку встановленому Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Доводи позивача про те, що оскаржене рішення було прийнято з порушенням регламенту та вимог ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , оскільки до депутатів та населення порядок денний сесії не було доведено у передбачений законом строк, тобто не пізніше як за 10 днів до сесії, колегія суддів розцінює критично.

За правилами частини 10 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до ст.ст.8,13,19 Регламенту роботи Новопилипівської сільської ради сьомого скликання, затвердженого рішенням сесії Новопилипівської сільської ради від 12.11.2015 №2, у виняткових випадках з питань, що потребують невідкладного рішення або в інших випадках, якщо цього вимагає чинне законодавство, можуть скликатися позачергові сесії сільської ради. Розпорядження голови ради чи пропозиції (у передбачених ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні випадках) про скликання та порядок денний сесії доводяться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та запланованих питань, які передбачається внести на розгляд ради. Проекти порядку денного, рішень ради з запланованих питань, інформаційні та допоміжні матеріали надаються депутатам у випадку проведення позачергових сесій - при реєстрації депутатів перед пленарним засіданням ради.

В даному випадку Новопилипівський сільський голова 21.04.2017 видав розпорядження про скликання позачергової сесії сільської ради 27.04.2017, в якому зазначено час скликання, місце скликання та заплановані питання, які передбачається внести на розгляд ради (порядок денний). Текст розпорядження було розміщено на дошці оголошень та офіційному веб-сайті Інтернет Новопилипівської сільської ради.

Окрім зазначеного, суд врахував, що 22.09.2017 рішенням Новопилипівської сільської ради № 2 затверджено звіт за підсумками громадського обговорювання підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання сіл та селища Новопилипівської сільської ради та вирішено вважати громадське обговорювання даного питання, як таким, що відбулося /а.с. 81/.

Рішенням Новопилипівської сільської ради № 3 від 22.09.2017 схвалено проект рішення Новопилипівської сільської ради Про добровільне об'їдання територіальних громад , підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об'єднання територіальних громад селища міського типу ОСОБА_4 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_2 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області. /а.с. 91-92/

Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації № 544 від 12.10.2017 було затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законом України проектів рішень стосовно добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_2 селищної ради та Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області. /а.с. 100/.

Доказів оскарження наведених вище рішень суб'єктів владних розпоряджень позивач суду не надав.

15.11.2017 Новопилипівська сільська рада прийняла рішення № 1 об'єднатися з територіальною громадою селища міського типу ОСОБА_2 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка Новопилипівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_2 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області та доручити ОСОБА_2 селищному голові звернутися до Запорізької обласної державної адміністрації з клопотанням про утворення ОСОБА_2 селищної об'єднаної територіальної громади. /а.с. 99/

Отже, мешканці сіл та селища територіальної громади Новопилипівської сільської ради висловили своє волевиявлення щодо об'єднання з територіальною громадою ОСОБА_2 селищної ради та на даний час завершується процес утворення ОСОБА_2 селищної об'єднаної територіальної громади.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що питання участі чи утримання від участі у тих чи інших політичних заходах є особистою свободою громадянина. Орган місцевого самоврядування, відповідно до законодавства, зобов'язаний лише належним чином організувати (спонукати, викликати певний політичний інтерес) громадян на участь у таких заходах. Участь позивача у заходах вивчення пропозицій щодо добровільного об'єднання територіальних громад та її громадського обговорювання відповідачем була забезпечена, а право реалізоване.

Доводи апеляційної скарги позивача не спростовують висновків суду, підстави для скасування законної постанови суду першої інстанції відсутні.

Керуючись п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області від 23 січня 2018 року у справі № 320/6420/17 (2-а/320/253/17) - залишити без змін.

Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 23.05.2018р..

Повний текст постанови виготовлено 30.05.2018р..

Головуючий суддя: Н.П. Баранник

Суддя: Н.І. Малиш

Суддя: А.А. Щербак

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено05.06.2018
Номер документу74415650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/6420/17(2-а/320/253/17)

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні