ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 05 червня 2018 року № 826/2612/18 Окружний адміністративний суд м.Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна компанія «Контендо Капітал» про стягнення штрафу, ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна компанія «Контендо Капітал» в якому просила стягнути з останнього штраф у розмірі 5100,00 коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що торговець цінними паперами порушив вимоги п. 1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців ринку, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за грудень 2016 року, січень, лютий, березень, квітень 2017 року внаслідок чого було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.04.3017 № 127-ЦД-1-Т, а саме штраф у розмірі 5100, 0 грн., який станом на момент звернення до суду відповідачем сплачено не було. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін. Ухвала була направлена на адресу відповідача (01021, м. Київ, Кловський узвіз, 7, оф. 34), однак конверт повернувся на адресу суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання". До суду будь-яких відомостей про зміну місцезнаходження відповідача не надходили. Пунктом 1 ч. 4 ст. 124 КАС України визначено, що у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про його права та обов'язки, зокрема про право надати відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову. Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову не надав. З огляду на вищевикладене та відсутність клопотань сторін про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, на підставі наявних у справі матеріалів. Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку за результатами перевірки відповідача складено акт від 09.08.2017 № 411-ЦА-УП-ЮО про правопорушення на ринку цінних паперів в якому зазначено про те, що торговець цінними паперами, відповідач, порушив вимоги п. 1 розділу 3 Положення № 1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за грудень 2016 року, січень, лютий, березень, квітень 2017 року. 15.08.2017 позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 14/01/15737. Вищезазначений акт направлено Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на поштову адресу відповідача разом із постановою від 15.08.2017 № 14/01/15737 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів в якій повідомлено відповідача про можливість прибути до приміщення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується копією Списку № 2 листів рекомендованих та копією квитанції з Укрпошти від 16.08.2017р. 12.04.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів №127-ЦД-1-Т в якій зазначено, що за неподання інформації до Комісії до відповідача підлягає застосуванню санкція у вигляді штрафу у розмірі 5100, 0 грн., який необхідно перерахувати на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту правозастосування Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Вищезазначені документи були направлені на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 3 листів рекомендованих та квитанцією з Укрпошти. Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Вирішуючи спір, суд виходить з наступного. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. №448/96-ВР. Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до п. 2 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджених рішенням Комісії 14.05.2013р. № 819, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.06.2013р. за № 857/23389, ліцензіат при провадженні діяльності з торгівлі цінними паперами має відповідати вимогам, зокрема, нормативно-правових актів Комісії, що регулюють правила (порядок) провадження професійної діяльності на фондовому ринку за кожним видом діяльності - діяльності з торгівлі цінними паперами, на який ліцензіат отримав відповідну ліцензію. Згідно з п.1 розділу ІІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 № 1283, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.10.2012 за № 1737/22049, торговець цінними паперами подає місячні Дані до центрального апарату Комісії не пізніше останнього числа місяця, яке наступає за звітним. Відповідачем порушено вимоги п. 1 розділу ІІІ Ліцензійних умов № 1283, а саме не було подано до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за грудень 2016 року, січень, лютий, березень, квітень 2017 року внаслідок чого позивачем було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.09.2017р. № 382-ЦА-УП-ЮО, а саме штраф у розмірі 5100, 0 грн. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (далі — Положення про НКЦПФР). У відповідності до п.п. 64 п. 6 Положення про НКЦПФР, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену постановою від 05.09.2017 № 383-ЦА-УП-ЮО, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку. Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167. (далі – Правила № 1470) Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі. Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає. На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України, ВИРІШИВ: Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд.8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна компанія «Контендо Капітал» (код ЄДРПОУ 35920446) штраф у розмірі 5100,00 (п'ять тисяч сто гривень 00 коп.) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Суддя І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2018 |
Оприлюднено | 11.06.2018 |
Номер документу | 74483616 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні