КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 квітня 2018 року № 810/1507/18
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіто - Пром Еволюшн" про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіто - Пром Еволюшн", в якому просить суд стягнути з рахунків у банках, що обслуговують боржника - 691 518, 55 грн., в рахунок погашення податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість, пального та штрафними (фінансовими) санкціями за порушення патентування норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів на загальну суму 691 518,55 грн. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.03.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач відзиву на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав. Конверт із ухвалою суду повернувся до суду із відміткою про відсутність підприємства.
Так, відповідно до ст. 124 Кодексу адміністративного судочинства судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Таким чином, справа розглядалась судом за наявними в ній матеріалами і доказами.
Виходячи з вищевикладеного, враховуючи положення статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фіто - Пром Еволюшн"- є юридичною особою, зареєстрований 08.06.2015 Бориспільською районною державною адміністрацією Київської області, як платник податків перебуває на обліку в Бориспільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Київській області.
Згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилася податкова заборгованість з податку на додану вартість та пального.
Податкова заборгованість з податку на додану вартість виникла з таких підстав.
У листопаді 2016 року посадовими особами Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області було проведено перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіто - Пром Еволюшн".
Перевіркою встановлено факти порушення відповідачем вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України , що виявились у порушенні граничних термінів реєстрації податкових накладних.
За результатами перевірки Броварською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Київській області складено акт від 07.11.2016 № 000089/10-04-12/39824704.
На підставі акту перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н від 07.11.2016 № НОМЕР_1 на загальну суму 218793, 85 грн.
Внаслідок наявної на картці обліку платника переплати в сумі 1, 17 грн., сума податкової заборгованості зменшилась та склала 218792, 14 грн.
У зв'язку з несплатою відповідачем, у встановлений законом строк, суми податкової заборгованості з податку на додану вартість, податковим органом, в порядку статті 129 Податкового кодексу України, була нарохана пеня на загальну суму 2037556, 08 грн.
Щодо податкової заборгованості за платежем пальне судом встановлено наступне.
На підставі акту ід 19.06.2017 № 39/10-36-40/39824704 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку, податковим органом встановлено порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних та винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 11.07.2017 №0002714005, згідно якого до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 268968, 13 грн.
Крім того, згідно даних розрахунку податкового боргу відповідача, станом на 20.12.2017, Товариству з обмеженою відповідальністю "Фіто - Пром Еволюшн" нараховані штрафні санкції за порушення патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів на суму 2, 20 грн.
Доказів погашення податкового боргу та оскарження податкових повідомлень-рішень суду не надано.
На виконання вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України позивачем була виставлена відповідачу податкова вимога форми "Ю" від 29.05.2017 №24123-23 про сплату податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями. Вказана податкова вимога була направлена відповідачу, оскаржена не була.
У зв'язку несплатою відповідачем у добровільному порядку суми заборгованості у розмірі 691 518,55 грн., позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
На час розгляду позову по суті доказів про сплату податкової заборгованості відповідачем суду не надано.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного.
Підпунктами 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Пунктом 117.3 статті 117 Податкового кодексу України передбачено, що здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Крім того, згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Як визначено підпунктом 14.1.179 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, грошове зобов'язання, самостійно визначене платником у податкових деклараціях з податку на додану вартість є узгодженим та повинно бути сплачено у встановлений законом строк.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах, зокрема при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Порядок адміністрування податку на додану вартість врегульований розділом V ПК України.
Пунктом 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
За визначеннями, наданими підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є грошовим зобов'язанням платника податків. Водночас, сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
У відповідності до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Як було встановлено судом, податковим органом, у зв'язку з виникненням у відповідача податкового боргу винесено податкову вимогу форми "Ю" від 29.05.2017 № 24123-23, яка була направлена відповідачеві у встановленому порядку. Вказана податкова вимога на даний час не відкликана, сума податкового боргу не погашена.
Матеріалами адміністративної справи підтверджено наявність у відповідача податкового боргу у сумі 691518, 55 грн., що узгоджується з даними інтегрованої картки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіто-Пром Еволюшн".
Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктами 20.1.19, 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
У встановлені строки відповідачем вказана заборгованість в сумі 691518, 55 грн. сплачена не була, доказів, які б підтверджували факт її погашення або інших належних доказів в обґрунтування її відсутності до суду відповідач не надав.
Аналізуючи в сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов - задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Фіто-Пром Еволюшн" (код ЄДРПОУ 39824704) у банках, що обслуговують боржника на користь держави 691518 (шістсот дев'яносто одну тисячу п'ятсот вісімнадцять) грн. 55 коп. в рахунок погашення податкового боргу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2018 |
Оприлюднено | 10.06.2018 |
Номер документу | 74542813 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні