Рішення
від 31.05.2018 по справі 922/446/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" травня 2018 р.Справа № 922/446/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Рильової В.В.

при секретарі судового засідання Горбачовій О.В.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерсоллі-Плюс« , с. Циркуни, Харківський район, Харківська область про внесення змін до договору за участю представників сторін:

позивача - ОСОБА_1, довіреність № 08-11/3960/2-17 від 28.12.2017р.

відповідача - ОСОБА_2, довіреність б/н від 16.03.2018р.

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада (позивач) звернулася до Господарського суду Харківської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерссолі-Плюс" (відповідач) про внесення змін до договору оренди землі №940667100088 від 23.11.2006 року шляхом укладення додаткової угоди до вказаного договору оренди землі з 01.01.2014 року у редакції, викладеній в позовній заяві. Окрім того, позивач просить стягнути з відповідача судовий збір у розмірі 1762,00 грн.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 28.02.2018р. позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, почато підготовче провадження та призначено підготовче засідання на 20.03.2018р., запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали надати до суду відзив на позовну заяву.

19.04.2018 року до суду від відповідача надійшов відзив на позов (вх. № 10107), який долучено до матеріалів справи.

У підготовчому засіданні 20.03.2018р. постановлено протокольну ухвалу про задоволення клопотання відповідача та відкладення підготовчого засідання на 24.04.2018р. на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 24.04.2018р. продовжено підготовче провадження у справі на 30 днів на підставі ч. 3 ст. 177 ГПК України - по 01.06.2018р., відкладено розгляд справи на 15.05.2018р. на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України, відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи та встановлено позивачу строк для надання до суду відповіді на відзив - до 10.05.2018р.

11.05.2018 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив (вх. № 13302), яку долучено до матеріалів справи.

У підготовчому засіданні 22.05.2018р. оголошено про закриття підготовчого провадження у справі та призначення справи до судового розгляду по суті на 31.05.2018р., про що постановлено ухвалу Господарського суду Харківської області від 22.05.2018р.

Представник позивача у судовому засіданні 31.05.2018р. просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні 31.05.2018р. та у відзиві на позов (вх. № 10107 від 19.04.2018р.) погоджується з вимогами позивача про необхідність приведення договору оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства, однак вважає, що при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) невірно визначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф у розмірі 2,5 як для земель комерційного використання, що впливає на визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку. На думку відповідача, виходячи з умов договору оренди землі та видів господарської діяльності відповідача при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки необхідно застосовувати коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф у розмірі 1 як для земель транспорту. Разом з тим, відповідач погоджується з доповненням п. 2 договору оренди землі відомостями щодо кадастрового номеру земельної ділянки та заперечує проти внесення змін до п. п. 14, 21 договору оренди землі, оскільки вважає, що норми чинного законодавства не містять прямого припису про обов'язковість зміни умов договору оренди землі при внесенні змін до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги позивача та заперечення відповідача, вислухавши пояснення представників сторін, всебічно, повно, об'єктивно та безпосередньо дослідивши наявні у справі докази, оцінивши їх в цілому та кожен доказ окремо, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі рішення 4 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 26.07.2006р. № 82/06 "Про надання фізичним та юридичним особам земельних ділянок для експлуатації об'єктів самочинного будівництва" між Харківською міською радою (орендодавцем) та відповідачем (орендарем) було укладено договір оренди землі від 02.10.2006р. (надалі - договір оренди землі), відповідно до умов якого позивач надав, а відповідач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, загальною площею 0,8580 га, в тому числі під забудовою 0,1112 га, інших угідь 0,7468 га, несільськогосподарського призначення - землі транспорту, яка знаходиться за адресою: м. Харків, Мереф'янське шосе, 13, строком до 01.07.2031 року.

Цей договір зареєстровано 23.11.2006р. у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 940667100088.

Факт передачі земельної ділянки підтверджується Актом приймання-передачі земельної ділянки від 24.11.2006р. (арк. 31).

Згідно з п. 9 договору оренди землі орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку згідно з довідкою №3949/06 від 09.09.2006р. становить: 2006 рік - 2076,33 грн., 2007 рік - 3009,18 грн.

Згідно з п. 10 договору оренди землі обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

Пунктом 13 договору оренди землі встановлено, що розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 36 договору оренди землі зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." затверджено "Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.". Згідно з п. 1.1. цього рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 цього рішення визначено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. застосовується з 01.01.2014р.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішення Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові. Пунктом 5 цього рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Згідно з п. 16.4 Порядку оформлення договорів оренди землі у м. Харкові, який є додатком до рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" від 19.12.2012р. № 960/12, що набрав чинності з 01.01.2013р., визначено, що зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі в порядку передбаченому цим підпунктом. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду також у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі.

23.12.2013 року Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом лист-пропозицію від 18.12.2013р. №5700/0/225-13 "Про зміну договору оренди земельної ділянки" з трьома примірниками додаткової угоди до договору оренди землі та трьома примірниками розрахунку орендної плати з пропозицією підписати і скріпити печаткою зазначені примірники та у двадцятиденний строк після одержання пропозиції направити їх до Департаменту земельних відносин Харківської міської ради для подальшої їх передачі до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції з метою проведення державної реєстрації в установленому законодавством порядку. Крім того, було направлено на адресу відповідача лист-пропозицію від 18.12.2013р. №5677/0/225-13 "Про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки" (арк. 45-47).

27.12.2013 року відповідач отримав зазначені листи-пропозиції, що підтверджується рекомендованим повідомленням (арк. 47), однак додаткову угоду до договору оренди землі не підписав, що стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом про внесення змін до договору оренди землі №940667100088 від 23.11.2006 року шляхом укладення додаткової угоди до вказаного договору оренди землі з 01.01.2014 року у редакції, викладеній в позовній заяві.

Позовні вимоги про доповнення п. 2 договору оренди землі щодо визначення кадастрового номеру обгрунтовано вимогами ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі". Позовні вимоги про внесення змін до пунктів 5, 9 договору оренди землі щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та щодо розміру орендної плати за земельну ділянку обґрунтовано прийняттям Харківською міською радою рішення, яким змінено нормативно грошову оцінку земель м. Харкова, що зумовило підвищення розміру орендної плати. Позовні вимоги щодо внесення змін до договору оренди землі шляхом укладення додаткової угоди з 01.01.2014р. до договору оренди землі обгрунтовано тим, що орендна плата за земельну ділянку повинна бути змінена та сплачуватись з 01.01.2014р., тобто з дати введення в дію нормативно грошової оцінки земельної ділянки на підставі рішення Харківської міської ради від 25.09.2013р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013". Позовні вимоги щодо внесення змін до пунктів 14, 21 договору оренди землі обгрунтовано внесенням змін до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220.

В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на вимоги ст. ст. 13, 144 Конституції України, ст. ст. 12, 93, 125, 126, 189 та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст. ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст. ст. 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст. ст. 629, 649, 651, 653, 654, 792 ЦК України, ст. ст. 179, 184, 188, 193 ГК України.

Відповідач погоджується з вимогами позивача про необхідність приведення договору оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства, однак вважає, що при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) невірно визначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф у розмірі 2,5 як для земель комерційного використання, що впливає на визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку. На думку відповідача, виходячи з умов договору оренди землі та видів господарської діяльності відповідача при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки необхідно застосовувати коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф у розмірі 1 як для земель транспорту. Разом з тим, відповідач погоджується з доповненням п. 2 договору оренди землі відомостями щодо кадастрового номеру земельної ділянки та заперечує проти внесення змін до п. п. 14, 21 договору оренди землі, оскільки вважає, що норми чинного законодавства не містять прямого припису про обов'язковість зміни умов договору оренди землі при внесенні змін до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи та спірним правовідносинам сторін, суд виходить з наступного.

Згідно з ч. 2 ст. 2 ЗК України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст. 3 Закону України "Про оренду землі" об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договорами оренди землі.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно з частинами першою, другою статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

За змістом статті 30 Закону України "Про оренду землі" та п. 36 договору оренди землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Отже, нормами чинного законодавства та умовами договору оренди землі передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у правовідносинах, що розглядаються судом.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Як визначено частиною першою статті 15 Закону України "Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Орендна плата за землю відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" (тут і надалі - у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Згідно з п. 13 укладеного між сторонами договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з положеннями ст. 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ цього Кодексу; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати, зокрема для інших земельних ділянок, наданих в оренду, 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Базою оподаткування відповідно до статті 271 ПК України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІІ ПК.

За змістом пункту 289.1 статті 289 ПК України і частини першої статті 13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов'язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель").

Відповідно до положень статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5- 7 років.

Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

При цьому, згідно з пунктами 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради віднесено вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 ПК України.

Відповідно до п. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до положень статті 144 Конституції України та статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." затверджено "Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.". Згідно з п. 1.1. цього рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 цього рішення визначено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. застосовується з 01.01.2014р.

Відповідно до ч. 5 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Таким чином, введення в дію нормативної грошової оцінки відбулось в момент оприлюднення рішення Харківської міської ради у офіційному друкованому виданні "Харьковские известия" № 81/1 від 09.07.2013р., а її застосування розпочалось 01.01.2014р.

Попередня вартість 1 кв.м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішення Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", яке опубліковано у офіційному друкованому виданні "Харьковские известия" № 118 від 01.10.2013р., встановлено (п.2 та п.3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до п. 2.19. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Зазначені рішення Харківської міської ради є чинними, а тому є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно зі ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

За приписами статті 23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п. 1 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011р. № 445/2-11, Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Згідно з ч. 6 п. 4 Положення Держземагентство відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Як свідчать матеріали справи, саме з посиланням на витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) позивач просить суд внести зміни до п. 5 договору оренди землі щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та до п. 9 договору оренди землі щодо розміру орендної плати згідно з розрахунком розміру орендної плати за земельну ділянку № 470/14 від 08.11.2013р., здійсненого Департаментом земельних відносин Харківської міської ради на підставі зазначеного витягу.

Проте, в процесі розгляду даної справи відповідач наполягав на тому, що при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) невірно визначений коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф у розмірі 2,5 як для земель комерційного використання, що впливає на визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку. Відповідач вважає, що виходячи з умов договору оренди землі та видів господарської діяльності відповідача при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки необхідно застосовувати коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф у розмірі 1 як для земель транспорту.

Суд констатує, що дії Держземагентства у м. Харкові Харківської області щодо складання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) відповідачем у встановленому чинним законодавством порядку не оскаржувалися, а достовірність та відповідність вимогам закону інформації, яка викладена у даному витязі, не спростовано відповідачем під час розгляду даної справи.

Перевіривши правильність застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки КФ у розмірі 2,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 ЗК України землі за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

а) землі сільськогосподарського призначення;

б) землі житлової та громадської забудови;

в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

г) землі оздоровчого призначення;

ґ) землі рекреаційного призначення;

д) землі історико-культурного призначення; є) землі лісогосподарського призначення; с) землі водного фонду;

ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Такої категорії земель за цільовим призначенням, як землі комерційного використання немає.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів затвердженого Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. № 18/15/21/11 для розрахунку розміру нормативно грошової оцінки земельної ділянки встановлені категорії земельних ділянок за функціональним використанням, серед яких є землі комерційного використання, до яких застосовується значення коефіцієнта Кф-2,5.

У зв'язку з цим, при розрахунку нормативно грошової оцінки земельної ділянки використовується не категорія земель за цільовим призначенням визначена згідно ст. 19 ЗК України, а категорія земель за функцією використання (функціональне використання), як то передбачено вищевказаним Порядком.

Згідно вищенаведеного Порядку №18/15/21/11 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Згідно додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку №18/15/21/11 Таблиці 1.1 визначені категорії земель за функцією використання та значення коефіцієнтів функціонального використання (Кф), які застосовуються до цих категорій, серед яких землі комерційного використання Кф=2,5.

Зазначеною таблицею до земель комерційного використання віднесені:

- землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту (код розділу КВЕД - G);

- землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі (код розділу КВЕД - G);

- землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги (код розділу КВЕД - 093).

Пунктом 3.5. Порядку №18/15/21/11 також встановлено, що віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією № 377 з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998р. № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.1998р. за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за відповідачем зареєстровані наступні види діяльності: Код КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; Код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; Код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; Код КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний); Код КВЕД 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у.; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (арк. 22).

Відповідно до Додатку 3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) зазначені види економічної діяльності визнаються такими, що здійснюються з використанням землі у комерційних цілях, а тому за функціональним використанням такі землі відносяться до земель комерційного використання.

Виходячи із видів діяльності відповідача, господарська діяльність відповідача повністю співпадає з видами діяльності, передбаченими секцією G і згідно Порядку № 18/15/21/11 та Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем). Земельна ділянка, яка знаходиться в користуванні відповідача, відноситься до земель комерційного використання, а тому при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки повинно бути застосовано значення Кф у розмірі 2,5.

Таким чином, з огляду на викладене, висновки відповідача по невірне застосування при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) коефіцієнту Кф у розмірі 2,5, суд вважає помилковими.

Перевіривши правильність розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку, суд зазначає наступне.

Порядок визначення ставки орендної плати за землі територіальної громади м. Харкова встановлено Положенням про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові, затвердженим рішенням сесії Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 41/08, із наступними змінами (надалі - Порядок). Вказане рішення ніким не оскаржувалось та не скасовано.

Відповідно до пункту 2.4. Порядку річна орендна плата за земельну ділянку розраховується за формулою визначеною в даному пункті, а саме:

О = Ц х Б х К1 х К2

де:

Ц - нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн.;

Б - єдина для м. Харкова базова ставка орендної плати (частка одиниці);

К1 - коефіцієнт, який враховує наявність складних інженерно-геологічних умов земельної ділянки, визначається згідно з додатком до цього Положення;

К2 - коефіцієнт, який враховує розмір земельної ділянки, визначається згідно з додатком до цього Положення.

Застосування коефіцієнтів складних інженерно-геологічних умов (К1) та обмеженого використання (К2) здійснюється за ініціативою орендаря на підставі наданих ним документів, які свідчать про наявність обставин, що дають право на використання вказаних коефіцієнтів (експертні висновки територіальної організації в галузі інженерних вишукувань для будівництва, спеціалізованих установ та організацій, довідки державних та інших уповноважених органів, висновки (довідки) підприємств, установ та організацій, які експлуатують об'єкти, навколо (уздовж) яких встановлені охоронні зони, тощо).

Відповідно до п. 2.5 Порядку в основу розрахунку базової ставки орендної плати (Б) покладена компенсація відстроченої вигоди, яку має одержати власник (Харківська територіальна громада) за надання земельної ділянки в оренду. Розмір відстроченої вигоди представляє різницю між тими доходами, які б Харківська міська рада отримала сьогодні, продав земельну ділянку (одноразові надходження від первинного продажу ділянки та капіталізовані поточні надходження земельного податку), і тими доходами, які вона мала б від цього продажу по закінченні строку оренди, приведених у часі (продисконтованих). Базова ставка орендної плати (Б) розраховується за формулою:

Б = Нп * (Нк +Нзп)

Нк

де:

Нп - норма прибутку на капітал, інвестований у облаштування території (загальноміські земельні поліпшення (частка одиниці);

Нк - норма капіталізації (частка одиниці);

Нзп - ставка податку на землю (частка одиниці).

Вихідні данні розрахунку поточної базової ставки:

Нп=0,06,Нк=0,03 (Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Держкомзема, Мінагрополітики, Мінбуда, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11, зареєстрований в Мінюсті від 05.04.2006 за № 388/12262, розділ 3, п. 3.3 (втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства N 592/341/428 від 30.12.2016);

Нзп=0,01 (п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України).

Б=0,06 х (0,03+0,01) / 0,03 = 0,08.

Таким чином, розмір поточної базової ставки орендної плати становить 0,08.

Відповідно до пункту 2.6 Порядку орендна плата за земельну ділянку розраховується в залежності від терміну оренди із застосуванням наступних відсотків від розрахункового розміру орендної плати:

Строк оренди, роки /Відсоток від орендної плати

1-10 років -100%

11-15 років -90 %

16-20 років -80%

21-25 років -70%

26-50 років -60%.

Таким чином, відповідно до вказаного рішення Харківської міської ради базовою річною ставкою орендної плати визначено 0,08, тобто 8% від нормативної грошової оцінки земель.

Оскільки термін оренди за спірним договором є значним та підпадає під дію п.2.6. вказаного Порядку, базова ставка знижується та становить 70% від базової ставки.

Таким чином, базова ставка орендної плати за користування земельною ділянкою, наданою відповідачу, становить: 0,08%х70%=5,6%.

Враховуючи те, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 836 від 24.09.2013р. (арк. 42) становить 5926206,00 грн., розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком розміру орендної плати за земельну ділянку №470/14 від 08.11.2013р. (арк. 43) в рік складає 331867,54 грн., що становить 5,6% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, суд вважає здійснений Департаментом земельних відносин Харківської міської ради розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку №470/14 від 08.11.2013р., таким, що відповідає вимогам чинного законодавства, яке регулює земельні правовідносини.

Стосовно доповнення пункту 5 договору оренди землі абзацом 2 в редакції додаткової угоди до договору оренди землі, суд зазначає наступне.

З метою приведення у відповідність договірних відносин в сфері землекористування до вимог Податкового кодексу України, Харківська міська рада своїм рішенням від 19.12.2012р. № 960/12 Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові затвердила Типовий договір оренди землі.

Додаткова угода до спірного договору на момент її укладення повинна відповідати вимогам діючого законодавства, в тому числі і щодо її форми.

Доповнення пункту 5 абзацом 2 в редакції додаткової угоди відповідає типовому договору оренди землі, затвердженому Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Крім того, зазначена редакція пункту 5 договору оренди землі повністю відповідає вимогам Податкового кодексу України та іншим законодавчим актам.

Відповідно до п. 286.2. ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Отже, діюче податкове законодавство передбачає надання державній податковій службі оновленої інформації про змінену нормативну грошову оцінку саме орендарем.

З урахуванням вищевикладеного, позовні вимоги про внесення змін до пунктів 5, 9 договору оренди землі в частині визначення нормативно грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати за земельну ділянку є обґрунтованими, правомірними і такими, що підлягають задоволенню.

Розглянувши позовну вимогу про доповнення пункту 2 договору оренди землі відомостями щодо кадастрового номеру земельної ділянки, суд зазначає наступне.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки).

Зі змісту п. 43 договору оренди землі невід'ємною його частиною є план або схема земельної ділянки.

Позивачем надано до матеріалів справи план земельної ділянки, в якому зазначено кадастровий номер земельної ділянки площею 0,8580 га 6310138800:14:007:0044 (арк. 30).

Оскільки позовна вимога про доповнення п. 2 договору оренди землі відомостями щодо кадастрового номеру земельної ділянки узгоджується із вимогами частини 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі", не змінює прав та обов`язків сторін договору, оскільки не покладає на них будь-яких додаткових обов`язків та не надає додаткових прав, а є лише необхідним для відповідності додаткової угоди вимогам законодавства на час її укладення, суд вважає позовну вимогу про доповнення п. 2 договору оренди землі обгрунтованою, правомірною і такою, що підлягає задоволенню.

Розглянувши позовні вимоги щодо внесення змін до пунктів 14, 21 договору оренди землі, суд зазначає наступне.

Позовні вимоги щодо внесення змін до пунктів 14, 21 договору оренди землі обгрунтовано внесенням змін до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220.

Згідно зі ст. 630 ЦК України договором може бути встановлено, що його окремі умови визначаються відповідно до типових умов договорів певного виду, оприлюднених у встановленому порядку; якщо у договорі не міститься посилання на типові умови, такі типові умови можуть застосовуватись як звичай ділового обороту, якщо вони відповідають вимогам статті 7 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 179 ГК України Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

Відповідно до ч. 4 ст. 179 ГК України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб'єктів, коли ці суб'єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Згідно з ч. 7 ст. 179 ГК України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Відповідно до ст. 14 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220 "Про затвердження Типового договору оренди землі" затверджено Типовий договір оренди землі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017р. № 890 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" внесено зміни до вищевказаної Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220 "Про затвердження Типового договору оренди землі", зокрема, до пунктів 14, 21 затвердженого зазначеною постановою Типового договору оренди землі.

Згідно зі ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

До загальних принципів господарювання відноситься заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини (ст. 6 ГК України).

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 3 ЦК України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору.

Статтею 627 ЦК України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Оскільки позивачем не доведено, як саме співвідноситься зміна нормативно-грошової оцінки земельної ділянки з пунктами 14, 21 додаткової угоди до договору, які позивач просить суд визнати укладеними і чи є зміна нормативно-грошової оцінки підставою для укладення додаткової угоди в новій редакції, а також беручи до уваги, що норми чинного законодавства не містять прямого припису про обов'язковість зміни умов договору оренди землі при внесенні змін до Типового договору оренди землі, суд вважає позовні вимоги в частині внесення змін до пунктів 14, 21 договору оренди землі, безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд вважає безпідставною і такою, що не підлягає задоволенню позовну вимогу про внесення змін до договору оренди землі шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі з 01.01.2014р., оскільки визначення дати укладання спірної додаткової угоди до договору оренди землі від 01.01.2014р. суперечить вимогам ч. 5 ст. 188 ГК України, відповідно до норм якої, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Згідно з ч. 1 ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Відповідно до ч. 3 ст. 13, ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно зі ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зі ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Підсумовуючи вищевикладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 129 ГПК України судовий збір повністю покладається на відповідача.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 13, 19, 144 Конституції України, ст. ст. 26, 59, 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. ст. 2, 3, 19, 124 Земельного кодексу України, ст. ст. 271, 288, 289 Податкового кодексу України, ст. ст. 3, 6, 14, 15, 21, 30 Закону України «Про оренду землі» , ст. ст. 15, 18, 23 Закону України «Про оцінку земель» , ст. ст. 3, 6, 627-629, 630, 632, 651 Цивільного кодексу України, ст. ст. 179, 184, 188 Господарського кодексу України, ст. ст. 1, 13, 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Внести зміни до договору оренди землі №940667100088 від 23.11.2006 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у такій редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі, зареєстрованого « 23» листопада 2006 року за № 940667100088 у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах»

« ____»


20

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови ОСОБА_3 з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРСОЛЛІ-ПЛЮС» (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі» , рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» , рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013» , рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 «Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові» (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 «Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові» пункти 5, 9 договору оренди землі, зареєстрованого « 23» листопада 2006 року за № 940667100088 змінити, доповнити пункт 2 словами і викласти у такій редакції:

« 2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310138800:14:007:0044.»

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 836 від 24.09.2013 становить 5926206 грн. (п'ять мільйонів дев'ятсот двадцять шість тисяч двісті шість гривень).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.»

« 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 470/14 від 08.11.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 331867,54 грн. (триста тридцять одна тисяча вісімсот шістдесят сім гривень п'ятдесят чотири копійки), або в місяць - 27655,63 грн. (двадцять сім тисяч шістсот п'ятдесят п'ять гривень шістдесят три копійки).»

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого « 23» листопада 2006 року за № 940667100088 у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

Харківська міська рада

Харківської області

м. Харків, м-н Конституції, 7

код 04059243

В особі міського голови

/підпис/ ОСОБА_3

ОРЕНДАР

Товариство з обмеженою

відповідальністю «ІНТЕРСОЛЛІ-ПЛЮС»

62441, Харківська обл., Харківський р-н, с. Циркуни,

відділення «Кутузівка»

код 30527104

В особі керівника

/ підпис/ /ПІБ/

В решті позову відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерсоллі-Плюс« (62441, Харківська область, Харківський район, с. Циркуни, відділення «Кутузівка» , код ЄДРПОУ 30527104) на користь Харківської міської ради код ЄДРПОУ 04059243, одержувач коштів: Харківська міська рада, реєстраційний рахунок: 35413087032986, Банк: ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО банку: 851011, код ЄДРПОУ: 04059243) судовий збір у розмірі 1762,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 256 ГПК України та п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

Повне рішення складено 07.06.2018 р.

Суддя ОСОБА_4

Справа № 922/446/18

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення31.05.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74508076
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/446/18

Рішення від 31.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Рильова В.В.

Ухвала від 22.05.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Рильова В.В.

Ухвала від 24.04.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Рильова В.В.

Ухвала від 28.02.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Рильова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні