Рішення
від 06.06.2018 по справі 820/3172/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

06 червня 2018 р. № 820/3172/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сагайдака В.В.,

при секретарі судового засідання - Савчук С.С.,

за участі:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" (просп. Московський, 247-А, м. Харків, 61037) до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057) про скасування податкового повідомлення-рішення ,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД-ЛІКЕРС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд скасувати податкове повідомлення - рішення від 27.11.2017 р. №0011111410, винесене Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області на підставі акту перевірки №1128/20/36/РРО/37657116 від 20.10.2017, яким накладено на ТОВ «ТРЕЙД-ЛІКЕРС» штрафні санкції у розмірі 11641,0 грн. (одинадцять тисяч шістсот сорок одна грн., 00 коп.).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення - рішення від 27.11.2017 р. №0011111410, що прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області ґрунтується на помилкових судженнях суб'єкта владних повноважень, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, наведені у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

На підставі наказу від 11.10.2017 р. №5545 Про проведення фактичної перевірки та направлень від 11.10.2017 р. №7953 та №7954 фахівцями Головного управління ДФС в Харківській області 18.10.2017 було проведено фактичну перевірку кафе, розташованого за адресою: м. Харків, пр-т. Московський, 247-А, де здійснює господарську діяльність ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС".

Підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 27.11.2017 №0011111410 в сумі 11641,00 грн. слугували встановлені під час фактичної перевірки факти порушення ТОВ Трейд Лікерс пунктів 1, 2, 12 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі - Закон №265/95-ВР).

Під час проведення фактичної перевірки позивача встановлено:

не проведення розрахункової операції покупки через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій (пункт 1);

не роздрукування та не видача касового чеку при продажу кави американо з молоком за ціною 20,00 грн. (пункт 2);

порушення встановленого законом порядку обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та зберігання на суму 5820,00 грн. (згідно додатку до акту перевірки - відомістю), на які не надано накладних та інших документів на товар (пункт 12).

На підставі зазначеного акту фактичної перевірки ГУ ДФС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.11.2017 р. №001111410, яким застосовано до ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законодавства про патентування норм обігу готівки та застосування реєстраторів у розмірі 11641,0 грн.(а.с.18).

Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач звернувся до ДФС України зі скаргою від 05.01.2018 р. (вх. від 19.01.2018 р.).

Рішенням ДФС України від 19.03.2018 р. податкове повідомлення-рішення від 27.11.2017 р. №001111410 залишено без змін, а скаргу позивача без задоволення(а.с.20).

Не погоджуючись з правомірністю прийняття спірного рішення, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Щодо частини порушень, які встановлені під час проведення фактичної перевірки ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС", а саме порушення встановленого законом порядку обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та зберігання на суму 5820,00 грн. (згідно додатку до акту перевірки - відомістю), на які не надано накладних та інших документів на товар (пункт 12), судом встановлено наступне.

Згідно ст. 20 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Судом з відомості, яка є додатком до акту перевірки, встановлено, що при проведенні перевірки повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасів (ТМЦ) були виявлені (вибірково) наступні товари: вино MARENGO ROSE (3 шт.), MARTINI PROSECCO (4 шт.), MARENGO SEMI SWEET(2 шт.), MARTINI ASTI(1 шт.), текіла PENACAGO (1 шт.), віскі PIZAN (1 шт.)(а.с.41).

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Приписами ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Позивачем до матеріалів справи долучені копії звітів про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт №68 від 22.09.2016 р., №133 від 15.06.2017 р., №1 від 29.06.2016 р., довіреності на отримання ТМЦ, фіскальних чеків, видаткової накладної, ТТН на переміщення алкогольних напоїв.

Таким чином, у позивача наявні первинні документи та останні долучені до матеріалів справи, якими підтверджено проведення господарських операцій з купівлі алкогольних напоїв, які зазначені відповідачем у відомості, яка складена при проведенні перевірки.

Відносно не проведення розрахункової операції покупки через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій (пункт 1) та не роздрукування та не видача касового чеку при продажу кави американо з молоком за ціною 20,00 грн. (пункт 2), судом встановлено наступне.

Посадовими особами ГУ ДФС у Харківській області під час проведення контрольної закупки при проведенні фактичної перевірки було встановлено факт не видачі та не проведення розрахункових операцій через РРО на суму 20,0 грн. за продаж кави Американо з молоком .

Фахівцями контролюючого органу при контрольній закупівлі було придбано 50 мл коньяку Коблево на суму 20,0 грн. та каву Американо з молоком на суму 20,0 грн.

Судом встановлено, що за адресою: м. Харків, пр-т. Московський, 247-А здійснює господарську діяльність ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС".

ДФС України 09.06.2017 р. видано ТОВ ТРЕЙД- ЛІКЕРС ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Директором ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" є ОСОБА_3, який згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстрований фізичною особою-підприємцем. Основним видом економічної діяльності згідно вказаної виписки ОСОБА_3 є, зокрема, обслуговування напоями, роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах.

З матеріалів справи встановлено, що між ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" (в якості орендаря) та ФОП ОСОБА_3 (в якості суборендаря) 30.12.2016 р. укладено договір суборенди №30/12/16.

Відповідно до п. 1.1 договору на умовах, передбачених даним договором, орендар передає суборендарю в платне термінове використання приміщення №1-4,10-13 загальною площею 50 кв.м. на першому поверсі в нежитловому приміщенні літ. Г-1, що знаходиться за адресою: м. Харків, пр-т. Московський, 247-А.

Приміщення передається в суборенду на термін з 30.12.2016 р. по 30.12.2018 р.(п.2.1 договору суборенди).

На виконання умов договору 30.12.2016 р. сторонами підписано акт приймання-передачі приміщення згідно договору суборенди №30/12/16 від 30.12.2016 р.

В ході розгляду справи судом встановлено, що коньяк Коблево на суму 20,0 грн. було реалізовано ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" та видано фіскальний чек, копія якого міститься в матеріалах справи та оригінал знаходиться у відповідача.

Щодо продажу кави Американо з молоком на суму 20,0 грн. суд зазначає, що операція з продажу вказаного товару не підлягає проведенню через РРО.

При цьому, фахівцями відповідача при контрольній закупівлі 50 мл. коньяку Коблево на суму 20,0 грн. та каву Американо з молоком на суму 20,0 грн. було отримано клієнтський рахунок із системи ЮНІСИСТЕМ (а.с.42).

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі визначає Закон України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг .

Відповідно до п. 1, 2 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.

Приписами ст. 2 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено, що реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

З огляду на вказану вище норму, під час проведення контрольної закупівлі продавцем було надано клієнтський рахунок із системи ЮНІСИСТЕМ та фіскальний чек, що є підтвердженням проведення розрахункової операції, крім того, у клієнтському рахунку було відображено усі товари закупівлі, у тому числі кава Американо з молоком .

Враховуючи вищевикладене, судом не встановлено порушень ТОВ ТРЕЙД-ЛІКЕРС п. 1, 2 ч. 1 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг .

З врахуванням встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 27.11.2017 р. №001111410 є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст. 255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" (просп. Московський, 247-А, м. Харків, 61037) до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057) про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення - рішення від 27.11.2017 р. №0011111410, винесене Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області на підставі акту перевірки №1128/20/36/РРО/37657116 від 20.10.2017, яким накладено на ТОВ "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" штрафні санкції у розмірі 11641.0 грн. (одинадцять тисяч шістсот сорок одна гривня).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД-ЛІКЕРС" (код ЄДРПОУ 37657116) суму сплаченого судового збору у розмірі 1762.0 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 06 червня 2018 р.

Суддя Сагайдак В.В.

Дата ухвалення рішення06.06.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74482671
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —820/3172/18

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 13.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 06.06.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 27.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні