ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-993/10/2370
15.04.2010 р. м. Черкаси
09 год. 22 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Новікової Т.В., при секретарі -Найдьон А.В., за участю представника позивача -ОСОБА_1 (за довіреністю), за відсутності відповідача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області до Катеринопільського селищного комунального спеціалізованого підприємства Господарник про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у Катеринопільському районі Черкаської області від 10.03.2010р. №1365/10-051, в якому просить стягнути з Катеринопільського селищного комунального спеціалізованого підприємства Господарник заборгованість зі сплати комунального податку за ІІІ квартал 2009р. в сумі 107 грн. 85 коп. Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що КС КСП Господарник в порушення вимог Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , не виконало обов'язку щодо сплати до ДПІ у Катеринопільському районі Черкаської області податкового боргу в сумі 107 грн. 85 коп.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення представника позивача, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, з огляду на таке.
Катеринопільське селищне комунальне спеціалізоване підприємство Господарник зареєстроване Катеринопільською районною державною адміністрацією Черкаської області 22.06.2005р., як юридична особа, ідентифікаційний код - 33435671, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.6,18-20), перебуває на обліку в органах державної податкової служби з 01.07.2005р. як платник податків та платежів до бюджету, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 13.07.2009р. №1146 (а.с.7).
Станом на 10.03.2010р. за відповідачем, згідно облікової картки платника податків обліковується заборгованість зі сплати комунального податку в розмірі 107 грн. 85 коп., яку позивач просить стягнути в судовому порядку.
Статтею 15 Закону України Про систему оподаткування № 1251-XII від 25.06.1991р. та статтею 1 Декрету Кабінету Міністрів України Про місцеві податки і збори № 56-93 від 20.05.1993р. до переліку місцевих податків і зборів віднесено комунальний податок, механізм справляння та порядок сплати якого встановлюються сільськими, селищними, міськими радами згідно із переліком і у межах граничних розмірів ставок, установлених законами України. При цьому комунальний податок є обов'язковим для встановлення сільськими, селищними та міськими радами за наявності об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане запровадження цього податку.
Відповідно до статей 4-5 України Про систему оподаткування № 1251-XII від 25.06.1991р. платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.
За змістом статті 15 Декрету Кабінету Міністрів України Про місцеві податки і збори № 56-93 від 20.05.1993р. комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Статтею 69 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні № 280/97-ВР від 21.05.1997р., в свою чергу визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.
16.10.2009р. КС КСП Господарник подало до державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області податковий розрахунок від 16.10.2009р. №7955 на суму 108 грн. 80 коп., але станом на 19.11.2009р. підприємством узгоджену суму з комунального податку не сплачено, внаслідок чого виник податковий борг у сумі 107 грн. 85 коп. (сума платежу 108, 80 - 0,95 (переплата)=107,85.).
Оскільки суму комунального податку відповідачем розраховано самостійно в поданому останнім розрахунку, відповідне податкове зобов'язання згідно п. 5.1 статті 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами № 2181-III від 21.12.2000р. (далі по тексту -Закон № 2181), який є спеціальним законом з питань оподаткування, що установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення тощо, є узгодженим .
За змістом п.п. 5.4.1 п. 5.4 статті 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Керуючись п. 6.2. статті 6 Закону № 2181 у зв'язку з несплатою КС КСП Господарник узгоджених сум податкових зобов'язань в установлені строки позивачем на адресу відповідача були направлені податкові вимоги: перша № 1/64 від 04.12.2008р. на суму 787 грн. 56 коп., яка отримана уповноваженою особою 11.12.2008р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та друга № 2/5 від 16.01.2009р. на суму 8627 грн. 33 коп., отримана головним бухгалтером 19.01.2009р., про що свідчить його особистий підпис на корінці вимоги (а.с.11-12).
04 березня 2009 року начальником державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області винесено рішення № 2 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків - Катеринопільського селищного комунального спеціалізованого підприємства Господарник в рахунок погашення його податкового боргу.
Беручи до уваги наявність у відповідача не погашеного податкового боргу у сумі 107 грн. 85 коп. суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.
На підставі ч.3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 15.04.2010р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст. 167 КАС України, про що повідомлено в судовому засіданні.
Отже, з врахуванням вище викладеного, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Керуючись ст. 69, 71, 94, 97, 122, ч. 2 ст. 128, ст.ст. 158-159, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Катеринопільського селищного комунального спеціалізованого підприємства Господарник (20500, Черкаська область, Катеринопільський район, смт. Катеринопіль, вул. Петровського, 38, ідентифікаційний код 33435471)
на користь бюджету через державну податкову інспекцію у Катеринопільському районі Черкаської області (20545, Черкаська область, смт. Катеринопіль, вул. К. Маркса, 1, код ЄДРПОУ 34393402) податковий борг зі сплати комунального податку за ІІІ квартал 2009р. у сумі 107 грн. 85 коп. ( сто сім гривень 85 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлений 16 квітня 2010 року.
Суддя Т.В.Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2010 |
Оприлюднено | 06.06.2018 |
Номер документу | 74477020 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.В.Новікова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні