Ухвала
від 30.05.2018 по справі 908/275/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 14/2/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

30.05.2018 Справа № 908/275/18

Господарський суд Запорізької області у складі судді Сушко Л.М. , розглянувши матеріали справи №908/275/18

кредитор - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТСК МОЛЛ Маркет", 84107, м. Слов'янськ, вул. Губкіна, 80

банкрут - Приватне підприємство "Реалавто", 69063, м. Запоріжжя, вул. Троїцька, 11 - юридична адреса; 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374 - поштова адреса, код ЄДРПОУ 37443948

банки, здійснюючі розрахунково-касове обслуговування боржника - 1.Західне ГРУ ПАТ КБ "ПриватБанк", м. Львів; 2.ПАТ "УніверсалБанк", м. Київ

ліквідатор - Ковальський Валерій Іванович, АДРЕСА_1

За участю представників сторін:

Від кредиторів - не з'явився

Ліквідатор - не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Запорізької області від 13.03.2018. в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" Приватне підприємство "Реалавто" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії - Ковальського Валерія Івановича.

20.04.2018. до господарського суду Запорізької області від ліквідатора надійшов звіт та ліквідаційний баланс Приватного підприємства "Реалавто".

Ухвалою суду від 26.04.2018. звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Приватного підприємства "Реалавто" прийняті до розгляду, призначено судове засідання.

18.04.2018. та 27.04.2018. до господарського суду Запорізької області від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшли клопотання про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків банкрута, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи підтверджуючі інформацію надану у балансі (у т.ч що підтверджують кредиторську заборгованість), результати проведеної інвентаризації основних фондів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, коштів тощо, та надати документи фінансово-господарської діяльності за період з 2015 року по момент надання, інформацію про їх відновлення для здійснення податковими органами перевірки підприємства-банкрута.

До клопотання був доданий наказ заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області №1130 від 13.04.2018. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства "Реалавто".

Ухвалою суду від 11.05.2018. розгляд справи відкладено на 30.05.2018. Зобов'язано Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області надати суду у строк до 30.05.2018. матеріали документальної позапланової перевірки Приватного підприємства "Реалавто"; довідку щодо податкової заборгованості підприємства-банкрута; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо дій посадових осіб контролюючого органу у разі ненадання платником податків документів необхідних для проведення перевірки.

Представник кредитора, ГУ ДФС у Запорізькій області та ліквідатор у судове засідання 30.05.2018. не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином.

ГУ ДФС у Запорізькій області вимог викладених в ухвалі суду від 11.05.2018. не виконано, витребуваних документів не надано.

Розглянувши клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд зазначає наступне:

У відповідності до п. 68.1 ст. 68 Податкового кодексу України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення про ліквідацію боржника було прийнято 13.11.2017 і того ж дня до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про прийняття власником Приватного підприємства "Реалавто" рішення про припинення підприємства, відомості про голову ліквідаційної комісії та про визначений строк для заявлення вимог кредиторів.

Крім того, головою ліквідаційної комісії на адресу контролюючого органу за обліком - Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області та Львівської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області було направлено заяву про припинення платника податків форми №8-ОПП, що підтверджується супровідним листом боржника № 11-лк від 15.11.2017 з додатком - заявою форми №8-ОПП та доказами їх направлення (копії реєстру поштових відправлень, фіскального чеку, списку поштових згрупованих відправлень). Докази неотримання цієї заяви контролюючим органом відсутні.

Згідно листа Відділення в Олександрівському районі м. Запоріжжя Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області №1445/10/08-26 від 04.12.2017. Приватне підприємство "Реалавто", код ЄДРПОУ 37443948 на обліку в відділенні не перебуває.

Відповідно листа ГУ ДФС у Львівській області №24737/10/13-01-17-03-14 від 18.12.2017. по Приватному підприємству "Реалавто", код ЄДРПОУ 37443948 станом на 18.12.2017. заборгованість відсутня.

Ухвали господарського суду Запорізької області про прийняття заяви Приватного підприємства "Реалавто" до розгляду, порушення провадження у справі, постанова про визнання боржника банкрутом направлялися на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області.

Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної перевірки.

Так, 13.04.2018. заступником начальника ГУ ДФС у Запорізькій області винесений наказ №1130 від 13.04.2108. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства "Реалавто".

Таким чином, станом на 11.05.2018. строки проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства "Реалавто", встановлені статтею 82 Податкового кодексу України - спливли.

Ухвалою суду від 11.05.2018. було зобов'язано Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області надати суду у строк до 30.05.2018. матеріали документальної позапланової перевірки Приватного підприємства "Реалавто"; довідку щодо податкової заборгованості підприємства-банкрута; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо дій посадових осіб контролюючого органу у разі ненадання платником податків документів необхідних для проведення перевірки, чого зроблено не було.

Окрім того, суд звертає увагу Головного управління ДФС у Запорізькій області, що документи, які податкова просить суд витребувати у ліквідатора містяться зокрема у звіті ліквідатора та в матеріалах справи №908/275/18, з якими Головне управління ДФС у Запорізькій області могла ознайомитись на підставі ГПК України, чого також зроблено не було.

При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Враховуючи вищевикладене, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд залишає без задоволення.

Вивчивши подані ліквідатором звіт та ліквідаційний баланс, судом встановлено, що за час проведення ліквідаційної процедури заяв про грошові вимоги до боржника, що ліквідується власником не надходило.

За даними бухгалтерського обліку боржника на підставі п. 3 ч. 3 ст. 95 ліквідатором до 6-ї черги включені грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТСК МОЛЛ Маркет", 84107, м. Слов'янськ, вул. Губкіна, 80 у сумі 1 303 000,00 грн.

В ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором майнових активів підприємства-банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, що підлягають включенню до ліквідаційної маси не виявлено, у зв'язку з чим кредиторська заборгованість залишилась не погашеною.

Грошові кошти, які знаходились у касі підприємства у сумі 17 500,00 грн. використані ліквідатором на сплату судового збору та часткове погашення його витрат.

У зв'язку з викладеним, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити. Враховуючи те, що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення своєї підприємницької діяльності його необхідно ліквідувати, а провадження у справі закрити.

Відповідно до п. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Керуючись ст. ст. 46, 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області залишити без задоволення.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - затвердити.

Банкрута - Приватне підприємство "Реалавто", 69063, м. Запоріжжя, вул. Троїцька, 11 - юридична адреса; 69001, м. Запоріжжя, а/с 1374 - поштова адреса, код ЄДРПОУ 37443948 - ліквідувати.

Провадження у справі №908/275/18 закрити.

Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.

Ліквідатору у строк до 30.07.2018. передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.

Копію ухвали надіслати кредитору, ліквідатору, Державному реєстратору Департаменту реєстраційних послуг ЗМР, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області.

Ухвала набрала законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України.

Ухвала господарського суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня складання повного тексту за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України.

Повний текст ухвали буде складено протягом п'яти днів.

Суддя Л.М. Сушко

Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України, складено - 04.06.2018.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення30.05.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74569576
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/275/18

Ухвала від 30.05.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 11.05.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 26.04.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Постанова від 13.03.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 01.03.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 23.02.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні