Справа № 2а-1168/10/1270
Категорія № 2.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 січня 2010 р.
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді Смішливої Т.В.,
при секретарі Попові М.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Луганську адміністративну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації до Підрозділу примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області про скасування постанови про накладення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 30.12.2009 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації до Підрозділу примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області про скасування постанови про накладення штрафу у розмірі 340 грн.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що на виконанні у Підрозділі примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області знаходиться виконавчий лист № 2а-255/08 виданий 21.11.2008 Брянківським міським судом про зобов’язання Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації зробити перерахунок та виплату ОСОБА_1 суму недоплаченої щорічної допомоги до 5 травня за 2008 рік, виходячи з суми мінімальної пенсії за віком за виключенням фактично проведених виплат.
Виплата вказаних сум повинна здійснюватись за рахунок коштів Державного бюджету України, однак, у Державному бюджеті України на 2009 рік бюджетні асигнування на відшкодування коштів за рішеннями судів громадянам відсутні. У зв’язку з відсутністю коштів, а також через ненадходження до УПСЗН постанови виконавчої служби про арешт та стягнення коштів на користь ОСОБА_1 Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації вважало виконання рішення суду неможливим.
Позивач просив суд скасувати постанову Підрозділу примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області про накладення штрафу ВП № 10491162 від 20.11.2009.
У судове засіданні представники сторін не з’явились, про місце, дату та час розгляду справи повідомлені належним чином. Від позивача на адресу суду надійшла заява про розгляд справи за їх відсутністю.
Дослідивши матеріали справи, встановивши фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, суд приходить до такого.
З матеріалів справи вбачається, що 20.11.2009 року старшим державним виконавцем Підрозділу примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області у виконавчому провадженні ВП № 10491162 винесено постанову про накладення штрафу у розмірі 340 грн. на Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації за невиконання без поважних причин рішення Брянківського міського суду про зобов’язання Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації зробити перерахунок та виплату ОСОБА_1 суму недоплаченої щорічної допомоги до 5 травня за 2008 рік, виходячи з суми мінімальної пенсії за віком за виключенням фактично проведених виплат (виконавчий лист № 2а-255/08 виданий 21.11.2008 Брянківським міським судом) (а.с. 5)
Вказана постанова отримана Управлінням праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації 26.11.2009, що підтверджується відміткою на супровідному листі до зазначеної постанови. (а.с. 4)
Постанову від 20.11.2009 винесено на підставі ст. 87 Закону України «Про виконавче провадження» (далі - Закон № 606-XIV).
Так, статтею 87 Закону № 606-XIV передбачено, що у разі невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, які можуть бути виконані лише боржником, та рішення про поновлення на роботі державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу в розмірі від двох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на боржника - юридичну особу - від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та призначає новий строк для виконання.
Тобто, право державного виконавця виносити постанову про накладення штрафу надано лише у випадку невиконання судового рішення без поважних причин.
За таких обставин правомірність прийняття відповідачем оскаржуваної постанови повинна бути піддана аналізу на відповідність положенням ч. 3 ст. 2 КАС України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Позивачем не надано суду жодних доказів того, що Управлінням праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації приймались будь які дії, спрямовані на виконання судового рішення. Так, наприклад, позивачем не надано доказів того, що Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації зверталось до вищестоящих органів та розпорядників бюджетних коштів з листами про надання додаткового фінансування з метою виконання судових рішень, у тому числі про стягнення коштів на користь ОСОБА_1 за виконавчим листом № 2а-255/08, виданим 21.11.2008 Брянківським міським судом.
Відсутні також докази того, що позивач звертався до відповідача із заявами про зупинення виконавчого провадження до надходження коштів з Державного бюджету, або з іншими обґрунтованими заявами.
Згідно вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позивачем не надано доказів того, що рішення Брянківського міського суду, на підставі якого видано виконавчий лист № 2а-255/08 невиконано з поважних причин, а оскаржувана постанова про накладення штрафу за невиконання рішення суду у сумі 340 грн. є незаконною.
За таких обставин, викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 87 Закону України «Про виконавче провадження», ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 167, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог Управління праці та соціального захисту населення Брянківської міської державної адміністрації до Підрозділу примусового виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Луганській області про скасування постанови про накладення штрафу відмовити за необґрунтованістю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу- з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ Т.В.Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2010 |
Оприлюднено | 13.12.2010 |
Номер документу | 7455292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Солоніченко Оксана Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Тетяна Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Тетяна Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні