Рішення
від 08.06.2018 по справі 826/7504/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 червня 2018 року № 826/7504/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 (позивач-1) ОСОБА_2 (позивач-2) ОСОБА_3 (позивач-3) до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області провизнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулись ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 з позовом до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області, в якому просять:

- визнати протиправною бездіяльність Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області щодо невнесення відомостей до Державного земельного кадастру про формування земельної ділянки площею 1,7930 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства та присвоєння їй кадастрового номера НОМЕР_4, право власності на яку належить ОСОБА_1, згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_5, що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди №322240001007413;

- зобов'язати Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області внести відомості до Державного земельного кадастру про формування земельної ділянки площею 1,7930 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства та присвоєння їй кадастрового номера НОМЕР_4, право власності на яку належить ОСОБА_1, згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_5, що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди №322240001007413;

- визнати протиправною бездіяльність Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області щодо невнесення відомостей до Державного земельного кадастру про формування земельної ділянки площею 1,7931 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства та присвоєння їй кадастрового номера НОМЕР_6, право власності на яку належить ОСОБА_2, згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_7, що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди №322240001007414;

- зобов'язати Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області внести відомості до Державного земельного кадастру про формування земельної ділянки площею 1,7931 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства та присвоєння їй кадастрового номера НОМЕР_3, право власності на яку належить ОСОБА_2, згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_7, що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди №322240001007414;

- визнати протиправною бездіяльність Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області щодо невнесення відомостей до Державного земельного кадастру про формування земельної ділянки площею 1,7932 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства та присвоєння їй кадастрового номера НОМЕР_8, право власності на яку належить ОСОБА_3, згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_9, що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди №322240001007415;

- зобов'язати Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області внести відомості до Державного земельного кадастру про формування земельної ділянки площею 1,7932 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства та присвоєння їй кадастрового номера НОМЕР_8, право власності на яку належить ОСОБА_3, згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_9, що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди №322240001007415.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2017 справу №826/7504/16 прийнято до свого провадження суддею Скочок Т.О. та призначено до судового розгляду.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем вчинено протиправні дії з вилучення інформації про земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_4, НОМЕР_6, НОМЕР_8 з Державного земельного кадастру та допущено протиправну бездіяльність щодо невнесення відомостей до Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки, що належать позивачам на підставі державних актів на право власності.

У призначене судове засідання з'явився представник позивачів, який заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити їх з підстав, вкладених у позовній заяві.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, з огляду на що, судом ухвалено про подальший розгляд справи у порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, яка діяла станом на момент вчинення відповідної процесуальної дії.

При цьому, у матеріалах справи містяться письмові заперечення представника відповідача, в яких зазначено, що згідно з даними, наявними в Управлінні, документація із землеустрою щодо відведення земельних ділянок позивачам в архіві Управління не обліковуються, відомості про передачу такої документації до Управління не зафіксовано. За твердженнями представника відповідача, згідно з наявними в Управлінні даними, державні акти серії НОМЕР_5, серії НОМЕР_7, серії НОМЕР_9 позивачам не видавались, а їхня державна реєстрація не проводилась. Натомість, згідно з даними Державного земельного кадастру, земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_8 зареєстрована за Ландшафтним заказником місцевого значення Юрівський , площа вказаної земельної ділянки 10,0000 га, цільове призначення для збереження та використання заказників, адреса ділянки: Київська обл., Києво-Святошинський район, Ландшафтний заказник місцевого значення Юрівський ; земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_6 зареєстрована за гр. ОСОБА_4, площа ділянки 0,0525 га, цільове призначення для ведення садівництва, адреса ділянки: Київська обл., Києво-Святошинський район, Віто-Поштова сільська рада, с-т Іскра 1 , земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_4 зареєстрована за гр. ОСОБА_5, площа ділянки 0,0625 га, цільове призначення для ведення садівництва, адреса ділянки: Київська обл., Києво-Святошинський район, Віто-Поштова сільська рада, с/т Іскра 1 .

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, представник позивачів звернувся до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області із заявами, в яких просив відповідача здійснити внесення до Державного земельного кадастру передбачених Законом відомостей про формування земельних ділянок та присвоєння їм кадастрового номера, відповідно до таких державних актів на право власності на земельні ділянки:

- серія НОМЕР_5, виданого на ім'я ОСОБА_1 на підтвердження набуття права власності на земельну ділянку 1,7930 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, кадастровий номер НОМЕР_4;

- серія НОМЕР_7, виданого на ім'я ОСОБА_2 на підтвердження набуття права власності на земельну ділянку 1,7931 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, кадастровий номер НОМЕР_6;

- серія НОМЕР_9, виданого на ім'я ОСОБА_3 на підтвердження набуття права власності на земельну ділянку 1,7932 га, що розташована в Київській області, Києво-Святошинському районі, Віто-поштова сільська рада, кадастровий номер НОМЕР_8.

В якості додатків до вказаних заяв зазначено копії розпорядження Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 27.09.2012 №2375 з додатком, копії примірників втрачених державних актів на право власності на спірні земельні ділянки, довіреність на представлення інтересів та обмінний файл ХМЛ .

У відповідь на вказані заяви Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області листами від 09.03.2016 №31-1012-99.5-377/2-16, №31-1012-99.5-379/2-16 та №31-1012-99.5-378/2-16 повідомлено представника позивачів про те, що облік зареєстрованих земельних ділянок Управління здійснює з використанням програмно-апаратного комплексу Національна кадастрова система Державного земельного кадастру, у якому містяться дані про зареєстровані земельні ділянки та обмеження щодо них. Земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_4, НОМЕР_6 та НОМЕР_8 станом на момент розгляду вказаних заяв представника позивачів вже зареєстровані. Крім того, у дану листі також зазначено, що, згідно з наявних в Управлінні даних, архівний примірник державних актів серії НОМЕР_5, серії НОМЕР_7, серії НОМЕР_9 Управлінням не реєструвались та позивачам не видавались.

Вважаючи на підставі викладеного, власні права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивачі звернулись з позовом до суду.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр , у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

Згідно з п. 2 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр , у разі якщо до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, а відомості про таку земельну ділянку не внесені до Державного реєстру земель, державна реєстрація такої земельної ділянки здійснюється на підставі зазначеної технічної документації із землеустрою в порядку, встановленому законом.

Аналіз наведених норм розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр свідчить про те, що порядок перенесення (внесення) відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, а саме: автоматично або ж на підставі технічної документації із землеустрою в порядку, встановленому законом, залежить від наявності або ж відсутності відповідних відомостей про земельну ділянку у Державному реєстрі земель.

Так, підставою перенесення відомостей про земельні ділянки до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку є факт реєстрації такої земельної ділянки до набрання чинності Законом України Про Державний земельний кадастр , тобто до 01.01.2013, у Державному реєстрі земель.

Статтею 202 Земельного кодексу України у редакції, чинній на момент отримання позивачами державних актів на землю та його реєстрації, встановлено, що Державний реєстр земель складається з двох частин:

а) книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок;

б) Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.

Ведення державного реєстру земель запроваджено одночасно із набранням чинності наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 №174 Про затвердження Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель .

Положеннями зазначеного Тимчасового порядку визначено порядок ведення книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку, як складових частин Державного реєстру земель.

Враховуючи зазначене, суд звертає увагу, що реєстрація державного акта у Книзі записів (реєстрації) державних актів на право приватної власності на землю за умови відсутності записів у книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельній книзі, не може розцінюватися як реєстрація такої земельної ділянки у Державному реєстрі земель.

Доказів реєстрації досліджуваних актів у книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельній книзі з матеріалів справи не вбачається, а сторонами не доведено.

За вказаних обставин, суд дійшов до висновку про відсутність ознак протиправної бездіяльності відповідача щодо не вчинення дій по автоматичному перенесенню відомостей про спірні земельні ділянки до Державного земельного кадастру у порядку, встановленому п. 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр .

У той же час, у разі якщо до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, а відомості про таку земельну ділянку не внесені до Державного реєстру земель , державна реєстрація такої земельної ділянки здійснюється на підставі зазначеної технічної документації із землеустрою в порядку, встановленому законом (п. 2 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр ).

Проте, матеріалами справи не підтверджено, а представником позивача не доведено, факту подання позивачами або їхнім представником у межах спірних правовідносинах технічної документації із землеустрою з метою державної реєстрації таких земельних ділянок.

Суд також звертає увагу, що відсутність реєстрації земельної ділянки у Державному реєстрі земель не позбавляє особу права власності на таку земельну ділянку (за умови його підтвердження належними доказами), а лише впливає на порядок внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, оскільки відсутність записів щодо земельної ділянки у книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельній книзі унеможливлює перенесення відомостей про таку земельну ділянку до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відмову у задоволенні останніх.

Керуючись статтями 77, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1), ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2, адреса: АДРЕСА_1), ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3, адреса: АДРЕСА_2) до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області (ЄДРПОУ 39904061, адреса: м. Київ, вул. Янтарна, 12) відмовити у повному обсязі.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.06.2018
Оприлюднено10.06.2018
Номер документу74545526
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7504/16

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кучма А.Ю.

Рішення від 08.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 03.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні