ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2018 р. м. Чернівці справа № 824/226/18-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянув в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача виконавчий комітет Чернівецької міської ради про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" (далі - позивач, ОСББ "Рівненська 10") звернулося до суду з вказаним позовом, в якому просить:
- визнати відмову державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1 від 19.12.2017 р. №01/05/1-10-88 у проведенні реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", а саме: реєстрація статуту об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" у новій редакції неправомірною;
- зобов`язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1 провести реєстраційну дію "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", а саме: зареєструвати статут об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" у новій редакції, затвердженої протоколом загальних зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" від 14.12.2017 р.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ОСББ "Рівненська, 10" є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками.
У зв'язку із законодавчими змінами щодо обліку неприбуткових організацій, позивачем двічі ініціювалося проведення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку з порядком денним внесення змін до діючого статуту. Оскільки загальні збори двічі не відбулися, правлінням ОСББ "Рівненська, 10" було ініційовано проведення загальних зборів шляхом письмового опитування.
Зібравши всі необхідні документи, а саме: протокол зборів правління ОСББ № 19 від 19.09.2017 року, оригінал рішення про внесення змін до установчих документів з додатками №1 та № 2 (протокол загальних зборів ОСББ № 20 від 14.12.2017 року), нову редакцію установчих документів (статуту), заповнивши реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та оплативши послуги з проведення такої реєстрації, головою правління ОСББ подано їх до державного реєстратора для проведення реєстраційної дії, що підтверджується описом від 18.12.2017 року.
Однак, повідомленням державного реєстратора ОСОБА_1 № 01/05/1-10-88 від 19.12.2017 р. відмовлено у державній реєстрації, оскільки подані документи суперечать вимогам Конституції та законів України (п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань"), а саме: ст. 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку"; ч. 7, 8 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". Позивач вважає відмову протиправною, оскільки подані документи на державну реєстрацію змін до установчих зборів відповідають чинному законодавству.
Державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1 (далі - відповідач) подала до суду відзив на адміністративний позов відповідно до якого зазначила, що нею розглянуто подані позивачем документи для проведення реєстраційної дії. 19.12.2017 р. відповідно до вимог п.5 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", з дотриманням строків, порядку встановленого законодавством та в межах наданих повноважень, державним реєстратором надано відмову у державній реєстрації змін до установчих документів з наступних підстав: документи суперечать вимогам Законів України (п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", ст. 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та ч. 7, 8 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку". Крім того, відповідач зазначив, що після усунення причин, що били підставою для відмови у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.
Вважає, що вона діяла на підставі, в спосіб, що передбачені законами України, у відповідності до наданих їй повноважень та на їх виконання з дотриманням принципу рівності перед законом та з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів громадян і цілями, на досягнення яких спрямовані дії.
Ухвалою суду від 22.03.2018 р. відкрито провадження у адміністративній справі №824/226/18-а за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.
Під час судового розгляду справи в судових засіданнях оголошувались перерви у зв`язку з необхідністю витребування додаткових доказів у сторін.
За клопотання відповідача, ухвалою суду від 17.04.2018 р. занесеною до протоколу судового засідання залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача виконавчий комітет Чернівецької міської ради.
Третя особа подала до суду письмові пояснення по суті спору, в яких заперечувала проти позову з аналогічних підстав наведених відповідачем у відзиві на позов.
Під час судового розгляду справи представники позивача позов підтримали повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просили суд задовольнити позовні вимоги.
Учасниками справи подано до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності у порядку письмового провадження.
Частиною 3 ст. 194 КАС України встановлено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Враховуючи приписи ст. 194 КАС України, суд вважає, що подання учасниками справи заяв про розгляд адміністративної справи за їх відсутності не є перешкодою для розгляду справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши наявні матеріали, судом встановлено наступне.
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10", згідно виписки та інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване як юридична особа 12.02.2015 р. Місцезнаходження юридичної особи: 58000, Чернівецька область, місто Чернівці, вулиця Рівненська, будинок 10. Видами діяльності позивача є комплексне обслуговування об'єктів (основний вид); загальне прибирання будинків. Засновниками позивача є власники 34 квартир - 34 особи (а.с. 9, 128-131).
Згідно п. 1.6. Статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10", який затверджений установчими зборами власників квартир і нежилих приміщень будинку, зареєстрованого 12.02.2015 р. за № 10381020000009544, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками (а.с. 114-120).
В позовній заяві позивач посилався на підрозділом 4 розділу XX Податкового кодексу України, яким встановлено, що неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов'язані до 1 липня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами цього Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу. Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Як вказували в судовому засіданні представники позивача, у зв'язку з не приведення установчих документів у відповідність із нормами Податкового кодексу України, рішенням ГУ ДФС у Чернівецькій області від 08.08.2017 р. № 1724124601522 ОСББ "Рівненська 10" виключено із реєстру неприбуткових установ та організацій (а.с. 242).
З огляду на наведене, як стверджували представники позивача в судовому засіданні, позивач ініціював двічі проведення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10" з порядком денним внесення змін до діючого статуту. Оскільки загальні збори двічі не відбулися, правлінням ОСББ "Рівненська, 10" було ініційовано проведення загальних зборів шляхом письмового опитування.
За результатами проведеного письмового опитування, 18.12.2017 р. позивач звернувся до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", надавши протокол зборів правління ОСББ № 19 від 19.09.2017 р., оригінал рішення про внесення змін до установчих документів з додатками №1 та № 2 (протокол загальних зборів ОСББ № 20 від 14.12.2017 р.), нову редакцію установчих документів (статуту), реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та оплативши послуги з проведення такої реєстрації (а.с. 109, 110).
Розглянувши подані позивачем документи, 19.12.2017 р. державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1 прийнято повідомлення про відмову у державній реєстрації вих. № 01/05/1-10-88.
Вказане рішення отримане позивачем 19.12.2017 р. та не заперечувалося учасниками справи під час судового розгляду справи (а.с. 203).
Вважаючи відмову протиправною, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон №755-IV).
Згідно термінів, які наводяться в ст. 1 цього Закону під державною реєстрацією юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) мається на увазі офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом; державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус.
Відповідно ч. 1 ст. 14 Закону №755-IV документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
Вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, встановлено ст. 15 Закону №755-IV.
Згідно ч. 4 ст. 17 Закону №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV встановлено, що підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів, що суперечать вимогам Конституції та законів України.
Згідно ч. ч. 3-9 ст. 28 Закону №755-IV повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.
Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.
Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Відмова у державній реєстрації громадських формувань здійснюється у строки, встановлені статтею 26 цього Закону.
Повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та рішення суб'єкта державної реєстрації про відмову у державній реєстрації розміщуються на порталі електронних сервісів у день відмови у державній реєстрації.
У разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.
З матеріалів справи видно, що 18.12.2017 р. позивач звернувся до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", надавши протокол зборів правління ОСББ № 19 від 19.09.2017 р., оригінал рішення про внесення змін до установчих документів з додатками №1 та № 2 (протокол загальних зборів ОСББ № 20 від 14.12.2017 р.), нову редакцію установчих документів (статуту), реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та оплативши послуги з проведення такої реєстрації (а.с. 109, 110).
Розглянувши подані позивачем документи, 19.12.2017 р. державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1 прийнято повідомлення про відмову у державній реєстрації вих. № 01/05/1-10-88.
Відмовляючи у державній реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, відповідач виходив з того, що документи суперечать вимогам Законів України (п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", ст. 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та ч. 7, 8 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" (а.с. 118).
В оскаржуваному рішення зазначено, що до виключної компетенції загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку належить затвердження Статуту об'єднання, та внесення змін до установчих документів.
Рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування ("за", "проти", "утримався"), за формою, затвердженою Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 25.08.2015 № 203, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.2015 р. за № 1083/27528.
Якщо в результаті проведення загальних зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною чотирнадцятою цієї статті, проводиться письмове опитування серед співвласників, які не голосували на загальних зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважаються не прийнятими.
Рішення приймається і шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховується і голоси, подані співвласниками під час проведення загальних зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, і зазначається результати голосування ("за" чи "проти").
Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню в частині подання позивачем документів, які, на думку відповідача, суперечать вимогам ст. 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов'язані з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначає Закон України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" від 14.05.2015 р. № 417-VIII (далі - Закон № 417-VIII).
Положеннями ч. 1 ст. 9 цього Закону визначено форми управління багатоквартирним будинком, зокрема, управління багатоквартирним будинком співвласниками; управління багатоквартирним будинком управителем; управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку (асоціацією об'єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначає Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29.11.2001 р. №2866-III (далі - Закон №2866-III).
Згідно ст. 1 цього Закону об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання. Вищим органом управління об'єднання є загальні збори. Загальні збори скликаються і проводяться в порядку, передбаченому цим Законом для установчих зборів, правлінням об'єднання або ініціативною групою з не менш як трьох співвласників. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов'язковим для всіх співвласників (ч. 1 - 4 ст. 10 Закону №2866-III).
Частиною 9 ст. 10 Закону №2866-III визначено, що до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, в т.ч.: затвердження статуту об'єднання, внесення змін до нього; обрання членів правління об'єднання; питання про використання спільного майна тощо.
Положеннями ч. 12 ст. 10 Закону №2866-III передбачено, що кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості співвласників (друге речення ч. 14 ст. 10 Закону №2866-III).
У відповідності до ч. 15 та 16 ст. 10 Закону №2866-III, якщо в результаті проведення загальних зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", встановленої частиною чотирнадцятою цієї статті, проводиться письмове опитування серед співвласників, які не голосували на загальних зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважаються неприйнятими. Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення загальних зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").
Відповідно ч. 1 ст. 10 Закону № 417-VIII співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Частиною 6 ст. 10 Закону № 417-VIII передбачено, що рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім рішень з питань, зазначених у пунктах 2, 3 і 9 частини другої цієї статті, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
Приписами ч. 8 ст. 10 Закону № 417-VIII встановлено порядок та підстави проведення письмове опитування співвласників. Так, якщо під час проведення зборів співвласників для прийняття рішення не набрано встановленої частиною шостою цієї статті кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення зборів співвласників. Якщо протягом цього строку необхідної кількості голосів "за" не набрано, рішення вважаються неприйнятими.
Письмове опитування співвласників проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням. Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно. Питання - це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти "за", "проти" або "утримався". Питання повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень.
Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування, в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім'я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання "так", "ні" або "утримався", особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування.
Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання.
Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.
За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування.
Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів.
Аналогічні положення щодо порядку та підстав проведення письмове опитування співвласників закріплено також Типовим статутом співвласників багатоквартирного будинку, затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 р. № 141, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.12.2003 р. за № 1155/8476.
Аналізуючи наведені норми матеріального права, суд приходить до переконання, що органом управління об'єднання до виключної компетенції якого належить затвердження статуту об'єднання та внесення змін до нього є загальні збори співвласників. Делегування таких повноважень не передбачено чинним законодавством. Крім того, наведеними нормами не передбачено проведення загальних зборів шляхом письмового опитування. На переконання суду, такому опитуванню має передувати проведення загальних зборів, під час яких для прийняття відповідного рішення не набрано встановленої законом кількості голосів «за» або «проти» . Письмове опитування серед співвласників проводиться, які не голосували на загальних зборах, якщо в результаті проведення загальних зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", необхідної для прийняття відповідного рішення. У такому разі, письмове опитування співвласників має бути проведено протягом 15 календарних днів з дати проведення загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважаються неприйнятим.
Судом встановлено, що 30.07.2017 р. зборами правління співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 17, про:
- винесення на затвердження загальним зборами підготовлений статут ОСББ "Рівненська 10" (нова редакція);
- призначення загальних зборів ОСББ "Рівненська 10" на 19.08.2017 р. об 14 год. 00 хв. з порядком денним: 1) про обрання голови та секретаря загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10"; 2) про затвердження статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції; 3) уповноваження голову і секретаря загальних зборів співвласників квартир багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" підписати статут ОСББ Рівненська 10 у новій редакції; 4) уповноваження голову правління ОСББ "Рівненська 10", ОСОБА_2, провести державну реєстрацію Статуту ОСББ "Рівненська 10", в новій редакції, в порядку встановленим законодавством України (а. с. 138).
Як видно із матеріалів справи, загальні збори співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" призначені на 19.08.2017 р. не відбулися, про що складено акт від 19.08.2017 р. (а.с. 11).
Відповідно до протоколу № 18 від 20.08.2017 р. зборів правління ОСББ "Рівненська 10", правлінням прийнято рішення про призначення повторно загальних зборів ОСББ "Рівненська 10" на 03.09.2017 р. об 13 год. 00 хв. з порядком денним: 1) про обрання голови та секретаря загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10"; 2) про затвердження статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції; 3) про уповноваження голову і секретаря загальних зборів співвласників квартир багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" підписати статут ОСББ "Рівненська 10" у новій редакції та уповноваження голову ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_2 провести державну реєстрацію Статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції, в порядку встановленим законодавством України (а. с. 139).
Загальні збори співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" призначені на 03.09.2017 р. не відбулися, про що складено акт від 03.09.2017 р. (а.с. 13).
Згідно протоколу зборів правління ОСББ "Рівненська 10" № 19 від 19.09.2017 р., правління прийнято рішення, в т.ч. про:
- доручення голові правління ОСОБА_2 розмістити на дошці оголошень повідомлення про проведення загальних зборів шляхом письмового опитування до 23.11.2017 р.;
- доручення голові правління ОСОБА_2 сформувати реєстр власників квартир та бланк письмового опитування з порядком денним;
- уповноваження провести письмове опитування членів правління ОСББ Рівненська 10 а саме: 1 під'їзд квартири з 1 по 44 відповідальний ОСОБА_3; 2 під'їзд квартири з 45 по 62 відповідальний ОСОБА_2; квартири з 63 по 79 відповідальний ОСОБА_4, 3 під'їзд квартири з 80 по 94 ОСОБА_5, квартири з 95 по 114 ОСОБА_6;
- загальні збори шляхом письмового опитування провести з 23.11.2017 р. по 14.12.2017 р. включно. Підрахунок голосування призначити на 14.12.2017 р.
Крім того, рішенням зборів правління ОСББ "Рівненська 10" 19.09.2017 р. вирішено затвердити порядок денний загальних зборів шляхом письмового опитування: 1) про обрання голови та секретаря загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" шляхом письмового опитування; 2) про затвердження статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції; 3) про уповноваження голову і секретаря загальних зборів співвласників квартир багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" підписати статут ОСББ "Рівненська 10" у новій редакції; 4) про уповноваження голову правління ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_2 провести державну реєстрацію Статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції, в порядку встановленим законодавством України (а. с. 17-18).
З матеріалів справи також видно, що 03.11.2017 р. до голови ОСББ "Рівненська 10" звернулося п'ятеро співвласників будинку із заявою про проведення загальних зборів шляхом письмового опитування (а.с. 16).
Судом встановлено, що на підставі рішення зборів правління ОСББ "Рівненська 10", оформленого протоколом № 19 від 19.09.2017 р., в період з 23.11.2017 р. по 14.12.2017 р. проведено письмове опитування членів правління ОСББ "Рівненська 10" з наступних питань порядку денного: про обрання голову загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_2 та секретаря загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_3; 2) про затвердження статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції; 3) про уповноваження голову і секретаря загальних зборів співвласників квартир багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" підписати статут ОСББ "Рівненська 10" у новій редакції; 4) про уповноваження голову правління ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_2 провести державну реєстрацію Статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції, в порядку встановленим законодавством України.
Відповідно до протоколу № 20 від 14.12.2017 р. загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" прийнято наступні рішення: обрано голову загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_2 та секретаря загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_3; затверджено статут ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції; уповноважено голову загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_2 та секретаря загальних зборів співвласників ОСББ "Рівненська 10" ОСОБА_3, підписати статут ОСББ "Рівненська 10" у новій редакції; уповноважено голову правління ОСББ Рівненська 10 ОСОБА_2, провести державну реєстрацію Статуту ОСББ "Рівненська 10" в новій редакції, в порядку встановленим законодавством України.
Згідно довідки про співвласників ОСББ "Рівненська 10" станом на 23.11.2017 р. та декларацій про готовність об'єкта до експлуатації, загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку складає 114 осіб, а загальна площа квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку складає 7180,88 м2 (а.с. 212-214, 229-231).
Дослідженням протоколу № 20 від 14.12.2017 р. та додатків № 1 та 2, які є його невід'ємними частинами встановлено, що загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку складає 114 осіб, загальна площа квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку складає 7180,88 м2. Загальні збори співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "Рівненська 10" були проведенні шляхом письмового опитування з 23.11.2017 р. по 14.12.2017 р. У письмовому опитуванні взяли участь особисто та/або через представників співвласників в кількості 86 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку загальною площею 5324,40 м2, що становить 74,147 відсотків від загальної площі (а.с. 19-108).
Враховуючи наведені норми матеріального права та встановлені обставини по справі, суд приходить до висновку, що позивачем без проведення загальних зборів членів ОСББ та без розгляду питання щодо внесення змін до статуту об'єднання проведено письмове опитування. При цьому, такому опитуванню мало передувати проведення загальних зборів та розгляд питання щодо внесення змін до статуту об'єднання, під час якого для прийняття рішення не набрано встановленої законом кількості голосів «за» або «проти» .
Відтак, рішення за результатами проведеного письмового опитування, яке в т.ч. проведено з порушено п'ятнадцятиденний строк, вважаються неприйнятим. Наведена обставина, на думку суду, свідчить про подання позивачем документів, що суперечать вимогам Конституції та законів України та є підставою для прийняття рішення про відмову у державній реєстрації згідно п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV.
Посилання представників позивача на дотримання порядку проведення письмового опитування співвласників, суд вважає не обґрунтованими з наступних підстав.
Дослідженням Статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10", який затверджений установчими зборами власників квартир і нежилих приміщень будинку, зареєстрованого 12.02.2015 р. за № 10381020000009544 (далі - Статут) встановлено, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" створено власниками квартир багатоквартирного будинку №10, за адресою м. Чернівці, вул. Рівненська 10 (а.с. 114-120).
Пунктом 2.4 Статуту доручено голові об'єднання ініціювати скликання загальних зборів.
Відповідно п. 4.1, 4.2 Статуту органами управління об'єднання є загальні збори його членів, голова та ревізор об'єднання. Вищим органом управління об'єднання є загальні збори.
Згідно п. п. 4.3 - 4.4 Статуту загальні збори скликаються і проводяться згідно з вимогами цього Статуту та чинного законодавства. Загальні збори правочинні, якщо на них присутні більше половини членів об'єднання.
Відповідно п. 4.5 Статуту до виключної компетенції загальних зборів членів об'єднання належить, зокрема затвердження Статуту об'єднання, внесення змін до нього.
Згідно п. 4.11 Статуту керівництво поточною діяльністю об'єднання здійснює його голова. Голова має право приймати рішення з усіх питань діяльності об'єднання за винятком тих, які належать до виключної компетенції загальних зборів.
У відповідності п. п. 5.1 - 5.6 Статуту чергові загальні збори членів об'єднання скликаються головою не рідше ніж 1 раз на рік, як правило, по закінченні календарного року для розгляду наслідків діяльності об'єднання. Позачергові загальні збори членів об'єднання можуть бути скликані за вимогою членів об'єднання, які мають більше 20 відсотків голосів від їх загальної кількості або за вимогою ревізора об'єднання.
Повідомлення про проведення загальних зборів членів об'єднання надсилається в письмовій формі і вручається кожному члену об'єднання під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом) на вказану адресу. Повідомлення надсилаються не пізніше ніж за 14 днів до дати проведення загальних зборів. У повідомленні про проведення загальних зборів зазначається порядок денний, дата та місце їх проведення.
Загальні збори правочинні, якщо на них присутні більше 50 відсотків членів об'єднання. Рішення загальних зборів приймаються 2/3 голосів від загальної кількості голосів членів об'єднання, які присутні на загальних зборах.
У разі відсутності кворуму для проведення загальних зборів голова визначає нову дату і час їх проведення, про що члени об'єднання повідомляються додатково. Нові збори призначаються не раніше 14 днів і не пізніше 30 днів з моменту зборів, що не відбулися, і є чинним, якщо на них присутні не менше 3-х членів об'єднання. На таких зборах рішення приймаються 3/4 голосів присутніх членів об'єднання.
Питання, з яких рішення приймаються загальними зборами кваліфікованою більшістю голосів (3/4 голосів присутніх на зборах членів об'єднання): рішення про форму управління житловим комплексом; затвердження кошторису об'єднання, балансу та річного звіту; визначення розміру внесків та платежів членів об'єднання; проведення капітального ремонту будинку, реконструкції або його відновлення після руйнування, зведення господарських споруд; внесення змін і доповнень до Статуту об'єднання; реорганізація об'єднання; визначення обмежень на використання об'єктів, які перебувають у спільній власності членів об'єднання, та передачу їх у користування фізичним і юридичним особам; ліквідація об'єднання у випадку фізичного знищення або руйнування будинку, яке унеможливлює його відновлення.
Рішення членів об'єднання може бути прийнято шляхом їх письмового опитування. Порядок проведення письмового опитування затверджується загальними зборами.
Згідно п. 4.6. Статуту до компетенції правління об'єднання належить, в т.ч. скликання та організація загальних зборів членів об'єднання.
Дослідженням Положення про порядок прийняття рішення членів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10" шляхом письмового опитування (далі - Положення) встановлено, що воно затверджене протоколом позачергових загальних зборів ОСББ "Рівненська 10" № 4 від 22.03.2015 р. (а.с. 7, 210-211).
Відповідно п. 1 Положення письмове опитування членів ООСББ "Рівненська 10" застосовується правлінням Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10" для прийняття рішення та вирішення питань, які викладені у п. 4.5 Статуту ОСББ "Рівненська 10".
Згідно п. 2 Положення письмове опитування призначається за рішенням правління або на письмову вимогу членів ОСББ "Рівненська 10" для вирішення інших питань ніж ті, що викладені в п. 4.5 статуту, або якщо два рази поспіль не відбулися скликані загальні збори членів ОСББ "Рівненська 10".
Відповідно п. 3 Положення рішення про проведення письмового опитування, відповідальні особи за проведення письмового опитування, термін проведення письмового опитування, дата повернення бланків письмового опитування та перелік питань затверджується на зборах правління ОСББ "Рівненська 10".
Повідомлення про письмове опитування розповсюджується членами правління. Письмове опитування членів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10" проводиться протягом не менше ніж 15 днів. Повідомлення розповсюджується у вигляді друкованих бланків. У бланку про проведення письмового опитування членів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10" зазначається наступне: номер бланку письмового опитування, який скріплюється мокрою печаткою; період (термін, дата) проведення письмового опитування; відомості, щодо власника(співвласника), площа приміщення, документ що підтверджує право власності га представництва в разі голосування не членом; перелік питань порядку денного для письмового опитування; відповідальна особа за проведення письмового опитування з числа членів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Рівненська 10 ; дата повернення бланку письмового опитування (п. 4 Положення).
Пунктом 7 Положення встановлено, що письмове опитування вважається таким, що відбулося якщо на дату його закінчення в ньому взяли участь (отримали письмові бланки) не менше 2/3 від загальної кількості чинних членів ОСББ "Рівненська 10". Рішення вважається прийнятим якщо за його проголосувало 2/3 від загальної кількості членів ОСББ "Рівненська 10", що отримали бланки письмового опитування.
Згідно п. 8 Положення за результатами письмового опитування у день підрахунку голосів оформляється протокол загальних зборів та підписується головою та секретарем зборів. Протокол загальних зборів має містити всі відомості, щодо питань, порядку письмового опитування. До протоколу загальних зборів додаються бланки письмового опитування на підтвердження волевиявлення членів ОСББ "Рівненська 10".
В ході судового розгляду позивач не надав суду належні докази повідомлення членів ОСББ "Рівненська 10" про проведення загальних зборів та письмового опитування з питань внесення змін до статуту.
Крім того, на думку суду, Положення про порядок прийняття рішення членів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська 10" суперечить положенням вимог Закону № 417-VIII та Закону №2866-III в частині призначенення та проведення письмового опитування без проведення загальних зборів, під час яких для прийняття рішення не набрано встановленої законом кількості голосів «за» або «проти» , а також в частині щодо строку проведення такого опитування.
Інші посилання позивача щодо протиправності відмови з підстав призначення письмового опитування уповноваженим органом (правлінням), а також відповідності форми протоколу вимогам чинного законодавства, суд відхиляє, оскільки наведені обставини не спростовують правомірність оскаржуваної відмови у зв'язку подання позивачем документів, що суперечать вимогам Конституції та законів України та є підставою для прийняття рішення про відмову у державній реєстрації згідно п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 2 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень. Так, 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що під час прийняття оскаржуваної відмови відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів належними засобами доказування правомірність прийнятого ним рішення.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Частиною 5 ст. 139 КАС України встановлено, що у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Оскільки, у задоволенні позову позивачу відмовлено повністю, та за відсутності понесення відповідачем судових витрат, судом розподіл судових витрат не проводиться.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 72-77, 139, 194, 241 - 246, 250 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Рівненська, 10" до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Чернівецької міської ради ОСОБА_1, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача виконавчий комітет Чернівецької міської ради про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.
Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2018 |
Оприлюднено | 10.06.2018 |
Номер документу | 74544888 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні