1Справа № 335/4892/18 1-кс/335/3368/2018
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
7 червня 2018 р. слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_3 про призначення документальної позапланової перевірки з питань податкового та іншого законодавства поданого в кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32016080000000002 від 06.01.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий з ОВС першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_3 за погодженням процесуального керівника звернувся до слідчого судді з клопотанням про призначення документальної позапланової перевірки з питань податкового та іншого законодавства, в якому просив:
- призначити документальну позапланову перевірку ПП «Гарант-Плюс» з питань дотримання податкового та іншого законодавства при здійснені фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Іліфіос-Груп» (код ЄДРПОУ 39283109), ТОВ «Юк Центр Лекс» (код ЄДРПОУ 38970683), ТОВ «Пейсмен» (код ЄДРПОУ 39733440), ТОВ «Пром Імперія ЛТД» (код ЄДРПОУ 39823742).
- призначити позапланову документальну перевірку приватного підприємства «Гарант-Плюс» (код ЄДРПОУ 32175168, з питань дотримання податкового та іншого законодавства України при здійснені фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Іліфіос-Груп» (код ЄДРПОУ 39283109), ТОВ «Юк Центр Лекс» (код ЄДРПОУ 38970683), ТОВ «Пейсмен» (код ЄДРПОУ 39733440), ТОВ «Пром Імперія ЛТД» (код ЄДРПОУ 39823742) за період з 01.01.2015 по 01.10.2015.
- організацію проведення документальної позапланової перевірки ПП «Гарант-Плюс» покласти на фахівців Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Клопотання мотивованотим,що в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Запорізькій області знаходиться кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32016080000000002 від 06.01.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ПП «Гарант-Плюс» (код ЄДРПОУ 32175168), у період з 01.01.2015 по 01.10.2015 в ході здійснення фінансово-господарської діяльності пов`язаною з оптовою торгівлею машинами й устаткуванням (електрообладнання, інструменту), умисно, шляхом відображення в податковій звітності безтоварних операцій з використанням документів, складених від імені суб`єктів господарювання ТОВ «Іліфіос-Груп» (код ЄДРПОУ 39283109), ТОВ «Юк Центр Лекс» (код ЄДРПОУ 38970683), ТОВ «Пейсмен» (код ЄДРПОУ 39733440), ТОВ «Пром Імперія ЛТД» (код ЄДРПОУ 39823742) сформовано завищений податковий кредит, що призвело до не нарахування та несплати до бюджету податку на додану вартість на суму 3 547 тис. грн., що є особливо великим розміром.
Без проведення позапланової документальної перевірки об`єктивне з`ясування питань по дотриманню діючого законодавства України в галузі оподаткування, встановити вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням неможливо. Також, без проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ПП «Гарант-Плюс» неможливо призначити судову економічну експертизу та визначити розмір завданих державі збитків.
Дослідивши подані матеріали, слідчий суддя встановив наступне.
В провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Запорізькій області знаходиться кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32016080000000002 від 06.01.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
Відповідно до ст. 8 КПК України кримінальне провадження здійснюється з додержанням принципу верховенства права, відповідно до якого людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КПК України під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, КПК України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.
В цей же час, відповідно до вимог п. 18 ст. 3 КПК України слідчий суддя це суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому КПК, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні. Тобто, за змістом вказаної норми, однією з головних функцій слідчого судді є здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів учасників кримінального провадження під час досудового розслідування.
За вимогами ч. 3 ст. 26 КПК України слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом (КПК України). Таким чином, слідчий суддя має вирішувати питання, які віднесені до його повноважень процесуальним законом і саме в спосіб, передбачений процесуальними нормами.
В обґрунтуванняподаного клопотанняслідчий посилається на п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, яким визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.
Проте, Законом України «Про прокуратуру» №1697-VII від 14.10.2014 внесено зміни до КПК України, які набули чинності 25.04.2015, зокрема виключено пункт 6 статті 36 і пункт 4 частини 2 етап і 40, які передбачали право прокурора та слідчого на призначення ревізій та перевірок.
Тобто, з моменту набуття чинності положень Закону «Про прокуратуру» в частині змін до КПК України, прокурори та слідчі втратили право призначати позапланові документальні перевірки.
Надаючи оцінку доводам клопотання, слідчий суддя виходить з такого.
Частиною 2 ст. 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК і не наділяє слідчого або прокурора правом на звернення до слідчого судді з клопотанням про призначення позапланової перевірки чи ревізії тощо.
Вирішення слідчим суддею клопотань органу досудового розслідування щодо призначення будь-яких перевірок, ревізій тощо, не охоплюється його повноваженнями, які мають реалізовуватися в спосіб, передбачений процесуальним законом, адже не відносяться ані до заходів забезпечення кримінального провадження, ані до слідчих дій, ані до негласних слідчих дій.
Крім цього, в КПК України відсутня процесуальна (тобто передбачена законом) процедура розгляду такого роду клопотань. Зокрема, в КПК України відсутні норми щодо обсягу та обов`язку доказування, строків й порядку виконання, наслідків невиконання ухвали слідчого судді, можливості оскарження ухвали, прийнятої слідчим суддею за наслідками розгляду клопотання тощо.
В цей же час, відповідно до правової позиції викладеної в Рішенні ЄСПЛ «Михайлюк та Петров проти України» від 10.12.2009 (п. 25 Рішення), яке застосовується слідчим суддею як джерело права, зазначається, що вираз «згідно із законом» насамперед вимагає, щоб оскаржуване втручання мало певну підставу в національному законодавстві, він також стосується якості відповідного законодавства і потребує, аби воно було доступне відповідній особі, яка, крім того, повинна передбачати його наслідки для себе, а також це законодавство повинно відповідати принципу верховенства права.
Доводи слідчого, викладені в клопотанні про призначення перевірки не ґрунтуються на законі та не можуть вважатися підставами для призначення перевірки саме слідчим суддею.
Підсумовуючи вищевикладене, оскільки слідчим суддею не встановлено передбачених законом підстав для задоволення клопотання, в задоволенні клопотання слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 2, 371,372КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС першого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_3 про призначення документальної позапланової перевірки з питань податкового та іншого законодавства відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 74516769 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Соболєва І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні