Постанова
від 23.05.2018 по справі 824/667/17-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/667/17

Головуючий у 1-й інстанції: Левицький В.К.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

23 травня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Курка О. П. Совгири Д. І.

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,

представника позивачів: ОСОБА_2,

представника відповідача: ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В :

у вересні 2017 року ОСОБА_4 звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення №33754-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 8094,37 грн; податкового повідомлення-рішення №33755-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 24026,81 грн; податкового повідомлення-рішення №33756-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 1852,03 грн; податкового повідомлення-рішення №33757-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 16143,27 грн; податкового повідомлення-рішення №33758-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 4295,23 грн.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 вересня 2017 року відкрито провадження у справі № 824/667/17-а за вказаним позовом та призначено справу до судового розгляду.

ОСОБА_5 звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області № 33752-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 36474,28 грн.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2017 року відкрито провадження справі № 824/669/17-а за вказаним позовом та призначено справу до судового розгляду.

ОСОБА_6 звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення- рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області № 33749-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 17639,78 грн.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2017 року відкрито провадження справі № 824/670/17-а за вказаним позовом та призначено справу до судового розгляду.

ОСОБА_7 звернулася до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення №33761-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 24832,94 грн; податкового повідомлення-рішення №33762-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 2050,46 грн; податкового повідомлення-рішення №33763-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 37396,16 грн; податкового повідомлення-рішення №33764-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 20364,08 грн; податкового повідомлення-рішення №33765-13 від 30.06.2017 р., яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2016 р. у розмірі 32906,64 грн.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 15 вересня 2017 року відкрито провадження справі № 824/672/17-а за вказаним позовом та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2017 року об'єднано для спільного розгляду і вирішення в одному провадженні адміністративні справи №824/667/17-а, №824/669/17-а, №824/670/17-а, №824/672/17-а та присвоєно об'єднаним справам загальний № 824/667/17-а.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року позовні вимоги позивачів задоволено повністю.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Зокрема, в доводах апеляційної скарги апелянт зазначає, що на спірні правовідносини не поширюється дія пп.12.3.4 п.12.3 ст.12 ПК України.

У відзиві на апеляційну скаргу позивачі зазначають, що встановлення місцевих податків і зборів після початку бюджетного року порушують принцип стабільності податкового законодавства.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволенні позовів, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 04.11.2010 року на підставі свідоцтва про право власності серії САЕ №120656 в Реєстрі прав власності на нерухоме майно за ОСОБА_4 зареєстровано будівлю столярного цеху та складу загальною площею 195,80 кв.м. (Т. 1 а.с. 15, 16).

18.03.2010 року на підставі свідоцтва серії САС №59427 зареєстровано право власності ОСОБА_4 на будівлю свинарника загальною площею 581,20 кв.м. (Т. 1 а.с. 23, 24).

18.03.2010 року на підставі свідоцтва серії САС №594276 зареєстровано право власності ОСОБА_4 на нежитлову будівлю, загальною площею 44,80 кв.м. (Т. 1 а.с. 31, 32).

12.11.2010 року на підставі свідоцтва серії САЕ №120664 зареєстровано право спільної часткової власності ОСОБА_4 на 1/2 частки на будівлю майстерні загальною площею 390,50 кв.м. (Т. 1 а.с. 39, 40).

На підставі договору купівлі - продажу будівлі від 15.05.2004 року серії ВВС №489184 в Реєстрі прав власності на нерухоме майно комунальним підприємством "Кіцманське районне бюро технічної інвентаризації" 19.05.2004 року зареєстровано право приватної власності ОСОБА_4 на будинок колишньої котельні, який знаходиться за адресою Чернівецька область, Кіцманський район, с. Витилівка, вул. Крикливця, буд. 49а, загальною площею 103,90 кв.м. (Т. 1 а.с. 47, 48).

Керуючись п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПК України та враховуючи визначену Положенням про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке затверджене рішенням Лашківської сільської ради №2-4/16 від 22.01.2016 р. ставку податку у розмірі 3 % від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м. бази оподаткування, Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області 30.06.2017 р. винесено податкові повідомлення-рішення, якими ОСОБА_4 визначено грошове зобов'язання, а саме:

- податкове повідомлення-рішення №33754-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 8094,37 грн (Т. 1 а.с. 14);

- податкове повідомлення-рішення №33757-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 16143,27 грн (Т. 1 а.с. 38);

- податкове повідомлення-рішення №33758-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 4295,23 грн (Т. 1 а.с. 46);

- податкове повідомлення-рішення №33755-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 24026,81 грн (Т. 1 а.с. 22);

- податкове повідомлення-рішення №33756-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 1852,03 грн (Т. 1 а.с. 30).

На підставі договору дарування будівель і споруд виробничого призначення від 21.02.2012 року в Реєстрі прав власності на нерухоме майно комунальним підприємством "Кіцманське районне бюро технічної інвентаризації" 22.02.2012 р. зареєстровано право приватної власності ОСОБА_5 на будівлі загальною площею 491,50 кв.м. і споруди виробничого призначення загальною площею 390,80 кв.м. (Т. 1 а.с. 124, 125).

Керуючись п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПК України та враховуючи визначену Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке затверджене рішенням Лашківської сільської ради №2-4/16 від 22.01.2016 р., ставку податку у розмірі 3 % від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м. бази оподаткування, Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області 30.06.2017 р. винесено податкове повідомлення-рішення №33752-13, яким ОСОБА_5 визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 36474,28 грн (Т. 1 а.с. 123).

На підставі свідоцтва про право власності, виданого виконавчим комітетом Лашківської сільської ради серії ЯЯЯ №898605 18.06.2007 року зареєстровано право власноcті ОСОБА_6 на будівлі та споруди загальною площею 426,70 кв.м. (Т. 2 а.с. 11, 12).

Керуючись п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПК України та враховуючи визначену Положенням про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке затверджене рішенням Лашківської сільської ради №2-4/16 від 22.01.2016 р., ставку податку у розмірі 3 % від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м. бази оподаткування, Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області 30.06.2017 р. винесено податкове повідомлення-рішення №33749-13, яким позивачу-3 визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 17639,78 грн (Т. 2 а.с. 10).

На підставі договору купівлі - продажу від 19.06.2003 р. серії ВАК №811780 зареєстровано право приватної власності ОСОБА_7 на будівлю колишнього дитячого садка загальною площею 600,70 кв.м. (Т. 2 а.с. 92, 93).

На підставі рішення Кіцманського районного суду Чернівецької області від 05.05.2006 р. в Реєстрі прав власності на нерухоме майно комунальним підприємством "Кіцманське районне бюро технічної інвентаризації" 24.05.2006 року зареєстровано право приватної власності ОСОБА_7 на нежитлові будівлі та споруди загальною площею 49,60 кв.м. (Т. 2 а.с. 99, 100).

На підставі свідоцтв про право власності серії САВ №591965, САВ №591964 та САВ №591967 24.09.2009 року зареєстровано право приватної власності ОСОБА_7 на будівлі виробничого сільськогосподарського призначення загальними площами відповідно 904,60 кв.м., 796,00 кв.м. та 492,60 кв.м. (Т. 2 а.с. 106, 107, 113, 114, 120, 121).

Керуючись п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПК України та враховуючи визначену Положенням про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яке затверджене рішенням Лашківської сільської ради №2-4/16 від 22.01.2016 р., ставку податку у розмірі 3 % від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м. бази оподаткування, Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області 30.06.2017 р. винесено податкові повідомлення-рішення, якими позивачу-4 визначено грошове зобов'язання, а саме:

- податкове повідомлення-рішення №33761-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 24832,94 грн (Т. 2 а.с. 91);

- податкове повідомлення-рішення №33762-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 2050,46 грн (Т. 2 а.с. 98);

- податкове повідомлення-рішення №33763-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 37396,16 грн (Т. 2 а.с. 105);

- податкове повідомлення-рішення №33764-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 20364,08 грн (Т. 2 а.с. 112);

- податкове повідомлення-рішення №33765-13, яким визначено суму податкового зобов'язання зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 р. у розмірі 32906,64 грн (Т. 2 а.с. 119).

Не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями - рішеннями, позивачі звернулися до суду з адміністративними позовами.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що встановлення місцевих податків і зборів після початку бюджетного року порушують принцип стабільності податкового законодавства.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених Законом.

Власники об'єктів нежитлової нерухомості з 01.01.2015 є платниками податку нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки у зв'язку із набранням чинності Законом України №71-VІІІ від 28 грудня 2014 року "Про внесення змін до ПК України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі - Закон №71-VІІІ), яким викладено в новій редакції ст. 266 ПК України.

Підпунктом 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПК України передбачено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Згідно з підпунктом 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 ПК України, об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Відповідно до підпункту 266.6.1 пункту 266.6 статті 266 ПК України, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку (п. 266.7.1 ст. 266 ПК України).

Згідно з підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 ПК України, податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує два відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПК України).

За змістом статті 10 ПК України пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 143 Конституції України місцеві ради обов'язково установлюють податок на майно.

Підпункт 12.3.1 пункту 12.3 статті 12 ПК України визначає, що сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 ПК України, рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

На виконання вказаних норм Податкового кодексу України та Закону №71-VІІІ, Лашківська сільська рада прийняла рішення №11-38/15, яким встановила в 2015 році на території сіл Лашківка та Витилівка податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та затвердила Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

01.01.2016 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" від 24.12.2015 №909-VIII (далі - Закон №909-VIII).

Відповідно до пункту 4 Прикінцевих положень Закону №909-VIII в 2016 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік не застосовуються вимоги, встановлені підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 ПК України та Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Пунктом 7 Прикінцевих положень Закону № 909-VIII встановлено рекомендувати органам місцевого самоврядування у місячний термін з дня опублікування цього Закону переглянути рішення щодо встановлення на 2016 рік податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів житлової нерухомості, а також прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2016 році податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів нежитлової нерухомості, податку на майно (в частині транспортного податку) та акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Крім того, з 01.01.2016 року згідно з підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПК України, ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

На виконання вказаних вимог ПК України та Закону № 909-VIII Лашківською сільською радою затверджено Положення №2-4/16, яким встановлено, що для будівель нежитлової нерухомості ставка податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у 2016 році становить 3 відсотки від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

З урахуванням ставок податку, передбачених Положенням №2-4/16 та згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 та підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 ПК України відповідачем прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

При прийняті рішення у справі суд першої інстанції дійшов висновку про неможливість застосування до спірних правовідносин вказаних положень Закону №909-VIII, оскільки в них не міститься прямих приписів щодо визначення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2016 рік; вказані норми стосуються порядку оприлюднення прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік; наведені норми в частині перегляду органами місцевого самоврядування прийнятих на 2016 рік рішень щодо встановлення місцевих податків і зборів носять рекомендаційний, а не імперативний характер.

Суд першої інстанції зазначає, що фактично Законом України від 24 грудня 2015 року №909-VIII було призупинено лише дію підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 ПК України й на інші його норми щодо порядку прийняття рішень органами місцевого самоврядування Закон №909-VIII не поширюється. Крім того, Законом №909-VIII не внесено зміни до підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 та підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті ПК України, як і не було внесено змін до частини 3 статті 27 Бюджетного кодексу України.

Обґрунтовуючи необхідність застосування до спірних правовідносин норм Положення №11-38/15, а не Положення №2-4/16, суд першої інстанції також вказує, що при затвердженні Положення №2-4/16 не було скасовано Положення №11-38/15. На думку суд першої інстанції існування Положення №11-38/15 та Положення №2-4/16 свідчить про наявність двох нормативно-правових актів, які встановлюють різні ставки податків.

Перевіряючи висновки суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

У підпункті 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 ПК України закріплений принцип стабільності, за змістом якого зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Колегія суддів звертає увагу на те, що Закон № 909-VІІІ прийнято пізніше Закону №71-VІІІ та Податкового кодексу України, тому в 2016 році застосуванню підлягають норми Закону № 909-VІІІ та ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначені рішеннями місцевих рад, які прийняті відповідно до Закону №909-VІІІ.

Зміни до ПК України, в частині справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, були внесені Законом №909-VІІІ та набрали чинності 01 січня 2016 року, тобто пізніше від приписів пп.4.1.9 п.4.1 статті 4 ПК України, які набрали чинності 01 січня 2011 року, тому для регулювання спірних правовідносин підлягають застосуванню саме норми ПК України, які визначають порядок сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, у разі наявності колізії застосуванні правових норм, застосуванню підлягає спеціальна правова норма (змістовний принцип), а в разі неможливості вирішення колізії в зазначений спосіб (наприклад якщо обидві норми є спеціальними) застосуванню підлягає норма, яка була прийнята пізніше (темпоральний принцип). В даному ж випадку, приписи Закону № 909- VIII, якими було внесені зміни до норм ПК України стосовно справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в 2016 році, не лише прийняті пізніше ніж положення пп.4.1.9 п. 4.1 статті 4 ПК України, але й у порівнянні з ним є спеціальними нормами.

Верховний суд України у постанові від 05.11.2014 року № 6-132цс14 зазначив, що у разі колізії законів (суперечність один одному двох або більше чинних нормативних актів, прийнятих стосовно одного й того самого питання) застосовується акт, виданий пізніше, як у разі, коли про скасування старих норм прямо зазначено в новому законі, так і у разі, коли таких застережень у новому законі немає.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом України у справі № 6-79цс12.

Згідно з ч.3 ст. 27 Бюджетного кодексу України, Закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету) і приймаються: не пізніше 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку планового бюджетного періоду; після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Водночас, приписи вказаної норми Бюджетного кодексу України не застосовуються до спірних правовідносин, адже вказані вище норми Закону №909-VIII не впливають на показники бюджету в частині зменшення надходжень бюджету та/або збільшення витрат бюджету.

Крім того, що Положенням №11-38/15 встановлено ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2015 рік, а Положенням №2-4/16 встановлено ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2016 рік, у зв'язку із зміною ставок податку згідно пп. 266.5.1 ст.265 ПК України станом на 01.01.2016 року.

Таким чином, у разі встановлення Положенням №11-38/15 та Положенням №2-4/16 ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2016 рік, застосуванню підлягають норми Положення №2-4/16, як нормативно-правового акту, що прийнятий пізніше.

З урахуванням наведених обставин в їх сукупності, враховуючи те, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень підтвердив правомірність оскаржуваних рішень, а позивачем не доведено протилежного, колегія суддів вважає, що оскаржувані рішення відповідача не порушують прав позивачів, а тому й відсутні підстави для задоволення позовних вимог позивачів.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю підтверджуються встановленими у справі обставинами.

Висновки суду першої інстанції по суті спору не відповідають встановленим у справі обставинам, що призвело до неправильного її вирішення, у зв'язку з чим апеляційну скаргу необхідно задовольнити, постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволенні позовів.

Відповідно до статті 317 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області задовольнити повністю.

Постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень скасувати.

В задоволенні позовних вимоги ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі та підписна 04 червня 2018 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_8 ОСОБА_9

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2018
Оприлюднено08.06.2018
Номер документу74511777
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/667/17-а

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 23.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні