Рішення
від 01.06.2018 по справі 804/2558/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2018 року Справа № 804/2558/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши у спрощеному провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Нікопольське підприємство матеріально-технічного забезпечення про стягнення штрафу в розмірі 10200 грн., -

ВСТАНОВИВ:

06.04.2018 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства Нікопольське підприємство матеріально-технічного забезпечення (далі відповідач) в якому просить стягнути з Приватного акціонерного товариства Нікопольське підприємство матеріально-технічного забезпечення (код ЄДРПОУ 00903185) штраф у розмірі 10200,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету ,по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач, повинен був розкрити регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 рік, а саме: розмістити у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікувати її у офіційному друкованому виданні, розмістити на власному веб-сайті та подати до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Однак, зазначених дій відповідачем не було вчинено, чим порушено положення ч.1 ст.39,ст.40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок № 3480-ІVвід 23.02.2006 року, у зв'язку з чим було винесено:

- постанову № 408-СХ-2-Е від 30.11.2017 р. за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів та застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн.;

- постанову № 409-СХ-2-Е від 30.11.2017 р. за неопублікування інформації та застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн.;

- постанову № 410-СХ-2-Е від 30.11.2017 р. за неподання інформації до НКЦПФР та застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн.

Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.05.2018 р. відкрито провадження у адміністративній справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи. Від поштового відділення за місцезнаходженням підприємства повернувся конверт за закінченням терміну зберігання.

У відповідності до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про його права та обов'язки, зокрема про право надати відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову.

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову не надав.

Згідно з ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно з ч. 4 цієї статті за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:

1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;

2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;

4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

З урахуванням викладеного, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи № 804/2558/18 у спрощеному провадженні.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України відзив подається протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку за результатами моніторингу розкриття інформації на фондовому ринку складено:

- акт від 09.11.2017року № 408-СХ-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів в якому зазначено про те, що відповідач порушив вимоги ч.1 ст. 39 та ч.4 ст. 40 Закону України Про цінні папери з урахуванням вимог пунктів 1, 4 глави 4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів а саме: нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів (а.с.12);

- акт від 09.11.2017року № 409-СХ-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів в якому зазначено про те, що відповідач порушив вимоги ч.1 ст. 39 та ч.4 ст. 40 Закону України Про цінні папери з урахуванням вимог пунктів 1, 4 глави 4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів а саме: неопублікування регулярної річною інформації про емітента в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР(а.с.13);

- акт від 09.11.2017року № 410-СХ-2-Е про правопорушення на ринку цінних паперів в якому зазначено про те, що відповідач порушив вимоги ч.1 ст. 39 та ч.6 ст. 40 Закону України Про цінні папери з урахуванням вимог пункту3 розділу І,пункту 1 глави 4 розділу ІІ та пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів а саме: неподання регулярної річною інформації до Комісії (а.с.14).

25.10.2017р. позивачем винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в яких повідомлено відповідача про необхідність з'явитися для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень. Постанови направлені на адресу підприємства, що підтверджується списком рекомендованих листів та фіскальним чеком УКРПОШТА від 26.10.2017 р.(а.с. 8-11).

20.11.2017 р. позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів в якій відповідача повідомлено про складання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та про дату, час та місце розгляду справи. Постанова направлена на адресу підприємства, що підтверджується списком рекомендованих листів №1 та фіскальним чеком УКРПОШТА від 21.11.2017 р.(а.с.15, 16).

30.11.2017 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів, а саме:

- № 408-СХ-2-Е в якій зазначено, що за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів застосувати до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн., який необхідно перерахувати в дохід Державного бюджету на рахунок відкритий на ім'я територіальних органів Державного казначейства протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Електронну копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту НКЦПФР у Східному регіоні (а.с.17);

- №409-СХ-2-Е в якій зазначено, що занеопублікування інформації застосувати до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн., який необхідно перерахувати в дохід Державного бюджету на рахунок відкритий на ім'я територіальних органів Державної казначейської служби протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Електронну копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту НКЦПФР у Східному регіоні (а.с.18);

- № 410-СХ-2-Е в якій зазначено, що за неподання інформації Комісії застосувати до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 грн., який необхідно перерахувати в дохід Державного бюджету на рахунок відкритий на ім'я територіальних органів Державної казначейської служби протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Електронну копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту НКЦПФР у Східному регіоні (а.с.19).

Постанови були направлені на адресу підприємства листом №23/02/28219 від 30.11.2017 р., що підтверджується списком рекомендованих листів №1 та фіскальним чеком УКРПОШТА від 30.11.2017 р.(а.с.20, 21).

Оскільки, у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не була сплачена, керуючись положеннями ст.11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 р. №448/96-ВР.

Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок визначено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Додаткові вимоги до розкриття інформації емітентами цінних паперів, які пройшли процедуру лістингу на фондовій біржі, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з ч. 4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.

Відповідно до пункту 1 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24.2013.2013 № 2180/24712) зі змінами та доповненнями, обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акту Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, або у разі наявності відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення акціонерного товариства (зокрема, в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення) з дати внесення відповідного запису.

Пунктом 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (далі - Положення про НКЦПФР).

У відповідності до п.п. 64 п. 6 Положення про НКЦПФР, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суми штрафів визначені в зазначених вище постановах, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.

Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167. (далі - Правила № 1470)

Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі.

Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, у даній справі судові витрати зі сплати судового збору, понесені позивачем, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Нікопольське підприємство матеріально-технічного забезпечення про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства Нікопольське підприємство матеріально-технічного забезпечення (код ЄДРПОУ 00903185) штраф у розмірі 10200,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції, символ звітності 106.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.

Рішення суду набуває законної сили у відповідності до положень ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2018
Оприлюднено10.06.2018
Номер документу74541809
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2558/18

Рішення від 01.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні