ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2010 року справа № 2а-6073/09/237 0
11 год. 45 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Кульч ицького С.О.,
при секретарі - Руденко Ю.В .,
за участю:
представника позивача - Гриценка О.М. (за довіреніс тю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду адміністративну спр аву за позовом Христинівсько го районного центру зайнятос ті до сільськогосподарськог о виробничого кооперативу «З оря» про стягнення пені нара хованої за несвоєчасну сплат у страхових внесків до Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття,
ВСТАНОВИВ:
Христинівський район ний центр зайнятості звернув ся до Черкаського окружного адміністративного суду з поз овною заявою до сільськогосп одарського виробничого кооп еративу «Зоря» про стягнення пені в сумі 2921 грн. 20 коп., нарахо ваної за несвоєчасну сплату страхових внесків до Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття на користь Христинівсь кого районного центру зайнят ості.
Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що від повідач, в порушення вимог Закону України «Про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття», Закону Укр аїни «Про розмір внесків на д еякі види загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування», Інструкції « Про порядок обчислення і спл ати внесків на загальнообов' язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття та обліку їх надходженн я до Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття» невчасно та не в повному обсязі сплачува в страхові внески, внаслідок чого утворилась заборговані сть зі сплати пені у сумі 2921 грн . 20 коп.
Відповідач до зали судовог о засідання не з' явився, зап еречення на позов не надавав , явку своїх представників на судовий розгляд справи не за безпечив, хоча про час та місц е розгляду справи був повідо млений належним чином. Відпо відно до ч.5 ст. 107 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни копія ухвали про призн ачення справи до розгляду та копія позовної заяви з додат ками направлялися відповіда чу за зазначеною в матеріала х справи адресою.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, не повідомлення ни ми про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду сп рави.
У зв' язку з нез' явленням представників відповідача т а ненаданням витребуваних до казів, керуючись положенням частини 6 статті 71 Кодексу адм іністративного судочинства України справа вирішується на підставі наявних в ній док азів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д приходить до наступного.
Христинівський районний ц ентр зайнятості є місцевим о рганом державної виконавчої влади, місцевим органом держ авної служби зайнятості, що п ідпорядковується Державном у центру зайнятості Міністер ства праці та соціальної пол ітики України та є робочим ор ганом Фонду загальнообов' я зкового державного соціальн ого страхування на випадок б езробіття.
Сільськогосподарський вир обничий кооператив «Зоря» за реєстрований в Христинівськ ому районному центрі зайнято сті як платник внесків до Фон ду загальнообов' язкового д ержавного соціального страх ування на випадок безробіття з 29.10.1997 року.
Частиною 1 ст. 2 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» (далі - Закон) передбачено, що Ф онд загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття в обов'язковому поря дку фінансує витрати, пов'яза ні з наданням матеріального забезпечення у випадку безро біття та соціальних послуг у обсягах, передбачених закон ом.
Відповідно до п.1 ч. І ст.16 вказ аного Закону, джерелами ф ормування коштів Фонду є стр ахові внески страхувальникі в - роботодавців, застрахован их осіб, що сплачуються на умо вах і в порядку, передбаченим и законодавством.
Згідно ч.2 ст.4 Закону ро ботодавець набуває статусу п латника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування на випадок безробітт я з дня взяття їх на облік.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Зак ону України «Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття»роботодавець зобов 'язаний своєчасно та в повном у розмірі сплачувати страхов і внески.
Частиною 3 ст. 17 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» передбачено, що роботодавці та застраховані особи сплачу ють страхові внески один раз на місяць в день одержання ро ботодавцями в установах кошт ів на оплату праці. Якщо робот одавці несвоєчасно чи не в по вному обсязі сплачують страх ові внески, до них застосовую ться санкції, передбачені ст . 38 цього Закону. У разі нес воєчасної сплати страхових в несків страхувальниками або неповної їх сплати страхува льники сплачують суму донара хованих контролюючим органо м страхових внесків (недоїмк и), штраф та пеню.
Згідно Акту перевірки з п итань дотримання вимог закон одавства щодо правильності н арахування та своєчасності с плати страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування на випадок безробіття за пер іод з 1 квітня 2008 року по 30 червня 2009 року № 85 від 29.09.2009 року, перевір кою проведеною Христинівськ им районним центром зайнятос ті, встановлено порушення ві дповідачем Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття».
За наслідками перевірки ві дповідачу було донараховано до сплати до Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття пеню у сумі 2921 грн. 20 коп.
Крім того, згідно розрахунк ової відомості про нарахуван ня і перерахування страхових внесків до Фонду загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття за ІІ І квартал 2009 року судом встано влено, що відповідач визнав п еню, нараховану за несвоєчас ну сплату страхових внесків до Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування на випадок безробі ття у сумі 2921 грн. 20 коп., зазначи вши її в 24 рядку розрахункової відомості.
Представник позивача в суд овому засіданні пояснив, що н есплата роботодавцем своєча сно і в повному обсязі страхо вих внесків до Фонду загальн ообов'язкового державного со ціального страхування на вип адок безробіття призводить д о ненадходження цих коштів д о бюджету Фонду, що, в свою чер гу, перешкоджає здійсненню в иплат на забезпечення та над ання соціальних послуг.
Порядок сплати страхових в несків до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України рег улюється Законом Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття» ві д 02.03.2000 року № 1533-III та «Інструкці єю про порядок обчислення і с плати внесків на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття та обліку їх надходжен ня до Фонду загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття»затверджен ої наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 18.12.2000 року № 339 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.01.2001 р. за № 30/5221.
Відповідно до вказаних нор мативних актів суб'єкти госп одарювання, які використовую ть працю найманих працівникі в, є відносно них страхувальн иками та повинні сплачувати страхові внески. Розмір вказ аних внесків визначений З аконом України на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття складають:
для роботодавців - 1,6 від сотка суми фактичних витрат на оплату праці найманих пра цівників, грошового забезпеч ення військовослужбовців, що включають витрати на виплат у основної та додаткової зар обітної плати, інші заохочув альні та компенсаційні випла ти, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідн о з нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о Закону України "Про опла ту праці", виплату доходу (приб утку) за договорами цивільно -правового характеру та підл ягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб;
для найманих працівник ів, військовослужбовців - 0,6 ві дсотка суми оплати праці, гро шового забезпечення, що вклю чає основну та додаткову зар обітну плату, а також інші зао хочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натура льній формі, які підлягають о бкладанню податком з доходів фізичних осіб;
на підприємствах та в ор ганізаціях громадських орга нізацій інвалідів, де кількі сть інвалідів становить не м енше 50 відсотків загальної чи сельності працюючих і за умо ви, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш е 25 відсотків суми витрат на о плату праці, роботодавці зві льняються від сплати внесків у частині витрат на оплату пр аці найманих працівників-інв алідів;
роботодавці підприємст в та організацій товариств У ТОГ і УТОС звільняються від с плати внесків;
для юридичних та фізичн их осіб, які використовують п рацю фізичних осіб за догово рами цивільно-правового хара ктеру - 2,2 відсотка суми витрат на виплату доходу (прибутку);
2,2 відсотка - на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття.
Згідно п. 4 Інструкції № 339, розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття для робото давців та застрахованих осіб встановлюється щорічно Верх овною Радою України за подан ням Кабінету Міністрів Украї ни одночасно із затвердження м Державного бюджету України на поточний рік.
Страхові внески нараховую ться:
для роботодавців - у від сотках до сум фактичних витр ат на оплату праці найманих п рацівників, грошового забезп ечення військовослужбовців , які включають витрати на вип лату основної та додаткової заробітної плати, інших заох очувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натурал ьній формі, які визначаються згідно з нормативно-правови ми актами, прийнятими відпов ідно до Закону України "Пр о оплату праці", виплату доход у (прибутку) фізичним особам з а виконання робіт (послуг) за д оговорами цивільно-правовог о характеру, які підлягають о бкладанню податком з доходів фізичних осіб;
для найманих працівник ів - у відсотках до сум оплати праці, грошового забезпеченн я військовослужбовців, які в ключають основну і додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаці йні виплати (у тому числі в нат уральній формі), які підлягаю ть обкладанню податком з дох одів фізичних осіб;
для осіб, які беруть учас ть в загальнообов'язковому д ержавному соціальному страх уванні на випадок безробіття на добровільних засадах, - у в ідсотках до сум оподатковува ного доходу (прибутку), обчисл еного відповідно до чинного законодавства України;
для страхувальників, як і проводять виплату винагоро ди фізичним особам за викона ння робіт (надання послуг) згі дно з цивільно-правовими дог оворами, - у відсотках до сум о податковуваного доходу (приб утку).
Нарахування страхових вн есків здійснюється на суми, я кі не зменшені відповідно до законодавства про податок н а доходи фізичних осіб, та на с уми податків, інших обов'язко вих платежів і внесків, що від повідно до законодавства спл ачуються із зазначених сум, т а суми утримань, що здійснюют ься відповідно до законодавс тва або за договорами позики , придбання товарів та виплат тощо, або на інші цілі за дору ченням отримувача.
Внески до ФСС на випадок без робіття у визначених розміра х сплачують суб'єкти господа рювання, які знаходяться на з агальній системі оподаткува ння та зі сплатою фіксованог о податку, тобто здійснюють н арахування на фонд оплати пр аці та утримання із заробітн ої плати найманих працівникі в.
Отже, підприємці, які працюю ть на спрощеній системі опод аткування (єдиному податку) н е здійснюють нарахування до фонду оплати праці найманих працівників до Фонду загальн ообов'язкового державного со ціального страхування Украї ни, оскільки частина коштів в ід сплати єдиного податку за раховуються до вказаного Фон ду. Такі підприємці лише утри мують відповідні внески із з аробітної плати найманих пра цівників та перераховують їх до Фонду СС на випадок безроб іття.
Відповідно до ст. 38 Закону України № 1533, роботодавець н есе відповідальність за несв оєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у т ому числі страхових внесків, що сплачують застраховані о соби через рахунки роботодав ців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьниками або неповної їх спла ти страхувальники сплачують суму донарахованих контролю ючим органом страхових внеск ів (недоїмки), штраф та пеню.
Штраф накладається у розмі рі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього За кону нараховуються страхо ві внески, а в разі повторного порушення - у трикратному роз мірі зазначеної суми.
Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки (без урахування штраф ів) за весь її строк.
Відповідно до частини 1 стат ті 18 Закону України «Про з айнятість населення», для ре алізації державної політики зайнятості населення, профе сійної орієнтації, підготовк и і перепідготовки, працевла штування та соціальної підтр имки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визнач ається Кабінетом Міністрів У країни (вищим органом викона вчої влади), створюється держ авна служба зайнятості, діял ьність якої здійснюється під керівництвом Міністерства п раці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів міс цевого самоврядування.
Крім того, згідно до частини 2 статті 18 Закону України « Про зайнятість населення», П останови Кабінету Міністрів «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населе ння» № 47 від 24 червня 1991р. держав на служба зайнятості складає ться з: державного центру зай нятості Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, центру зайнятості Автоном ної Республіки Крим, обласни х, Київського та Севастополь ського міських, районних, міс ькрайонних, міських і районн их у містах центрів зайнятос ті тощо.
За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Х ристинівський районний цент р зайнятості, який входить до складу державної служби зай нятості.
Відповідно до пункту 2 части ни 2 статті 35 Закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття» ро ботодавець зобов'язаний своє часно та в повному обсязі спл ачувати страхові внески. Роб отодавець несе відповідальн ість за несвоєчасність сплат и та неповну сплату страхови х внесків до Фонду.
Згідно із пунктом 1 статті 8 Закону України «Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття» Фонд загально обов'язкового державного соц іальне страхування на випадо к безробіття створений для в иплати забезпечення та надан ня соціальних послуг.
Статтею 38 вищевказаного З акону передбачено, що робот одавець несе відповідальніс ть за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхов их внесків, що сплачують заст раховані особи через рахунки роботодавців.
Таким чином, несплата відпо відачем своєчасно і в повном у розмірі страхових внесків до Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття приводить до нен адходження цих коштів до бюд жету Фонду, що в свою чергу, пе решкоджає здійсненню виплат та забезпечення наданню соц іальних послуг.
Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи заборгованість по пені складає 2921 грн. 20 коп.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.
Беручи до уваги те, що пеню н араховану за несвоєчасну спл ату страхових внесків до Фон ду загальнообов' язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття у розмірі 2921 грн. 20 коп . відповідач у встановлені за конодавством строки не сплат ив; доказів погашення відпов ідачем зазначеної суми стано м на день розгляду цього спор у не надано, суд приходить вис новку про обґрунтованість по зовних вимог та вважає їх так ими, що підлягають задоволен ню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Докази, які б спростовували доводи позивача, в матеріала х справи відсутні.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.
На підставі вищевикладено го, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, ч .2 ст.128, ст.ст. 158-163 та 167 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з сільського сподарського виробничого ко оперативу «Зоря» (20051, Черкаськ а область, Христинівський ра йон, с. Кузьмина Гребля, іденти фікаційний код 03794667) на користь Христинівського районного ц ентру зайнятості (20000, Черкаськ а область, м. Христинівка, вул. Леніна, 97, код ЄДРПОУ 21368460) пеню в розмірі 2921 (дві тисячі дев' ят сот двадцять одна) грн. 20 коп.
Постанова відповідно до ч . 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Головуючий С.О. Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2010 |
Оприлюднено | 08.10.2010 |
Номер документу | 7444160 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Кульчицький Сергій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні