ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
01 червня 2018 року м. ПолтаваСправа №816/1175/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кукоби О.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Пилипенко А.В.,
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Кременчуцьке спеціалізоване підприємство №410" про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Кременчуцьке спеціалізоване підприємство №410" про стягнення штрафу у розмірі 10200,00 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на несплату відповідачем у встановлені законодавством строки штрафних санкцій у загальному розмірі 10200,00 грн, застосованих постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.11.2017 №№ 361-СХ-5-Е, 362-СХ-5-Е, 363-СХ-5-Е.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.
Представник позивача у судовому засіданні 31.05.2018 позовні вимоги підтримала та просила позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про розгляд справи повідомлений належним чином, про причини неявки не повідомив, заяв чи клопотань до суду не надав.
Відповідно до частини першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Пунктом 1 частини третьої цієї статті визначено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи по суті за відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.
Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Кременчуцьке спеціалізоване підприємство №410" у встановленому законом порядку зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 01417280 /а.с. 22-24/.
18.10.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято три постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів /а.с. 6-9/, якими порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "КСП №410", зобов'язано керівника або уповноваженого представника відповідача з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 06.11.2017.
Зазначені постанови направлені відповідачу 18.10.2017 рекомендованим листом, що підтверджено фіскальним чеком №2086, списком згрупованих рекомендованих відправлень №1 /а.с. 10/.
06.11.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти №№ 361-СХ-5-Е, 362-СХ-5-Е, 363-СХ-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому зафіксовано, що відповідачем не розміщено у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, не опубліковано у офіційному друкованому виданні та не подано до Комісії регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 рік, чим порушено вимоги статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" /а.с. 11-13/.
10.11.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "КСП №410" призначено на 30.11.2017 /а.с. 51/.
Примірники актів від 06.11.2017 та постанов від 10.11.2017 надіслані відповідачу рекомендованим листом, що підтверджено фіскальним чеком, списком згрупованих рекомендованих відправлень /а.с. 15/.
30.11.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови №№ 361-СХ-5-Е, 362-СХ-5-Е, 363-СХ-5-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими застосовано до відповідача санкції у вигляді штрафу у загальному розмірі 10200,00 грн /а.с. 16-19/.
Зазначені постанови надіслані відповідачу разом із супровідним листом від 01.12.2017 №23/02/28288 /а.с. 20/ рекомендованим листом, що підтверджено фіскальним чеком, списком згрупованих рекомендованих відправлень /а.с. 21/.
Посилаючись на несплату відповідачем штрафу у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", підзаконними нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи /стаття 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"/.
За приписами частини першої статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною першою статті 40 названого Закону визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини четвертої цієї статті, річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
У ході перевірки відповідача встановлено, що ПрАТ "КСП №410" не розміщено у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, не опубліковано у офіційному друкованому виданні та не подано до Комісії регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 рік.
Пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно пункту 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 розділу 1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Судом встановлено, що постанови від 30.11.2017 №№ 361-СХ-5-Е, 362-СХ-5-Е, 363-СХ-5-Е надіслані відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення /а.с. 21/.
Доказів оскарження згаданих постанов у встановленому законом порядку суду не надано.
Відповідно до частини третьої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати штрафних санкцій до суду не надав.
За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відповідні витрати у справі відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, Полтавський окружний адміністративний суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Кременчуцьке спеціалізоване підприємство №410" про стягнення штрафу задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Кременчуцьке спеціалізоване підприємство №410" (код ЄДРПОУ 01417280; вул. Першотравнева, 61, м. Кременчук, Полтавська область, 39600) штрафні санкції у розмірі 10200,00 грн (десять тисяч двісті гривень) шляхом зарахування до Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіальних органів управління Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" за кодом бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Полтавський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 05 червня 2018 року.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2018 |
Оприлюднено | 06.06.2018 |
Номер документу | 74449000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні