1Справа № 335/5916/18 3/335/985/2018
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2018 року м. Запоріжжя
Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Геєць Ю.В., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області про притягнення до адміністративної відповідальностіОСОБА_1, працюючої заступником директора - начальником управління регулювання природокористування та охорони природних ресурсів, головою тендерного комітету департаменту екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації , за ч. 1 ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,
ВСТАНОВИВ:
В провадження Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя надійшла справа про адміністративне правопорушення за протоколом 08/0059пр/2018, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-14 КпАП України.
Суд при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 278 КУпАП серед інших питань має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи.
Виходячи зі змісту ст.ст. 7 , 254 , 279 КУпАП , провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється щодо правопорушника в межах протоколу про адміністративне правопорушення, який є єдиною підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності, окрім виключень, зазначених у ст. 258 КУпАП .
Відповідно до ч. 1 ст. 256 КУпАП , у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушення заподіяло матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Згідно до ст. 251 КУпАП , доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото-і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото-і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
В протоколі про адміністративне правопорушення від 23.05.2018 року № 08/0059пр/2018 відсутні відомості про дату народження, місце проживання, особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що позбавляє можливості суд у встановлені законом строки викликати цю особу в судове засідання.
У протоколі про адміністративне правопорушення від 23.05.2018 року № 08/0059пр/2018 чітко не викладена об'єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-14 КУпАП, яка встановлює вичерпний перелік дій, які вважаються законодавцем правопорушенням, тобто, не зазначено, яке саме правопорушення з цього переліку міститься в діях ОСОБА_1, в чому воно полягало.
Також, у складеному протоколі про адміністративне правопорушення не зазначено які саме законодавчі та інші нормативно-правові акти порушено ОСОБА_1 при вчиненні кожного з вказаних у протоколі правопорушень законодавства про здійснення державних закупівель, а лише вказано, що всі вони є порушенням п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі , без розмежування, що також є порушенням вимог ст. 256 КУпАП в частині зазначення у повному обсязі суті адміністративного правопорушення.
Наведене свідчить, що при складанні відносно ОСОБА_1 протоколу про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 164-14 КУпАП , не було враховано, що диспозиція інкримінованої статті є бланкетною і тому при її застосуванні, обов'язково слід встановити та вказати в протоколі, які саме законодавчі та інші нормативно-правові акти порушено особою, яка притягується до адміністративної відповідальності окремо по кожному зазначеному в протоколі порушенню, з розкриттям їх змісту.
Також, у складеному протоколі чітко не викладено об'єктивної сторони правопорушення за ч. 1 ст. 164-14 КУпАП , якою встановлено вичерпний перелік дій, які вважаються порушенням, а саме: здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур; застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оформлення документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації) з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій) не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), що міститься у документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації), укладення з учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за цінами і обсягами, які не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації); неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог законодавства, неподання в установленому порядку звіту про результати здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, відображення недостовірних відомостей у звіті про результати здійснення зазначеної процедури; непроходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог закону; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом).
У протоколі про адміністративне правопорушення відсутні дані і про свідків правопорушення, про заподіяну проступком шкоду.
Суд акцентує увагу, що окрім національного законодавства, право бути негайно і детально поінформованим про весь склад і суть обвинувачення, та мати час і можливості, необхідні для підготовки свого захисту закріплюють підпункти a , b пункту 3 статті 6 Конвенції Про захист прав людини і основоположних свобод . Пункт 1 статті 6 Конвенції встановлює, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, відповідно до закону.
При цьому, у своїх рішеннях, в тому числі і проти України, ЄСПЛ неодноразово наголошував не необхідність суворого дотримання процедури притягнення особи до відповідальності (як кримінальної, так і адміністративної). Аналогічні за суттю порушення прав людини при розгляді адміністративних справбули встановлені зокрема у п. 25 Рішення ЄСПЛ у справі Гурепка проти України (N 2) (Заява N 38789/04), Страсбург, 08.04.2010 року, п.п.60-63, 67 Рішення ЄСПЛ у справі Лучанінова проти України (Заява N 16347/02), Страсбург 09.06. 2011 року, та інших.
Крім того, до матеріалів справи не долучено належного та відповідного документу на підтвердження займаної посади та місця роботи особи, яка притягується до адміністративної відповідальності (завірений належним чином наказ про призначення чи звільнення із займаної посади), станом на час скоєння правопорушення та на час направлення справи для розгляду про адміністративне правопорушення.
Вищевказані порушення вимог ст. 256 КУпАП позбавляють суд можливості забезпечити належний розгляд даної справи та постановити по ній законне і обґрунтоване рішення, тому вважаю необхідним справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, за ч. 1 ст. 164-14 КУпАП повернути органу, що його склав, а саме до Управління Східного офісу Держаудитслужбив Запорізькій області, для належного оформлення.
На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 164-14 , ст.ст. 256 , 278 КУпАП , суд
ПОСТАНОВИВ:
Справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, за ч. 1 ст. 164-14 КУпАП повернути до Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області - для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя: Ю.В.Геєць
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2018 |
Оприлюднено | 11.06.2018 |
Номер документу | 74489365 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Геєць Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні