ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" травня 2018 р.Справа № 922/804/18
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Жигалкіна І.П.
при секретарі судового засідання Яновській А.С.
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Приватного акціонерного товариства "Підприємство вторсплав", м. Харків про зобов'язання вчинити певні дії за участю :
позивача - ОСОБА_1 (довіреність № 08-11/3929/2-17 від 27.12.2017 р.;
відповідача - не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Харківська міська рада звернулася до господарського суду Харківської області з позовом до Приватного акціонерного товариства "Підприємство вторсплав", в якому просить суд зобов'язати відповідача протягом шести місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,5830 га по вул. Диканівській, 50 у м. Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 02.04.2018 р. було прийняти позовну заяву до розгляду, відкрито провадження по справі, призначено її до розгляду в порядку загального позовного провадження, почато підготовче провадження та призначити його на 24.04.2018 р. о 11:00. Ухвалою суду від 24.04.2018 р. було відкладено підготовче засідання на 15.05.2018 р. о 12:00. Ухвалою суду від 15.05.2018 р. було закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на 31.05.2018 р. о 10:20.
Судом відкрито судове засідання по розгляду справи по суті 31.05.2018 р.
Повноважний представник Позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просить їх задовольнити.
Повноважний представник Відповідача в судове засідання не з'явився. Ухвали суду, що направлялись до Відповідача, були вручені належним чином, про що свідчать поштові повідомлення, які повернулись до суду.
Статтею 202 ГПК України визначені наслідки неявки в судове засідання учасника справи, де частиною 1 даної статті передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
У ч. 3 ст. 202 ГПК України встановлено - якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: 1) неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки; 2) повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки; 3) неявки представника в судове засідання, якщо в судове засідання з'явилася особа, яку він представляє, або інший її представник; 4) неявки в судове засідання учасника справи, якщо з'явився його представник, крім випадків, коли суд визнав явку учасника справи обов'язковою.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно перевіривши матеріали справи та надані учасниками судового процесу докази, суд встановив наступне.
На підставі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 13.01.1999 № 20 між виконавчим комітетом Харківської міської ради та АТ "Вторсплав" укладено договір на право тимчасового користування землею на умовах оренди (Договір), зареєстрований виконавчим комітетом Харківської міської ради в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею (адреса земельної ділянки - вул. Диканівська, 50; дата укладення договору - 16.03.1999; Реєстр. Номер - 1888; термін дії - 31.12.2023; площа ділянки (га) - 1,5830). Кадастровий номер земельної ділянки не визначений.
Згідно ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Згідно ст. 3 Закону, об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.
Ст. 6 Закону визначено, що орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України та іншими законами України і договором оренди землі.
Відповідно до ст. 15 Закону України "Про оренду землі", однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
П.п. 14.1.147 п. 1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю - це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності.
Згідно п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. П. 289.1. ст. 289 ПК України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до ст. 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Згідно ст. 10 Закону України "Про державний земельний кадастр" земельні ділянки є об'єктами Державного земельного кадастру.
Положеннями ст. 15 Закону визначено, що нормативна грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру.
Ст. 20 Закону України "Про державний земельний кадастр" передбачено, що внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.
Згідно ст. 21 Закону, відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених ст. 79-1 ЗК України при їх формуванні. Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державний земельний кадастр", земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 р., вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
У разі, якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності). Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.
Ст. 22 Закону України "Про землеустрій" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними та фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.
Відповідно до ст. 67 Закону України "Про землеустрій", на землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться в разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Ст. 15 цього Закону визначено, що підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Ст. 15 Закону передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться в межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013.
Згідно з п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 застосовується з 01 січня 2014 року.
Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 встановлено (п. п. 2, 3), що плата за землю на підставі даних Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 вводиться в дію з 01.01.2014.
Згідно з п. 2.2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13, управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області (на теперішній час відділ у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області) надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Відповідно до п. 4 вищевказаного рішення зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок:
- укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру);
- забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)
у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням;
- не пізніше 31.12.2013 року вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель);
- повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долучити копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.
Пунктом 5 цього рішення Департамент земельних відносин міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до п. 2.1., 2.2. додатку до рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює загальну координацію робіт з визначенням орендної плати за землю м. Харкова згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 р. № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р." здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.
Управління Держземагенства у м. Харкові надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з законодавством України.
Відповідно до п. 3.1., 3.2. додатку до рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13, зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.
П. 3.3. та 3.4. додатку передбачено, що отримання Департаментом земельних відносин витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремих земельних ділянок, наданих в користування на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 р.р. та 1999-2003 р.р. без проведення їх державної реєстрації (в т.ч., коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 р. не внесені до державного реєстру земель), здійснюється після виконання орендарями цих земельних ділянок приписів п. 4 рішення Харківської міської ради "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р." та повідомлення Департаменту земельних відносин про здійснення державної реєстрації відповідних земельних ділянок із зазначенням їх кадастрових номерів.
В разі, якщо орендарі земельних ділянок у встановленому порядку та строки не здійснили дій, спрямованих на їх державну реєстрацію із присвоєнням кадастрових номерів та не повідомили Департамент земельних відносин про здійснення державної реєстрації таких земельних ділянок, що унеможливлює отримання Департаментом витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку цих земельних ділянок для визначення обґрунтованого розміру орендної плати, Департамент земельних відносин не пізніше 10 робочих днів готує та передає до Юридичного департаменту матеріали для вжиття заходів щодо спонукання вказаних орендарів до здійснення дій стосовно реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 1 ст. 14 та п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України, плата за землю повинна здійснюватись у формі орендної плати за землю, розмір якої визначається укладеним між сторонами договором оренди землі на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як то передбачено п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р. та визначено базову вартість 1 кв.м. земель м. Харкова в сумі 291,18 грн. До зазначеного договору на право тимчасового користування землею повинні бути внесені зміни щодо розміру орендної плати, який визначається згідно з розрахунком розміру орендної плати виконаного Департаментом земельних відносин на підставі витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який надається Управлінням Держземагенства у м. Харкові згідно ст. 38 Закону України "Про державний земельний кадастр" та рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р." Так, нормативна грошова оцінка земельної ділянки відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі. Після внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку їй присвоюється кадастровий номер. Наявність реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі дає можливість отримати витяг про її нормативну грошову оцінку та розрахувати розмір орендної плати за землю і укласти угоду до договору про зміну розміру орендної плати за землю.
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про землеустрій", технічна документація із землеустрою, на підставі якої вносяться відомості про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, виготовляється землевпорядними організаціями на підставі укладених договорів з її розробниками і носить платний характер. Ст. 28 Закону визначено, що максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати 6 місяців з моменту укладання договору. Згідно ст. 67 Закону, фінансування органами місцевого самоврядування робіт, пов'язаних з виготовленням документації із землеустрою на окрему земельну ділянку, діючим законодавством не передбачено, а тому зазначені дії повинні здійснюватись землевласниками та землекористувачами. Отже, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі, на підставі якої вносяться відомості про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, повинна бути виготовлена за рахунок відповідача.
Згідно з інформацією відділу у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області станом на цей час відомості про державну реєстрацію вищевказаної земельної ділянки ТОВ Харківський центр технічного обслуговування відсутні.
На підставі вищевказаних законодавчих актів пунктом 4 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 було зобов'язано всіх землекористувачів, які використовують земельні ділянки по укладеним протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років договорам, вчинити певні дії щодо виготовлення вищевказаної технічної документації із землеустрою, реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та надати Департаменту земельних відносин витяг про реєстрацію земельної ділянки.
На виконання вищезазначеного рішення Харківської міської ради Департаментом земельних відносин листом від 08.10.2013 № 1805/0/225-13 було повідомлено АТ "Вторсплав" про необхідність:
- в строк до 01.12.2013 - забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- в строк не пізніше 31.12.2013 - подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові (для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру;
- в строк до 01.01.2014 - повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки;
- в строк до 01.02.2014 - привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Департаментом земельних відносин також повідомлено відповідача про те, що у разі невиконання ним зазначених дій у встановлений строк, Департаментом буде підготовлена пропозиція Юридичному департаменту для вжиття заходів щодо спонукання відповідача до здійснення дій щодо реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
Вказані законні вимоги Департаменту земельних відносин міської ради Відповідачем було проігноровано, у встановлений термін відповідь на лист до Харківської міської ради направлено не було.
Ухилення Орендаря від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі унеможливлює отримання Департаментом земельних відносин в управлінні Держземагенства у м. Харкові витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки, виконання розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку та вчинення дії щодо складання та підписання додаткової угоди до існуючого договору в частині зміни розміру орендної плати земельної ділянки у відповідності з нормативною грошовою оцінкою земель міста Харкова станом на 01.01.2013.
Департаментом земельних відносин повідомлено відповідача про те, що в разі невиконання ним зазначених дій у встановлений строк, ним буде підготовлена пропозиція юридичному департаменту для вжиття заходів щодо спонукання відповідача до здійснення дій щодо реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, але ці вимоги Відповідачем було проігноровано та у встановлений термін відповідь на лист до Харківської міської ради направлено не було.
Ухилення орендаря від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі унеможливлює отримання Департаментом земельних відносин в управлінні Держземагенства у м. Харкові витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки, виконання розрахунку розміру орендної плати за землю та вчинення дії щодо складання та підписання додаткової угоди до існуючого договору в частині зміни розміру орендної плати земельної ділянки у відповідності з нормативною грошовою оцінкою земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Стаття 525 Цивільного кодексу України встановлює, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
У відповідності до ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Зі змісту ст. 77 ГПК України вбачається, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частинами 1, 2, 3 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).
У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008 р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.
Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.
Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об'єктивного з'ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.
Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші) або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 509, 525, 526, 530 Цивільного кодексу України, ст.ст. 3, 4, 20, 74, 86, 129, 237, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Зобов'язати Акціонерне Товариство "Вторсплав" (ІКЮО 22724069) протягом шести місяців з дня набрання рішенням суду законної сили забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,5830 га по вул. Диканівській, 50 у місті Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.
Стягнути з Акціонерного Товариства "Вторсплав" (61030, м. Харків, вул. Диканівська, 50, ІКЮО 22724069) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції, 7, ІКЮО 04059243) витрати з оплати судового збору в розмірі 3524,00 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 07.06.2018 р.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судові рішення у справі набирають законної сили відповідно до ст. ст. 241, 284 Господарського процесуального кодексу України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2018 |
Оприлюднено | 12.06.2018 |
Номер документу | 74541432 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Жигалкін І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні