Справа № 822/1513/18
РІШЕННЯ
іменем України
07 червня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.
за участі:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Іванковецького дошкільного навчального закладу "Сонечко" Новоушицької селищної ради Хмельницької області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулось до суду з позовом до Іванковецького дошкільного навчального закладу "Сонечко" Новоушицької селищної ради Хмельницької області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Новоушицький район, с. Іванківці, вул. Лебединцева, 1 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в ОСОБА_2 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 30 від 13.04.2018 року.
АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Згідно з адміністративним позовом позовні вимоги позивач обгрунтовує тим, що відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №11, наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 04.04.2018 № 213, 10-13.04.2018 року, головним інспектором Новоушицького районного сектору Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області майором служби цивільного захисту ОСОБА_3 було здійснено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території будівель та споруд Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Новоушицький район, с. Іванківці, вул. Лебединцева, 1.
За результатами проведеної позапланової перевірки споруд Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, складений ОСОБА_2 перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 30 від 13.04.2018 року (далі - ОСОБА_2), яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України № 5403 - VI від 02.10.2012 року, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 зі змінами), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014), Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від №1200, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2013 №444, Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 №819, ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір"( ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности", ДБН В. 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об'єктів будівництва, Загальні вимоги".
Зазначає, що подальша робота Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Новоушицький район, с. Іванківці, вул. Лебединцева,1 із вищезазначеними порушеннями вимог пожежної та техногенної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей.
Представники позивача в судовому засіданні засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Подав заяву про розгляд справи без їх участі, проти позову заперечує.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ:
На виконання наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 02.04.2018 № 213 та у відповідності до посвідчення на перевірку №29 від 10.04.2018 року, з 10.04.2018 року по 13.04.2018 року, головним інспектором Новоушицького районного сектору Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області майором служби цивільного захисту ОСОБА_3 було здійснено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території будівель та споруд Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Новоушицький район, с. Іванківці, вул. Лебединцева, 1.
За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт № 30 від 13.04.2018 року, яким встановлено порушення, а саме:
п.1. Будівлі, приміщення не обладнані системами пожежної сигналізації та не забезпечено технічне обслуговування. (Розділ V п. 1.2 п. НАПБ А. 01.001-2014);
п.2. Тривожні сповіщення від усіх приладів приймально-контрольних пожежних автоматичних систем протипожежного захисту не виведено на пульти пожежного спостерігання. (Розділ V п. 1.2 п. 1.4. НАПБА.01.001-2014);
п.3. Не забезпечено утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані та не забезпечено їх технічне обслуговування. (Розділ III п. 2.2. НАПБ А.01.001- 2014);
п.4. Не здійснено вогнезахисне обробляння дерев'яних конструкцій горищного приміщення. (Розділ III пункт 2.5. НАПБ А. 01.001-2014);
п. 7. Особа відповідальна за пожежну безпеку не пройшла спеціального навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки. (Розділ II пункт 16 НАПБ А. 01.001-2014);
п.8. Не поновлено покажчики пожежного водоймища. (Розділ II п. 2.1 п. 10. НАПБ А.01.001-2014);
п.9. Не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замкнення. (Розділ IV п.1.20. НАПБ А.01.001-2014 );
п.10. Не виконано перевірку установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. (Розділ IV п. 1.21. НАПБ А.01.001-2014);
п.11. Не забезпечено працівників закладу засобами індивідуального захисту органів дихання від отруйних речовин, (стаття 19 Кодексу цивільного захисту України та стаття 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 1200 Про затвердження порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту );
п. 12. Не відремонтовано пожежні водойми та не утримуються у справному стані, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями. (Розділ II п. 2.1 п.3 НАПБ А. 01.001-2014);
п. 13. Не проведено технічного обслуговування наявних вогнегасників відповідно до правил експлуатації вогнегасників. (Розділ ІІ п.3.17. НАПБ А.01.001-2014);
п.14. Не зазначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння та не встановлено вказівні знаки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". (Розділ V п. 3.10. НАПБ А.01.001-2014 );
п. 15. Вогнегасники не встановлено у легкодоступних та видних місцях, а також у пожежонебезпечних місцях, де найбільш вірогідна поява осередків пожежі. (Розділ V п. 3.15. НАПБ А.01.001-2014);
п. 16. Не виконано з 'єднання жил електропроводів методом пайки, зварювання або за допомогою спеціальних затискачів в будівлі. (Розділ IV пункт 1.6. НАПБ А. 01.001- 2014);
п.17. Приміщення не до забезпечено відповідними знаками безпеки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". ( Розділ V п. 3.10. НАПБ А.01.001-2014 );
п. 18. Не розроблено та не вивішено на видних місцях інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії). (Розділ II п. 4.5. НАПБ А.01.001-2014;
п.19. Переносні вогнегасники не розміщено шляхом навішування на вертикальній конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення (Розділ V п. 3.10 . НАПБ А.01.001-2014).
Акт перевірки був особисто під розпис вручений керівнику закладу ОСОБА_4 13.04.2018 року.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ:
Пунктом 26 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України визначено, що небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини, а згідно п.33 цієї ж статті, пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Згідно з п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частинами 1 - 3 ст.68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Згідно зі ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
ПОЗИЦІЯ СУДУ, ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Як зазначалось вище, за результатами проведеної позапланової перевірки Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, складений ОСОБА_2 перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 30 від 13.04.2018 року.
13.04.2018 року ОСОБА_2 перевірки був вручений під підпис керівнику закладу ОСОБА_4
При цьому, відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд враховує, що відповідач у визначений законодавством строк відзиву на позов не подав, не надав доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в акті № 30 від 13.04.2018 року.
На підставі викладеного, враховуючи, що подальша робота Іванковецького дошкільного навчального закладу Сонечко Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Новоушицький район, с. Іванківці, вул. Лебединцева, 1 із вищезазначеними порушеннями вимог пожежної та техногенної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування до Іванковецького дошкільного навчального закладу "Сонечко" Новоушицької селищної ради, Хмельницької області.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи те, що виявлені під час перевірки та зафіксовані в акті перевірки № 30 від 13.04.2018 року порушення відповідачем не усунуті, отже залишається ризик спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, тому суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Іванковецького дошкільного навчального закладу "Сонечко" Новоушицької селищної ради, Хмельницької області, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в акті від 13.04.2018 року №30.
Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області ( вул.Героїв Чорнобиля, 1/2, м.Хмельницький, 29000, код ЄДРПОУ - 38662200).
Відповідач: Іванковецький дошкільний навчальний заклад "Сонечко" Новоушицької селищної ради Хмельницької області (вул.Лебединцева,1, с.Іванківці, Новоушицький район, Хмельницька область, 32653, код ЄДРПОУ - 26516014).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 08 червня 2018 року
Головуючий суддя ОСОБА_5
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2018 |
Оприлюднено | 10.06.2018 |
Номер документу | 74544934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Майстер П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні